Keresés

Részletes keresés

doncike Creative Commons License 2021.07.23 0 0 21582

Nagy esőzések után van szennyezés, mert olyankor a sok víz miatt a csatornarendszer túlfolyói egyből a Dunába vezetik a vizet, ami előtte már keveredett a kommunális szennyvízzel.

Előzmény: SzeZo (21581)
SzeZo Creative Commons License 2021.07.23 0 0 21581

https://telex.hu/szorakozas/2021/07/23/kozel-50-ev-utan-eloszor-ujra-lesz-szabadstrand-a-romai-parton-lehet-pancsolni-a-dunaban-budapesten

 

Azt hiszem, éppen ideje. Ha olyan metropolisz működtethet évek óta dunai strandot, mint Dunabogdány (szép és nagy strand, jó ott megpihenni pár percre kajakozás közben), akkor itt is lehet. Kár, hogy az a világ, amivel a 80-as évek elején, átutazóban találkoztam, már nem térhet vissza. Egy elképesztően mozgalmas, mégis nyugodt partot láttam.

Nem tudom, miféle szennyezést mérhettek 50 éve. Tahitótfalun nőttem fel, ott egyetlen szennyező anyag volt, a kátránycsomó, ami, ha rám tapadt, nagyon nehezen lehetett megszabadulni tőle. Északi szomszédunk küldte. Szerencsére nagyon régen találkoztam ilyesmivel.

. kata31 Creative Commons License 2021.07.22 0 0 21580

A közlekedési helyzet megváltozott,amin sajnos az M10 semmit nem fog módosítani, hiszen az ürömi körforgónál a felüljáróba köt majd. Az M100 forgalma pedig 2024-re megérkezik a Pilis felől.

 A 11-esig ér dugót a Bécsi útról az M0 észak sem elvinni fogja, hanem még plussz forgalmat vonz át a déli szektorból.

 

Azt hiszem az M0 nyugat elő lesz véve hamarosan..és igen éppen a választások miatt a politika által. 2025-ben eléri az északi szakasz a Bécsi utat és akkor egész Buda lebénulhat, ha nem tennék.

 

Előzmény: Kopba (21554)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.16 0 0 21579

indulj egy megmerettetetesen = VALASZTASON 

Előzmény: Generic Jingle (21577)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.16 0 0 21578

miert is van ez a lako-telepem egyik kapujara pingalva ?    ebbol is penzt csinalnak  ?  dlgozni BUDOS ?     duen.hu 

Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.16 0 0 21577

Ugyanazt mondjuk és mégis mást. :-)

 

Szerinted lenne annyival olcsóbb és gyorsabb, hogy megérje, szerintem meg nem.

 

Ráadásul ha ezzel a megoldásal élnének, akkor biztos, hogy min. 20 évre lekerülne a napirendről, vagy ha nincs ott, akkor ennyi ideig biztosan nem kerülne fel a "metrósítás" kérdése.

Előzmény: doncike (21576)
doncike Creative Commons License 2021.07.15 0 0 21576

"legfeljebb csak a másik megoldáshoz képest jelentene kevesebb időt és pénzt"

 

Ezt mondtam én is.

5 év alatt kivitelezhető lenne, szándéktól az átadásig.

 

Az új metró a HÉV helyén ehelyett 20 év.

 

Miért ne oldjunk meg egy jelentős rész problémát 5 éves időtávon?

Előzmény: Generic Jingle (21571)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.15 0 0 21575

nincs klimad   00

Előzmény: Generic Jingle (21574)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.15 0 0 21574

:-(

Előzmény: koszonom1 (21572)
papus_03 Creative Commons License 2021.07.15 0 0 21573

Ez a HÉV metrósítás sztori visszatér de már volt téma egy éve is, bemásolom (https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155287315&t=9024695):

Már 2017 decemberében írtam/rajzoltam két lehetséges kijárót.

Azóta sokat változott a világ de az Aquincum-i azóta simán megépülhetett volna.

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=146087248&t=9024695

 

A HÉV föld alá vitele is téma volt de olyan területen ahol 1m-en van a talajvíz, eszement költség lenne.

Nézzetek talajvíz térképet - https://map.mbfsz.gov.hu/tvz/

 

Berakom megint milyen súlyt kellett tenni a HÉV alagútra a Batyinál a Margit hídnál a sínekre, hogy ne jöjjön fel a felszínre mint egy tengeralattjáró.

http://hampage.hu/trams/arviz2013/

 

Átjáró majd akkor lesz kinn Békásnál ha megépül a 0-ás, beljebb meg .....

 

A 2017-es pláne aktuális mert tegnap délután autóznom kellett, tragédia volt átjutni a HÉV-nél Csillaghegyen.

A Keled utcai kijáró "fillérekbe" kerülne és meglehetne pár hónap alatt.

koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21572

azt hittem elolvastad a cikket    persze nem muszaj elolvsnod  de akkor ne okoskodj

Előzmény: Generic Jingle (21567)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21571

Tévedsz: a te elgondolásod legfeljebb csak a másik megoldáshoz képest jelentene kevesebb időt és pénzt, de önmagában, ismerve a hazai viszonyokat nem lenne sem olcsó, sem gyorsan megvalósított. És ha már ez lenne a helyzet, nem lenne értelmesebb némileg több pénzt és időt áldozni rá, hogy a végeredmény esetleg sokkal jobb legyen?

Előzmény: doncike (21569)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21570

Van benne valami! :-)

Előzmény: doncike (21568)
doncike Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21569

Na, erről Tabi László egy poénja jutott eszembe:

 

X boldogtalan, mert meg akarta javítani a világot, és nem sikerült.

Z boldog, mert meg akarta javítani a vasalót, és sikerült.

 

Leásni egy felülről nyitott árokba a jelenlegi nyomvonalat 2-3 megállónyi távolságon, az töredék pénzből és töredék idő alatt megvan.

 

A HÉV-ből metró csinálás egy másik nyomvonalon: legalább 15, de inkább 20 év, mire átadják.

Előzmény: Generic Jingle (21566)
doncike Creative Commons License 2021.07.14 0 1 21568

Ikszeld ki, vagy legalább ne etesd, lécci.

Előzmény: Generic Jingle (21567)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21567

Eddig ezt miért nem mondtad?

Előzmény: koszonom1 (21565)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21566

Ha levinnék a föld alá, akkor azt nem a mostani nyomvonalon kellene megtenni, az említett rövid szakaszon, hanem a Margit hídtól egészen Békásmegyerig az Árpád Fejedelem útja - Lajos utca - Pacsirtamező utca - Szentendrei út - Batthyány út (vagy Szentendrei út - Vasút sor - Ország út) vonalon.

Előzmény: doncike (21558)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 1 21565

4 kerult korhazba okos ember

Előzmény: Generic Jingle (21563)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21564

kapsz tiz deka koromtapsot tolem    eleg ? kevesled ? mit akarsz tulajdonkeppen a szo szaporitason kivul ?

Előzmény: Generic Jingle (21563)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21563

Ötöt, nem négyet.

Előzmény: koszonom1 (21562)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21562

uttesten setalo embert utottek el    4-et

koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21561

lehet    index.hu 

Előzmény: Generic Jingle (21560)
Generic Jingle Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21560

Monostori út? Nem a járdán történt.

Előzmény: koszonom1 (21559)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21559

index.hu 4 embert gazoltak el a jardan

Előzmény: doncike (21558)
doncike Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21558

Ezzel szerintem az a probléma, hogy önmagában nem megoldás, ha hosszabb ott a zöld az Ürömi út felől.

Mert akkor meg a Békás felől jövők fognak állni a (még nagyobb) dugóban.

 

Ami ott megoldás (szerintem): a HÉV-et levinni egy árokba Békásmegyer és a Római között, ezzel legalább két szintbeli átjárót kiváltani.

Illetve a városon kívülről jövő forgalmat még a városon határában megfogni: ne a helyiek szívjanak az agglomerációból jövő forgalom miatt. És akkor lehetnek hosszabb zöldek a keresztirányú forgalomnak (Pünkösdfürdő, Mátyás király, Monostori, Pók), nem kell több lámpaváltást kivárni, mire ki lehet jutni a Szentendreire.

Előzmény: Kopba (21554)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21557

illetve   #254

Előzmény: koszonom1 (21556)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21556

#255 komment/hozzaszolas

Előzmény: koszonom1 (21555)
koszonom1 Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21555

a csucshegyi topicban irtam hogy valami megmozdult a temaban      valoszinuleg meg eletben leszunk amikor bezarul a M0 eszakon    nalunk bekason

Előzmény: Kopba (21554)
Kopba Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21554

Mostanában a sajtó (legalábbis az egyik fele) tele van a felújítások miatt kialakult belvárosi dugókról szóló hírekkel. Ugyanakkor a külvárosi, mindennapos dugókról senki nem beszél, és senki nem tesz ellene.

 

A III. kerület e tekintetben a hiányzó elkerülő infrastruktúra (M0 északi és nyugati szakasz, Aquincumi híd, M10) és az alvó városok bővülése miatt halmozottan hátrányos helyzetű. Persze a nagy beruházásokra politikai akarat hiányában nincs pénz, de tapasztalataim szerint kisebb, szinte semmibe sem kerülő lámpaprogramozásokkal, sávfelfestésekkel sokat lehetne javítani pl. Csillaghegy, vagy Békásmegyer közlekedésén.

 

Amivel konkrétan évek óta levelezek a Budapest Közúttal, az Csillaghegyen a Szentendrei út, Ürömi úti csomópont. Aki járt már erre tudja, hogy itt hétköznap szinte állandó a dugó, legalábbis ha működik a kereszteződésben a lámpa. /Érdekes, ha hiba miatt nem, akkor nincs dugó./ A gond, hogy az Ürömi út-Mátyás király út tengelyen alapból túl rövid (8-10 mp) a zöldfázis, ami a Megyeri híd átadása, illetve az Ürömön, és Csillaghegyen felhúzott lakóparkok miatt a megnövekedett forgalomhoz még hétvégén és csúcsidőn kívül is túl rövid, hétköznap délutánonként pedig több száz méteres a dugó. Többször kértem, hogy vizsgálják felül a lámpaprogramot, de csak semmitmondó válaszok jöttek, az utóbbi két levelemre már választ sem kaptam, pedig, ha a Főváros vezetésének ennyire szívügye a zöldebb, élhetőbb Budapest tehetne is érte. És akkor a Batthyány u. - Mátyás király úti kereszteződés rossz átalakításától még nem is írtam. Olyan, mintha szándékosan generálnák a dugót a környéken, csak az okát nem látom.

 

Azért írtam le mindezt, hátha van a fórumon valaki, aki az illetékeseknél, vagy akár a sajtónál fel tudná karolni az ügyet. Persze nem csak itt okoznak gondot a rossz lámpaprogramok, ezért akár átfogóbb változások is elindulhatnának, mert a kevesebb felesleges dugó mindenkinek az érdeke.

 

Köszönöm, ha valaki végigolvasta.

doncike Creative Commons License 2021.06.01 0 0 21553

A Nánási is állt, a Nánásira kikanyarodás is eltartott pár percig.
Főleg mert sokan még a Pók utcai ltp-en jöttek keresztül.

Előzmény: The AVE (21551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!