Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 2006.01.08 0 0 1433
..nagyon pontatlanul értelmezted a mondanivalómat..
Előzmény: zsánpól bemondó (1431)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.07 0 0 1432
...azért nehogymán gyorshajtáspártinak titulálj: igenis súlyosabb egy 70-es halálos gázolás, lásd mivel indult ez a topic, mint egy baleset nélkül végződött gyorshajtás. Ezzel azonban NEM ADTAM felmentést annak a mocsoknak, aki lakott területen próbálgatja az A8-asát, mint potenciálos gyilkos!
Előzmény: zsánpól bemondó (1431)
zsánpól bemondó Creative Commons License 2006.01.07 0 0 1431
Lehet hogy rosszul értelmeztem, de a beírásodból nekem az jött le, hogy súlyosabbnak tartasz egy olyan gyorshajtást, ami mondjuk 50 helyett 65, ha baleset lett belőle, mint a 200 feletti repülést a lakott területen.
Én azt mondom: ne értékelje erényként a jog azt, amikor egy baromarcúnak szerencséje volt és nem kenődött fel sehova.

Meg az is lehet, hogy összekevertelek névtelennel. Vagy elnyomottal.
A franc jegyzi meg itt a nickeket.
Előzmény: névtelen (1430)
névtelen Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1430
Ha elolvasod, amit írtam, láthatod, hogy nem mondok ellent neked.
A hozzászólásom arról szól, hogy minden helyzet relatív, nem értékelhető a konkrét helyzet ismerete nélkül.

/Pont tegnap ismételték a helyszínelők egy régi részét. Ott egy fazont ki akarak végezni, azzal, hogy kinyírta a családját, mert a kiégett szobában gázolajnyomot találtak és a fazon 1 hetet vett egy kanna gázolajat.. Az igazság meg az volt, hogy azt a fűnyíróba vette és a tűz azért tört ki, mert összeveszett a feleségével, az meg hozzávágott egy üveg petróleumlámpát és az pont a túlterhelt elekromos vezeték mellé esett le.. a hapi elszaladt, akkor tört ki a tűz, amikor ott se volt../
Előzmény: zsánpól bemondó (1429)
zsánpól bemondó Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1429
Van olyan, hogy a lakott terület tábla és még nincs ott semmi.
Ha 225-tel jössz, akkor máris van. Sokkal hamarabb, mint észrevennéd.
A 225 még éjszaka az autópályán is életveszély és potenciális gyilkosság.
Különösen Magyarországon, ahol kissé más az autópályák és országutak minősége, mint mondjuk Németországban.

Az M3 bevezető szakasza pedig már 100 fölött is veszélyes.
Előzmény: névtelen (1428)
névtelen Creative Commons License 2006.01.04 0 0 1428
Most egy picit - de tényleg csak picit - az ördög ügyvédje leszek.
Szóval, azért a 225 nél számít, hogy _konkrétan_ hol volt..
Mert van olyan is, hogy ki van téve a lakott település tábla és még semmi sincs ott.
Pl. egy 2x2 sávos, nyílegyenesen vezető városi gyorsforgalmi úton, ahol nincs szintbeli keresztezés, éjszaka van és ismert a terep (pl. autópálya bevezető szakasz), ott a 225 _akár_ enyhébb lehet, mint a 80 egy iskola előtti mellékutcában, zebrán, iskolaidőben, ahol épeszű ember 30-al megy..
Nem védeni akarom a gyorshajtót, nem érdemel életében soha többet jogosítványt, de szerintem fontos a körülmények ismerete is.

Amúgy, az ilyeneket, - azaz a nagyon durva, életveszélyes szabálysértést - úgy bírálnám el, mintha az illető okozott volna balesetet. Azaz bíróság.. csak épp ma magyarhonban ez nem megy, amíg nyílegyenes, kihalt főúton a 90 helyett kint lehet "felejteni" egy 30-as táblát sok km-en át... (aki ezt teszi, azt szintén úgy büntetném, mint aki 3x-an túllépi a sebességhatárt..)
Előzmény: yenoee (1426)
ZöPö Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1427

Igen.

Előzmény: yenoee (1426)
yenoee Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1426
"Lakott területen 225-tel hajtani egy autót, az bizony éppen olyan, mint emberek közé ereszteni egy sorozatot."

Igaz. Nagyon igaz...
És valahogy úgy is kellene büntetni!
Előzmény: ZöPö (1420)
ZöPö Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1425

Te nem értesz engem. :-))))

 

 

Előzmény: Törölt nick (1421)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1424
...nincs errefelé egy tökös újságíró sem, hogy leírja, mi történt azon túl, hogy rekorder lett: jogsi?
Előzmény: ZöPö (1420)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1423
vegyék
Előzmény: Törölt nick (1422)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1422
...más szóval: egyék el a jogsiját, zárják börtönbe, stb., DE nem gyilkolt... mint a  tömegbelövő sem...
Előzmény: Törölt nick (1421)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1421
:-( Te sem értesz: NEM mentettem fel SEMMI alól, csak nem ezt tartom a múlt év legrosszabb eseményének :-(
Előzmény: ZöPö (1420)
ZöPö Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1420

Tehát, ha többen a tömegbe lőnek, de az egyik véletlenül nem talál el éppen senkit, akkor ő kevésbé durva, mint a többiek?

 

Lakott területen 225-tel hajtani egy autót, az bizony éppen olyan, mint emberek közé ereszteni egy sorozatot. Lehet, hogy nem talál el éppen senkit, de akit igen, annak ugyanakkora az esélye, mintha egy puskagolyó találná el.

Előzmény: Törölt nick (1416)
zsánpól bemondó Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1419
Értem, mit mondasz, de nem értek vele egyet.
Előzmény: Törölt nick (1418)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1418
...nem értesz: a gyorshajtás relatív dolog: ez a fickó produkálta a legnagyobb számot, de számomra a legdurvább gyorshajtás az, ami gyilkolással IS járt...
Előzmény: zsánpól bemondó (1417)
zsánpól bemondó Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1417
nem a majom volt a legdurvább, hanem a gyorshajtás
Előzmény: Törölt nick (1416)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1416
...távol álljon tőlem egy ilyen majom védése, de ha nem gyilkolt, nem ő volt a legdurvább...
Előzmény: zsánpól bemondó (1415)
zsánpól bemondó Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1415
Olvastam a napokban egy rendőrségi jelentést a 2005-ös legekről.
A legdurvább gyorshajtást egy Audi8 követte el.
225-tel ment.
Lakott területen....
Előzmény: Törölt nick (1413)
ZöPö Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1414

Ha azt veszem, hogy ha ezek a xarok megszólalnak a kocsiban, talán lelassítanak a baromállatok, akkor végülis elértük a célunkat, nem?

 

(Persze torzítok, de mégis.)

Előzmény: Törölt nick (1413)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 1412

...no igen, de sajnos nem minden száguldozónak van ilyen kütyüje...

...fix radar kellene sokkal több helyre, s jó nagy kijelző, meg egy webkamera pici sw-el, ami kiemeli a képek közül a >megenedett masinákat...

Előzmény: Törölt nick (1411)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.26 0 0 1410
...kösz és bocsáss meg, hogy kicsit offoltam, de nagyon felháborított a cikk, s úgy gondolom, hogy a két kis ember története lassan olyan szimbolikát hordoz, ami talán jobb irányba visz pár embert az ide betérők közül...
Előzmény: ZöPö (1405)
player one Creative Commons License 2005.12.25 0 0 1409

Egyelőre nincs véleményem, pro és kontra. A gépkocsioszlop előzése, záróvonalátlépéssel stb. továbbra is jól megfogható, bizonyítható ámokfutás marad. Amit meg kellene fogni. Kamerapárti vagyok.

 

Boldog Karácsonyt!

 

 

Előzmény: ZöPö (1405)
yenoee Creative Commons License 2005.12.25 0 0 1408
Igen, erről van szó! :-)

Ahogyan a ZöPö által idézett oldal egyik előző cikkében is felvetettek számos olyan problémát, amelyek megoldásához nem annyira költségvetési milliók, inkább némi szemléletváltás kellene.* Talán éppen a fentebb linkelt cikk okán nem háborít fel ez a másik, a lézeres radar-detektorokról szóló. Sőt, örülök neki.

Nem akarok én felrúgni szabályokat. Ha a szabályok jók, akkor fárasztó és veszélyes áthágni őket, mert "cserébe" érdemi és biztos szankciók várhatóak. De a szabályzás, a törvény néhol tehetetlen, máshol meg túl szigorú. És igen sok esetben elszomorítóan mellőz minden gyakorlatiasságot, vagy józan észt. Ilyenkor előfordul, hogy a közlekedők többsége egyik-másik szabályt, korlátozást vagy tiltást felülbírálja, és egyfajta többségi konszenzust alakítva ki, nem a szabályoknak megfelelően közlekedik. Ilyenkor azok, akik ezt a többségi konszenzust nem fogadják el, és mereven ragaszkodnak a szabályok betartásához, kisebbségbe kerülnek, és forgalmi akadályként tűnnek fel. Arról pedig azt hiszem, sokunk tudna mesélni - akár az elszenvedés jogán! - milyen nemtelen eszközöket is bevetnek néha egyesek az előttük lévő (forgalmi) akadályok leküzdésére... Megannyi veszély- és baleseti forrás.
:-(

Nos, többek között pl. ezért van nekem egy 25 éves keleti autóval 100-110-es utazóm lakott területen kívül, és ezért megyek lakott területeken, amennyiben az út- és forgalmi viszonyok megengedik, 70 körül. Ha kamion jön mögöttem, akkor akár 90-nel, mert inkább menekülök előle, mintsemhogy elkezdjen 95-tel tökön-paszulyon át előzni - megtették már néhányszor velem, vagy éppen azokkal, akiknek az autójában utasként ültem, és rettegtem ilyenkor.

De említhetnék egy konkrét esetet is: a 8-as főúton egész nyár közepétől a múlt hétig 40(!!!!!!!) km-es sebességkorlátozás volt érvényben teljes útfelújítás, vasúti átjáró és hidak építése miatt, kb. 10-12 km-en át. Éjjel és nappal hét közben és hétvégén egyaránt. Ott is, ahol dolgoztak, ott is, ahol nem. Ott is, ahol egy sávon, lámpával irányították a váltakozó forgalmat, és ugyanott hónapokkal később is, amikor már a padkát tömörítették és már a felezővonalat is felfestették! Nyáron még 60-70-nel mentek az emberek, és figyelték a lámpákat. Ősszel, télen már 100-110 körül haladt a forgalom zöme, és lesték a rendőröket...

Barátnőm az ilyenek miatt jegyezte meg egyszer, hogy a sebességkorlátozó táblákat néha ki kéne egészíteni egy kis felirattal akkor, amikor a tábla ottlétének valós oka van. A "Kivétel célforgalom", meg a "6.00-18.00" mintájára elhelyezett kis lapocskán ez állhatna:

40
De tényleg!
_________________________________

*A fenti linkelt cikkhez kapcsolódva hadd említsek meg egy kiragadott példát arra, hogyan lehet a törvényt érvényesíteni némi odafigyeléssel akkor is, ha egyéb, a mostaninál különb eszközök nem állnak rendelkezésre. Van egy kollégám, aki motorozik. Van egy másik, akinek tetszenek a nagytestű robogók, és erősen gondolkodik rajta, hogy vesz egyet. A-s jogosítványt azonban nem akar szerezni, mert sajnálja az idejét rá. A már említett motoros kolléga egyszer a jelenlétemben magyarázta el neki, hogy Magyarországon száguldó motorost - ha az nem hajlandó megállni - rendőr nem üldöz, és nem állít meg. Innentől viszont már csak bátorság kérdése, ki mit mer megcsinálni...
Elkeserítően hangzik, nem? Ám a rendőrök általában a motorosokat igyekeznek parkolókban, benzinkutakon ellenőrizni, legalábbis erre már több példát is láttam. És ez nagyon jó megoldás a botcsinálta öngyilkosjelöltek kiszűrésére, ha már nem is ad pl. a gyorshajtás büntetésére lehetőséget.
Apró, szemléletbeli példa, sok ilyen kellene még.

Huhh. Bocs a hosszért.:-)
Előzmény: névtelen (1407)
névtelen Creative Commons License 2005.12.25 0 0 1407
"No meg, amíg jogkövető, szabálytisztelő magatartást tanúsítva úgy érzem, hogy engem valakik szívatnak, kíváncsi vagyok a kiskapukra."

Pont ezért tartom nagyon fontosnak a lehető legkorrektebb szabályozást, ami se nem túl szigorú, se nem túl engedékeny. Azaz kétoldali szabályozás, nem úgy, mint most, ahol egyoldalú, azaz "inkább tegyük ki a 40-es táblát a nyílegyenes útra, abból nem lehet baj"... persze, ott nem is, csak nem tartja be senki, mint azt a 40-est se, ami egy iskola elé van kitéve....
Előzmény: yenoee (1406)
yenoee Creative Commons License 2005.12.25 0 0 1406
Kétségtelenül van némi reklámértéke az írásnak az ilyen jellegű ketyerékre nézve.
De a létezésük ettől még kétségbevonhatatlan tény. És ha már egyszer léteznek, hadd tudja meg mindenki, hogyan is működnek a gyakorlatban! Elkerülhető vele a túlmisztifikálás, és az, hogy bizonyos feltételezett felhasználói köröket látatlanban elítéljünk érte.
No meg, amíg jogkövető, szabálytisztelő magatartást tanúsítva úgy érzem, hogy engem valakik szívatnak, kíváncsi vagyok a kiskapukra.
Előzmény: ZöPö (1405)
ZöPö Creative Commons License 2005.12.25 0 0 1405
Hogy a törvények kikerülésének segédeszközeit reklámozza, semmi egyéb.
Előzmény: yenoee (1404)
yenoee Creative Commons License 2005.12.24 0 0 1404
Mi a baj vele?
Előzmény: Törölt nick (1403)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.24 0 0 1403

Miért kell ilyen cikkeket írni???

http://totalcar.hu/magazin/technika/traffipax/

baal Creative Commons License 2005.12.10 0 0 1402

ebben igazad van,én is ezt tapasztalom.

de optimista vagyok.

 

ha sokan, és sokszor szólnának, hátha eszükbe jutna, hogy mi is a dolguk,és a szolgálunk és védünk nemcsak szlogennek van...

Előzmény: Herr X (1397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!