Végül én is a Tipo mellett döntöttem (5 ajtós, 1.4/95LE)
Még ismerkedünk, szokjuk egymást, Veszprémig kellett érte menni Budapestről, egyre kevesebb helyen lehet már kapni (főleg olyqn színben ami tetszett is)
Kívülről (szerintem) csodaszép az autó, belül azért már látszik a spórolás (kopogós müanyagok, kevésbé igényes megoldások az eldugottabb helyeken), de alapvetően rendben van.
Az üléssel kell még barátkoznom, az egyelőre mindenhogy kényelmetlen.
A motor teljesítményéről csak később tudok nyilatkozni, jelenleg még kímélő üzemmód van (igyekszem nem nagyon 3000 fölé vinni a fordulatot).
Biztos lesznek még kérdéseim, remélem hasonlóan aktív marad a fórum :)
A mi Tiponkban nincs gyárilag kesztyűtartó világítás. Megvettem hozzá a kapcsolót és a lámpatestet, viszont nem találtam a kábeleket. Létezik, hogy nincs bekábelezve a világítás? Esetleg járt még így valaki?
Ötajtós kaszni. Van tempomat. Miért? Fontos valamiben hogy van tempomat?
Én is a stilot néztem motor végett ezért írtam a végáttétel 4.071-et. Különben a te segítséged alapján indultam én is az autocataloge alapján amit régebben egy hozzászólásodnál belinkeltél.
Még egyszer köszönöm!
Viszont sajnálom,hogy képeidnek egy része eltűnt,de ha van egy kettő kérlek küld át a zsoli7411@gmail.com emailre ha nem gond!
A chippel mit gondolsz?
Nyitott hátsó dobom van chippel, de gondolkodom közép dob és 52mm komplett rendszeren.
Én a stilo 1.4 16V váltóját raknám alá, vagy a grande 1.4 16v is ugyanaz(de ez utóbbi 2009 előtti változat)azzal egy átlagosan jól használható autót kapsz. Ha 5 ajtós az autód, és akarsz egy kicsit virgonckodni, akkor a Punto II sporting váltóját is alárakhatod. 2000-2004 évjáratban. ebben az 1 fokozat méghosszabb. Ez a sedanban és kombiban lehet, hogy kényelmetlen lenne egy nagyon picit.
Tudjátok mi az a gyári regenárálás, és hogy hogyan történik? Aki nem annak nem is kívánom a látványát!!! De viszont muszáj meg tenni ha kell, főleg dízeleknél.
A márkaszervíz rádugja a laptopját az autódra, bekapcsolja a regeneráló programot, folyamatot. És ami utána jön az a fájó az érzékenyebb lelkületű embereknek. :-D KB. 4000 rpm fordulaton 30 perc ordítás a motornak álltó helyében. El tudjátok ezt képzelni? Remélem igen. És miért van erre szükség? mert úgy használod a mindennapokban az autódat, hogy fogyasztási rekordot akarsz dönteni vele. Na így "lustul" el az autód szépen lassan a napok alatt. El kormozódnak benne a szenzorok, amik aztán fals, pontatlan értékeket adnak a vezérlőnek, ami aztán próbál korrigálni de csak egy darabig tud. Te mint kedves sofőr ebből szinte semmit nem veszel észre, csak annyit, hogy erőtlen a motor(lásd: gyenge ez az 1.4 szívó), na meg kigyújtja a check engine sárga kontroll fényt. És innentől kezdve jönnek szépen lassan a "pénztárca barát" időszakok. Gondolom, folytatnom nem kell..........
Döntse el mindenki, hogy viszi szervízre "kínzásra" na meg sok esetben indokolatlan javításra az autőját vagy, inkább használja egészségesebben azt.
Alapvetően a városi használtra teszem a hangsúlyt. Amikor 40-nel 5.-ben meg 50-nél már 6.-ban haladnak nagyon sokan........ és olyan akarnak gyorsítani visszaváltás nélkül. És akkor jön a duma: gyenge ez az 1.4 szívó motor. Gyenge a ló..szt. ez a halála a motoroknak. Na meg főleg hideg állapotában. Nagyon sokan azt hiszik tudnak vezetni. De az csak vezetéstechnikai tény. De az autójukkal nem tudnak bánni nagyon sokan. Valahogy nem érzik át az emberek az autó létét, működési logikáját. Csak az számít, hogy minél több csecsebecse legyen benne, meg minél nagyobb a teljesítmény száma. AKKOR AZ MÁR JÓ !!! :-DDD Na de kell a szerelőknek is a munka, nem?
Na mindegy is, nem akarok papolni. Mindenki úgy teszi tönkre vagy sem az autóját ahogy akarja.
DE. Engem ne akarjon senki se meggyőzni az ő igazáról, mert nem fog tudni! Nekem is meg van a sajátom! :-) Engem csak is a jó szándék vezérel azzal kapcsolatban, ha valamit leírok vagy mondok pozitív dolgot az autókról. Mindenki eldönti, hogy hisz e vagy sem.
És csak még annyit, hogy sok autóm volt már, de egyiken se volt soha vezérlés szakadásom, motor generálom, váltórecsegésem, szétcseszett futóművem("jó utaktól"!) stb. stb. stb. Amiket kell azt megadom az autónak, sőt még többet is, mert TUDOM? TUDOM, hogy meghálálja majd holnap, holnap után, meg az azután. Mi így éljük közös életünket a szeretett autóimmal........
Nem számítok senkire, semmi rosszra és így nem is ér csalódás( Na, jó néha van kivétel azért, de ritka)
Nagyon remélem, hogy nem vagyok ezzel egyedül. Más is törődő és nem nyallinger gazdija az autójának
Bocsi ha valaki sértőnek véli irományom
B.
UI .: Aki kéri segítségem, annak szívesen segítek feltéve ha tudok is.
Mert a váltófokozatok áttételezése karakterisztikailag jobban passzolt a motorhoz.
Én pontosan ezért cseréltem váltót a szívó Tipom alatt. Előnyére. Mellé mernék állni a t jet mellé gyosulásban. És nem túlzok !!!
A t jet váltójában is ha az 1 2 3 fokozatok egy picit hosszabbak lennének, akkor a tipo ezzel a motorral egy nagyon durva kis gép lenne. Mint anno az uno meg punto 1.4 turbo azzal az 5 hosszú áttételű váltójával. Azok repültek abban az időben. Se ABS, se ASR, se EPS, se semmi, csak az elemi erő! :-) 900 kilóra.
Utána jártam az 1.4 tjet váltó áttétel olyan mint anno a stilo 1.4 95 le-é volt. ?!?!?!?! Az 5 és 6. hosszabb csak.4Az 1.4 szívóé számomra meg megmagyarázhatatlanul rövidre sikeredett a gyártól.
Egyszerű: fogtam és kicseréltem és kész. Ez is csak egy autó, nincsen semmilyen misztikum az autóban. Csak az emberi agy viszi túlzásba az istenséget a Tipoval kapcsolatban. Mert, hogy szép. Ez igaz . De ez is csak egy járgány, mint minden más. Utána jártam melyik váltócsoportba tartozik a Tipo ezen motorváltozata és váltó kombója, és mivel egyezik meg a váltó széria. Másik Fiat modellből vettem egy bontottat aztán uzsgyi neki: kicseréltem. Készítettem fotókat a műveletről, de valamilyen misztikumtól a telóm fotóinak kb. 70 %-a megszűnt létezni. Köztük ez is. De alapvetően semi komoly dolog nincs a cserében, egy autószerelő simán megoldja. 1.4 95 le.
Itt Miskolcon eléggé komolytalan ez az egész márkaszervízes szolgáltatás... legalább is számomra. Az a helyzet, hogy okosabb, igényesebb vagy a márkaszervíznél, akkor ők nem látnak szívesen. Így hát nem járok oda. Ezt alátámasztja nem egy Fiatos ismerősőm is.
Más városba nem viszem, mert nincs hitem a korrektségre..... sajnos. Így magam oldom meg minden gondomat. És ez az álláspontom be is igazolődik, működik. Na de kinek milyen lehetősége van a szervízelésre. Ezt is elfogadom, mert mindekinek más a helyzete.
Úgyhogy szarok a garanciára. Na meg van egy "idióta" elvem( ami szerintem nem is annyira az), de nyílván nem tenném ezt meg soha: Ha garis idő alatt komolyabb baja lenne az autónak, akkor 2, padlógáz, és mehet befelé a szalonba az üvegfalon keresztül . :-D tudom ez durva , na de akkor is......... úgyhogy nálam nem műxik ez a garis dolog......
A fiat FPT C635 váltókat gyárt(fiat,alfa,jeep,dodge)stb.. az áttételi aránynál találtam stilo,bravo,grande evo arányokat de a gear final raito 4.071 nem kevés?