Nagy esőzések után van szennyezés, mert olyankor a sok víz miatt a csatornarendszer túlfolyói egyből a Dunába vezetik a vizet, ami előtte már keveredett a kommunális szennyvízzel.
Azt hiszem, éppen ideje. Ha olyan metropolisz működtethet évek óta dunai strandot, mint Dunabogdány (szép és nagy strand, jó ott megpihenni pár percre kajakozás közben), akkor itt is lehet. Kár, hogy az a világ, amivel a 80-as évek elején, átutazóban találkoztam, már nem térhet vissza. Egy elképesztően mozgalmas, mégis nyugodt partot láttam.
Nem tudom, miféle szennyezést mérhettek 50 éve. Tahitótfalun nőttem fel, ott egyetlen szennyező anyag volt, a kátránycsomó, ami, ha rám tapadt, nagyon nehezen lehetett megszabadulni tőle. Északi szomszédunk küldte. Szerencsére nagyon régen találkoztam ilyesmivel.
A közlekedési helyzet megváltozott,amin sajnos az M10 semmit nem fog módosítani, hiszen az ürömi körforgónál a felüljáróba köt majd. Az M100 forgalma pedig 2024-re megérkezik a Pilis felől.
A 11-esig ér dugót a Bécsi útról az M0 észak sem elvinni fogja, hanem még plussz forgalmat vonz át a déli szektorból.
Azt hiszem az M0 nyugat elő lesz véve hamarosan..és igen éppen a választások miatt a politika által. 2025-ben eléri az északi szakasz a Bécsi utat és akkor egész Buda lebénulhat, ha nem tennék.
Szerinted lenne annyival olcsóbb és gyorsabb, hogy megérje, szerintem meg nem.
Ráadásul ha ezzel a megoldásal élnének, akkor biztos, hogy min. 20 évre lekerülne a napirendről, vagy ha nincs ott, akkor ennyi ideig biztosan nem kerülne fel a "metrósítás" kérdése.
Berakom megint milyen súlyt kellett tenni a HÉV alagútra a Batyinál a Margit hídnál a sínekre, hogy ne jöjjön fel a felszínre mint egy tengeralattjáró.
Tévedsz: a te elgondolásod legfeljebb csak a másik megoldáshoz képest jelentene kevesebb időt és pénzt, de önmagában, ismerve a hazai viszonyokat nem lenne sem olcsó, sem gyorsan megvalósított. És ha már ez lenne a helyzet, nem lenne értelmesebb némileg több pénzt és időt áldozni rá, hogy a végeredmény esetleg sokkal jobb legyen?
Ha levinnék a föld alá, akkor azt nem a mostani nyomvonalon kellene megtenni, az említett rövid szakaszon, hanem a Margit hídtól egészen Békásmegyerig az Árpád Fejedelem útja - Lajos utca - Pacsirtamező utca - Szentendrei út - Batthyány út (vagy Szentendrei út - Vasút sor - Ország út) vonalon.
Ezzel szerintem az a probléma, hogy önmagában nem megoldás, ha hosszabb ott a zöld az Ürömi út felől.
Mert akkor meg a Békás felől jövők fognak állni a (még nagyobb) dugóban.
Ami ott megoldás (szerintem): a HÉV-et levinni egy árokba Békásmegyer és a Római között, ezzel legalább két szintbeli átjárót kiváltani.
Illetve a városon kívülről jövő forgalmat még a városon határában megfogni: ne a helyiek szívjanak az agglomerációból jövő forgalom miatt. És akkor lehetnek hosszabb zöldek a keresztirányú forgalomnak (Pünkösdfürdő, Mátyás király, Monostori, Pók), nem kell több lámpaváltást kivárni, mire ki lehet jutni a Szentendreire.
Mostanában a sajtó (legalábbis az egyik fele) tele van a felújítások miatt kialakult belvárosi dugókról szóló hírekkel. Ugyanakkor a külvárosi, mindennapos dugókról senki nem beszél, és senki nem tesz ellene.
A III. kerület e tekintetben a hiányzó elkerülő infrastruktúra (M0 északi és nyugati szakasz, Aquincumi híd, M10) és az alvó városok bővülése miatt halmozottan hátrányos helyzetű. Persze a nagy beruházásokra politikai akarat hiányában nincs pénz, de tapasztalataim szerint kisebb, szinte semmibe sem kerülő lámpaprogramozásokkal, sávfelfestésekkel sokat lehetne javítani pl. Csillaghegy, vagy Békásmegyer közlekedésén.
Amivel konkrétan évek óta levelezek a Budapest Közúttal, az Csillaghegyen a Szentendrei út, Ürömi úti csomópont. Aki járt már erre tudja, hogy itt hétköznap szinte állandó a dugó, legalábbis ha működik a kereszteződésben a lámpa. /Érdekes, ha hiba miatt nem, akkor nincs dugó./ A gond, hogy az Ürömi út-Mátyás király út tengelyen alapból túl rövid (8-10 mp) a zöldfázis, ami a Megyeri híd átadása, illetve az Ürömön, és Csillaghegyen felhúzott lakóparkok miatt a megnövekedett forgalomhoz még hétvégén és csúcsidőn kívül is túl rövid, hétköznap délutánonként pedig több száz méteres a dugó. Többször kértem, hogy vizsgálják felül a lámpaprogramot, de csak semmitmondó válaszok jöttek, az utóbbi két levelemre már választ sem kaptam, pedig, ha a Főváros vezetésének ennyire szívügye a zöldebb, élhetőbb Budapest tehetne is érte. És akkor a Batthyány u. - Mátyás király úti kereszteződés rossz átalakításától még nem is írtam. Olyan, mintha szándékosan generálnák a dugót a környéken, csak az okát nem látom.
Azért írtam le mindezt, hátha van a fórumon valaki, aki az illetékeseknél, vagy akár a sajtónál fel tudná karolni az ügyet. Persze nem csak itt okoznak gondot a rossz lámpaprogramok, ezért akár átfogóbb változások is elindulhatnának, mert a kevesebb felesleges dugó mindenkinek az érdeke.