Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 2018.08.30 0 0 278

Nem lehet, hogy be kell kapcsolni a "fedélzeti számítógépen"?

A nálunk kapható Celerioban (most ezt hajtom, a régi Ignisben volt, adott egy plusz kis biztonságot) sajnos nincs ilyen, de a kézikönyv és az indiai :) videók mutatják, hogyan lehet beállítani azon modellekben, ahol megvan ez a funkció.

Előzmény: Dualjet (277)
Dualjet Creative Commons License 2018.08.30 0 1 277

Próbálgattam ma. Leengedett ablakkal kétszer egymás után lenyomtam a zárás gombot, majd benyúltam a nyitott ablakon át és belülről simán kinyitottam a reteszt. Mondjuk opciós felszerelésként emlegetik a használati utasításban, úgyhogy lehet, hogy pont ennél a felszereltségnél nincs.

 

Mostanra szoktam le amúgy szegény csomagtartó csapkodásáról. Az előző autómon lendületből kellett lecsapni, mert különben nem záródott be. Ehhez képest az Ignis csomagtartóját elég finoman leengedni a csukódásig.

Előzmény: R. Scherbotsky (276)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.08.28 0 0 276

Belülröl sem lehet kinyitni a lereteszelt autót, tehát egy betört ablakon keresztül sem jutnak be a kocsiba.

Előzmény: Dualjet (275)
Dualjet Creative Commons License 2018.08.28 0 1 275

Lenne egy kérdésem. A kezelési útmutatóban írnak a dupla reteszelés funkcióról, ami az ajtózárás egymás utáni kétszeri lenyomásával aktiválható. Ez vajon GL+-nál van? Illetve ha van, mi ennek a lényege? Mert nem teljesen világos számomra a leírás alapján.

Dualjet Creative Commons License 2018.08.10 0 1 274

Sziasztok! Bejelentkeznék ide én is, mint újdonsült Ignis GL+ tulajdonos. Már túl vagyok az első 1000 km-en, úgyhogy már némi tapasztalatom is van az autóról.

 

Az egész egyébként úgy kezdődött, hogy egy új Renault Cliót akartam venni. :-) Bár a korábbi autóm Suzuki volt és elégedett is voltam vele, de nagyon megtetszett a Clio. Kívülről, belülről is, valamint nagyon jó áron kínálták/kínálják. Tulajdonképpen már meg is alkudtam egy Clióra a közeli Renault dílernél, ahol egyébként borzasztó nehézkesen ment minden (például használtautóra 3 nap alatt mondtak egy beszámítási árat). Az autó tetszett, de a kereskedés nem volt szimpatikus és kicsit tartottam a Clio 1,2-es 73 lóerős motorjától is, a turbós benzinesről meg az értékesítő minden áron megpróbált lebeszélni.

 

Mindezektől függetlenül 90%-ig biztos voltam, hogy Clióm lesz, de adtam még egy esélyt a második jelöltemnek, a Swiftnek, ezért benéztem a közel Suzuki kereskedésbe. Ott Swiftből nem, hogy teszt autó, hanem még bemutató autó sem volt, mert éppen elvitték. Ha már ott voltam, akkor megnéztem a kiállított Ignist...

 

Képben voltam az autóval kapcsolatban, olvastam a tesztjeit, de igazából azok alapján nem fogott meg. Élőben azonban egészen más benyomást kellett az autó, mint a fotókon és a videókon. Szóval fura, de megtetszett az Ignis. A bemutató autóra mondtak egy kedvezőbb árat és negyed óra alatt a használt autóra is adtak beszámítási árat, szóval sokkal gördülékenyebben ment minden, mint a Renault-nál. Mivel még így is jóval drágább volt az Ignis, mint a kiszemelt Clio, ezért gondolkodtam 2 napot, de kimatekoztam, hogy hosszú távon jobban járok az Ignisszel. Az 1-1,5 literrel alacsonyabb fogyasztás és a várhatóan kisebb szervizköltség miatt ugyanis pár év távlatában ledolgozza a "felárát" a Suzuki. Tehát így lett a Clióból Ignis. :-)

 

Ami nagyon tetszik az első 1000 km után:

- A motorja baromi jó. Mindenféle euro norma ellenére ugyanolyan pörgős (sőt), mint a korábbi 1,3-as Swiftem. A fogyasztása pedig szürreálisan alacsony. Tankolás alapján az első két mérésem: 4,97 liter és kerekem 5 liter volt. Ez vidéki, de nagy forgalmú, sok dugót kifogó és nagyon sok rövid távval tarkított úton jött össze, 80%-ban klímával. Az éves átlag szerintem bőven 5 liter alatt lesz. (A fedcomp egyébként 4,6-4,7-et ír tankoláskor nullázva, tehát 0,3-0,4 literrel optimistább a valóságnál).

 

- Tényleg nagyon fordulékony. Olyan helyzeteket, amiket korábban ide-oda tolatgatással kellett megoldanom, az Ignisszel egy fordulóból megoldom.

 

- A tolatókamera teljesen stresszmentessé teszi a parkolást. Volt korábban tolatóradarom, annál ezerszer hasznosabb a kamera.

 

Eleinte a klímát gyengébbnek éreztem, mint az előző autómban. Viszont inkább csak az lehetett, hogy megszoktam egy "ventillátor fokozat-hőmérséklet" beállítást és az Ignisen más fokozat a megfelelő. Amúgy a kis üvegfelületek miatt kevésbé forrósodik fel az utastér, mint a korábbi autómban.

 

A fekete alufelnik az autók többségénél elég bazárain néznek ki, viszont az Ignisen nagyon jól mutatnak. Viszont azért ennél populárisabb méretet is találhattak volna a japánok, mert eléggé nagy szívás lesz ehhez gumit keresni. Bár remélem, ha tényleg jól fogy európai szinten, akkor előbb-utóbb majd több gumigyár készít ilyen méretű abroncsot...

 

Az egyébként még nagy dilemma számomra, hogy a téligumizást az alufelnivel, vagy egy külön acélfelnis szettel oldjam-e meg. Azért hajlok az előbbi felé, mert télen viszonylag keveset használom az autót és ha havazik, akkor inkább tömegközlekedem.

 

A végére 2 tipp, hátha olyan jár majd errefelé, aki autóvásárlás előtt áll és más márkák felé is kacsintgat:

- Menj el egy szalonba és nézd meg élőben az Ignist! Ülj bele! Nem tudom, hogy miért van ez, de nagyon más benyomást nyújt az autó élőben, mint a fotókon.

- Ne csak az árat nézd, hanem az autó fenntartási költségeit is. Más, hasonló motorral felszerelt modellekhez képest az Ignis (és gondolom a Swift is) 1-1,5 literrel kevesebbet eszik 100 km-en. Érdemes kiszámolni, hogy ez mit jelent éves, több éves szinten. Már kevésbé számszerűsíthető, de vélelmezhető az is, hogy nem lesz egy szervizigényes autó.

 

Röviden ennyi. :-)

Relsign Creative Commons License 2018.08.10 0 0 273

Szia,

fb-on keresd Pál Lászlót. Rendszeresen kommentel a Suzuki Ignis kampányokra. Ahogy kivettem szavaiból ő két kisgyerekkel használja.

Előzmény: Lente (272)
Lente Creative Commons License 2018.08.09 0 0 272

Sziasztok!

Csak hogy rendeset írjak.

Suzukin töröm a fejem és egyre többször a Vitara helyett bekattan az Ignis az agyamba, néha a Swift is.. Egy Vitarát használunk, amellé gondolkodok valamiben. Föleg egyedül használva, néha 2 pici gyerekkel együtt 4-en.

Használja valaki kis családijént az Ignist? 

Volt korábban Swift, Celero is egy kicsit, babakocsit azokba is bevarázsoltam. Kb el is fértünk bennünk. Az Ignis is kb. ez a méret. 

Föleg országúton, vidéki város és környékén használjuk. 

Sajnos nem sok tapasztalatot olvastam még.

Népíteletnek is nagyon örülnék :-)

Mindenkép 5 ülésest szeretnék. Sajnos csak GL van ebből. Az meg egy csöppet kompromisszum.

Méretileg a Baleno lenne jó, csak nem tetszik igazán. Az Ignist egy szerthető kocsinak érzem. Csak több ismerős lebeszél hogy kicsi.

 

Üdv. L.

Lente Creative Commons License 2018.08.09 0 0 271

Ez azért gáz :-)

Előzmény: Relsign (270)
Relsign Creative Commons License 2018.08.08 0 0 270
Előzmény: Relsign (269)
Relsign Creative Commons License 2018.08.08 0 0 269
Előzmény: József Gungl (265)
DKori86 Creative Commons License 2018.07.29 0 0 268

Szia!

 

Itt van Ignis-es katalógus (persze a gyári nem lesz olcsó).

 

https://auto.suzuki.hu/kiegeszitok.html

Előzmény: József Gungl (265)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.29 0 0 267

Az előző autómhoz ebből a webáruházból rendeltem korábban ezt-azt (megbízhatók). Olyan nagyon sok dolgot nem kínálnak még az Ignishez, csak pár alapvető kiegészítőt:

http://www.suzuki-alkatreszek.hu/index.php?inc=category&ref=100&od=&page=1

 

Előzmény: József Gungl (265)
Évszakok Creative Commons License 2018.07.28 0 0 266

Szia!

 

Régebben volt Suzukinál Ignis tartozék web, most nincs. Suzuki szalonoknál érdeklődj meg.

Előzmény: József Gungl (265)
József Gungl Creative Commons License 2018.07.26 0 0 265

Sziasztok!

 

Uj Suzuki Ignishez keresek kiegészítőket. Tud valaki olyan weboldalt- webáruházat ahol vannak kiegészítők?

E-bay, Aliexpress... kilőve ezeken az oldalakon jóformán semmit nem találtam.

 

Relsign Creative Commons License 2018.07.21 0 0 264

Sziasztok,

azt szeretném kérdezni, hogy ebben adaptív tempomat van-e? Semmilyen infót nem találtam ezzel kapcsolatban. Azt látom, hogy radar nincs, de a kameráknak van-e esetleg ilyen funkciója? Tudomásom szerint ebben van benne a gyártó legmodernebb technikája.

eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.20 0 0 263

Én is néztem a Riót, csak kicsit drágálltam. Mondjuk az ár nem lehet indok az eladás alakulására, mert a Yaris sem épp olcsó, ehhez képest ott van a harmadik helyen...

 

Nekem egyébként az a fura, hogy a kisautók eladásai úgy összességében mennyire lecsökkentek és inkább a nagyobb autókat veszik az emberek. Pedig racionálisan nézve egy egyedülállónak, két főnek, vagy egy 1 gyerekes családnak jobb választás lehet egy Ignis, mint mondjuk egy Vitara. Azonos felszereltségnél olcsóbb a vételár és a fenntartása is. Jó persze az autóvásárlás nem racionális döntés.

Előzmény: Relsign (262)
Relsign Creative Commons License 2018.07.20 0 0 262

Én a Kia Rio alacsony eladási darabszámán lepődtem meg. Nekem az lett volna az Ignis alternatívája. Bőven jobb a Clio-nál. Szerintem.

Előzmény: eznemmentseg (261)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.20 0 0 261

Az első félévben Swiftből 647 darab, Balenóból 355 darab, Celerióból 332 darab, Ignisből 303 darab fogyott. (Tavaly 900 valahány darabot adtak el az Ignisből, ha jól emlékszem, úgyhogy most olyan 1200 kóricálhat az országban).

 

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/megszuletett-a-legolcsobb-autok-toplistaja.666354.html

 

Kisautóknál egyébként a Reanult Clióból fogyott a legtöbb, amit nem csodálok, mert tényleg elég jó áron adják. Más kérdés, hogy a fenntartási költségek (főleg a fogyasztásra gondolok) terén egy Swift, vagy Ignis pár év alatt behozza az árkülönbséget.

lufi bácsi Creative Commons License 2018.07.19 0 0 260

Szia!

Nálam apk mirrorol letöltött android Auto  verzio:3.0570553 van. Tökéletesen működik.

Megy a google maps és a Waze is, és a telefonhívásokat is kezeli. Fejegység pioneer, de kollégámnak a vitaráján bosch van azon is működik. Telefon: samsung S5 és Lg G4.

 

üdv: Lufi bá

 

Előzmény: Krisztián Teréki (258)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.19 0 0 259

Ha itt később sem jön válasz senkitől, akkor lehet, hogy érdemes egy próbát tenned a Vitara fórumban is, néha beleolvasok és ez ott eléggé slágertémának tűnik:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9221578

 

Elvileg ugyanaz a rendszer van a két autóban. Szerintem első körben keress rá az ottani korábbi hozzászólásokban erre a témára és ha ott sem találsz megoldást, akkor kérdezd meg abban a fórumban is, hátha...

 

Nekem még nem volt lelkierőm nekiállni ennek a párosításos dolognak.

Előzmény: Krisztián Teréki (258)
Krisztián Teréki Creative Commons License 2018.07.19 0 0 258

Sziasztok! Az új Ignis médiaállomásához szeretném rákapcsolni a Honor9 telefonomat. Egy megbízható - HVG-ben közzétett oldalról -  letöltöttem az AndroidAutó alkalmazást, amely elvileg nálunk nincs forgalomban hivatalosan. Azt legutóbb folyó hó 11-én frissítették, 2 fajta applikáció létezik, de rengeteg régebbi frissítés van már az oldalra feltéve. Az oldal: www.apkmirror.com/google-inc/android-auto A legújabb verzió letöltése után csatlakoztattam usb-n keresztül a telefont. A médiaegység egy időre felismerte az AndroidAutó programot, majd szakadozni kezdett a jelátvitel, többször újratöltötte, majd elhagyta. Ezt a műveletet egy Samsung A5 telefonnal is megpróbáltuk, hasonló eredménnyel. Több változatot is letöltöttem az applikációból változó, de inkább eredménytelen sikerrel. jelenleg a telefonon az 3.4.582534 v8a július 7-i verzió van.Mi lehet a gond?Esetleg nem jó az applikáció változata?USB, esetleg Médiaállomásnak a hibája?Megköszönöm előre is a részemre küldött tapasztalatokat, javaslatokat és segítséget!Üdv!Krisztiánterekikrisztian9@gmail.com

Relsign Creative Commons License 2018.07.16 0 0 257

Hát én még kb. 5 és fél hónapot várok a kétkerekes GLX-re....Úgyhogy Te most orákulum vagy nekem.😅

Előzmény: József Gungl (255)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.16 0 0 256

Voltam ma a Polgár Jenő Hivatalban és kiderült, hogy - szerencsére - jól mondta a kereskedő, nekem tényleg nem volt bejelenteni valóm az autóbeszámítás kapcsán. Az ügyintéző azt mondta, hogy ilyenkor a márkakereskedésnek van teendője, megnézte a rendszerükben és már nincs a nevem a korábbi autó, úgyhogy minden oké.

 

Azt nem mondom, hogy értem ezt a szabályozást, de a lényeg az, hogy rendben vannak a dolgok.

József Gungl Creative Commons License 2018.07.15 0 1 255

Sziasztok!

 

Új suzuki ignis tulajdonosok vannak itt? Ha igen, jó lenne egymásközt megosztani eddigi tapasztalatainkat a járgánnyal kapcsolatban. Ki mennyire van megelégedve vele? Milyen esetleges hiányosságokat tapasztaltak...

Nekem lassan egy hónapja van tulajdonomba egy új Ignis , GLX-es (2WD) felszereltségű. Egy pár dolgot szeretnék megosztani.

Azt gondolom alapvetően aki erre a kocsira adja a voksát , az főként városban használja. Városban tökéletes autónak tartom. Kicsi, mozgékony, és kényelmes is. Azért én a rugózását eléggé pattogósnak érzem. A gumi méret területén a gyár szerelhetné kicsit szélesebb gumikkal, mert ezekkel a 175/60/R16- al eléggé virslis gumik ezek. A 2. generációs swiftemre emlékeztetnek. Fogyasztás terén teljesen meg vagyok elégedve. Nem hajtom ki a belét, normálisan váltogatok, van úgy hogy figyelem a műszeren a kijelzést, mikor érdemes felváltani , vagy vissza. Nekem a fogyasztás városban : 4.3L/100KM -re jött ki (gyári adat alapján: 5.5L/100KM) , de vegyesen/autópályán sem ment feljebb 4.5L-nél!!! 

Egy pár szó a negatív dolgokról:Felszereltséghez képest nagyon hiányolom a kesztyűtartó és a csomagtér világítást. (Nem értem miért nem tudták ezt is a tervekbe betenni a gyártáshoz.)  A világítás LED-es elől a fényszóró-és helyzet jelző, hátul a helyzet jelző-féklámpa. Az irányjelzőt is megcsinálhatták volna erre. Tudom több pénzbe kerülne a gép, de nem növelte volna meg annyira a fogyasztói árát hogy nem lenne eladható. Az ülésfűtés 1 fokozatú.  Az ablakemelők nem taníthatóak!! Tehát ahhoz hogy teljesen leengedd vagy felhúzd folyamatosan működtetni kell a gombokat. (sötétben az ablakemelő gombok nem világítanak- vagy foszforeszkálnak)

De ezek ellenére azért szerethető kisautó.

Ha valakinek van további véleménye- tapasztalata kérem írjon.

 

 

József Gungl Creative Commons License 2018.07.15 0 0 254

Szia! Igen, az eladónak ugyan úgy kötelessége bejelenteni az adás-vételt, mint a vevőnek. Ha jól tudom 15 naptári nap a határidő. Én eddig eladást követően igyekeztem 2-3 napon belül bejelenteni. Ez azért is fontos mert ha az új tulajdonos valamilyen szabálysértést követ el, vagy balesetet okoz, és nem jelentette be a vételt, akkor a "központi" rendszerből rögtön a régi tulajt veszik elő ,vagyis bírságolják.  Jó van, egy kezünkbe lévő érvényes adás-vételi szerződés amivel bizonyítani tudjuk óra percre pontosan hogy már akkor nem volt a jármű a tulajdonunkba, de kinek kell ez a plusz ceremónia, utána járás. Szerintem senkinek! 

 

Előzmény: eznemmentseg (253)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.14 0 0 253

Ok, köszi. Ettől tartottam, akkor megvan a hétfő délelőtti programom.

Előzmény: lufi bácsi (252)
lufi bácsi Creative Commons License 2018.07.14 0 1 252

Gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a jármű korábbi tulajdonosának (eladó) és az új tulajdonosnak (vevő) is be kell jelentenie az okmányirodában.

Előzmény: eznemmentseg (251)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.07.13 0 0 251

Autóbeszámítással vásárolt valamelyikőtök autót? Ilyenkor be kell jelenteni az eladást az okmányirodában, vagy nem?

Azért kérdezem, mert az autó átvételekor a kereskedő nekem egyértelműen azt mondta, hogy nem kell bejelentenem az eladást, mivel ők, mint cég vásárolták meg tőlem a használt autót. Viszont egy ismerősöm ma beparáztatott, hogy ettől függetlenül 8 napon belül be kell(ett volna) jelentenem az eladást az okmányirodában.

lufi bácsi Creative Commons License 2018.07.13 0 0 250

Valóban váltóméret, de bele lehet kötni, hogy nem gyári méret. Van olyan biztosító aki baleset esetén nem fizet ha nem gyári méretű, nem évszaknak megfelelő, nem gyári terhelési és sebesség indexű gumi van a kocsin-ez tény.Van vizsgabiztos aki vizsgán beleköt,és buktat van aki nem foglalkozik vele.Ettől függetlenül szerintem nem túlzás a 185 méret, meg jobban is néz ki.Mindenki eldöntheti betartja mereven a szabályokat,vagy nem.

Előzmény: R. Scherbotsky (249)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.07.12 0 0 249

Igaz, bocsánat, összekevertem az új Swifttel. A 185/55 ettöl függetlenül váltómérete a 175/60-nak, tehát megfelelö szélességü (pl. Swift vagy Baleno) felnin felszerelhetö az Ignisre is.

Előzmény: lufi bácsi (248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!