2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Hát igen, nem voltam a Renaultnál ehhez hozzászokva. A bajszomat rángatták már azzal is, hogy az autót úgy adták el, hogy hangvezérlés is van benn. A mai napig nem működik, szerintem fogalmuk sincs mit kellene csinálni. Nem mintha nekem hiányozna -elég ha a feleségemmel tudok beszélgetni - de hát benne van az árban és ők állították, hogy van benn.
Sajnos igen leengedtek a minőség vonalán a nevesebb márkák is, nem akarom felsorolni őket de a merci vezeti nálam a listát, mikor egy automata váltót nem tudnak beállítani, ezért inkább lecserélik. A csúcs pedig az, hogy - közlekedési vállalatnál dolgoztam - mikor egy merci buszon az automata váltónál a jó vezérlő kábel megalkotása és cseréje a gyárnak másfél évébe telik!! Természetesen a busz addig meg döglik. Nem tudom ennyire lököttek, vagy mi ennyit érdemlünk?
Visszatérve a Renaulthoz, szerintem az is baj, hogy nincsenek megfelelően kiképezve a szakemberek. Nem furcsa, hogy valamit kérdez az ember a szervivezetőtől, pl most a gondommal kapcsolatban, és azt mondja, mindjárt megkérdezem a villanyszerelőt. Ő meg azt mondja, erről nem volt szó az oktatáson.
De ennél jobban bosszant az, hogy minden anyagot "titkosítottak", semmi műszaki leírás nem lelhető fel, így hozzáláncoltak a kiképzetlen szervizhez.
Még két év van a gariból addig akarom megpiszkálni őket, mert utána meg nagy ívben ejteni fognak. Pedig nagyon jó kapcsolatom van a szervizzel, de szerencsétlenek csak kínlódnak, nem kapnak megfelelő támogatást a központból.
UI. Újabb ajándék. R-Link új üzenet - 2 db. - Előfizetése lejárt, illetve Előfizetése le fog járni, na most melyik igaz? Furcsállnám, mert az előfizetés 2020.06.18-án lett meghosszabbítva.
Már várom az újabb produkciót, mint a postást.
Csak azt nem értem miért raknak ennyi elektronikát a kocsikba, ha nem tudják kezelni. Anno a Zilekkel voltunk így, de hát az az őskorban volt.
És még a 10e alatt elkopó stabpálcák, a leevett első gumik, a nyikorgó kuplung-pedál, kiszakadó műbőr ülés sehol sincs... :-)
Sorolni lehetne még a hibákat, de mindig azt mondják rá (mindenhol), hogy kérem ez ilyen, illetve hogy másik gyártónál sem jobb.
(Én most éppen F*rd autót gondolok venni, de azoknak meg az alja úgy néz 1 évesen, mint egy német márka sosem...)
Én kétszer írtam levelet az ügyfélszolgálatnak, aranyosak, kedvesek voltak, de a problémát a márkaszerviznek kell megoldania.
Ők meg úgy kapták nyakukba az RF* szériát, akkora ugrás ez elektronikai szinten és egy teljesen új alkatrészhalma jött ki hozzájuk, hogy a kocsik sem tisztességesen letesztelve nem voltak, sem a gárda a javításra felkészítve (ma sincsenek...) Itt már nem elég egy hibakód kiolvasás és a kézikönyvben a kapcsoló tevékenységek elvégzése. 20-nál több komputer ül a kocsiban és próbálnak (együtt)működni. Több-kevesebb sikerrel.
Amiket írsz, azok valós, ámde apró bosszúságok, amik biztosan orvosolhatók. A tiéd még messze nem egy igazi "hétfői" autó...
Miközben várom a szerviz válaszát újabb meglepetés ért, mint a tarka tehenet.
Ma bejárok a garázsba, leállítom a motort, kinyitom az ajtót, nagy csilingelés, felírat állítsa le a motort illetve vizsgáltassa felül az indítási segédet( azt már tudom az a kártya). Közben a rögzítő fék visszajelző ész nélkül villog. Ezt a bohóckodást már egyszer csinálta, de akkor sem jöttek rá mi az oka.
Megoldás: Szekrényből tartalék kártya elővesz, motort elindít, majd leállít, hiba nélkül működik. Kártyát visszacserél, motort indít, majd leállít, minden rendben, hiba megszűnt. Ez rendben is lenne, de nem ezért fizettem közel 10 millát a kocsiért.
Mivel ez nem az első eset úgy döntöttem, ha a szerviz nem birkózik meg a kérdéssel, ügyvédi támogatással irány a Renault vevőszolgálat.
Nincs köze hozzá. A kocsiban saját GPS egység van, sőt elvileg saját SIM kártya is, amelyen a forgalmi adatok jönnek (és kisebb programok is letölthetőek).
Nagyon köszönöm a tanácsokat, megyek sorban a listán.
Ha eredmény lesz jelentkezem.
Én csak azt tartom furcsának, hogy mindegy, hogy van telefon hozzáillesztve, vagy nincs a telefon ikon piros színre vált és felül kiírja, hogy nincs térerő.
Telefonban BT kapcsolat megszűntetése és újra felépítése.
Ha nem, akkor telefon újraindtása.
Ha nem, akkor egy másik telefon párosítása próbából.
Ha nem, akkor R-Link Reset.
Ha nem, akkor kocsi akksi levesz, 15 perc múlva visszarak.
Ha egyik sem, akkor az R-Link BT része elfáradt... :-(
Hangvezérlés angol nyelven működik, magyarra nem készült el.
A kocsinak mindegy, hogy melyik országban regisztrálod, ha ott több app van, akkor ott indítsd el a vásárlásr/letöltést, akkor is bekerül az R_link Tools-ba (vagy hogy hívják, már nem emlékszem).
É végül, valóban, az új Renault sorozat nagyon gáz lett műszakilag, így nem is nagyon veszik az emberek... Én is kifaroltam már a Renault világból.
Igen, az R-Linket. Ha nincs telefon csatlakoztatva akkor is ez a helyzet, akkor is piros a telefon ikon.
Beszéltem a szervízzel, azt a választ kaptam, hogy legyek türelmes, utána néznek, mert fogalmuk sincs mi okozza. Ezt azért egy kicsit furcsának tartom.
Habár ez az egész R-Link rendszer elég gennyes, a GPS frissítéstől kezdve minden. Az én kocsim egy 1917.-es Scenic IV. Bose, amin hangvezérlésnek is kellene leni, de a mai napig nem sikerült a szervíznek kicsiholni belőle. Ha angol nyelvre állítom, akkor él a hangvezérlés menü, csak ott meg az a hiba üzenet, hogy nem a régiónak megfelelő beállítás!! Az a gyanúm, hogy a magyar nyelvű TTS állományt "elfelejtették" megcsinálni, a nélkül meg nem működik.
Pl. regisztráltam az osztrák oldalon is, hát láss csodát, teljesen más szolgáltatások érhetők el. Úgy látszik nekünk csak ez jár, vagy a mondás szerint járni jár, de nem jutott?
Valahol olvastam azt is, hogy nem követik az Android frissítéseket időben, de szerintem attól még a helyi hálózatra a fejnek rá kellene csatlakozni.
Az én telefonom egy Xiaomi Redmi 7. Android verzió: 10 QKQ1. Eddig hibátlanul működött az autóval, habár a napokban frissített verziót?
Volt már egy pár Renault-om, de ilyen zűrös egyik sem volt. Mechanikai hibákról nem is beszélve, pl. 8.000 km-nél stabilizátor csere, hova süllyedünk még?
Sziasztok, azt szeretném megkérdezni, hogy nálatok is hangosabb lesz a rádió/zene ha hátramenetbe kapcsoltok? Lehet ezzel vmit kezdeni, hogy ne így legyen?
Ha vastag, fekete, műanyag a stab"pálca", akkor az még gyári (vagy újra gyárira cserélték), ha már fémből van a feszítő része is, akkor már cserélték. Ha kopog, azt hallanod kell. Elég egy macskaköves út vagy egy fekvőrendőr felemás bevétele.
Egyébként rengeteg ilyen része van a kocsinak, amiről tudták már gyárilag vagy az első széria után, hogy tré a cucc, de azóta is ugyanúgy gyártják... Nincs se pénz, se kedv a modellek módosításán. Mikor arról megy a diskurzus, hogy minden tisztességes modellt ki akarnak venni a modellpalettából??
Ugyanez a gondolatmenet nekem is eszembe jutott, hogy miért nem hívják vissza a kocsikat? Meglehet csak engem zavar és panaszkodom és tulaj társamnál magasabban van az ingerküszöb ezért nem foglalkoznak vele, vagy csak az én autómnál nem stimmel valami.....viszont több teszt leírásban megjegyzik a szélzaj "problémát.
A stab. pálca rendellenessége milyen jelenséggel jár? most 72.000 van a kocsiban , nem tudom, hogy esetleg volt -e cserélve benne. Van még 1.5 évem vagy 28.000km, hogy kicseréltessem gariban :-)
Az agyamat eldobom, hogy csak akkor lépnek ha panaszkodsz, " Az oldalsó ablakoknál jelentkező szálzajhoz, pedig a gyár javasol valamilyen plusz szigetelő csíkot betenni a szélzaj panaszokra. Ezt is megrendelték és beszerelik."
De maguktól nem hívják vissza a kocsikat, hogy bocsi...
Nekem most cserélték a két első stab pálcát (11eKm),a szerelőt kérdeztem erre kell számítsak tízezrenként ? Á nem a gyárilag szerelt kompozit műanyag szart fémre cserélik már ! Ezzel nincs baj.
Hírek a zaj problémához. A szervízben szerintem jól kezelték a dolgot. Miután átnézték a kocsit és nem találtak semmi rendelleneset (100-110km/h-ig) - elmentünk próba körre a karosszériás kollégával, mert számomra 130-140-nél fokozódik a helyzet. Hozott magával tesa szalagot mellyel leragasztotta a tükröknél a rést, amit az alsó-felső tükörtest között van. Így jobb lett a helyzet. Abban maradtunk, hogy rendelnek hozzá gariban tükörtestet, mert újabb szériákban már van egy gumi tömítés (ott ahol a tükör felső része elforog) az alsó és a felső tükörelem között. Az oldalsó ablakoknál jelentkező szálzajhoz, pedig a gyár javasol valamilyen plusz szigetelő csíkot betenni a szélzaj panaszokra. Ezt is megrendelték és beszerelik. Elméletileg aug. végén viszem. Kíváncsi leszek mennyit segít majd.
Van arra valakinek egyszerű módszere, hogy a motor leállítása nélkül kiszáll és lezárja az autó ajtajait, majd a kártyával a zsebében eltávolodik az autótól?
(pl: téli időszakban egy kicsit előmelegíteni a parkolóban, vagy kánikulában, amíg feldobom a cuccot a lakásba és már indulok is tovább)
(kérlek ne hivatkozzatok a környezetvédelemre és a felelőtlen gyerek és kutya kocsiban hagyásra, mert nem erről szól)
Motortartó bak hibája, vagy rögzítési hibája nem merült még fel?
Ha mondjuk 1-esben elindulsz, aztán elveszed a gázt (hogy érezhetően motorfékezzen), aztán hirtelen megint gázt adsz (nem kell padlóig) (kuplunghoz nem nyúlsz).
Ezzel a motort és váltót mozgatod meg a rugalmas felfüggesztésében (viszonylag természetes, kíméletes módon). Ha ekkor is mindannyiszor hallható lenne a koppanás, akkor nagy eséllyel lehetne motortartó bak eredetű is a hang. (igaz felsőbb fokozatokban is meg kellene jelenjen, ezért nem 100%)
Nem értem ezt a hozzáállást, azért márkaszervíz, hogy bármit is be tudjon szerelni ami ugye gyári.
Persze lehet azért csinálják, mert tudjuk ha egyszer valamit megbontanak akkor az már nem lesz olyan mint régen. Utána meg jön majd a tulaj hogy itt zörög ott zörög............
Sziasztok! Egy GS4 tavaly decemberi 1.3-as 140le gép boldog tulaja vagyok, eddig kemény 4000km van az autóban. Minden kafa viszont az utóbbi hetekben előjött egy kopogó hang amikor 1-2-3-ba váltok és mondjuk kicsit nyomatékosabban indulok vagy jobban nyomom neki. Valaki találkozott már ilyennel? Jövőhéten megyünk majd márkaszervízbe, de ott is kissé kétkedve álltak a dologhoz... Lehet stabpálca? Amugy rosszabb utakon nem hallom csak amikor 1-2-3ba váltok felengedem teljesen a kuplungot és abban a pillanatban amikor az autó gyorsulni kezd. Köszi