Keresés

Részletes keresés

Coala Creative Commons License 2003.05.16 0 0 317
Először is, jövő héten megjelenik a MD DVD rajta magyar és angol 5.1audiósáv, és rengeteg extra!

Amúgy, én 2x láttam a filmet, el is indítottam magamban a megfejtést, de ez fél éve volt. Most készülök átírni a dvd-t, és rászánni minden szabadidőt, mert addig nem nyugszok míg nem születik meg bennem a megoldókulcs.

Most végig olvastam (!!!) az egész topict, mert sajnos eddig a létezéséről tudtam, és meg kell mondjam, szerintem kevés helyen járnak közel a valósághoz a fikciók. Még szubjektív, de álom kizárva!!!

Én a megértéshez ezekkel az alapelvekkel kezdek:

-Linch szerint a megoldás teljesen kézenfekvő, és egyszerűbb mint bárki gondolná

-a film első része (egyesek szerint az álom), a sorozat első része lett volna, azaz a Pilot (lsd:twin peaks), ami a nevében is hordozza, hogy az egész film arra épül, és Linch sokkal hatalmasabb annál, mintsem egy álomból indítson egy sorozatot. Emlékezzünk csak a TP pilotra (már kiadva dvd a first season) Ott az volt a felszínes igazság, minden ember kb a szomszédja szemszögépől azaz felszínesen volt bemutatva, alapjaiban teljesen normális reakciók, teljesen normális emberek, egy boldog kisváros. A MD-nál ugyanez a helyzet. Egy látszólag szimpla sztori, közben azért hatalmas utalásokkal, de érthetően. Egy fikció, ahogy a külső emberek elképzelik. Bármelyik valós hollywoodi szinésznő lehetne. Tovább nem megyek bele, de ki fogom fejteni a meglátásomat, csak megnézem mégegyszer mert sok apróságra már nem emlékszem.

Nem is írok többet, mert valószínűleg pár napon belül megcáfolnám, de azt tudom, hogy az álom alternatívától én a végletekig elzárkózom. Ez nem a dallas :)), biztos, hogy egy ilyen átfogó bármire ráhúzható magyarázat ebben a filmben nem nyerő. Ezt akkor a TP-re is ráhúzhatnánk onnantól, ahol elveszítjük a fonalat.

Na mind1, majd visszajövök, és jó lenne, ha mások is visszatérnének, mert nem került pont a mondat végére, és eddig minden megoldás erősen cáfolható.

Kisördög Creative Commons License 2003.05.11 0 0 316
Kivettem a Tabánban, most tartok öt megnézésnél., Még mindíg van mitt tanulnom.
Kérdésem: nincs meg valamelyikőtöknek digitalizálva, CD-n? Nem volnék hálátlan, sőt, némi Monty Pytonom van, szintén cd-n, cserébe.
pg_breki Creative Commons License 2003.05.11 0 0 315
Júniusban az HBO-n!! Ha már Divx/VCD-ben egyszerűen képtelen vagyok megszerezni (DVD-re meg nincs még ugye Mo-n), legalább így láthatom ismét! Végre!!

"Mulholland Drive? That's where I was going."

fbiagent Creative Commons License 2003.01.30 0 0 314
Kedvenc besorolásom egy filmnél:

ELSŐRANDEVÚS v. sem

úgy látszik nálad bejött:-))))

Előzmény: Törölt nick (312)
RIPityom Creative Commons License 2003.01.26 0 0 313
Ma du.-án láttam,
egy nagyon jó barátom ajánlásával –lelkemre kötötte: egyedül nézzem, én balga nem vettem véresen komolyan; namajd–

[…]

mivel a Lynch-féle szubkultúrából erősen bukásra állok, ezért a standard metafórákat nem tudom átlátni, flash-ként sem átérezni. Persze, a Pulp Fiction-ös áthallás kellemes; de azt is gondolom, nagyon fontos momentum a topic alapján, hogy ez nem mozifilmnek készült. Ettől kezdve meg… ez már valami egész más. Szerintem egy filmrendező ilyen esetben egész másképp bánik az üzenet(ekk)el, történésekkel, jelentéstartalmakkal, álomszerű átfedésekkel, mintha.
Semmiképp’se szeretném a sulykot elvetni, de példáúl a ’Citromdisznó’ vagy ’Vattatyúk’ szerű alkotásoknál én erősen tudtam hiányolni a koncepció hiányát. Azt vélem, lehet helytelenül, hogy a rendező ezáltal (hogy sorozatnak indult) még sokkal-sokkal szabadosabb az alkotói szabadság hímes mezején, akár visszaható groteszk-humor formációban.

[…]

Nem mernék erősen építkezni az álom-megoldásra,
nekem a bérgyilkossági kisérlet nagyon is valós, az üvegfal mögötti ultra-paranoiás keresztapa, akinek még a kivánságát is úgy kell kitalálni; nekem a Cowboy a filmes-maffiózó-világ Luca Brasi-ja… bemászó törpék a kötelező drogokból születő érzékcsalódások, satöbbi.
Megnézem tehát/hamar mégegyszer.
…és még visszatérek :)

(demost az unokahugomnak halaszthatatlan levelet kell írnom. Hétfőre)

RiP

waters Creative Commons License 2002.12.16 0 0 311
Meg,de nem itthon....
Előzmény: Cs. András (310)
Cs. András Creative Commons License 2002.12.16 0 0 310
Én azt hittem a Mulholland már megjelent DVD-n.
Előzmény: waters (308)
dzso-dzso Creative Commons License 2002.12.15 0 0 309
Letöltöttem a soundtrack anyagot , igazából egy darab zene érdekelt nagyon , de az nem volt rajta az albumon.
Arról van szó ami a vége stáblista alatt megy , tud róla valaki valamit ?
waters Creative Commons License 2002.12.15 0 0 308
Nem hallottatok semmit a DVD kiadásról?
Jó lenne már....
Attilio Creative Commons License 2002.12.02 0 0 307
Sziasztok!

A hétvégén két igen jó barátom jóvoltából volt alkalmam megnézni. Csak 2.5-dik megnézésre értettem meg izgazán de igazi élmény volt. Előbb-utóbb benéznek ide, ezért ezúton is köszönöm Nekik hogy kölcsönadták ezt a FILMET.

Akinek egyébként gondja volna a lejátszásával, az próbálja ki a BS Player Nimo Codec pack kombinációt!

Attilio

azazell0 Creative Commons License 2002.11.16 0 0 306
ugyammá', hát fog egy vérbeli Lynch segíteni a filmjei megértésében? :-)
Előzmény: czz (301)
supremacy Creative Commons License 2002.11.14 0 0 305
Azért, mert AC3-as hangja van. Nimo Codec pack-ot írd be a keresőbe, töltsd le és fullon telepítsd.
Előzmény: Attilio (303)
waters Creative Commons License 2002.11.14 0 0 304
www.doom9.net
ott találsz hozzá programot!
Előzmény: Attilio (303)
Attilio Creative Commons License 2002.11.14 0 0 303
Van egy kis problémám a Mulholland Drive val...megvan 2cd-s avi ban de sem Div4.12, sem Windows Media alatt nincs hangja (pedig kéne...)...Van valakinek valami ötlete? (Lejátszóprogram, kodek stb)
NumeroUno Creative Commons License 2002.10.17 0 0 302
Nahát, van egy Mulholland dr. fórum is?
Májusban láttam a filmet, nekem is nagyon tetszett, a Twin Peaks rovatba írtam valamit róla akkoriban.
Nem olvastam végig ezt, sajnos a közeljövőben nem tudom hogy lesz e rá lehetőségem, de láttam, hogy többen csak egy álomnak tartják az első (2órás) részt. Szerintem mind a 2 része a történetnek éppen ugyanolyan valós.

A "főgonoszt" a hajléktalanban látom, övé a kék doboz, ő manipulálja vele? a dolgokat. A két öreg is hozzá tartozik, a lábaitól indulnak el a BonaVita 17-be. Ők kisérik be Bettyt/Dianet? LA-be és a történetbe is, és ők taszítják a halálba Bettyt/Dianet?. A film vége felé is a hajléktalan arca jelenik meg a város felett.

Mr Roque evilági hatalomnak tűnik, (bár elég absztrakt környezetben van, nagyon jól eltalált figura.) a céljai is földhözragadtak. A Cowboy mintha hozzá tartozna, ő segíti a rendező szorongatásában.

A legnagyobb hatalomnak mindenesetre az Il Silencio páholyában űlő állarcos nőt tartom. Szerepe meghatározhatatlan.

czz Creative Commons License 2002.10.10 0 0 301
Vajon tud valaki a Mulholland Drive dvd változatán bónuszként megjelent és David Lynch által megadott hét "a megértést megkönnyítő" megoldáskulcsról? Talán csak üzleti cél, azonban lehet, hogy valóban közelebb visz.
DonVirgilio Creative Commons License 2002.09.09 0 0 300
Tegnap néztem meg a filmet, mondanom sem kell, hogy még másnap reggel is tompa az agyam tőle. Persze, én is azonnal szerettem volna a főszálakat kibogozni a történetből, de ez így elsőre, magamtól nem ment. Talán azért se, mert az ember sokáig képtelen felocsúdni a Lynch-i képi és hangi világ hatása, az egésznek a hangulata alól. A film a lélekre hat, érzelmileg nagyon mélyen felkavar és iszonyatosan sokkol. Egy olyan abszurdnak tűnő szituáció, mint pl. a Diane tudatalattijában rejtőző két öregember film végi kirohanása sokkal "hidegrázóbb", pszichére ható tud lenni, mint egy baltás Nicholson. Ez pedig Lynch szenijét mutatja.
Egyébként a film értelmezéssel kapcsolatban maradok annál a teóriánál, amit anno supremacy már az első hozzászólásában felvázolt. Így is maradnak "rendszeridegen" elemek, misztikus dolgok, megmagyarázhatatlan szimbólumok, de ettől olyan különleges mozi. Rációt szerintem mindenki találhat a történetszövésben, ellenben a Lost Highway-jel, ahol felesleges ilyeneken agyalni. Ennyiben több értéket is képvisel a Mulholland Drive, amihez fogható film évente egy születik.
bandika Creative Commons License 2002.09.06 0 0 299
Az álom-teória meg nagyon tetszetős, de az üvegfal mögötti pasi meg a homeless nagyon kilógnak belőle, +egy csomó olyan részlet van, amelyek egyáltalán nem álomszerűnek, vagy allegorikusnak hatnak. Ez azért lehet, hogy Lynch bekavarjon, de azért is, mert mégsem álomról van szó.

A színházi jelenet vitán felül a legjobb a filmben, mindentvisz.

Előzmény: Cs. András (298)
Cs. András Creative Commons License 2002.09.06 0 0 298
Igen, ezzel a résszel nem tudok mit kezdeni... Bár mintha erre is lett volna valami elméletem, csak már elfelejtettem... Ez a hülyeség ebben a filmben :o)
Előzmény: bandika (297)
bandika Creative Commons License 2002.09.05 0 0 297
Nem hinném, hogy a második kulcs csak egy jelzés. A csaj mintha rá is kérdezne arra, hogy mit nyit a kulcs.
Előzmény: fbiagent (296)
fbiagent Creative Commons License 2002.09.04 0 0 296
2 különböző kulcs van:
1. a dobozt nyitja
2. a bérgyilkos jelzése arról, hogy elvégezte a feladatot
Előzmény: bandika (295)
bandika Creative Commons License 2002.09.04 0 0 295
Jó reggelt!

Tegnap láttam a filmet a Toldiban, ha megbocsátotok, gyorsan leírom, hogy nekem mi jött le belőle, és csak utána olvaslak el benneteket (kíváncsi vagyok, mennyire járok közel...).

Szóval ami tuti: a kávézó mögött - valszeg az első Woodstock óta - tartózkodó lény erősen kavar valamit a valósággal, vagy a valóságokkal. Ebben a néhol tervszerűnek látszó kavarásban talán részt vesz még a törpe a Twin Peaksből (az üvegfal mögött csücsülő R-betűs alak). A lényeg, hogy van valami alapszál, melynek szereplője a két nő, akiknek variálódik a neve, személyisége. A kék dobozban nyelődik el mindig a lejárt sztori, és abból pattan ki az új. Maga a kék doboz is változik, mert a film végén már máshogy néz ki a kulcs. Talán ez az egész sztori magva, no megyek, és elolvasom, ti mit sütöttetek ki.

Berényi Bandika Creative Commons License 2002.09.03 0 0 294
Hello, nincs meg valakinek a film VHS-en vagy CD-n? ...kéne
fbiagent Creative Commons License 2002.09.03 0 0 293
korábban írtam erről részletesen: a gonosz erő megoszlik Mr Roque (üvegfal mögött) és Cowboy között. A hajléktalan pedig pusztán a nyers ösztönember jelképe. az is félelmetes, ha hozzákerül a hatalom kék doboza, de nem ő az irányító.
Előzmény: Cs. András (292)
Cs. András Creative Commons License 2002.08.30 0 0 292
Cowboy az a mitikus Gonosz, akinek hatalma van élet és halál fölött Hollywoodban.

IMHO, ez túlzás, ő max. "beosztottja" a Gonosznak. Azt még nem sikerült eldöntenem, hogy az üvegfal mögött ülő faszi a Gonosz, vagy pedig a homeless, aki a kék dobozkát beletszi a papírzacskóba.

Előzmény: fbiagent (289)
muttley Creative Commons License 2002.08.29 0 0 291
-A Cowboy-beszólás egyszerű dramaturgiai kötőelem, egy újabb titok, mellyel át lehet kötni a meseszálakat.

Igen, ez jól hangzik, és talán nem is érdemes ezt jobban kielemezni.

-és az nem egy nő háttal, hanem Diane!

Gondoltam, persze, de mivel ebben a filmben van némi kavarás, szerencsésebbnek tartottam ilyen általánosan megfogalmazni.

-Ritával Diane saját magát látja, amikor bemennek a lakásban. Diane (Betty) nézi saját korábbi életének oszló tetemét

Ez OK, de a kérdésem kifejezetten a benyit-a-cowboy jelenetre vonatkozott. Az meg már tisztázódott.

Előzmény: fbiagent (290)
fbiagent Creative Commons License 2002.08.29 0 0 290
és az nem egy nő háttal, hanem Diane!
Ritával Diane saját magát látja, amikor bemennek a lakásban. Diane (Betty) nézi saját korábbi életének oszló tetemét (a korábbi élet persze lehet alternatív is, nemcsak a szigorúan megtörtént múlt)
Előzmény: muttley (287)
fbiagent Creative Commons License 2002.08.29 0 0 289
Cowboy az a mitikus Gonosz, akinek hatalma van élet és halál fölött Hollywoodban. Az ő mondatára indulnak a flashback jelenetek, de sokkal erősebbé válnak azáltal, hogy a halott Diane valósan felébred (pedig csak múltbeli, mégcsak nem is biztos, hogy valós jelenetek elé nézünk).
Cowboy feltámaszt, ugyanakkor múltba vezet. Ura az időnek is.

A kevésbé ötletes megoldás abból a tényből adódik, hogy a sorozat pilot-ját alakította Lynch mozifilmmé. A Silencio-jelenet már a mozifilmmé egészítéskor lett forgatva. A Cowboy-beszólás egyszerű dramaturgiai kötőelem, egy újabb titok, mellyel át lehet kötni a meseszálakat.

De maradjunk az elsőnél inkább!

Előzmény: muttley (287)
mtoma73 Creative Commons License 2002.08.27 0 0 288
a 129-es hozzaszolasomban ezt a jelenetet en is mar irtam, de nem reagalt ra senki, ha jol emlekszem
Előzmény: muttley (287)
muttley Creative Commons License 2002.08.27 0 0 287
Valóban, egyik sem az a bérgyilkos.

Mi lehetett az a rövid jelenet, amikor egy nő fekszik az ágyon, háttal (ha jól emlékszem, ugyanúgy, ahogy megtalálták ott az oszladozó hullát), benyit a Cowboy, és valami olyasmit mond, hogy ideje felkelni?

Előzmény: mtoma73 (285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!