Nekem van utólagos xenonom. Jobban világít, mint a SuperbI gyári xenonja és csak egy picit rosszabb, mint a SuperbII gyári fullos xenonja...
A vásárlásnál figyelned kell, hogy Can-Busos kocsihoz való legyen + minden indításnál be kell kapcsolni a világítást (és nem auto módban indítani), mert ki fog villani a kiégett izzót jelző sárga lámpa..
Jelenleg nincs benn a kocsiban, mert volt a környékünkön egy rendőri akció, amiben 60000-re büntették az utólagosokat, így én kiszereltem belőle...
Meg nem állítottak egyszer sem...
Most gondolkodom a visszaszerelésén, mert ég és föld a tompított és a xenon közti különbség a xenon javára... Ha bent van és szemben jön tök ugyanolyan, mintha gyári lenne.... Amíg benn volt soha nem villantott rám senki sem.... Szerintem csak a 4300-assal szabad foglalkozni. A 6000-esről már lerí, hogy utólagos...
Feltételezem élettartammal sincs különösebb gond, egy ideje már használják mindenféle autóban, nem sokan panaszkodtak, hogy 150e km után kuka. Személy szerint én is simán megvenném CR motorral az autót, nincsenek vele fenntartásaim (max a pillanatnyilag magasabb javítási költségek a PD-hez képest, de mivel új autókról beszélünk, kb nem érdekel), de mások mégis mást mondanak, nyilván pont a taxisoknak megvan rá az oka (ha tényleg megvan?), a te 400e km-ed az ő évi megtett km mennyiségük mellett mégiscsak igen elenyésző. Nem nagyon kérdeztem utána a CR iránti nem túl nagy vonzódásuknak úgy mint ahogy a 2.0PD esetén megtettem, de Taxisboyban abban mindenképpen igaza van, hogy minden meghibásodásra alkalmas alkatrész hiánya inkább előny bizonyos szempontból.
Nekem tavaly április óta van egy ilyen autóm, szerintem egyetlen komolyabb széria baja van, ez pedig az ajtók kárpitkainak rögzítése. Küzdöttek ezzel nekem egy kicsit a márkaszervízben (pár alkalommal...) és mostanra egészen jó állaputú lett, de vannak olyan zenék ahol továbbra is tud zörögni egy kicsit. Más autóhoz képest ez még mindig gyakorlatilag semmi, de engem speciel pont zavar. Mindenki másra hisztis... Izzócsere pont olyan egyszerű ahogy Szili mondta, eddig a jobb oldalon már kétszer vagy háromszor kellett cserélni, az elmúlt 10 év alatt ennyiszer összesen nem csaréltem izzót autókon. Ez belefér. A többi dologról nem tudok nyilatkozni, tünet- és problémamentes a gép --- amióta kicserélték gariban a kettőstömegű lendkereket, előfordul. Igazándiból először a kinyomócsapágynak volt olyan hangja mint valami csiszológépnek, aztán amikor szétszedték akkor látszott, hogy lendkerék cs is lesz, ami várható volt, mert elindulásnál időnként rángatott is néha.
Most látom azt, hogy melyik használati mód tömi tele a leggyorsabban a DPF szűrőt..
És az nem a városi használat...
Ha mondjuk városban megyek vele pl. 80 km-t "500" megállóval a regenerálás nem indul be soha... De ha kimegyek vele az országútra és elkezdem tolni neki, akkor kb. 20 km múlva már regenerálnia kell...
Én ebből azt feltételezem, hogy jobban árt a DPF-nek a rövid/középtávú országúti használat, mint bármi más...
Nem tudom mellesleg mi az alapja pontosan a taxisnép 1.9PD szeretetének, de valóban se a CR se a 2.0PD nem a kedvencük, hogy egészen finoman fogalmazzam át a kialakult véleményt mindkettőről. Lehet, hogy maradi nép, de az is lehet, hogy a hozzád képest felgyülemlett sokkal több tapasztalat (már bocsánat, hogy ez felvetődik bennem, de még ez is előfordulhat ezekkel az autóban élő népekkel :) mondatja velük...
Egészen kizárt, hogy a te autóhasználatod gyilkosabb lenne mint a taxiüzem. Másképp és más módon nyilván a hétköznapitól eltérő módon csapod szét az autót. de mondjuk a kellemes pesti utakon, napi 32 ezerszer elinduló-megálló, sok esetben okos módon bináris gáz és fék üzemmódban használt taxikhoz képest a te autódnak aranyélete van... :)
Az én használatom rosszabb, mintha taxi üzemmódban használnám....
Az enyém néha szokott regenerálni (sárga lámpa nélkül, alapjáraton megemelt fordulattal), de azt sohasem városban "taxi" üzemmódban.... Korábban (Te tudod miről beszélek) akárhol, akármit csinálhattam vele, soha nem regenerált....
Igen azért most szeretném lecserélni, mert a CR motorokon ott van a részecskeszűrő és az a lendkerékhez hasonló problémákat vet fel. Addig akarom megvenni a hagyományos Pd motorral, ameddig azt gyártják (kb. július közepe). CR taxi üzemben komoly gondok forrása lehet.
Hamarosan az 1,9 PD-t le fogja váltani az 1,6 CR...
A tompítottat rendkívül könnyű kicserélni (kemény 2 perc)
Féltengely gumiharangról még senkitől nem hallottam, hogy gond lenne vele.. (igaz én a SuperbI-en sem cseréltem.) A futóműve teljesen más, mint a SuperbI-esé.. Sokkal egyszerűbb, de egy kicsit keményebb.
Féklámpa kapcsoló problémájáról sem hallottam..
Típushibájáról én nem igazán tudok, bár a több elektronika miatt, biztos hogy itt van a "szűk keresztmetszete"
A rendszám betűi nem ismerősek, szerintem nem debreceni. Fehér S2 se volt a debreceni kereskedésben, amit az ottani tulaj használt, még mindig ott áll az udvaron. Az ebesi flottában sem láttam...
Elérkezett az idő, hogy lecseréljem a hű társamat (Superb). A Superb ll tartom a legalkalmasabbnak erre. Az alaptípust választanám 1.9 pdtdi részecske szűrő nélküli modellt. Lenne néhány kérdésem. A féltengely gumiharang ezen is könnyen elhasználódik, vagy esetleg módosítottak a futóművön? A kettős tömegű lendkerék azt hiszem nem lehet kérdéses. Az esetleg felmerülő fényszóró izzó csere mennyire problémás? Az előző típusnál aki egyszer csinálta, annak később nem okoz gondot, mert akkor már egyszerű. A fékbetétek és tárcsák más méretűek, vagy csereszabatosak? A féklámpa kapcsoló itt is hamar tönkre megy? (Izzítás visszajelző villogása jelezte) Esetleg tud valaki mondani valami újabb típushibát amire oda kell figyelni?
Sajnos a dunlop gumi ilyen! Fűrészfogasra kopik utána mehet a kukába. Én most pirelli zeroval járok, hát ez maga a csoda olyan halk! 40000km van benne!
A legnagyobb sebesség amivel mentem 185 volt Németben megpakolva..minden nap autópályázok 130-140re állok be. Kb: 20 ezer km-er volt a gumikban, amikor cseréztem, azért is volt fura, mert az abroncsokat 4x centíroztattam ki..átlagosan használom, ESP-t 1x- 2x kapcsoltam ki egy kis csapatás alkalmából..tanácstalan vagyok a problémát illetően..beszéltem VW szervízvezetővel, szerinte a multi link felfüggesztés a ludas és az új gumit is enni fogja. Az előírt nyomáson üzemelt, 2-3 hetente volt ellenőrizve, használat függvényében utánállítva.
Már korábban beszéltünk arról, hogy a 225/45 R17 Dunlop Sport Maxx gumi fűrészfogasra kopik és nagyon hangos lesz! Ezt én is tapasztaltam, kis mértékben!
A hétvégén a következőt figyeltem meg:
Nagy sebességgel mentem (180-210 km/h) huzamosabb ideig (kb. 40 perc) és a gumi hangja szinte meg duplázodott! Azóta úgy morog, hogy szerintem én is lecserélem idő elött!
A gumi nyomás nálam 2,4 bar elöl/hátul. A gyári előírás 2,2 elöl és 2,4 hátul. Lehet, hogy ekkor tempónál ez kevés? Vagy a Dunlop gumi ezt a sebességindex (W=270km/h) ellenére nem bírja?
Endre (essey98), a te a régi Dunlop gumidat nem hajtottad meg?