A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Nekem a Porsche Hungáriától van egy korábbi levelem a témában:
"Tájékoztatom, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen gépkocsik magyarországi importőre nagykereskedői feladatot lát el, míg gépjármű értékesítést és szerviztevékenységet partner hálózatunk tagjai végeznek.
A Volkswagen AG, a gépkocsi gyártója szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő: • Olajcsere szerviz: a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb • Ellenőrző szerviz: a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb • Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz): először a 3. évnél, azután 2 évente
Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé. A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét, ahogyan a kezelési útmutatóban olvasható.
Megemlítem, hogy gyártói információ alapján a motorolaj csere esedékessége min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik.
A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.
“Az előírások szerint 0w20-as, 0w30-as és 5w30-as viszkozitású, megfelelő VW-jóváhagyású motorolajat kell használni. A 0w20-at csak akkor önteném bele, ha ojmjakoni taxisofőr lennék, a mi éghajlatunkra az 5w30 tökéletes választás.”
Nekem most Shell 0w30 olajat raktak bele szervízben!kérdeztem,hogy miért nem 0w20 ment bele,azt mondták,hogy gyártói előírás szerint dolgoznak,ami előírja a 20 illetve 30 olajat is,illetve azt mondták még,hogy ne ragaszkodjak annyira a 20-as olajhoz,mert minden szervíz át fog állni a 30- ra. Nem vagyok szakértő,csak azt mondom amit nekem is mondtak!
Én sem fogom többet köztes olajcserénél szervizbe vinni!bár előbb gondolkodtam volna!Helyi autószervízben (nem márkaképviselet) gyári szűrő+ olaj+munkadíj 25000 Ft-t mondtak! Ja és szervizben nem 0w20 hanem 0w30 olajat raktak bele!
Nekem 51 ezerért csinálták a 30 ezrest, a félidős (15 ezer km-nél) 25 ezerre jött ki saját szerelőnél. Igaz, most a héten már a 45 ezres volt, szintén saját szerelőnél. Remélem tudjátok követni...:) Egyébként nem problémáztak a márkaszervízben, bár nem is vertem nagydobra. Azért nem árt gyári olajszűrőt szerezni a feles cserékre, különben lebukik az ember....:)
Ma voltam 15000 km olajcserén!'nem egy olcsó mulatság. Jeleztem a kéthengeres üzemmódban fellépő erős rezonanciát, csak néztek rám,hogy mit beszélek! Rádugták a gépet,persze nem volt hibakód,így nem tudnak vele mit kezdeni!Csodálatos! Igaz azt mondták,hogy menjek vissza ha jó lesz az út,hogy ki tudják próbálni,mert sajnos ma Nyíregyházán szinte járhatatlan volt az út! De legalább a szakadó hóesésben kaptam ajándékba egy külső mosást!😁
Reggel, mikor indulok, beszállok, kiállok, és megyek, délután viszont egy mélygarázsból állok ki, oszlopok között, így egyesben gurulok a rámpáig, majd a rámpán fel. Na, ilyenkor ugrál az autó, 1-es fokozatban, alacsony fordulaton.
Ez lenne a BAKKECSÉzés, amit elméletileg már javítottak az 1.5TSI-ben?
Kizárt dolog, hogy hidrotőke lenne. Sőt, hogy bármilyen baja lenne. Ha nagyon sok a rövid út, akkor nálam is volt, hogy hidegen kissé dízelesebb lett, elváltozott a hangja. Adódott egy hosszabb (40-50km-es út külterületen) és minden helyreállt.
Nekem is kb 6000 km után kezdett jelentkezni,főleg akkor ha az alapjárati fordulat 800 alatt van! Még nem voltam vele szervizben,de 15000 km szervíznél jelezni fogom a hibát!illetve reggeli hidegindításnál sem tetszik a hangja. Amíg be nem melegszik,olyan mintha hidrotőke hangja lenne! De remélem ez még lehetetlen!
Ha egy ütemes kattogó/lüktető jellegű hangot hallasz kb másodpercenként kettőt-hármat, akkor az az aktívszén tartály mágnesszelepe lesz. Az enyémen is hallani, mivel tudom, hogy mi okozza, nem foglalkozom vele. Bár tényleg lehetett volna csendesebbre csinálni...