Én nem tudom, hogy van ez, de tegnap írtam erről egy nagyon hosszút és valahogy eltünt.
A Gorenje mérete( mélysége miatt) vettük, mert ez passzolt legjobban a konyhánkba.
Szóval a lényege az volt, hogy a mi hűtőnk olyan 3 éves lehet. Ha azóta csináltak valami konstrukciós javítást, hát lehet, hogy kiküszöbölték a hibákat, amik nálunk folyamatosan jelentkeznek a mai napig is:
Az ajtó egyáltalán nem húz be és ha nem figyelünk oda és nem vágjuk be magunk után, akkor többnyire résnyire nyitva marad. Ennél nagyobb hibát nem is tudok elképzelni. Az erre lecserélt hűtőnk még 10 év után se csinált ilyet.
Folyamatosan cseréljük az ajtóban lévő polcokat, amik kb. féléves intervallumon belül eltörnek, vagy kiszakadnak a helyükből, holott nem terheljük agyon őket.
A 25 literes mélyhűtőrész ajtaját már 2x cseréltük, de a jelenlegi új sem zár rendesen, erővel kell benyomni és vagy sikerül, vagy sem.
A hűtőn belül van egy kapcsoló és ha véletlenül meglöki az ember( rossz helyen van), akkor a hűtő olvaszt. Ez pl. konstrukciós hiba.
Szervíztapasztalataim nincsenek, de lőbb utóbb ki kell hívnom a szervizt az ajtó miatt, az tuti. Egyszer voltak kin, amikor meglölktük a kapcsolót és ők visszakapcsolták. 3500 Ft volt a kiszállási díj mindenféle munkadíj nélkül. Na nekem ez sem hiányzik.
szia! én nem értek hozzá, de gyanús, h működésben semmi kül nincs, sztem a takarás alatt is van rács, sztem csak esztétika és praktikum... de majd ha nem igaz, a hozzáértők cáfolnak :)
hát nem ipari méret...:) csak jó, megbízható márkát szeretnék venni, és mondjuk ezeket M.o.-n csinálják, később ez jól jöhet. Fontos a No Frost, persze A kategória (ahogy látom A+ No Frostosban csak még drágábban van), ez elektronikus vezérlésű LCD kijelzővel, mindenféle állítással, figyelmeztetéssel, hasznos apróságokkal (ezeket csak a használati utasításból tudtam kiszedni :), nem igaz, h milyen sz.r honlapok vannak), a mérete "csak" 59,5x63,5x185, 245/78l, de ami igazából megdobja az árat, az az INOX külső...:( mert az előtér és konyha találkozásánál lesz, és eleje és oldala teljesen kint van, a kinézetért sokat elkérnek...:(
anyám, ennyi pénzért ez ipari méretű hűtő? :-) az enyémen nincs fogantyú, az a tuti! a polcaim műa. keretesek, de végigér bennük az üveg (tehát nem csak a műa támaszkodik két oldalt), nem hiszem, hogy a fémkeret annyit számítana.
mi csak annyit tudtunk előre, hogy 70 cm széles helyet kell kihagyni neki, és min. 2 métert felfelé (a megkívánt űrtartalom miatt). konkrét típust csak utólag néztünk.
Megnéztem az olcsóbbakat, 95-120e, és ott van antibaci bevonat, tehát az általam nézegetett 145-160-ban biztos van :) Ez az eltakarás is jó hír, a 0 C-os fiók nélkül meg elleszünk... Az Electrolux 145, az Aeg 160, a kettó nagyjából ugyanaz, csak a design, meg 1-2 dolog különbözik: de ez bizonyos szempontból lényeges is lehet 1. fémkeretes az üvegpolc, 2. a nyitó egy hosszú masszív acélrúd és nem műanyag (gondolom) fül, mint az E.-nál! Bár még személyesen nem láttam egyiket sem, tavasszal lesz új lakás (rem.), de addig ki kell találni. A Samsungról és Whirlpoolról sikeresen lebeszéltetek, megnéztem, tényleg nem is oan jók azok...:)
1. el van takarva, de ott lyukacsos a hátfal 3. a 0 fokos fiók nevű izének szerintem haszna nincs, nálam az egész hűtőben ugyanannyi a hőmérséklet, de ehhez van külön légbefúvóka, ami az enyémen csak akkor megy, ha megpöccintem a gyorshűtés vagy milyen gombot. Nálam ez a fiók van felül, és utálom kihúzogatni, ezért ott tartjuk a sajtot és felvágottakat, de mindig elfelejtjük, mi van benne. Zöldségfiókom külön van, de nem tartok a hűtőben zöldséget. Ha zöldséget akarsz beletenni, azért nézd meg, lehet-e külön szabályozni ennek a résznek a hőmérsékletét, különben lehet, hogy megfagy a cucc, de legalábbis túlhűl vagy valami. 2. nem tudom, az enyém messze nem került ennyibe, és van rajta. Menj el a boltba, és nézd meg, az ilyet matricával jelzik.
sziasztok! 1. az electrolux és aeg hűtők kondenzátor rácsa el van takarva, vagy kilátszik? 2. az antibakteriális bevonat ezeknél csak a drágáknál van (170+), vagy csak a leírások rosszak? +3. a 0 C-os frissentartó fióknak van komoly gyakorlati haszna? zöldségfiók lenne, csak nem 0-ás...
Ennél valamivel pontosabb típus kellene. Viszont szerintem úgy sem fogunk tudni sokat mondani :-) hacsak nincs valakinek pont olyan.
Nekem Ariston hűtőm van, és nagyon meg vagyok vele elégedve, de még csak 3 éves, így nem tom, milyen az alkatrészutánpótlás, szervizháttér. Kb. a topik tizedik hozzászólása körül írtam le részletesen, mit tud.
A márka amúgy az Indesit (olasz) felsőbb kategóriása (mint a Zanussi-Electrolus-AEG vonal), de szerencsére az olaszok (Merloni Elettrodomestici) csak tervezik és nem gyártják, mert akkor már tuti rég szétesett volna (az összeszerelő üzemeik főleg k-európaiak).
Szóval ha csak általában kérdezel, azt fogják mondani, hogy mivel a mai háztartási gépeket nem hosszú távú használatra tervezik, olyat vegyél, aminek biztos a szervizháttere (boschról pl. nemrég volt panasz, az electroluxról még nem olvastam rosszat).
beépíthető _készülékek_. én nem fogok emailt írni, és sztem legfeljebb ügynökök fognak ilyesmire vetemedni :)
Az összes gép egy márka elv lehet, hogy szerviz szempontjából jó, de azért nem tartom okos ötletnek, mert lehet tudni, hogy elszívóban cata a király, de ők nem gyártanak hűtőt, mosógépben mondjuk aeg, mosogatógépben mondjuk bosch, hűtőben mondjuk electrolux stb. A dizájn sok esetben úgyis hasonló, ha meg beépíthetőek, úgyis a szekrény előlapja adja a színét, és nem látszik belőlük sok, max. a kezelőpanel meg a sütőajtó. A sütő-elszívó-tűzhelylapot szokták szettben adni, de honnan tudjuk, hogy neked az inox vagy fehér jön be, kihúzható vagy kürtős, egyáltalán, mekkora (pl. extra széles tűzhely, mekkora a konyha-nappali, hogy jó legyen az elszívó) stb.
Beepitheto konyhabutorokat szeretnenk vasarolni (mosogato-moso-hutogep, elszivo, suto, gazlap) s ehhez kernek segitseget, elsosorban a marka kivalasztasaban. Ugy latom arban nincsenek oriasi kulonbsegek, de kivancsi lennek a minosegre, ill. velemenyekre. Ja, es en szeretnem ha az osszes gep egyazon marka legyen! Ha barkinek van velemenye meghalalnam ha az alabbi e-mail cimre elkuldene, mivel ritkan olvasok forumot. Koszonettel! Tamas earthquaketom@gmail.com
Mikor én néztem a hűtőket, akkor azt mondták, hogy az Electrolux az egyetlen amit még itt gyártanak. Vagyis tényleg talán könnyebb hozzá alkatrészt szerezni.
Szerintem azt mérlegeld, hogy kell e a no-frost (nekem kellett :-) ) és ezért cserébe lemondasz e arról az 50l-ről, vagy inkább legyen nagyobb, és néha le kell olvasztani a hűtőt :-)
off: megcsinálták garba a hűtőmet mindjárt kicseréltettem az ajtó tömítését is, ami mint kiderült ajtócserével jár, külön nem lehet :-) azóta viszont állandó a hőmérséklet a fagyasztórészben.
Pro és kontra vélenényeim megvannak. Sok üveg lenne benne - ezért az elektrolux talán praktikusabb a palacktartó miatt. Mondjuk ha egymásra rakom sem baj.
Szerintem a gyorsfagyasztást. Bekapcsolod, állandóan megy a kompresszor, hőfokszabályzótól függetlenül. Frissen telepakolva kell bekapcsolni 12-24 órára.
KSU 3920, nem "tekerős", hanem csak kijelzője van, meg nyomógombjai elöl. Ja, és no frost.
Viszont, a szerelő után normálisan működött (erre mondta, hogy viszont bármikor lerohadhat), de aztán volt egy áramszünet, kb. hat óra tegnap előtt, és akkor is teljesen normálisan újraindult, nem csinálta a fulladozást és azóta is megy, ahogy kell. Szóval, most reménykedek, hátha kitart még...
Lehet, hogy nekem van szerencsém vagy alkalmazok valami titkos kulcsmondatot, de én semmi rosszat nem mondhatok az LG ügyfélszolgálatról :-)
Lejjebb írtam, hogy ingadozott a hőmérséklet a fagyasztómban.
Írtam nekik egy levelet, mivel fél év után nem történt változás az ingadozásban, és talán két nap alatt kaptam választ, hogy hívjam ki a szakszervízt, mert valami érzékelőprobléma lehet. (Jó nem égett a ház, nem volt használhatatlan a hűtő, ezért annyira nem idegeskedtem)
Bejelentettem garszervízre, (itt ugyan volt gond, hogy a helyi szervíz a megbeszélt időpontban nem jött, de ezt szóvá is tettem, és orvosolták a hibát egy nekem megfelelő időpontban)
Az igaz, hogy az alkatrészre vagy 4 hetet kellett várni, ami ha használhatatlan lett volna a hűtő igen kellemetlen eset lenne) de ma szerelték be, sőt mondtam, ha már itt van, nézze meg a fagyasztó ajtószigetelést is, kiderült, hogy szigetelést cserélni nem lehet, kaptam egy új fagyasztóajtót.
Azt még nem tudom megmondani, hogy most megszünt e az ingadozás a fagyasztóban, mivel ma reggel cserélték ki, de én remélem. Jobban örültem volna, ha nem kell garszervízhez fordulnom, de a szerelő is azt mondta, LG hűtőkhöz ritkán mennek, nem szokott velük baj lenni.
Szóval az LG ügyfélszolgálattal nekem semmi gondom nem volt.
Igen, én is olvstam azt a homáros cikket :-). A szervizek hozzáállása tragikus itt nálunk, talán egyszer megváltozik. Szokott lendíteni a dolgon ha az anyacég képviseletének írsz levelet, nálam Sony-val bejött. Ha hatévente nem is de tízévente szerintem érdemes ilyen dolgokat cserélni, változik a technika, lehet, hogy a villanyszámlán megspórolod a különbözetet újabb tíz év alatt. Nomeg akkor talán még vissza is jön valami az árából.
Hát, én meg nem szeretnék 6 évente ennyi pénzért mindig új gépet venni. (újonnan is 140ezer körül volt, mint most), ezt meg kidobni a szemétre.... Pláne, mivel nem arról van szó, hogy javíthatatlanná amortizálódott volna, sőt, van utánkövető modellje, ami -legalábbis látszólag,- szinte egy az egyben megegyezik a miénkkel, hanem arról, hogy jelen pillanatban nincs alkatrészük és azt sem tudják, mikor lesz.... Mint kiderült, az alább emlegetett 66-ban vett igazi svéd Electrolux soha nem látott szerelőt, sőt még most is működőképes anyosóméknál, igaz, vagy 5 éve nem használják, csak hébe-hóba. De, mégegyszer: nem az bánt, hogy szervízelni kell, hanem, hogy bizonytalan ideig nem tudnak alktarészt biztosítani + az egész hozzáállás. De, ez utóbbiról tudom, hogy lehet, hogy más márkáké is ugyanilyen, csak azt épp nem ismerem (az LG szervízéről, ügyfélszolgálatáról pl. olvastam már a Homáron, hogy tragikus)