Dzsoszer, könyörgöm mostmár vegyél vissza egy kicsit magadból!!!
Egyszerűen nevetséges ahogy itt osztod az észt tizenakárhányévesen, és azt a picit, amit próbálsz "átadni" azt is a többi repülős topicból szeded!
Mikor mostanában belépek a pilóta topicba és meglátom, hogy az utolsó hozzászólás: dzsoszer3.. Na akkor mosolygok magamban.
(ajánlom a többiek figyelmébe dzsoszer egyéb hozzászólásait)
Én is kb. "ilyen" lehettem mint te, mikor elkezdtem a fórumot olvasni, DE nem kérdeztem minden faszságot, amit egy kis gondolkodással magamtól is kitudtam volna találni, hanem visszaolvastam, vagy megkerestem a neten és nem pedig leégettem magam (osztálykirándulás: na ez egy elég cinkes dolgod volt...stb)
Most is ha jobban megnézdéd a wizz honlapját, akkor érthetően és világosan levan írva, hogy a nyári menetrendben van benne a hahn és barcelona. Ennyi.
Ok....Ha a Sky nem magy Splitbe, sem Dubrovnikba, A W!zz meg nem megy Barcelonába, és Frankfurtba még akkor is a is vezet 1-el, ha Malmö-Koppenhágát 1-nek vesszük....Nem???
Én a téli menetrendről beszéltem, vagyis a jelenleg érvényben lévőről. A Sky most nem megy Splitbe és Dubrovnikba, a Wizz pedig nem megy Frankfurtba és Barcelónába sem. Attól mert Malmo olyan közel van Koppenhágához, nem kell kétszer számolni. Ennyi erővel számolhatnánk külön-külön Pozsonyt és Bécset is...Erről ennyit.
OK! Én meg azt nem állítottam hogy a Wizz jóval ismertebb...Csak azon a "na majd én megmondom a vezérigazgatónak hogy kell irányítani egy légitársaságot" levélen akadtam ki...Ha ő jobban tudja:Hajrá...gyerünk csinálja...kíváncsi vagyok ő mire jutna.....
Ebben teljes mértékben igazatok van hogy nem raklámoták magukat...Itt b@szták el..Ez igaz, nem is állítottam az ellenkezőjét....És a késéssek??Arról miért nem beszél egyikötök sem...???nézzük már meg melyik légitársaság szokott gyakraban késni????És majd azután beszéljünk ilyen dolgokról....idővel a wizz is ismerté fog válni és akkor már csak a hülye fogja a Sky-t választani mikor az drágább,öreg gépei vannak, gyakoriak, és magasak a késései..Bár ha te ezek után is őket választod...Gratulálok...Mert aza az ember aki csak az Sky-t ismeri, a wizzt, meg csak hallásból az valóban a Sk-t fogja választani...Ennyi....sztem a wizznk most nem az az elsődleges célja hogy az EZY-t vagy az AB-t leverje..hanem az hogy megszívják magukat és talpon maradjanak..
MÁS: De fenn van tirana...írjd meg mikor és hányan akartok menni, én megnézem mi a legolcsóbb..
Hát én is mindjárt magamhoz nyúlok. A Wizz 10-11 helyre repül? Na hát a Wizz a téli menetrendben az alábbi helyekre repül Bp-ről: London, Brüsszel, Malmo, Róma, Milánó, Stockholm, Párizs, Liverpool. Ez sztem csak nyolc. A Sky pedig: London, Párizs, Amszterdam, Velence, Róma, Milánó, Varsó. dzsoszer, látszik hogy nem értesz hozzá..mielőtt kötekedni kezdesz legközelebb legalább a célállomásokról nyilatkozz pontosan.Azon meg szerintem nem érdemes vitatkozni hogy melyik légitársaságnak vannak újabb gépei...Az embereket nem ez érdekli. A Sky is ugyanúgy elviszi az embereket mint a Wizz.
Ja és Tiranába nincs közvetlen fapados járat Budapestről.
Hát még szép hogy az akinek több gépe van több helyre repül...
Így van, az easynek, az Air Berlinnek jóval több repülője van, de az a kérdés, hogy ilyen cégeket le tud nyomni a Wizz Air? Főleg ha ezek majd Ferihegyen is úgy berendezkednek mint Berlinben.
A Sky jelenleg 9 helyre repül Ferihegyről a Wizz pedig 10-11...Már több ..A wizz gépei majdnem vadiújak a Sky gpei, meg
De a Sky gépei tele vannak, a Wizzé pedig akkor, ha ingyenjegyet osztogat. A prágai járatról olyan hírek is voltak, hogy egyszer összesen 8 (nem téves: nyolc) utassal szállt fel.
A Sky az ismertebb, még akkor is, ha a Wizznek vadiúj gépei vannak, a Sky meg múzeumból hozatta őket. Sokan már Pozsonyba átjártak. A TV híradók is szépen reklámozták, amikor kiderült, hogy a magyar hatóság nem jegyezte be...amikor végre megkapta az engedélyt, akkor kapott még egy reklámot.
Sky egyáltalán nem olcsóbb a wizznél, csak ha épp ők akcióznak a wizz pedig nem..
Ez így van, de a Wizz akciós árai meg magasabbak az easyJet árainál. (Az 990 HUF meg 1 Ft meg 0 Ft csak egy irányban van!)
Szerintem is ott rontotta el a Wizz, hogy későn indult és nem reklámozta be magát. Az szerintem nem reklám, hogy Váradi 40 gépes flottáról, Kelet-Európa legnagyobb légicégéről álmodozik a szakma és az újságírók előtt, mert az utast főleg az érdekli, hogy hova és mennyiért mehet.
Úristen..rögtön magamhoz nyúlok...Ez egy borzalom ami itt le van írva...Az easyjetnek valóban sokkal több desztinációja van...de azért ha már egy ilyen kaliberü levelet írunk akkor ugye utána kéne járni hogy mégis hány gépe van az esayjetnek(mert nem tudok ontos adatokat, de azt tudom hogy jelenleg több mint 100 A319-es rendelésük van)..Hát még szép hogy az akinek több gépe van több helyre repül...Az lenne a szégyen ha nem....A másik ami nagyon vicces az állandó Sky Europpal való példálózás....A Sky jelenleg 9 helyre repül Ferihegyről a Wizz pedig 10-11...Már több ..A wizz gépei majdnem vadiújak a Sky gpei, meg mintnemondjak már akár ókori leletek is lehetnének (és itt elsőősorban a Boeingekre gondolok hisza az EMB-k talán nm olyan idősek)De A Sky "legfiatalabb gépének 6 azaz 6 tulajdonosa volt mielőtt hozzájuk került...Azon felül összelehet hasonlítani melyik légitársaságnak nagyobbak a késései...A Skynak vagy a Wizznek???Hát erre is az egyértelmű Sky álasz jön, és lehet keresgélni ez így van....És a Sky egyáltalán nem olcsóbb a wizznél, csak ha épp ők akcióznak a wizz pedig nem..Szóval Ezt a hozzászólásodat én egész biztos nem tettem volna fel, mert kész röhej az egész....Ha valamilyen levelet írsz egy vezérigazgatónak akkor legalábba benne foglalt dolog után kéne nézni....
A napokban ismertette a WizzAir a 2005-ös nyári menetrendjének egy részét, és ott már nem szerepel sem Milánó sem pedig Liverpool. Úgy tűnik ezek a célállomások nem váltják be a reményeket. Igaz, újdonság Frankfurt-Hahn. Kíváncsian várom a további fejleményeket.
Nyílt Levél Váradi Józsefnek, a Wizz Air Vezérigazgatójának-Mi lesz a Wizz Air-rel?
Tisztelt Váradi Úr!
Megalakulása óta nagy érdeklődéssel figyelem a Wizz Air tevékenységét és most kételyeimnek kívánok hangot adni a légitársaság jövőjével kapcsolatban, nyilvánvalóan az eddigi negatív benyomások alapján. A következőkben megpróbálom a légitársaság rövid történetét összefoglalni, különösen a járatnyitásokra-megszűnésekre, valamint a férőhely-kihasználtságra összpontosítva. Hangsúlyozom, hogy pusztán külső szemlélőként nehéz egy légitársaság helyzetét megítélni, azonban erősen vannak arra utaló jelek hogy a Wizz Air-nél nincs minden rendben.
A Wizz Air budapesti működését az eredeti tervekhez képest némi késéssel 2004 június 24-én kezdte meg. A célállomások között a legnépszerűbb európai városok és esetleges turisztikai célpontok szerepeltek, gondolok itt például Londonra, Párizsra, Barcelonára, vagy Athénre. Ám természetesen nem teljes a kép, hiszen a légitársaság eredetileg Katowicébe is akart volna repülni Budapestről, ám az a járat el sem indult! Itt még nincs vége a kezdeti kudarcoknak, hiszen a prágai járat néhány hét üzemelés után bezárt (Mindeközben a „hagyományos” légitársaságnak számító CSA Czech Airlines napi három budapesti járata sikeresnek tekinthető, a légitársaság a Ferihegyet használók között előkelő helyen szerepel). Az emberben már rögtön itt felmerül a kérdés, hogy az utazni kívánók miért nem éppen egy olcsó tarifákkal dolgozó légitársaságot választanak. A válasz legalább két részből áll, én azonban csak az egyiket említem: azért, mert nem tudnak arról a bizonyos diszkont légitársaságról. Már a Wizz Air működésének kezdeti stádiumában furcsa volt számomra hogy a légitársaság nem fordít kellő energiát arra, hogy megismertesse magát az emberekkel. Hozzáteszem, hogy az idő múlásával azért némileg észbe kaptak, és már volt szerencsém televíziós hirdetést is látni.
Július közepén aztán beindult két újabb járat Brüsszelbe és Stockholmba. Mindkettő egy reményteljes vállalkozásnak tűnt, hiszen Brüsszelbe addig egyáltalán nem, Stockholmba pedig csak a svéd „Snowflake” nevezetű olcsó légitársaság közlekedtetett járatokat hetente kétszer. Azonban itt szeretném megragadni az alkalmat és beszélni egy kicsit a férőhely-kihasználtságról. A nyár folyamán többször jártam Ferihegyen, mint megfigyelő (spotter) és volt alkalmam látni a Wizz Air egyébként gyönyörű gépeit. Sajnos azt is volt alkalmam látni amikor egy-egy gépből 20-30 ember sétált ki. Itt hangsúlyoznom kell, hogy az Airbus A320-as 180 személy szállítására alkalmas, legalábbis a Wizz Air konfigurációjában. Megdöbbentő ez a szám (mármint a 20-30). Nyilvánvalóan ez a tény a már említett népszerűsítési kampány elmaradásával magyarázható. A probléma csak az, hogy ehhez hasonló lesújtó telítettségi adatokról nap mint nap lehetett hallani. Ha jól emlékszem a nyár folyamán töröltek egy Rómába induló járatot és az Interneten arról lehetett olvasni, hogy a 30-akárhány (!!) utas mennyire fel volt háborodva hogy nem is értesítették őket. Összehasonlításként: November elején Londonban jártam, odafelé SkyEurope-pal, visszafele pedig EasyJet-tel utaztam, mindkettőn teltház volt.
Megdöbbentő és elszomorító tények következnek az alábbiakban, bár az eddigiek sem voltak túl bizalomgerjesztők. Valamikor Augusztusban a Wizz Air bejelentette hogy „befűtenek a télre” és a téli menetrendben már 33%-kal több járatot indítanak Budapestről. Ez mintegy 56 járatot jelentett volna hetente. És ekkor azt kérdeztem magamban: Mit képzel Váradi József vezérigazgató Úr? Hiszen például London Luton-ra napi három járatot indítani hihetetlenül merész vállalkozásnak tűnt számomra, különösen azért, mert a Wizz Air teljesen új a piacon, miközben a SkyEurope már „beitatódott” a köztudatba, az EasyJet esetében pedig Európa 2. legnagyobb diszkont légitársaságáról beszélünk (a Ryanair után). A másik dolog pedig az hogy a téli szezon „holt szezon”, olyankor nehezebb a járatokat megtölteni, sokkal kevesebben utaznak télen mint nyáron. Elkeserítő, hogy beigazolódtak kétségeim. Jelenleg Londonba a napi három helyett 1-2 járat közlekedik; Róma, Milánó, és Párizs esetében pedig az eredetileg tervezett napi járatok helyett heti 4 alkalommal szállnak fel a Wizz Air gépei. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a brüsszeli járatot is fokozatosan „leépítik”. A napi járatok helyett ugyanis már csak a hét 4 napjára lehet jegyet foglalni. Kérem szépen, mi történik itt? Mi jön még ezután? Eddig egyedül a stockholmi járat tűnik biztosnak, ott a járatnyitás óta stabil az a heti 3 járat. De vajon meddig? És mi lesz a december 7-én induló liverpooli járattal, annak mi lesz a sorsa? Ott ugyanis máris berobbant a konkurencia: a Brit Jet2 légitársaság december 1-től naponta repül Budapestre a Liverpooltól mindössze egy ugrásra lévő Manchesterből. És könnyen lehet hogy olcsóbb árstruktúrával működik.
Én igazán a Wizz Air-rel akartam volna novemberben Londonba repülni, hiszen azok az emberek akik velük repültek pozitív élményekkel gyarapodtak, ami a fedélzeti körülményeket illeti. Efelől semmi kétség. De ameddig az ember talál olcsóbb megoldást, addig bolond lesz a drágábbat választani. Minden lehetőséget számba vettem és a SkyEurope-EasyJet kombinációval mintegy 5000Ft-tal olcsóbban kijöttem. Ráadásul ki utazna egy olyan légitársasággal, amely hirtelen csak meggondolja magát és egyik pillanatról a másikra lecsökkenti a járatsűrűséget? Váradi Úr, az embereknek igenis fontos a megbízhatóság. Mi történik például azokkal az utasokkal akik mondjuk augusztusban lefoglaltak egy novemberi brüsszeli utat kedd és csütörtöki napokra, de november elején rájönnek hogy azokon a napokon nincs járat?
Úgy érzem a meglepetések időszaka következik. Ha nem is a közeljövőben, de 1 éven belül a WizzAir működésképtelen lesz ha valamit nem tesznek. A problémák ugyanis akkor szoktak kezdődni ha a légitársaság nem tudja visszafizetni a felvett hiteleket. Váradi Úr a napokban nyilatkozta, hogy nem kell futniuk a tőke után. Most még lehet hogy nem, de ha így folytatják hamarosan kelleni fog. Véleményem szerint túlságosan merész elképzelései voltak a Wizz Air-nek, egyszerűen nem mérték fel kellőképpen a helyzetet. Nézzük csak meg az EasyJet-et! Május 1-i indulásuk óta megháromszorozták (!) a budapesti járatok számát Londonba, Gatwick-re és Luton-ra repülnek. Mindezt teszik átlagosan 80% feletti telítettséggel. Mindemellett fél tucat másik városba is repülnek. Erősen gyanítom, hogy ez a szám a 2005-ös nyári szezonban nőni fog. A SkyEurope vezetősége pedig a napokban döntött úgy, hogy a következő nyári menetrendtől kezdve akár 4-5 új célállomásra repülnek Budapestről, hiszen a budapesti és pozsonyi járatok már nyereségesek. Váradi Úr, ilyen versenyhelyzetben mit kíván tenni? Én nem kívánok tanácsokat adni, hiszen Ön szakmai körökben egy elismert üzletember, bár a Malévvel nem igazán tudott mit kezdeni. Persze az nem kizárólag az Ön hibája volt. Őszintén remélem, hogy ez az értekezés hiábavaló volt és bebizonyosodik, hogy a Wizz Air-nek van jövője a magyar piacon. Ehhez azonban az első lépés az, hogy megbízhatóvá tegyék a légitársaságot.
Tisztelettel: KG
A tengerentúli járatokkal van tapasztalata valakinek? Konkréten Mexikó érdekelne. A Vista honlapján most 110-ért láttam jegyet (plusz sarc megminden), engem januárban érdekelne egy jegy. Honnan lenne érdemes menni? Ami szóbajöhet: Budapest, Bécs, esetleg Frankfurt. Átszállási kapcsolatként nem lenne gond még Madrid, Berlin, Lisszabon, ha meg kell szállni egy napra, kérdés, hogy ez segít e, hogy olcsóbban találjak jegyet.
Most mindenWizz Air repülőjegy vásárlásakor egy másikat ingyen* adunk Önnek, így együtt utazhat barátaival!
Foglalási időszak: 2004. november 11 - 19.
Utazási időszak: 2004. november 18 - december 16. és
2005. január 10-31.
* csak az adókat és az illetékeket kell kifizetnie
</P>
mik a feltételek?
- az akciós oldalunkon keresztüli foglalások esetében csak a repülőjegyek normál árának 50%-át kell kifizetnie, így 2 utas 1 repülőjegy* áráért utazhat velünk
- az akciós repülőjegyek csak kettesével vásárolhatók meg; amennyiben páratlan az együtt utazók száma, a harmadik, ötödik stb. repülőjegyre nem vonatkozik az akciós ár
Ez a legújabb:
- 14 éven aluli gyermekek csak 16 éven felüli személy kíséretében utazhatnak; egy 16 éven felüli utas legfeljebb 10 gyermeket kísérhet
- az akció minden Wizz Air útvonalra érvényes
- az akciós repülőjegyek kizárólag az alábbi oldalon keresztül érhetők el: barátja velünk ingyen* utazik!
* csak az adókat és az illetékeket kell kifizetnie
foglaljon most: barátja velünk ingyen* utazik!
Foglalásokért és további információért látogassa meg weboldalunkat: wizzair.com vagy hívja call centerünket a (06 1) 470 9499 telefonszámon.
Leiratkozás: Ha nem szeretné rendszeresen kapni a Wizz Air hírleveleit, kérjük, hogy küldjön egy emailt az alábbi címre: unsubscribe@wizzair.com. Az email tárgya "remove" legyen.