Bocs. Most olvastam figyelmesen, hogy te nem is Párizsba, de Brüsszelbe akarsz eljutni. Minek? :-) Voltál már ott? Én igen. Csak akkor megyek oda, ha hivatalból küldenek. Ezzel, szvsz mindent elmondtam a városról.
Sky Europe. Orly-ra jár. Kell-e több? Most vehetsz jegyet fillérekért. Illetve most még nem, csak majd, ha a nyári menetrend megjelenik. Keep on trying! :-)
Az bizony! Én márciusban voltam a Párizs-Marseille vonalon, az a legendás "Train Bleu". Fantasztikus élmény! Lehet foglalni az interneten keresztűl is, a jegyet pedig elpostázzák a megadott címre. Honlap: http://www.tgv.com/
Ja, én is megnéztem. Pedig a ryanair elég sok kis helyre repül Európában, csak minden járatuk szinte Angliával van összekötve. Egyébként Párizs-Brüsszel nem nagy távolság és ha TGV-vel mentek, az nagyon gyorsan ott van! Mentem egyszer London-Párizs útvonalon TGV-vel és 3 óra alatt ott volt a vonat. Kényelmes is volt és olcsóbb is (3 éve), mint a repülő.
ha helyesírási hiba lenne, az szerintem nem lenne probléma. de ahogy írtad "nem helyesírási hiba, hanem egész más illetve hasonló nevek", amit bizonyosan ők úgy fognak fel, hogy módosítod a nevet (mondjuk nem tudom mit értesz az alatt, hogy egész más, illetve hasonló nevek), amiért fizetni kell. próbáld meg felhívni az easyjet infovonalát, hogy ilyenkor mi a teendő. még ez mindig jobb, mintha csekkoláskor előveszik a listát, és látják, hogy az útleveledben szereplő név nem egyezik a listán szereplő névvel és elkezdenek problémázni...
Düsseldorfba indít még járatokat az easyjet: www.easyjet.com
Én repülök is velük december végén. 2 hete vettem meg a jegyet, akkor illetékkel együtt, csak oda 8-9 ezer forint volt. Minél előbb veszed meg a jegyet, annál olcsóbb!
Szaisztok, Düsseldorfba szeretnék eljutni. Van valakinek infoja, hogy melyik fapados légitársaság indít oda, vagy Kölnbe gépet? Az Airberlin-t találtam... Mennyivel az indulás előtt kell a jegyet lefoglalni?
Ha azt mondták benne van, akkor benne van. Igaz, az én SkyEurope-s jegyemen az illetékek részletezésében még az alig két euróba kerülő biztonsági röntgen átvilágítás is szerepel.
Rendeltem repjegyet, baromi kedvező volt, mondjuk 3 hónapra előre rendeltem, de akkor is. E-mail, visszaigazolás meg volt, a kérdésem a következő lenne: a honlapjukon az ár mellé azt írták: Teljes ár, beleértve minden adót és illetéket. Ezek szerint a reptéri illeték is benne van. Felhívtam német nyelvű ügyfélszolgálatot, ott is azt mondták, benne van.... Az e-mailben viszont részletezve van, mi van az árban, így légibiztosítás meg ilyenek, viszont illetéket nem látok. Reptéren rám verhetik oda-vissza??
A nyáron utaztunk a Sky Europe-pal Barcelonába. A reptér autópályán a határtól kb. 20 perc, nem lehet eltéveszteni, a másik oldalán van egy bevásárlóközpont. Az utasok számához képest kicsi, nagy a tömeg. Egy 100 m-re lévő épület előtt lehet ingyenesen parkolni. A legkorábbi check-in időpont előtt kicsivel elég odamenni, majd amikor kiírják a pultok fölé, hogy honnan indul a mi járatunk, akkor kell gyorsan jó sorba állni. Elég volt csak az útlevéllel jelentkezni, még a printelt foglalási számra sem volt szükség. Kifelé 1 órát késtünk, tapasztalt fapados utasok sztoikus nyugalommal vették tudomásul. A repülő ui. jött valahonnan, beállt ferdén a terminál elé, kiszállt egy halom utas, majd mi be, elég gyorsan. Látszott, hogy max kihasználtságon mennek. A Boeing fullra tele volt, egy nyitott belső tér, 3-3 ülés mindkét oldalon. Össz. 3-4 üres helyet ha láttam. Vicces, hogy stewardess-ek nincsenek egyenruhában, némelyik egy kendővel próbálta ruházatán jelezni, hogy az. Voltak szlovákul és magyarul beszélőek is. Az utasok kb. 5%-a volt magyar, 50% szlovák, 30% germán. Kávét és szódát adnak ingyen. Visszafelé a késés sokkal durvább volt. 20h-kor kellett volna indulnia, 18h-ra mentünk ki a reptérre. A nyári barcelonai reptér hihetetlen forgalmas, 5 percenként 2 gép megy 23h-ig és 6h-tól, de kettő közt is működik. 19h-kor azt írták ki a Sky géphez, hogy 00h00. Kiderült, nem véletlen. A félreeső kapunál, ahonnan indulnunk kellett volna csak pár tanácstalanul utas volt. Az óriási reptéren információs pultot se könnyű találni. Ott is csak megerősítették, a hír igaz, de többet, hogy a gép még el se indult Pozsonyból, nem tudtak. S bezártak 22h-kor, ahogy a boltok többsége. Szerencsére egy-két hely, ahol volt sör, egész éjjel nyitva maradt. Aztán 23h30-kor a hangosbeszélőből el lehetett csípni, hogy a Sky utasok siessenek a kapuhoz. 23h45-kor ment ki a busz a reptér legvégének végébe. Hajnali 3h-ra értünk Pozsonyba, 7h-re értünk Pestre nem irigyeltem azokat, akik vártak valakire.
szerintem nem olvastad azt a cikket,ami pont a fapados járatok illetve a Ryanair helyzetével foglalkozik.A cikkben leírták,hogy a Ryanair pont azért indít árháborút,hogy kiszorítsa a többieket és azért ilyen módon,mert több mint 1 milliárd euró készpénztartaléka van.Természetesen nem tudom,hogy ez mennyire igaz,de mindenestre elég meggyőzőnek hangzik.
Nem mérték a kézicuccot, de azért nehogy úgy vedd, hogy ez bevett gyakorlat, a fene tudja. Szerintem a csajszi fejben szorzott: előttönk chekinolt egy pasi majhogynem egyszál autóstáskával (7 kgs kis motyója volt mindösszesen). Ha azt mondtuk volna neki, hogy apafej, légy a lányom párja:))) akkor ugyanez a helyzet állt volna elő súlyilag (mondjuk lehet hogy hanyatvágódik az ajánlattól)
Meg talán az is bejátszott, hogy utolsó előtti nap volt már az 1.es terminálon.
Bocs, nem akartam gúnyolódni. De a 25%-os helykihasználtsággal nem értek egyet. Volt valahol a fórumon egy röpke kis számolás, hogy ha a közelmúltban utazott el a 100 ezredik utasuk, akkor kb. 60-70%-os lehetett a töltöttségük. (A menetrend alapján kiszámolható a kapacitásuk.) Persze ez feltételezi hogy tényleg 100 ezer utast vittek el, de minden kijelentést nem kérdőjelezhetünk meg, mert akkor semmit sem mondhatnánk. Az is alátámasztja hogy tényleg 100 ezer utasuk volt, hogy a repülőtéri statisztikák szerint az első teljes üzemelési hónapjukban (júliusban) Magyarországról közel annyi utast szállítottak el (néhány százzal, tehát egy repülőgépnyivel kevesebbet) mint a Skyeurope, aki már több mint egy éve jelen van a piacon. Azért ez elég impresszív debütálás. És végül a te érved mindössze arra épült hogy ha ilyen olcsón árulják a jegyet, akkor biztos csődbe fognak menni, én pedig mindössze arra mutattam rá hogy ez önmagában butaság, mert nagy, jelentős múlttal rendelkező társaságok is ezt csinálják, mégse mennek csődbe. (Valószínűleg tőlük koppintották az ötletet.) Ha azt akarod alátámasztani hogy tönkre fognak menni, akkor más érveket kell keresned. Pl. az alacsony töltöttség jó lérv enne, de szerintem ez sem védhető álláspont, lsd. fentebb. Szóval elnézést az irónikus hangnemért, ezzel próbáltam felhívni a figyelmet az érvelés buktatóira.
Ésszerű ellenvetésed ugyan nem volt arra, hogy 25%-os meg az alatti helykihasználásnál 1 €-s jegyárak mellett hogyan lehet kigazdálkodni a költségeket, de azért nyugodtan folytathatod a gúnyolódást.:-)
Ez már nagyon régi dolog, de mindig visszatér.
Ugyan már a XVIII. században is voltak tulipánrészvények, de ha annyira nem tudsz visszamenni az időben, ajánlom figyelmedbe, hogy az 5 évvel ezelőtti internet-boom hogyan végződött.
Kissé túllihegték a várható felhasználási igényeket és hirtelen sokkal több cég jelent meg a piacon, mint amekkora teljesítményre valósan szükség lett volna.
Asszem ezt érjük meg most a fapadosok területén.
Azt hiszed, hogy a finanszírozók ezt nyakló nélkül beveszik az idő végtelenségéig?
Szeretnek a napokban atrepulni Madridbol Lisszabonba...es keresek egy jo hegykeresot... a legjobb ajanlat amit eddig talaltam 160 euro volt, oda vissza - most mennek a hetvegen.
Szerintem is nagyon csődszaga van a dolognak. Sőt nem akarok senkit sem riogatni, de szerintem a Ryanair is csődbe fog menni. Képzeljétek el hogy a téli menetrenddel egyidőben 1 millió (!!!) jegyet hírdetett meg 0,99 fontért. Mi ez ha nem előremenekülés?! Sőt ennél is durvábbat mondok! Most még 50%-kal levitték az árakat, már csak 0,49 fontba kerülnek a jegyek. Tuti, hogy már az utasok is érzik a vesztét, ezért nem is mernek rá foglalni. Az a sok-sok millió cash is csak ámítás. Sőt biztos vagyok benne, hogy az Easyjet is csődbe fog menni, ott is próbálják minnél előbb beszedni a jegyekre a pénzt. Senkit ne tévesszen meg ez a nagy szemfényvesztés, mindenki csődbe fog menni. Ne foglaljatok repülőjegyeket, mindenki maradjon otthon, abból baj nem lehet! Ha mégis muszáj utazni, akkor csak a Malévval menjetek, ott olyan drágák a jegyek, hogy biztos nem fog csődbe menni.
Az, hogy a Sky, WIzz, egyik sem v mindeketto tuleli az arhaborut az egy erdekes kerdes. A Wizz megprobalt "ryanair"kent gondolkodni (1 geptipus, nagy befogadokepesseg, 1 utasra ezaltal alacsony arak) azonban a korabbi jarattorlesek is igazoltak, hogy nem mindig elonyos a nagy gep, bar nem tudjauk milyen load factorral szamoltak, mert Varadi egyszer azt mondta, hgoy 40%-kal alacsonyabbak a koltsegeik, mint pl Easyjet.
A Sky ugyesen megcsinalta ket geptipussal, az egyik rahordo szerepet is betolt, ugye kacsintgat az atszallo utasok fele is (SKyLink), fedelzeti szolgaltatasokat is nyujt (udito), hogy ne csupaszitsak le teljesen, mert az emberek tobbsege meg elvar ezt-azt a fedelzeten.
Hogy ki fog megmaradni az egy jo kerdes......meglatjuk.....