Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

biga156 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 151

Ez sajnos nekem is nagyon hiányzik, a Zafirán végig megvoltak az akasztók. Igaz, ott jobban kellett a háló, mert ott jóval nagyobb volt a tér a fejtámlák és a plafon között, ahol előrejöhettek a cuccok. Én biztosan nem állok neki ilyen vagdosásnak, de ha létezne rá eredeti megoldás, akkor a szervizben megcsináltatnám. Ez amit szereztél ez milyen háló? És honnan tudtad, hogy valójában van rögzítési pont?

 

Semmi gond egyébként a magyar menü minőségével, bár mi franciául használjuk :)

Előzmény: sbojan (149)
sbojan Creative Commons License 2014.10.15 0 0 150

Igen, nekem is magyar nyelvű már mind a menürendszer, mind a navigáció hangja. Én mondjuk a menüt angolra állítottam, így szoktam meg az IT-s dolgokat (nem kedvelem a hol ilyen, hol olyan fordításokat - angolul sokkal egyértelműbbek.)

Előzmény: biga156 (143)
sbojan Creative Commons License 2014.10.15 0 0 149

No, akkor elárulom: nem a barbarizmus vezérelt, s nem is a dizájn oltárán áldoztam fel a kocsit - egész egyszerűen vettem hozzá egy csomagtér elválasztó hálót, amihez egész egyszerűen nem voltak kialakítva a felfogatási pontok. Pontosabban a karosszéria fém részében megvoltak az akasztók helyei, de nem volt hozzájuk vezető nyílás kivágva a kárpiton.

Ezekre a nyílásokra, s az azokat takaró műanyag ajtócskákra gondolok:

 

 

Gondolom, költségtakarékosságból nincsennek gyárilag meg a nyílások+ajtócskák, bár szerintem igen csekély összeget tudnak ezen a gyárban megspórolni.

Persze a gondolattól is leizzadtam először, hogy mi lesz, ha rossz helyen kezdem el felvágni a szövetet, annál is inkább, mivel kézzel nem is volt kitapintható, hogy van-e mögötte lyuk. Egyébként nem is volt, legalábbis első ránézésre, mert a szövet alatt közvetlenül habszivacs volt, azt is át kellett vágni, s csak az így keletkezett lyukon át benyúlva lehetett kitapintani a karosszéria fém részben az első képen is látható, az akasztó felfogatására szolgáló kivágást.

Előzmény: snow.dog (127)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 148

Azt már mástól is halottam, hogy az 5.1-es verzióban magyar menü is van. A speedcam adatbázisok közül a 5.0-hoz való nem fog felmenni a gépedre, ezért azzal nem lesz értelme próbálkoznod.

 

A chat kódokon keresztül rengeted beállítási lehetőséghez lehet jutni, de ne próbálkozz vele, ha nem tudod melyik kód pontosan mit is csinál, mert sok mindent át lehet velük paraméterezni. A fórumokon is még csak találgatják hogy melyik kód mire hat.

 

Ilyeneket írogatnak:

- Param1 MIRE (configurable):
- NETINFO param1 (poster, configurable):
- PING param1 (poster, configurable):

- ECSAVE param1 [compared with à © à © energy saver? A test 0/1 or ON / OFF] (configurable): 

 

A dupla pittyenés nem tudom mi lehetett, nekem még nem csinálta. De nem is azonos a szoftver verziónk.

Előzmény: biga156 (147)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 147

Nekem ezt írja ki: SMEG 5.1.E.R2 verzióra. a Configurator gomb (ami ha jól tudom és értelmezem, akkor a rádió és a klíma közötti autócska ikon) nyomvatartására nekem pittyent egy duplát (2 tónusú hanggal) és annyi. Mikor újra kipróbáltam, akkor fordítva pittyent, majd kialudt az alsó kijelző (és a mediabekapcsológombra nem is jött vissza, csak gyújtásra). Na ez mi volt? Mit állítottam vajon?

 

A rádiónál meg hosszú nyomvatartásra valami cheat kódot kér :)

 

 

 

Előzmény: snow.dog (146)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 146

Néhány hasznos tipp:

- The new C4 Picasso 2013 is equipped SMEG+ system and not RT6.
- Press and hold SETUP button, check the current firmware version
- Long press "Navigation" button: display GPS data, satellites visible and activate demo mode Navigation
- Long press "Configuration" button: displays version FirmWare

 

Nálam eredetileg ezek voltak láthatók:

System version SMEG5.0.D.R2
Bluetooth version 1.2.0
Map version Software: DbDw_271/Gr_402 CD: 25082
Display version Dated: 27-09-13

Előzmény: biga156 (144)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 145

Ha kicsomagoltad, akkor a gyökérben egy SMEG_PLUS_UPG nevű mappának kell lenni. Ezt úgy ahogy van rá kell másolni egy pendrive-ra.

 

Ha telepítetted, akkor lesz pár megkötés.

1. Régebbi dátumú adatbázist soha sem telepíthetsz újabb dátumúra.

2. Ha egy telepített adatbázist el szeretnél távolítani, akkor jelenleg csak gyári alapállapotba állítással lehet (factory reset), de ez azzal jár, hogy a gépre másolt zene, kép állományok is törlődnek, gyakorlatilag a gépben levő HDD törlődik. Ez a navi térképeket természetesen nem érinti, azok maradnak.

Előzmény: biga156 (144)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 144

Na meg még egy kérdés: kicsomagoltam, megnéztem mi van benne. És közben felmerült a kérdés, hogy ha esetleg ezt később frissíteni akarnám (akár hivatalosan), akkor ez nem lesz neki probléma?

Előzmény: biga156 (143)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 143

Kösz! nem tudtam, hogy nem publikus, ezer éve már, hogy beregeltem, a fene sem emlékszik már, hogy akkor mit adtam meg. De most megnéztem, valóban nem az, de hirtelen nem találtam, hogy teszem azzá. A link egyébként megvan, letöltöttem. Annyi, hogy ezt a 1.3MB-os file-t bemásolom USB gyökérbe?

 

Emlékeim szerint mikor május végén átvettem a kocsit (otthon, Mo-on), akkor mintha mondta volna is a kereskedő, hogy a legújabb szoftver van rajta, ami már magyarul is tud. Ezért gondolom, hogy ha frissítesz, akkor neked is lesz. Mondjuk arra kiváncsi leszek, hogy ha itt vmikor frissítenek nekem, marad-e a magyar nyelv benne.

De szerintem sbojan márkatársnak is már ez a szoftver van.

2 magyar hang van a naviban, egy női és egy férfi (mint a többiben). Nekem a nő kicsit lassan beszél, de szépen. Egyetlen negatívum talán (a TTS hiányán kívül), hogy a mondat végén kicsit fennmarad a hangsúly, ezért mindig azt várja az ember, hogy még folytatja :D

Előzmény: snow.dog (140)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 142

Megnéztem, jól emlékeztem, nincs benne magyar nyelv. Tíz  nyelv van, de magyar az nincs.

Előzmény: snow.dog (141)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 141

Van benne magyar nyelv, eleve azzal vettem (otthonról hoztam ide). 

 

Na most elbizonytalanodtam. Az biztos hogy magyar hang nincs benne. A menü elképzelhető hogy magyar nyelvű is, csak valamiért visszaállítottam angolra. Ezt még ellenőrizni fogom.

Előzmény: biga156 (138)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 140

Mivel nem publikus az email címed, ezért csak így tudtalak tájékoztatni. Elképzelhető hogy a linket törölni fogják, akkor innen küldj nekem privát üzenetet, az enyém nyilvános.

Előzmény: biga156 (138)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 139

A sebességre való figyelmeztetést akkor sztem félreértettem, de majd megveszem az adatbázist és tesztelem :)

 

Ingyen is letöltheted. :)

 

Here the September speedcams update for the SMEG+ : http://dropcanvas.com/jbu2m

Előzmény: biga156 (138)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 138

Van benne magyar nyelv, eleve azzal vettem (otthonról hoztam ide). Eleinte azzal is használtuk, de TTS nincs benne (illetve itt nincs, lehet otthon bemondaná az üzeneteket, ha az eleve magyarul jön neki - pl utcanevek, vagy a TMC üzenetei). Így franciául használjuk, mert ott ez megy. Szerintem ha úgy is viszed majd szoftverfrissítésre, neked is lesz benne magyar. Magyar benne a menü meg a navi stb. Csak a felső kijelző választómenüje nem magyarosodik, az magyar nyelv beállításánál angol (Photo,Media,Drive stb)

 

A sebességre való figyelmeztetést akkor sztem félreértettem, de majd megveszem az adatbázist és tesztelem :)

Előzmény: snow.dog (135)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 137

Nagyobb kép megtekintéséhez kattints rá a képre! Akkor jobban fogod látni.

Előzmény: snow.dog (136)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 136

Ha telepítesz valamilyen sebességmérő adatbázist, akkor valami hasonlót fogsz látni a monitoron.

 

Előzmény: biga156 (134)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 135

A sebesség túllépésre figyelmeztetés ha jól emlékszem arra vonatkozik, ha sebességmérő helyhez közeledsz, és a kocsi sebessége nagyobb a megengedettnél, akkor figyelmeztet. De nem bemondja, csak valamilyen hanggal jelez, ez a hangjelzés. Ehhez viszont sebességmérő adatbázis telepítése szükséges, mert onnan veszi az adatot. Már mint hogy az adatbázisban milyen megengedett max. sebesség szerepel, és azt meghaladta-e a kocsi sebessége.

 

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a menüt áttudnád-e állítani magyar nyelvre. :))

 

Mert én a kocsit Magyarországon vettem, és sem magyar menü, sem magyar hang nincs a navigációban. Hurrá forgalmazó!

 

Éppen ezért nálam a nyelv és a hang angolra van állítva. Valahogy így néz ki.

 

Előzmény: biga156 (134)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 134

B@szki, mire válaszolok, te már válaszolsz is :D

 

Igen, lehet, hogy csak az adatbázis hiányzik, és az is, hogy egyszerűen rosszul értelmezem a menüket. Az adatbázist majd kipróbálom 

 

A leírást végigolvastam, gondolom ezt is, csak nem emlékszem :)

Előzmény: snow.dog (132)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 133

Ha a navi felületen belépsz az almenübe (a bal oldali nyíllal), ott vannak a beállítások, azon belül alul egy figyelmeztetések menű (gondolom magyarul ez van ott, de nem állítottam át magyarra a menüt, csak hogy pontosan megnézzem az elnevezéseket, de gondolom nem nagyon nevezheti máshogy :D Francián használjuk, mert akkor megy a TTS funkció is).űNa itt bent van felül egy ki/be kapcsoló. Ez nekem konstans ki állásvab van és nem is kapcsolható be. Így meg inaktív az ide tartozó 4 beállítási lehetőségből 1, csak a "Sebességhatárok jelzése" (szabad fordítás) elérhető, a többi be van "szürkítve". Itt ilyenek vannak emlékeim szerint (de ha kell, majd kisilabizálom pontosan), hogy radarfigyelmeztetés (ez nem érdekel, ha tiltva van, veszélyes helyek, sebességtúllépésre figyelmeztetés. Ha ez utóbbi az amire gondolok, akkor azért nem lenne rossz. Bár lehet, hogy ez is a sebességmérőkre utal és akkor azért nem engedi kapcsolni.

Előzmény: snow.dog (131)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 132

A Kezelési útmutató tartalmazza a riasztásokkal kapcsolatos információkat.

 

369. oldal: Veszélyes területekre vonatkozó figyelmeztetések beállítása

Ezek a funkciók csak abban az esetben hozzáférhetők, ha a veszélyes területeket (Risk areas) letöltötte és telepítette a rendszerben.

 

Ez az az adatbázis, amiről korábban már írtam.

 

4. pont: 

Aktiválja a veszélyes területekre (Risk areas) vonatkozó figyelmeztetést, majd válasszon az alábbiak közül:
- Audible warning (Hangos figyelmeztetés)

 

Ez viszont nem vonatkozik a sebesség túllépésre, csak a veszélyes területek hangos bemondására.

Szóval én a leírásban sem találtam sebesség túllépésre vonatkozó hangos figyelmeztetést. Vagy csak még mindig nem találom. :)

Előzmény: biga156 (129)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 131

Bár a sebességtúllépésre vonatkozó figyelmeztetést így sem értem, hisz ezt tartalmazza a navi, jelzi is mindenhol az ott megengedett sebességet, ehhez csak a hangos figyelmeztetést kellene engedélyezni és kész is.

Elvileg ehhez nem kellene külön adatbázis. Ehhez bőven elég a kocsi sebességmérője, és a területhez tartozó sebesség korlátozás, amit meg a térkép adatbázisa már tartalmaz. Én nem emlékszem rá, hogy találkoztam volna ezzel a menüponttal. Vagy csak elkerülte a figyelmemet. Ha megírod hol van ez a menüpont, ami nálad inaktív, akkor megnézem nálam mi a helyzet vele, aktív vagy sem.

Előzmény: biga156 (129)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 130

Ha a francia fórumra gondoltál, akkor itt tudsz regisztrálni. http://gps.clicforum.fr/profile.php?mode=register

 

Elég igényesek, válogatósak a regisztrálandó e-mail szolgáltatóval kapcsolatban. Én is csak a saját domain mail címemmel tudtam regisztrálni. Szinte semmilyen hagyományos, népszerű szolgáltatót nem fogadnak el. Ha sikerülne regisztrálnod, érdemes lenne ennek okára rákérdezned. Én ezzel már nem akartam kínlódni. Elképzelhető nem is értették volna a kérdésemet, köszönhetően a Google fordításnak.

Előzmény: biga156 (129)
biga156 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 129

Köszi, ki fogom próbálni! Nekem az jött le a szervízben, hogy pusztán azért inaktív, mert itt tilos a radar elprejelzés (erről természetesen tudok, és ez nem is zavar, a többi funkció viszont érdekes lenne.) Mondjuk valóban nem kérdeztem rá, hogy akkor az adatbázist sem tartalmazza? Bár a sebességtúllépésre vonatkozó figyelmeztetést így sem értem, hisz ezt tartalmazza a navi, jelzi is mindenhol az ott megengedett sebességet, ehhez csak a hangos figyelmeztetést kellene engedélyezni és kész is.

De akkor te azt mondod, ha megvan az adatbázis, fog menni az a menü is.

A fórum linket megnéztem, de nemigen találtam regisztrálási lehetőséget :).

 

A kárpit kivágására:

Elképzelni nem tudom a célját. Igaz, nekünk szinte nincs is tetőkárpit a panorámatető miatt, csak ami a csomagtér felett, meg körben van. Esetleg valami plafon-display?

 

Előzmény: snow.dog (128)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 128

snow.dog: kérdés, ha már navi... van benne egy olyan, hogy hangos figyelmeztetések (sebességtúllépésre, veszélyes helyekre stb), ami nálam inactiv és be sem kapcsolható (de látom). Szervizben rákérdeztünk, és az volt a válasz, hogy az azért inaktív, mert itt (FR) a sebességmérő kamerák előrejelzése tiltott, ezért a rendszer nem engedi bekapcsolni (ez igaz, és nem is lenne ezzel bajom, de pl sebesség túllépésre való jelzés is ott van és azt sem engedi így bekapcsolni. Na most arra lennék kiváncsi, hogy a rendszer ezt a pozicióból szedi ki - ez esetben Mo-on aktívnak kellene lennie, vagy nálad is inaktív?

Erre konkrétan is válaszolok. Azért inaktív, mert nem töltöttél még fel megfelelő adatbázist. Ebből kétféle létezik:

1. DANGERS - veszélyes helyek, ezt legálisan használhatod Franciaországban is,

2. RADAR - ez a sebességmérő helyeket tartalmazza, ennek használata Franciaországban tilos.

Ha tehát feltöltöd a DANGERS adatbázist, akkor a menük aktívak lesznek. A feltöltés igen egyszerű. Az adatbázist bemásolod egy pendrive gyökerébe, és a pendrive-ot bedugod az egyik USB aljzatba. A többi teendőt majd olvashatod a navi képernyőn. Az egész kb. egy öt perces művelet.

Előzmény: biga156 (125)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.14 0 0 127

Szinte minden tapasztalatom megegyezik a tiéddel. A garanciahosszabbítást is úgy gondolom, ahogy te. Annyit megjegyeznék, hogy az előző kocsimra is kötöttem 5 évet (akkor ez volt a maximum), és nem bántam meg. A kocsi négy éves korában tönkre ment a BSI (nem kapcsolta be a klíma kompresszort), és gariban cserélték. A javítás ára (ha ki kellett volna fizetnem) megegyezett azzal az összeggel, amit a garancia hosszabbításért fizettem, tehát visszajött az ára. És az 5 év alatt végig biztonságban tudtam a kocsit. Szóval kifizetődött, ezért vágtam bele ismét. Sohasem lehet tudni. Ezt úgy fogom fel, mint mikor elmegyek síelni. Sohasem számolok azzal, hogy valami súlyos baleset érne, de minden alkalommal kötök sportbiztosítást. Így vagyok nyugodt. :)

 

A navira visszatérve. Én is úgy tudom, hogy Franciaországban tilos a sebességmérő kamerák előre jelzése. Csak a veszélyes helyeket lehet jelezni. Ezt az adatbázist (Speed Camera Database in Europe - Alert for danger zones: France) olcsón megveheted a a navigációs cég oldalán (HERE - http://citroen.navigation.com/C4PicassoNew_2013/citroen-eu/catalog/en_GB/EUR/ ) vagy letöltheted egy francia fórumból (neked velem szemben meg van az az előnyöd, hogy legalább érted a nyelvet, bár én is regisztrálva vagyok, de vagy angolul írok, amit ott nem nagyon szeretnek, vagy a Google-al fordítok, aminek meg nem nagyon örülnek. :) Ennek a linknek a tartalma elképzelhető hogy csak regisztrálás után jelenik meg, nézzél rá. http://gps.clicforum.fr/t943-Base-Zones-Risques-avec-sens-de-d-tection.htm?postorder=desc

 

Nekem is van egy honlapom, ahol a sebességmérő kamerákkal foglalkozom, mert a mi rendszerünkhöz (SMEG+) sehonnan nem lehet adatbázist letölteni. Én is megvettem a HERE hivatalos adatbázisát (teljes EU), de abban meg nincs magyar adat. Ezért készítem el magamnak, amit másokkal is megosztok. Ha érdekel akkor itt megtalálod. http://hokutya.com/smegplus/home.html Ez egyébként Magyarországon legálisan használható.

Az én oldalamon még nincs francia adatbázis, mert nekem is csak a már említett francia fórumról származó van, de megkértek hogy azt ne publikáljam sehol. Ehhez tartom magam. Már készül egy saját adatbázis (teljes EU) és ebben már lesz saját készítésű francia adatbázis is. Ennek az alapja a POIplaza adatbázisa lesz. Hogy mennyire pontos, azt előre nem tudom megmondani, gondolom aki majd kipróbálja, az visszajelzi számomra.

 

sbojan

 

Üdvözöllek a klubban! Nagyon fogod szeretni, mert egy élmény vezetni.

Nekem decemberben lesz egy éves a kocsi, de eddig csak kézzel, magasnyomású vízzel mostam. Ennek ellenére szinte meg sem látszik rajta, hogy 1 éve nem volt géppel mosva. Azért lassan már annak is eljön az ideje. Főleg majd a téli latyak idején. :)

 

Gőzöm sincs róla, hogy miért szabtad át a tetejét, de nagy bátorságra vall. Én nem vágtam volna bele. Jelenleg nem tudok épeszű magyarázatot elképzelni arra, hogy egy ilyenre miért szánnám rá magam. Ennél sokkal jobban sajnálom a kocsit. :)

 

 

Előzmény: biga156 (125)
sbojan Creative Commons License 2014.10.13 0 0 126

Hali snow, hali biga

Szeptember eleje óta én is boldog tulajdonosa vagyok egy Grandnak. Megmaradt a "régi" 307 SW-m is, így kocsimosás után mutatósan néz ki a két éjsötét darab egymás mellett a ház előtt. :-)

Bár lassan másfél hónap telt el a megvásárlás óta, még kevés időt tudtam a kocsival eltölteni - épp az első tank benzinem végén járok. Mosni eddig egyszer mostam (szigorúan kézzel), azt is már sötétedéskor fejeztem be, így a "testközeli" élményből sem túl sok jutott eddig. Pedig mosáskor tud ráérezni az ember a kocsi apró finomságaira, már ami a külsőségekben rejlik.

Egyszer viszont nekibuzdultam, s egy éles pengével pár centis (kb. 3x3) darabokat vágtam ki a tetőkárpitból - persze nem ok nélkül Kíváncsi vagyok, kitaláljátok-e, miért is vetemedtem erre?

biga156 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 125

Itt (Fr.o.-ban) egy kicsit egyszerűbb a kínálat a garanciahosszabbításban. Pl ilyen CostDrive szerű dolgot nem is találtam (legalább is a magánszemélyeknek nincs. De gondolom ez otthon is cégeknek szólna, már csak a nettó érból, meg az eleve minimumként számolt 20e km-t tekintve). Itt lehet garanciakiterjesztés, karbantartás és assistance, illetve a három együtt. Ez utóbbi a számomra érdekes kérdés. Maga a garanciakiterjesztés is vonzó, de a meghibásodástól kevésbé tartok. Illetve nem jobban, mint bármilyen más eszköznél. Pl előtte Zafira-m volt, szinte soha semmi baja nem volt (rezgett is a léc, hogy Zafira Tourerre cseréljem), de ami apróbb nyavaja volt is, azok apró kontakthibák pl kapcsolóknál. Na az meg ebben a kocsiban lényegében nincs is :D Tapasztalatom szerint meg egy közepesen jó minőségű kijelző meg simán kibír minimum 10 évet, ez meg annál már ránézésre is komolyabb minőség :)

Bonyolult cuccok ezek ma már, de hacsak nincs valami nagy pechje az embernek (mondjuk egy gyári hibás, ezért idő előtt beálló motorral :D ), na és karbantart, az ésszerűség határain belül gondozza, akkor vagy 2-300.000 km-t biztosan el kellene futniuk nagyobb gond, beavatkozás nélkül (szerintem többet is, de legyünk ez esetben pesszimisták). Tehát a garancia nem is ezek ellen kell, hanem az előbb említett pech-faktorra :P 

Így szerintem sokkal fontosabb kérdés a karbantartások tervezhetősége, kiszámíthatósága. Na meg az, hogy bármi történik x év múlva, nem kell aggódnom e miatt se :).

 

Egyébként - csak hogy ontopic is legyek, és legyen valami vélemény is itt - a 4 hónap és a 10e km arra már épp elég, hogy kezdjük kiismerni a kocsit (sajnos eü okokból én vezetem a legkevesebbet). 

A kocsi nagyon jól vezethető, kezes, mondhatni könnyed "krúzolásra" való, amit első látásra nehéz elképzelni, hisz a kocsi igen nagy minden irányban. 3 gyerek akár táncolhatna is a középső sorban, még akkor is, ha a 2 pótülés használatban van. Ez nagy szó ám, mert ültem az összes szóba jöhető 7 üléses (de nem buszlimuzin, tehát a hasonló behajtogatható ülésesek) tipusban a 3. sorban, de egyértelműen ez volt a leginkább használható (A Ford S-Max pl itt vérzett el számunkra, pedig az a kocsi pár cm-rel még hosszabb is ennél!). Viszont az kár, hogy a harmadik sorban már csak az egyik oldalra jutott teljes értékű könyöklő, és hogy 7 üléses tipusnál a kisebb kiegészítők (sárga mellyény, gumijavító készlet, bikakábel stb) számára már nem nagyon alakítottak ki helyet (pl egy rekeszt). Kis leleményességgel persze megoldható, de akkor is, na...

A hátső szélvédő elég "lőrésszerű", szóval tolatókamera/radar nélkül nem lehet egyszerá vele egy pontos beállás. Aki most gondolkozik ilyen kocsi vásárlásán, az semmiképp ne hagyja ki ezt az extrát.

A követős radaron jól jönne, ha lehetne 1mp alá vinni a követési távolságot (még pár tizednyi jól jönne), hogy zsúfoltabb, de haladós pályán ne álljon be mindenki elénk.

A híresztelésekkel ellentétben egyébként a 2 kijelző napsütésben is kitűnően látható, nekünk a panorámatető ellenére sem volt olxan, hogy bármennyire is süt rá a nap, ne látszódjon a bezető számára a kijelző. 

Mondjuk azért kár, hogy a kijelző témákat nem lehet kombinálni (tehát pl a szögletes téma felül, a kék, kör alapú lenti kijelző menüjével.

Kicsit hasznosnak tartanám, ha a kulcsot kiviszem a kocsiból (járó motornál), akkor nem csak visítozna a rendszer, hanem pl a kuplung lenyomására le is állítaná a motort biztonsági okokból (egyszerű példa a klasszikus kapuból kiálló, de a kapu bezárására kiszálló vezető esete, akinek így nem kellene leállítani a motort, elég ha kiviszi magával a kulcsot, a kocsi mégis "ellophatatlan" lesz ez idő alatt. A dolgot már csak azért is hiányolom, mert a kocsi mindennel rendelkezik ezen lehetőség kihasználásához (eleve van érzékelő a kuplungnál pl a start-stop miatt, illetve a szabadkezes kulcs is lehetővé teszi), csupán a szoftver kérdése az egész.

 

A fogyasztása igen jó, eddig a legnagyobb átlagunk 6.0l volt, amit 7 személlyel és tetődobozzal teljesített végig (nyaralás, olyan kb 2500 km, vegyes utakon, félig hegyvidék, országút, félig pálya). És a motor erőlködés nélkül veszi így is a húzósabb emelkedőket, vagy akár pályán a hirtelen kigyorsításokat (2.0 blueHDI). Nem épp versenyautó, de meglepő vehemenciával viszi a nem kicsi bódét. A motorzaj kicsi az utastérben, nejem még mindig előfordul, hogy nem észleli, ha már váltani kellene, mert mondjuk 800-as fordulaton küzd a motor :D (ugyebár a fordulatszámmérő nem feltétlenül van a kijelzőn). Szokni kell, hogy városban szinte hangtalan bent a motor (mondjuk ezt a családból csak én fájlalom :P ). 

 

snow.dog: kérdés, ha már navi... van benne egy olyan, hogy hangos figyelmeztetések (sebességtúllépésre, veszélyes helyekre stb), ami nálam inactiv és be sem kapcsolható (de látom). Szervizben rákérdeztünk, és az volt a válasz, hogy az azért inaktív, mert itt (FR) a sebességmérő kamerák előrejelzése tiltott, ezért a rendszer nem engedi bekapcsolni (ez igaz, és nem is lenne ezzel bajom, de pl sebesség túllépésre való jelzés is ott van és azt sem engedi így bekapcsolni. Na most arra lennék kiváncsi, hogy a rendszer ezt a pozicióból szedi ki - ez esetben Mo-on aktívnak kellene lennie, vagy nálad is inaktív? 

Előzmény: snow.dog (124)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.12 0 0 124

Az enyém már 10 hónapos, de még csak 12 ezer van benne. Általában ennyit megyek egy év alatt. Az idén már nem sok km megy bele.

 

A garanciahosszabbítással ugyan így vagyok. Mikor megvettem a kocsit ajándékba (persze nem ingyen) kaptam plusz három évet, így 5 év lett a garancia. A múlt héten voltam a szervizben szerződést kötni, és felemeltem 8 évre (vagy 160.000 km). Mivel rendesen tele van elektronikával a kocsi (navigáció, körkörös kamerarendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, távolságtartó elektronika, színes lcd kijelzők, és hasonlók) ezért azzal számolok az elkövetkező 8 év alatt lehet vele probléma. Ezek alapáron nem olcsó eszközök. Szóval jobb a biztonság.

 

És mivel szeretem a kiegyensúlyozott dolgokat a CostDrive-ot is megkötöttem 8 évre. Ezzel előre kifizettem az összes kötelező szerviz költségét. Itt ugyan meglepetésként ért, hogy a prospektusban a garanciahosszabbítás árát bruttóban, a CostDrive árát nettóban adták meg. Ezt elsőre nem vettem észre, ezért többe került mint amire számítottam. Ha valakit érdekel az árakat itt megnézheti. http://citroenm5center.hu/citroen-szolgaltatasi-szerzodesek.html

Előzmény: biga156 (123)
biga156 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 123

Gondolom valami szoftveres izé lehet. Nálunk semmi ilyen szerencsére. A kötelező nekünk még kicsit odébb van (4 hónapos, és csak 10e van benne), de addig még ki akarom számolni, mennyivel növeljem meg a gart, mert karbantartással együtt hosszú távra eléggé megéri (legalább is itt mifelénk). ( még ugyan nem volt 1 karbantartás sem, de a tapasztalataim szerint vagy 400€ biztos várható, akkor meg egy - pl - 6 évet számolva, mondjuk 120e km ig minimum, akkor a garanciahosszabítás lényegében ingyen van, a karbantartások költségét meg lényegében megelőlegeztem.

 

Eddig egyébként maximálisan elégedett vagyok a kocsival, meg a járulékos szolgáltatásokkal is.

Előzmény: snow.dog (122)
snow.dog Creative Commons License 2014.10.12 0 0 122

Nálam a navi 10 indulásból (gyújtás ráadásból) legalább 5-6 alkalommal teljesen újraindul (citroen embléma, majd 5-10 mp bootolás). Jeleztem a szervizben, december elején viszem az első éves szervizre, talán egy szoftver frissítés majd megoldja a problémát. Ezt eltekintve rendben működik. 

Előzmény: biga156 (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!