Ezt többen is alátámasztják? Az szerintem szinte biztos, hogy "KPM-vizsga" kéne neki, mert "új" forgalombahelyezés lesz szerintem, de azon se lepődnék meg, ha már nem lehetne normál mód üzemeltetni.....
Sajna leírást sem lelek sehol, illetve konkrét gyakorlati példát sem.
Tegyük fel van egy OT rendszámos autóm, ami egyébként itthon lett a 70-es években először forgalomba helyezve, volt rendes rendszáma is anno, de kb. 10 éve már OT-és.
Ha gondolok egyet, és nem akarom megújítani az OT-ét, mert mondjuk már nem annyira szép, akkor vissszahelyezhető "rendesen" forgalomba? Nyilván nem OT rendszámmal, hanem sima közútival.
Várom a pontos válaszokat, vagy ahol utánaolvashatok egyértelműen.
Az lenne a kérdésem, hogy van egy minősített szóló motorkerékpárom, ami kapott egy oldalkocsit. Az oldalkocsi korabeli, és kimondottan a típushoz rendelhető. Ez sajnos problémát okoz a rendszerben, a közlekedési hatóság szerint nem összeépítés, az autóklub kecskeméti telephelye szerint igen, és ők alapból elhatárolták magukat, hogy levizsgáztassák.
Szegeden sokkal lelkiismeretesebbek, most néznek utánna, de egyenlőre ők sem tudják mi lesz.
Segítséget kérnék, talán tudtok segíteni. Adva van egy multikar billenős teherautó aminek nincsenek meg a papírjai. 2-3000 km futott gyári állapotban teljesen rozsdamentes karosszériával. Kívül-belül mindene eredeti. A kérdésem az lenne, hogy egy veterán vizsgával papírozható lenne-e, illetve anyagilag rentábilis lenne e egy ilyen minősítés. 1-1.2millió értékű lehet az értéke papírokkal. Tehát a cél az okmányok megszerzése lenne.
Keresnénk kevésbé szép állapotban lévő matt,karcos,hologramos fekete,vagy sötét tónusú fényezéssel rendelkező veterán autót. Akril, vagy metál fényezéssel.
Korrekciós polírozás, állapot javítási munka folyamat és a fényezés védelme lenne bemutatva rajta.
Szintén keresnénk belső tisztításra,
-vaj, bézs bőr belsős, lehetőség szerint piszkos állapotban lévő - világos kárpitos belsőst is.
Cserébe az ajánlatunk: Az adott autó polírozása esetén, teljes polírozás + védelmet.
Belső tisztítás esetén teljeskörű tisztítást kap.
Mindkét esetben Csak a felhasznált anyag áráért, Munkadíj mentesen.
Egyik közismert autós portál műsorában szerepelne az autó. Ez egy 3 napos forgatás lesz, ahol a korszerű, magas szintű autóápolást mutatjuk be
A forgatás helyszíne a műhelyünkben lesz, 2022.04.18-án
2022.04.16 autó átvétel, 1201 Bp Vágóhíd utca 14. Ipartelep.
Igen, bocsánat származás ellenőrzés a becsületes neve 10900 pénzbe fáj és 6 hónapig érvényes, de bármikor újra indítható.
idézet:
Mi az a származás-ellenőrzés?
Minden EU-n kívülről behozott járműre származás-ellenőrzési eljárást kell lefolytatni. Ennek lényege, hogy a külföldi hatóságtól igazolás kerül beszerzésre arról, hogy a jármű előélete tisztázott.
Inkább eredet szűrésnek szokták hívni, amikor a származási országból lekérik az autó háttéranyagát.
1-2 éve hoztam valakinek Egy FJ 40-es Land Cruisert Olaszországból. Az autó '74 körüli volt és először a Libia-i hadsereg kapta meg,utána került át a 80-as évek elején Olaszországba. Az öreg,akié volt,mesélte,hogy amikor áthozták Libiából ,semmiféle szabványos világítás nem volt rajta,csak az árnyékolt katonai cucc.Azt úgy tudom meg se próbálták itthon forgalomba helyezni,restaurálás után ment tovább észak-nyugati irányban.
A honosítási eljárási útmutatóból, hogy egész pontos legyek:
"Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiból, azaz az Európai Unióból, Izlandról, Liechtensteinből és Norvégiából, valamint Svájcból származó autók esetében"
Ha az autó nem rendelkezik műszaki érvényességgel vagy a műszaki- és környezetvédelmi megfelelősége nem igazolható (nem rendelkezik típusbizonyítvánnyal), akkor egyedi forgalomba helyezési eljárásról beszélünk. Ezt kell lefolytatni abban az esetekben is, ha a gépjármű nem az EGT tagországaiból vagy Svájcból származik.
Az eljárás díja: 22 800 Ft
Magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges szemlét és műszaki vizsgáztatást kizárólag az NKH vizsgaállomásai végzik. A szemléhez minden esetben időpontot kell foglalni telefonon!
Norvégia és Svájc azonos kategóriába tartozik az Eu-val csak vámot kellett fizetni. Ezek szerint akkor marad a sima forgalmi. A papírozás már elindult. Megvan az eredet vizsgálat, bár az csak 6 hónapig jó, de bármikor újra lekérhető.
EU-s autót simán is forgalomba tudsz helyezni, gyártási évtől függetlenül. Harmadik országból viszont csak OT-val. Norvégia nem EU-tag, ezért harmadik országnak minősül.
Még egy válasz egy kérdésemre (igérem többet nem írok nehogy túl sok(k) legyek)
The Norwegian armed forces bought apx 800 Land Rover series 3 109 HTs in 1974/75. They went out of service in 1999/2000 and I have a couple of them. These land rovers were build to special specs for the Norwegian armed forces, including room for 9.00x16 tyres, one-ton gearbox, springs and chassis, yet a standard 24v three-bearing 2,25 petrol.
Érdekes a hivatal honlapján (máshol se találtam) szó sincs arról, hogy 30 évnél öregebb autót ne lehetne honosítani. Még a regadó kalkulátor is simán engedett 47 évvel kalkulálni.
Ez lehet gond, de ez is kivédhető, ha jó a motor:(idézet a hivatalos honlapról)
- Friss szigorítás, hogy a hatévesnél idősebb és/vagy a 160 ezer kilométernél többet futott, esetleg a szemrevételezés során a környezetet láthatóan szennyező (füstölő) autókat automatikusan egy rendkívüli - egyelőre ingyenes - környezetvédelmi felülvizsgálatra küldik. Ha az autó megbukik, akkor nem kaphat magyar papírokat és rendszámot.
Pedig a mai követelményeket teljesíti biztonság tekintetében. Valamelyik angol oldalon olvastam, hogy külön a sereg részére fejlesztettek dupla munkahengeres fékeket. Minden fékpofának kölön, dobon belüli nunkahengere van (remélem jól írom). Mondjuk azóta a neten láttam, hogy ez már elterjedt, csak több változat fut egyszerre. Lehet környezetvédelmi szempontokból nem ideális a mai viszonyokhoz, de elvileg átengedik. A mai britt hadsereg a fapados 200TDi-t ( vagy a 300 TDi-t) preferálja és sokáig azzal kérték a vasakat az elérhető modernebb TD5 helyett (nem kellett az elektronika hibaforrásnak :-D )