Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dilidodó Creative Commons License 1998.10.28 0 0 330
Kedves Rigoletta!

Egy BMW az BMW :)
De azért jó volt vezetni, ugye? :)

Dodó

Zölduborka Creative Commons License 1998.10.27 0 0 329
Rigoletta!

Es milyen szinu lesz kivul-belul a kicsike?
Mert ugye ez is egy fontos szempont! ;)

Ubi

Rigoletta Creative Commons License 1998.10.27 0 0 328
Fec: szerencse kérdése. Az én kuplungjaimra azt mondta egy merdzsós taxis, hogy milyen puhán finomak, és nehogy a közös barátunknál szervízeltessem mert szétbarmolja.

Én vezettem már 1 hónapos BMW 325 TDS-t, na utána szabályszerűen izomlázam volt. Viszont abban a kocsiban volt a legnagyobb biztonságérzetem.

Rigoletta Creative Commons License 1998.10.27 0 0 327
Fec: Igen, a motor gyengeségében van valami, de azt írtam is. De hát kinek a pap kinek a papné. A fiuk inkább a pörgősebb motorokat szeretik, én azt vallom, ne pörögjön annyira, de maradjon sokáig egyben a kocsi.

Na de a IV-es, 1.6-os, 100 LE-s... Voltam ma az autókereskedésben, a III-as Golfomat nézték meg mennyiért tudnák beszámítani, addig elbuzeráltam a IV-en. Szóval érik meglepetések az embert. Nagyon komfortos lett, jók az ülései, szép, gyönyörű a műszerfalvilágítás (sic, ez egy nőnek fontos szempont) és húz is.

Amit pedig a nem szervókormányról írtatok, szerintem nem olyan vészes, az ex-Daihatsum kormánya legalább olyan nehezen volt forgatható, pedig az kisautó. Próbálta már valaki a Samarát? :-)))))))

Lütyő Creative Commons License 1998.10.27 0 0 326
tec 1!

Felbátorodva az általad irottakon, nekilátok egy próbaházasságnak. Pár napra kölcsönképpen kipróbálhatok egy példányt. Igaz nem 1.4-es, hanem 1.7-es, de a külalak és minden egyéb azonos. /Életünk párja sem az, akivel először kipróbáltuk, de a tapasztalatokkal felvértezve tudunk igazán beleválasztani!/

Mégegyszer kösz!

Üdv Lütyő.

tec1 Creative Commons License 1998.10.27 0 0 325
Lütyő!

Komolyabb hibát nem tudok mondani, csak egy apróság: Kétszer kellett kipufogó tömítőgyűrűt (tüzkarikát) cseréltetni. A sztori érdekes volt mert már egy korábbi szervíznél szóltam, hogy induláskor egy nyikorgó hangot hallok. Erre mindig az volt a válasz hogy "persze, ismerjük a problémát, a kuplungpedál tengelyét kell zsírozni!"
A következő alkalommal beültettem a munkafelvevőt és megmutattam neki, erre ő rögtön rávágta, hogy "hiszen ez a tűzkarika".
Ezen kívűl más hibát nem tudok, mondani, legfeljebb annyit, hogy egy karosszéria javítás óta nem zár tökéletesen az ajtószigetelés, de ez nem igazán az autó hibája.

Fec Creative Commons License 1998.10.27 0 0 324
Bocs, csak meg valami az elozohoz!
Egyik Golfnak sem volt szervokormanya, ami meg nem is lett volna baj, de mindkettot olyan nehez volt (fizikailag) kormanyozni hogy csak na (ossze sem lehetett hasonlitani az akkor meg csak 10 eves Honda-mmal). Sot en a pedalokat is nagyon "kemenynek" ereztem (persze ez megint szubjektiv). Szoval a vezetesi kenyelem (ahhoz kepest amit megszoktam) valahol egeszen alacsonyan volt... :-(
Fec Creative Commons License 1998.10.27 0 0 323
Hat skacok en par evvel ezelott vezettem 2 kulonbozo Golf III 1.4-et, mindkettot 3-4ezer km-en at. Nekem eleg negativak voltak a tapasztalataim... Szerintem nagyon kenyelmetlenek, bar ez inkabb egy szubjektiv tenyezo, de teny hogy en csak a Trabantot (persze ez evidens :-)) es az Opel Corsat erzem meg ennel is rosszabnak.
Viszont ami mar sokkal konkretabb, hogy RENDKIVUL gyenge es lendulet neluli autonak talatam mindkettot. Azonkivul hogy csak valami egeszen minimalis nyomatekot produkalt, az autopalyan is az egyiknek 150, a masiknak pedig 145 volt a vegsebessege (de ez is ugy, hogy kb 2 percig mentem padlogazzal, mire elertek). Mindket auto akkoriban 1-2 eves volt es az ora is kevesebb mint 20000-et mutatott...
Persze a megbizhatosagrol nem tudok sokat mondani, mivel azalatt a parezer km alatt nem nagyon jon ki semmi (nem is volt gond vele addig).
Mindent egybeveve nekem a III-as Golf eddig a legnagyobb csalodas volt... :-(
Gabika Creative Commons License 1998.10.27 0 0 322
Rigoletta kedves !!!
A GOLFnak magam is nagy rajongója vagyok bár-
melyik generációs tipusról is van szó......

Rigoletta Creative Commons License 1998.10.26 0 0 321
Gabika, azért az új IV-es Golf nagyon eltalált autó. Még a fapados verzióban is van szervókormány, ABS, horganyzott karosszéria, tárcsafékek, központi zár, stb, stb... Ez azért újdonság a III-as fapadoshoz képest, ugyanis ott egyik sincs benne. Viszont... én 3 éve vezetem III-as 1.4CL-es Golfomat, a szokásos olajcserén és a járulékos berendezések cseréjén kívül nem volt szervízben. Jó masszív, kényelmes autó, minden felesleges csicsa nélkül, bár bevallom nem nagyon pörgős (de minek is az, gyorsabban elhasználódik). Viszont nem csörög, zörög benne semmi és nem kong a belső műanyag sem.

Holnap fizetek elő egy IV-es Golfra, aminek szinte fillérre pontosan 4 milla az ára, de ez 2 kategóriával feljebb van az alap Golfnál, és ebbe még belefért egy klíma is.

Ezt nem azért írtam le, hogy bárkit befolyásoljak, csak az a meglátásom, hogy a Golfot mindenki sznobautónak titulálja. Pedig nem is az :-)))

Csak hogy teljesebb képet kapjatok rólam, ezelött egy 1000 cm3-es dízel Daihatsu Charade (8 éves) kiasutóm volt. Igazi kis ékszerdoboz, igaz olyan nagyon nem gyorsult, de ha elérte a megfelelő sebességet ment mint a golyó. Fájó szívvel adtam el.

Lütyő Creative Commons License 1998.10.26 0 0 320
Zak!

tec 1!

Köszi az ajánlásokat. Már az eljegyzésen gondolkozunk.

Esetleges tipushibák?
Mire kell ügyelni?

Üdv Lütyő

tec1 Creative Commons License 1998.10.26 0 0 319
Lütyő!
Én személy szerint egy '96 márciusi R19 1.4 RN-t hajtok. Eddig 109.000 km-t mentem vele. Csak az előírt időpontokban látta a szervízt.
Ami kicsik kellemetlen, hogy az alkatrészek nem a legolcsóbbak. (Fékbetét,...)
Elég húzósan közlekedek vele, autópályán 140-150, de mentem már vele Németországban tartósan 170-et is.
A motor teljesítménye szerintem kielégítő, csak meg kell tanulni mikor kell visszakapcsolni.
Átlagfogyasztás 7,5 liter, a legjobb 6,1 liter, ekkor azonban csak országút 80-90 között.
Összességében merem ajánlani, mert tartóssága figyelemre méltó. (Ha most visszaállítanám az órát 50 ezerre, simán el tudnám adni.)
Én korábban Mitsubishikkel jártam, először furcsa volt a magasabb ülés, a teljesen más kormányállás, de kellemesen csalódtam az autóban.
Zak Creative Commons License 1998.10.26 0 0 318
Lütyô!

Mekkérdeztem sógort: ô használ R19 1.4 RT-t 3 éve, naponta sokat megy vele, ennek ellenére csak az elôírt alkalmakkor kell vinnie szervizbe (6 éves a kocsi). Teljesen elégedett vele, sose semmi nem romlik el rajta. Szervizes gyerekek aszonták neki, hogy az R19 1.4 jól sikerült széria, nagyon kevés gond van velük. Felszereltség kicsit szegényes, fogyasztás 5.5-8.5 liter, 1.4 motor kicsit gyengusz, de ha nincs megrakva a kosi, átlagosnál jobban pörgetve jól lehet haladni vele. Ennyit mondtak...

kukacz Creative Commons License 1998.10.25 0 0 317
Macs!
Tökéletesen igazad van a Toyota Carina E-t illetően. Kevés ennél tágasabb autóban ültem /kategóriáján belül/, a megbizhatósága pedig utolérhetetlen. Jelenleg az utód Avensist hajtom, ez is kényelmes, megbizható, jól felszerelt /minden, ami fontos, az benne van. cca 4.6M Ft/, bár a belső terét kicsit kisebbnek érzem a Carinához képest. A megjelenése, belső kivitele azért nagyon kellemes.
Szerintem 3.5M Ft egy 1 év körüli Carináért jó ár, pláne ha még 2 év garancia is van az autóra. Egyébként a felső közép kategóriában már vagy 10 éve a Toyota Carina /Carina II ill. Carina E/ vezeti a megbizhatósági listát, ez pedig nem kis dolog. Talán emlékeztek rá, néhány éve ledaráltak 100000 Km-t a Rába ringen 38 nap alatt, cca 145 km/h átlagsebességgel meghibásodás nélkül.
A napokban olvastam, hogy az Avensis az elvégzett törésteszteken a Volvo után második lett, magasan megelőzve mindenki mást. Szóval azért a japánok is kezdenek odafigyelni a biztonságra is.
Szóval Zöldubi: én egy 1-1.5 éves kevesett futott Carinát javaslok 1. tulajdonostól,
de ha vársz 6 hónapot, akkor egy Avensist tőlem.
Üdv.: Kukacz /aki Toyota hivő jelenleg/
Gabika Creative Commons License 1998.10.25 0 0 316
Ubi

most ültem 1 1000km futott SUZUKI BALENÓBAN.
Nagyon rulez !!!! Yó tágas hely elférsz csen-
des motor el ablak meg minden 1.6 árban
3.5 milla körül van gondold meg !!!!!

MaCS Creative Commons License 1998.10.25 0 0 315
Halihó!

A Toyota Corolla szerintem is remek kocsi, csak az a baja, mint az összes japán kompakt autónak: 180cm fölött nem fér el normálisan a vezető lába! A legutóbbi kocsivásárláskor, amikor az Astra és a Corolla között kellett választanunk, a következő volt a gondolatmenet:
A Corolla híre jobb, viszont nálunk már a régi Astra is tökéletesen bevált.
A Corolla több, mint félmillióval olcsóbb, viszont lényegesen kevésbé meggyőző a belső dizájnja és a kivitele. (Az Astra SOKKAL komolyabb kocsinak tűnik belül!)
Végül ami eldöntötte a kérdést: a Corollában valamivel kényelmetlenebbül ültem a 187 centimmel, mint a Corsában!!!
Ettől függetlenül Toyota rulez -- nálam a Carina E az ász --, de az új Astrával maradéktalanul elégedett vagyok!

Üdv: MaCS

Gabika Creative Commons License 1998.10.23 0 0 314
Ubi

akkor a second hand cars tippjeimet
már meg sem osztom veled.....

Fastfingers Creative Commons License 1998.10.23 0 0 313
Hello Mindenki!

Most orszag-vilag elott szeretnem lenullazni a Zöldubit :)) (bratyesz), amiert ebben a temaban az elso hozzaszolasaban foldig rombolta a Toyota Corolla tipusu szgk-m imidzset :). Igenis egy feltuno,gyonyoru es megbizhato auto. Igaz az ara egy kisse borsos, de szerintem maximalisan megeri (legalabbis az eddig lefutott ~10 ezer km alapjan). Amugy mindenkivel egyetertek aki a sved (Volvo, Saab) autokat reszesiti elonyben (csaladi fertozes). :)

Nahat egyelore ennyi vot!

Udv.

Fingi

Gorcsev Creative Commons License 1998.10.23 0 0 312
Ubi: nem, nem én írom, viszont én is onnan művelődö K :))
Stílus terén max. 1etértés.
Zölduborka Creative Commons License 1998.10.23 0 0 311
Gabika!

Koszonom a listat, lassacskan majd csak korul tudom jarni a temat, de ugy nez ki, hogy, ha kisauto, akkor Micra, ha nem akkor meg fingom sincs. :)

De nagyon koszonom a seggitsegget,majd referalok, hogy mi lett belole.

Udv.

Ubi

Gabika Creative Commons License 1998.10.23 0 0 310
Ubi

Na bocsi de most jön a lista:

Uj verdák:
-Peugeot 206
-Renault Clio II
-Opel Astra ?/állítólag jobb mint az elöző/
-Misu a biszu Colt esetleg Lancer/hatcback
verzsió recommended/
-Golf de itt az alapár fapados verzsió ha belerax pár cuccot már 4 milla felett vagy...
-Skoda Octavia/nem tudom megtagadni önmagam/
-Alfa 146 ? /árban nem tudom merre lehet../
-Fiat /a tipusokat már előttem többen aján-
lották.../
-Chrysler Neon /van 3 ajtós is az elég dögös,
árban nem tudom merre lehet.../
-Suzuki Vitara ?
-Suzuki Belano ?
-Honda Civic/3 ajtós/
Most nem jut eszembe több made in rizsland a
klónokat meg ugye inkább ne amint azt magad
is mondtad....

Coming Up used cars soon addig gondolkodom...


Zölduborka Creative Commons License 1998.10.23 0 0 309
Fec!

Allitolag az kotelezobe bele akarjak vonni azt a tenyt, hogy milyen eros az autod (ami vegul is sok esetben tenyleg fontosabb a balesetek szempontjabol, mint a csak kobcenti szerinti besorolas ld.: Punto GT 1.4 es 133 LE es tarsai, hiszen a balesetet valoszinuleg tobbet okoznak azok akik mennek es tudnak menni mint az allat.)

Ubi

Fec Creative Commons License 1998.10.22 0 0 308
Ubi!

Mit kombinalnak az Orbanek a loerokkel???

Zölduborka Creative Commons License 1998.10.22 0 0 307
Gorcsev!

:))))))

Nem Te szoktad veletlenul a Muszaki adatok cimu reszt irni az Auto Katalogusban? :)
Egyebkent az auto elolepet az elsoszamu kedvencemme. Egyszeruen gyonyoru es tenyleg vegre egy mai tervezesu auto, aminek van stilusa (na jo azert a Jagcsik az Astonok es a sved kutyuk is ott vannak).

Gabika!

Azert nem ezzel kezdtem, mert eszembe se jutott, csak most ugy belegondoltam, hogy OK, most semmi gond, hogy veszek egy hasznalt 900 Turbot ami varosban min. 10 litert, de hajszolva (ami szinte kotelezo) 14-15-ot is megeszik, meg fenn tudom tartani, de amikor majd hazamegyek (hamarosan) es az otthoni atlagfizubol kell megelnem, akkor lehet, hogy jobban jonne egy 6-8 literes fogyasztas es kisebb motor, foleg, hogy az Orbanek szervezkednek valamit loero ugyben.

robicsek!

Az is a listamon van, de inkabb a VTS-re szavazok :) (bar az asszem 118 LE es raadasul 1.6-os 10 literes fogyival,ugyhogy akkor mar lehetne akar egy 2000-es autot is venni).

Udv.

Ubi

Fec Creative Commons License 1998.10.22 0 0 306
Sziasztok!

En meg csak most fedeztem fel ezt a topic-ot, de maris egy kerdessel nyitnek. Azon gondolkozom, hogy jovo januar vegen megprobalok venni (ha sikerul) egy '95-'96-os Vtec-es Honda Prelude-ot. Nincs valakinek tapasztalata ezzel a modellel kapcsolatban?

Egyebkent annak idejen meg egy kis Trabival kezdtem, ami szerintem allati nagy poen! Soha annyit meg nem rohogtem egy auton sem. En mindenkinek csak javasolni tudom kiprobalasra, mert szerintem tenyleg egyedi darab :-) Aztan ezt kovette egy Golf I, de hat az eleg nagy kiabrandulas volt. Jelenleg egy 1.6-os 1. generacios CRX-em van, amit viszont nagyon szeretek! Eleg sokfajta kocsit vezettem mar eletemben (ugy ertve hogy tobbezer km-t, nem csak egy ket probakort), de ennel a kis kuka kocsinal meg semmi sem adott nagyobb vezetesi elmenyt :-) Azt hiszem hogy egy kicsit a szivemhez nott...

Mellesleg szerintem a Hondak elegge stilusosak is. Erre sajnos a negativ pelda a legujabb Prelude (nagy csalodas), ami meglehetosen elut a Honda eddigi iranyvonalatol.

Bocs a terjengosebb hozzaszolasert es varom a velemenyeteket/tapasztalatotokat!

Fec

Gorcsev Creative Commons License 1998.10.22 0 0 305
Az a Maserati nekem is igencsak teccett... Üdítő látvány 1 rendes, autóforma autó a mai világban...
Tudja vki az adatait is? Én csak sejtem...
Teljesítmény: rettenetes
Nyomaték: iszonyú
Fogyasztás: bődületes... de ki a f@#&t érdekelne ? :-D
Gorcsev Creative Commons License 1998.10.22 0 0 304
Hehe, ez a Trebitsch nem hazudtolja meg magát :))). És miJJen igaza van...

Gabika
Most má' végképp nem értem. Kinek a szomszédja !?
Trebitsch Creative Commons License 1998.10.22 0 0 303
Zölduborka,

kis autó? Asse kérdés: Mitsubishi Colt. :-)

Gabika Creative Commons License 1998.10.22 0 0 302
Ubi

Mért nem azzal kezdted hogy kisautó kellene?
Most kattog az agyam vincsije az ajánlatokon
mind a használt mind az új piacon.....

Majd este gyün 1 lista a lehetséges jelöltek-
ről....

Addig is fellélegezhetsz.....

Üdv:Gabika

robicsek Creative Commons License 1998.10.22 0 0 301
Ubi,
ha kisautó, akkor (bár itten sokan nem szeretik a francia autókat), Citroen Saxo,
Tündibündi, belül elég nagy, egész jól felszerelt. Tök jó még az 1.1-est is vezetni (no, nem az én sebességmániámmal, mert 160-170-nél többet nem megy)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!