Tartok tőle, hogy sem az ellenzők, sem a támogatók véleménye nem sokat számít. Ezért aztán fölösleges meggyőznünk egymást. Az alábbiakat sem azért írom, csak a magam örömére:
Ma bátran leszarhatod a sebesség-korlátozást, mert kicsi az esélye, hogy bemérnek. Ha minden második faluban mérhetnek majd, óvatosabb lesz az átlag. Bizony-bizony sok autós fogja igazságtalannak érezni, hogy egy negyvenes tábla miatt kell majd fizetni tízezreket, pedig ott szerinte lehetne gyorsabban is biztonságban közlekedni. Mág olyan is lesz, aki mérgében az önkormányzat elé fogja önteni a fáradt olajat. A kutya ugat, a karaván halad.
Egy biztos: ha ez a jogszabály bejön, Leányfalun (kb. 5 km hosszú) soká fog tartani keresztülmenni. Vagy sokba lesz. Akinek nem tetszik, járjon hajóval.
Én ebben nem vagyok optimista a magyar viszonyok közt. Biztos vagyok benne, hogy még több példa lenne arra, hogy kizárólag többlet bevételi forrásként akarják használni. (Azaz nem a veszélyes helyre teszik ki, hanem a nyílegyenes útra, a 40-es tábla mellé, elrejtve).
A német(??) példa az vonzóbb, ahol a rendőrség az szerint kap jutalmat, hogy mennyi a baleset a területükön.. Azaz a kevés balesetben és nem a tarhálásban érdekeltek.
És, emellett nagyon fontosnak tartanám a másik oldalt is, azaz, hogy a táblázások, szabályozások feleljenek meg az útviszonyoknak. Pl. Bp-en a 6-os út bevezető szakaszán, ahol gyakolatilag minimáis a keresztiányú forgalom, ott a 2x2 sávos úton miért csak 60 van engedve? Legyen annyi, amennyi biztonságos. Se több, se kevesebb. Mert akkor lehet komolyan venni a jelzést és azt lehet betartatni. Az emberek szabálykövetése is jobb lenne, ha a szabályozás reálisabb lenne. Egy táblának "súlya" lenne.
A mostani önkormányzatos felvetést ezért sajnos látszatintézkedésnek érzem, ami önmagában nem old meg semmit, csak egy újabb pénzcsapot nyit meg..
Én a rendőrökkel kapcsolatban nem kergetek illúziókat. Viszont nagyon is jól működne az önkormányzatokra átruházott ellenőrzési és büntetési jogkör. Kisebb helyeken, mint pl. Leányfalu, ahol szentendrei rendőrök dolgoznak, össze sem lehet hasonlítani az elérhető eredményeket.
Gondolom kellene szervezni egy tüntetést ezügyben. Ha Leslie L. Tomcat össze tudott trombitáni pár száz embert egy közbiztonsági ügyben, gondolom mi is tehetnénk valamit ezért. Azért, hogy felhívjuk a figyelmet a rendet nem őrző rendőrzők impotenciájára.
Azt már nem követtük nyomon, hogy a magyar hatóságok mit tettek annak érdekében, hogy a külföldön (otthon) tartózkodó emberen az ítéletet végrehajtsák. (Valószínűleg semmit.) Egyezmény hiányában kiadatás nem jöhetett szóba. Kevés olyan ember van, aki ilyenkor önként bevonul egy magyar börtönbe.
Nemrégiben egy este két zsaruval dumáltunk, le akartak meszelni valakit. Reakció: fény lekapcs, padlógáz, elhúzás. A Yardban még annyire sem ment föl az adrenalin, hogy egy bazzeget elmorzsoljanak a bajszuk alatt. Le se szarták. Autós üldözés? Ugyan! Ehelyett egyikük elmesélte, hogy lehet behozni Ámerikából lopott autót. Frankón. Két milla körül egész szép pedigréjűt kapni. Neki is akkor futott be.
És én akkor is azt mondom, Tobint le kéne sittelni...
Ez megint annak a jele, hogy nem lehet következetesen betartatni a szabályokat. Rendszámtábla kell. Ha nincs, az büntetést kellene vonjon maga után, épp úgy, mint a gyorshajtás, a közlekedési szabályok, vagy egyáltalán a törvények betartása. Ha valaki nem tartja be a törvényeket, büntetésre kellene, hogy számítson. De nem kell feltétlenül számítania rá. Már pedig, ha a bűn és a büntetés nem egyenesen következik, ugyan mi fogna egyeseket vissza, ha a belső morális gátak hiányoznak? Ha ezen gátak hiánya előnyhöz, sőt bizonyos fokú elismertséghez is juttat, akkor az nemcsak a törvényeket/szabályokat/morált teszi nevetségessé, de azokat is, akik mégis megpróbálnak ezek szerint élni.
Nagyon egyszerű lenne a szabályozás. A rendszám nélküli autó önmagában szabálysértés kellene legyen, tehát ha nincs igazolásod a rendőrségtől, hogy te aznap feljelentetted az ismeretlen tettest, aki ellopta a rendszámtáblád, akkor pusztán a táblanélküliségért is büntethető vagy. Mindjárt nem lenne értelme leszedni.
és ha valaki nem tekinti ezeket az adatokat publikusnak?????????
Akkor így járt, de ahhoz képest, hogy egy végleges határán táncolt éppen, szerintem ez egy elfogadható kompromisszum.
Nekem az email címek helyből látszanak, egy freemailessel nem szoktam vackolni, ha kovács.gizella@axelero.hun a cím, akkor azért odafigyelek rá. A praktikus javaslat: nem kell odáig eljutni, hogy a nick a kezeim közé kerüljön.
Ha folytatni óhajtod a témát, akkor http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9111391&la=49167894 itt folytassuk.
Kedves Operátor vettem magamnak a fáradtságot, hogy megnéztem az általad közölt adatokat.. nektek szabadon lehet dobálózni mások adatival?? lásd például Email cím?? és ha valaki nem tekinti ezeket az adatokat publikusnak?????????
Nagyon félek ám a moderátoroktól... Főleg annak fényében, hogy tökéletesen udvarias, emberi hangnemben írtam egy engem mélyen megérintő ügyről. Arról nem tehetek, hogy ebben a topicban az udvarias, emberi hangnem egy maréknyi hangadó miatt nem divat. Szégyelljétek magatokat, hogy egy ilyen témához így mertek hozzászólni! Én ezzel lezártam ezt az egészet. Nem akarok az itteni jelenlétemmel cinkosságot vállni a néhány ide író által képviselt barbárságban, embertelenségben és erőszakszításban.
Igen, igen, pontosan erre céloztam, ha megfigyeled. Nem a bokor mögül (a puszta közepén, de 40-es táblánál) kell lőni az autósokra, hanem azok ellen használni a traffipaxot, akik mások épségét veszélyeztetik.
Jani nyomja 150-nel a 4-esen, szemben villognak, lassít, elmegy a zsaruk mellett 80-nal, majd ismét 150, és csatt, kivégez 3 embert. Vagy Jani nyomja 150-nel a 4-esen, szemben nem villog senki, és Jani 2 évig játszhat szimulátoron.
Ehelyett a 4-esen pont sajnos az van, hogy Jani nyomja 90-nel a frissen felujitott, am meg nem felfestett szakaszon, de beleszalad egy 40-es tabla utani traffipaxba, ami utan jatszhat 2 evig a szimulatoron. En inkabb villogok.
Ti ismertek olyan autóst, aki nem "köcs*g rendőr"-t kiált, ha trafipaxot lát?
Nem ismerek, mint ahogy olyan rendort sem ismerek, aki a valoban veszelyes helyeken traffipaxoznia. Van helyette traffi pl. Komarom kivezeto szakaszan (kilometerek ota csak erdo, de azert lakott terulet), az M3 bevezetojen a BVSC elott (50-es mar, pedig semmi baj sincs, ha berongyolok 80-nal, fekezni a kanyarban is raerek), satobbi.
Tapasztaljátok sűrűn, hogy szembejövők villantanak, ha traffipax van?
Persze, en is villogok, mint a veszedelem.
Ezek mind azt jelzik, a társadalom nem fogadja el a közúti közlekedés szabályait. Miért nem?
Mert ahogy ezeket a szabalyokat a gyakorlatban alkalmazzak, ugy eletszerutlenek, rosszak, celtalanok.
A lakott teruleten belul sem a 30-as korlat a megoldas, az csak a traffisoknak jo. A topic sem netto gyorshajtas kovetkezmenyei miatt inditodott, itt is egyeb, kirivoan sulyos szabalyszegesek vezettek a tragikus kovetkezmenyekhez.
Jani nyomja 150-nel a 4-esen, szemben villognak, lassít, elmegy a zsaruk mellett 80-nal, majd ismét 150, és csatt, kivégez 3 embert. Vagy Jani nyomja 150-nel a 4-esen, szemben nem villog senki, és Jani 2 évig játszhat szimulátoron.
Ti ismertek olyan autóst, aki nem "köcs*g rendőr"-t kiált, ha trafipaxot lát? Tapasztaljátok sűrűn, hogy szembejövők villantanak, ha traffipax van? Ezek mind azt jelzik, a társadalom nem fogadja el a közúti közlekedés szabályait. Miért nem? Talán, mert kialakult egy reflex, hogy míg a nagy gengsztereket elengedik, addig a kisembert szivatják. Én ezen változtatnék, és nem a bokor mögött vadásznék a szerencsétlenekre, hanem olyan helyeken mérnék, és gyakori jelleggel, ahol erre valóban szükség van.
lehet, hogy belefáradtam már a "cseszegetésbe" (mármint azokéba, akik tehetnének valamit).
Nézd meg, hogy hol szoktak traffipaxozni. nem ott (illetve ritkán ott), ahol tényleg balesetek lehetnek a gyorshajtás miatt. Sokkal inkább ott, ahol indokolatlan a korlátozás és milyen jól lehet beszedni a pénzeket.
Szerinted miért tesznek az autósok a seb. korlátozó táblákra?! Azért, amit pár hónappal korábban a Totalcar is megírt, magyarul előre kihelyezett, kintfelejtett táblák, lustaságból le nem takart táblák.
Az a büdös nagy igazság, hogy ez már a Péter és a farkas meséjét idézi. Sok felesleges tábla miatt már a végén az "értelmes" táblát is mellőzik az emberek.
(bő egy éve Debrecenbe mentünk, mindenhol 60-as tábla, mert kintfelejtették, de mindenki tudna ilyen helyeket)
Ellenben a lakott településen belüli 50-es korlátozást (by helységnévtábla) nagyon keményen betartatnám és büntetném. Mondjuk nem a település kezdete tábla után 2m-rel....
A kamionok tachográfját is rendszeresen nézném. Mondjuk ezzel az a jogi kiskapu, hogy igaz, hogy a 70-es útra nem lehet úgy kerülni 10km-en túlról sehol, hogy ne legyen lakott település, így a tachográfon kellene lenni max. 50km/h-s szakasznak, de ugye nincs GPS-es flottakövetés rendőrség által elérhető adatokkal, mely bizonyítaná, hogy volt a lakott településen és ott is 80-nal ment...
2. pontodra?
4 éven belül nincs módod seggberúgni őket, ha az általuk hozott rendeleteken belül garázdálkodnak. Márpedig ha van eszük, akkor ezeket nem hágják át.
4 év után legfeljebb másik gengsztereket tudsz megválasztani. Ha bármilyen sérelem ér, a rendőrök is úgy állnak a dolgokhoz, hogy a legkevesebb melójuk legyen. De ez már "hagyomány" ebben az országban.
A melóhelyen is hiába dolgoznál többet, jobban, dinamikusabban, a feletted levők/szervezeti működés nem engedi, mert nekik a status quo kényelmes.