Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sordidus Purpuris Creative Commons License 2018.08.28 0 0 51274

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérném, hogy Pesten melyik márkaszerviz ajánlott? RS-em "megérett" az első időszakosra. A Porsche M5-nél voltam egyszer (illetve kétszer), de őket inkább kerülnék.

Először voltam ~5500 km tájékán, mert az első kerekeknél a fék felől kattogást hallottam kormányzáskor lassú menetben (nyilván máskor is van csak akkor nem hallom a menet/motorzajtól). Azt mondták, hogy megégett a féktárcsa és vállas. Cserélni kellene mondták. Mondtam, hogy ne szórakozzanak, mondom meg sem lett hajtva meg mégiscsak egy sportbetétről van szó. Nem fogok x ezerért 5500 km után komplett féket cserélni egy RS-en. Azt mondták használhatom ha nem zavar a kattogás... a második eset futómű zajjal vittem, 60km+ zümmögő hang hallatszott minimál rezonanciával. Erre azt mondták (erre munkalapot is kaptam), hogy megnézték ez a téli gumi miatt van higgyem el. Nos a nyárinál is megvan még az érzet igaz talán valamivel nagyobb sebességnél jelentkezik. De ezt lehet már bebeszélem magamnak. Szóval ezeket is újra nézetném, kérdés van-e/volt-e valakinek hasonló problémája, illetve melyik szervizt ajánljátok ha van ilyen.


Köszi,
L

navimen Creative Commons License 2018.08.23 0 0 51273

Jobb lett volna, ha nem tudok róla... :-)

Előzmény: goctavia (51272)
goctavia Creative Commons License 2018.08.22 0 0 51272

3 órája került ki a facebookra, hogy digitális műszerfal elérhető a superbhez meg a kodiakhoz :))

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.19 -1 0 51271

Megmondom őszintén az éjjellátót nem hiányolom, nem is lehetett bele rendelni. Ha te nem fékezel gyalogos/biciklis/állat miatt, megteszi helyetted az autó. Anno egy Uber XC90 elütött egy biciklist. A vizsgálat során kiderült, hogy a Volvo szoftvere ki van kapcsolva, az Uberé irányít. Pedig a Volvoé érzékelte és meg is állt volna... Amúgy a segédek nagyon profin működnek, szinte hülyebiztos az autó.

Előzmény: goctavia (51269)
navimen Creative Commons License 2018.08.19 0 0 51270

A Volvo reklám vicces, hogy még senki sem halt meg XC90-ben, ez attól is függ, hogy hány darabot adnak el egy típusból, pl. Golfban biztos többen halnak meg, mert sokkal több darab fut belőle, mint XC90-ből :-)

 

Az éjjellátó a Peugeot-Citroennél 1000 eurós extra lesz. Arra vagyok kíváncsi, hogy ködben lát-e, mert pl. ha ködben is van hőlátása, akkor amit nem látunk a köd miatt, azt ő már igen. Kíváncsi vagyok működik-e....

 

Sajnos a digitális kijelző a Superb-e csak jövő tavasszal lesz elérhető facelift esetén.

 

A Mazda6 9,15M volt fullosan, amikor én 10M-ért vettem az RS-t :-)

 

Az új Peugeot508 nagyon dögös, komoly alternatíva lenne nálam.

Előzmény: goctavia (51269)
goctavia Creative Commons License 2018.08.18 0 0 51269

Azért ezek a vezetői segédletek mint a vészfékezés, radaros tempomat, keresztirányú forgalom figyelés, automata parkolás már leszivárogtak a nem prémium gyártókhoz is szerencsére :) 

Nyilván a Volvo  jobban tudja, meg amúgy is a biztonságról híresek (múltkor olvastam, hogy Angliában úgy hirdetik hogy még soha senki nem halt meg xc90ben az országban?!).

Amit én nagyon hiányolok, hogy az éjjellátó (főleg az állatok miatt) még nagyon nem ért el az ilyen gyártók szintjére mint pl a Skoda :( Pedig az nagyban növelné a biztonságot... Meg mintha a konszern fogná őket amúgy is a technikai fejlesztésekben... pl. a digitális tft kijelző az analóg helyett a vezető előtt, ahova ki lehet rakni a navit (múltkor passatban láttam), head up displayt a superb-be kérni sem lehet...

A napokban néztem az új mazda6ot abból a full felszerelt kb 10,5 milla listaáron és minden van benne, nem is néznek ki rosszul :)

Az új pug 508 is tetszik (abban lehet éjjellátót is kérni), kíváncsi leszek mennyiért adják majd...

navimen Creative Commons License 2018.08.18 0 0 51268

Nekem is 9,2-9,3 a fogyasztásom, autópálya 160, tempósan közlekedve, amin meg is lepődtem, hiszen vagy 150kg-al nehezebb, mint az RS volt. 

Ebben csak hátsó kamera van, de kitolatáskor jelzi, ha valami jön oldalról, sőt, ha pl. tolatáskor ha úgy látja, hogy rátolatsz valamire, akkor magától lefékez, nem enged ütközni.

Van egy barátom, aki ugyanilyen Superb-et vett akkor, amikor én, neki előtte ML Mercije és X5 BMW-je volt (mindkettőt eladta, nem győzte azokat szervizelni, pedig mindkettő Magyarországon vásárolt autó volt, egyikben 170e, másikban 100e körül, folyton romlottak, na mindegy...), szóval azt mondja, hogy soha jobb kocsit a Superbnél, folyton isteníti.

Azért egy A6-ot bevállalnék.... :-)

Előzmény: Törölt nick (51267)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.18 -1 0 51267

Én meg nem fértem el a V90-ben. :) És szeretek magasan is ülni. :)

A nagy átlag most éppen 9,0 liter, nem mondanám soknak, főleg úgy, hogy a megtett 17e km fele kb. tempósabb autópálya. :) Valószínűleg pénzügyileg nem éri meg a különbséget, de ebben rohadtul biztonságban is érzem magam, főleg az automata vészfékező rendszer tetszik, meg persze az összes bizbasz, ami segíti a vezetőt.  Sokkal könnyebb a parkolás (360 fokos kamera), a kitolatás olyan helyről, ahol se balra se jobbra nem látsz ki (Cross Trafic Alert) stb. :)

Előzmény: navimen (51265)
navimen Creative Commons License 2018.08.18 0 0 51266

Köszi!

 

Féket csak megálláskor szoktam nyomni, a menéshez gáááz kell!!!   :-)

Előzmény: Törölt nick (51264)
navimen Creative Commons License 2018.08.18 0 0 51265

Ezért is mondtam, hogy ki kellett volna próbálni pár prémiumot; egyébként az ajtó csukódása az RS-hez képest "nagyautós" (a feleségem 10 éves Swift-jéhez pláne :-) ). 

 

Őszintén kértem ajánlatot Volvo T6 V90-re is (310-320LE), az 22,5M lett volna (a Superb 12,6 volt). 10M különbség, annyival lett volna több, hogy LED lámpák és légrugók, ezeken kívül próbáltam ugyanazokat a cuccokat belerakni, de akkor is maradt volna kb. 8-9M különbség. Meg kell hagyni, azért a Volvo belülről csili-vilibb, de nem 8M-val csili-vilibb....valószínűleg valakinek az is megér annyit, nekem nem, de az már az én bajom, hogy igénytelen vagyok :-)

 

Szép az XC90, pláne a T8, viszont direkt nem választok SUV-ot (ha igen, Kodiaq lett volna :-) ). Nehéz, tolja maga előtt a levegőt, az RS előtt egyterűim voltak, most, hogy megöregedtem, a kényelmetlenebb be-kiszállást választom :-)

Előzmény: Törölt nick (51261)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.18 0 0 51264

A négykerék hajtásról nem tudok nyilatkozni, majd, gondolom, a téli időszakban, nyálkás, csúszós, lefagyott úton megmutatkozik az előnye. 

 

a haldex hajtással nagyon jól viselkedik a Superb, nehezebb a háta mind a simának, ezért jobb a kocsi dinamikája és kanyarba, ha a gázra lépsz, száraz úton szépen beragad a fara. Ennek semmi köze az elektonikus vezérlésnek, ha a kardántengely és a hátsó diffinél van egy kis fordulatszámkülönbség, az olajos hajtás azonnal zár. De ne fékezz bele, mert akkor nyit.  

 

Előzmény: navimen (51254)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -1 0 51263

Nyilván, de a puffanást a 10 évvel idősebb Q7-hez hasonlítottam. :)

Előzmény: goctavia (51262)
goctavia Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51262

Mondjuk kétszer annyiba kerül mint a superb

Előzmény: Törölt nick (51261)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -1 0 51261

Azzal vitatkoznék, hogy az ajtók puffanása nagyautós. :)

Anno a 2006-os évjáratú Q7 volt meg, amikor néztem egy Superbet, és az ajtó becsukásánál az volt az érzésem, hogy úristen de kevés anyag van benne. Persze minden relatív. :)

Most egy XC90 T8 a családi, és úgy érzem ”hazaértem”. :)))

 

Előzmény: navimen (51256)
goctavia Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51260

Én mondjuk simán becserélném a kézi váltót DSG-re. Kényelmi szempontok miatt... Nézegettem is a konfigurátorban, de benzinest nem lehet konfigurálni sajnos mostanában

RS Odon Creative Commons License 2018.08.17 0 1 51259

Igaz az én autóm "csak" 450 Nm tudott de az biza nem igazán csúszott se ide se oda pedig az kézi váltó volt.

Előzmény: ruskyy (51246)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51258

Még szerencse, hogy a legtöbb dolog amit írtam az nem vélemémy, hanem tény. Persze ez a hitben ne zavarjon össze.

Előzmény: Papka11 (51257)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 -1 0 51257

Mondjuk, a te véleményed éppen nem érdekel.

Előzmény: ruskyy (51250)
navimen Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51256

Lehet, hogy ki kellene próbálnom néhány prémiumot, hátha többre értékelném a próba után :-)

Előzmény: skt15 (51255)
skt15 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51255

Eléggé lepontoztad pedig

Előzmény: navimen (51254)
navimen Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51254

Öööööö....jó :-)

 

Bővebben: https://nepitelet.hu/autok/skoda/superb_2015/gyilkosbalna/

 

Előzmény: Törölt nick (51227)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51253

Arról tudnál még valamit írni, hogy mennyiben különbözik a futóművük? Annyi tudok, hogy az 1.8-nak is multilink a hátsó.

Előzmény: ruskyy (51252)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51252

Két teljesen más autó.

Előzmény: benediktusz (51250)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51250

A hsz. második felére, a kérdésre tudnátok reagálni? Octavia TSI RS vs Octavia 1.8 TSI

Előzmény: benediktusz (51242)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51250

Az oké, szíved joga.

 

Mindenki (köztük én is) elfogadja, ha te vagy bárki más kéziváltó-hívő, de ebből kifolyólag még nem az lesz az egyetemleges jobb vagy rosszabb.

 

Csak ha valaki vásárlási tanácsot kér és pro/kontra érveket szeretne olvasni, akkor (1) ne tényként állítsd be a saját hülyeségeidet (2) próbáld meg el(be)fogadni a másik véleményét. A lenti válaszodból persze látszik, hogy ez neked vallási kérdés lehet, szóval tényleg felesleges győzködni. Nem is akarlak, de legalább a vásárlás előtt álló fórumtársat nem kéne félrevezetni meg riogatni a DSG halálos cikkel. Főleg ha új autóban gondolkodik.

 

Mondjuk ha meghajt egy DSG-s RS-t meg utána egy kéziváltósat és nem az utolsó forintjaiból venné, csodálkoznék ha nem ikszeli be a DSG-t.

Szóval igen, a legjobb lenne ha kipróbálja mindkét variációt és eldönti.

Előzmény: Papka11 (51248)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51249

Szerencsére váltóból is van kétféle hogy lehessen vitatkozni mindenki megtalálja ami neki szimpatikusabb :)

Előzmény: Papka11 (51248)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51248

Ezek abszolút nem érdekelnek

Előzmény: ruskyy (51246)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51247

Mint ahogy Lónyak is említette, ki kellene próbálnod. Egyébként egy kimondott "férfias" , határozottságot igénylő de pontos váltó.

Előzmény: benediktusz (51244)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51246

Inkább a többség véleménye. Felár ellenében is jobban fogy a 2.0 TSI mellé párosítva mint a kéziváltó. De nyilván mindenki más jön szembe az autópályán.

 

Mellesleg ha már nyomaték és 'tuning'... azt is jobban bírja, mint a kéziváltó kuplungja (gen3 2.0 TSI motor/váltós VW konszern autókról beszélek). Pl. a 6 gangos dq250 450-500nm-ig üzembiztos, míg a manuális már 420nm környékén csúszik és emiatt a stage1 a maximum amit bír. A dsg pedig stage2-ig kényelmesen használható.

Előzmény: Papka11 (51243)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51245

Szerintem ki kéne próbálnod egyet, mert ez szubjektív...

Előzmény: benediktusz (51244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!