Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HondaVuk Creative Commons License 2000.09.10 0 0 2394
Gorcsev!

"Milyen kombi az, amibe nem lehet betenni pl. 1 nagy hűtőt? Vagy 2 nagy kutyát?"

A szüleimnek Suzuki Swiftjük van (5 ajtós) és van a családban 3 kutya is. Nagyon kényelmesen elfér hátul a csomagtartóban egy Pireneusi hegyipásztor (sacc 50 kg) + egy Border Collie (cc. 20 kg). Lehet, hogy beférne két pirenneusi, de még nem próbáltuk (nincs 2 db belőle). A Civicembe egy se fér be, mert nem engedem be őket :).

Üdv: HondaVuk
Ps: Lehet, hogy rossz a definíciód :)?

lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 2393
Hali,
Alfred,
a PT Cruisert a HotRod-ok ihlettek, szerintem azok sem voltak sokkal nagyobbak (regi amerikai filmekben lehetett ilyeneket latni)

MathiasR,
AtomAntinak igaza van, attol mert a VWket arulo ceg neve Porsche hungaria, attol meg a ket gyarnak nincs sok koze egymashoz (azert valamennyi van). A porsche amugy felveszi a versenyt akarmivel, erdemes a sportautos topikba benyomott tablazatot (a'la fastcar) megnezni.

cr2,
nekem is mindig tetszettek a fordok, de a focusnal meg meglevo nyuedzses lenduletukbol elegge visszavettek, eleg csak megnezni az uj mondeot vagy a Galaxy faceliftjet. A sierra anno hatalmas dobas volt, mindenki megfordult utana az utcan. A scorpio egyertelmu bukas, meg a gyar szerint is. Ez a frissitgetes amit a fiestaval es escorttal muvelnek/muveltek viszont... hat nekem nem jon be. Egy uj lampa/hutomaszk egyebek nem csinal uj autot, raadasul szerkezetileg alig valtoztatnak, igy a modellperiodus vege fele a toresteszteken se muzsikalnak olyan szepen a gepek (escort, fiesta). Viszont lehet jol fejleszteni is, az agyonfrissitett fiesta futomuve az egyik legjobb a kategoriaban, allitolag jobb mint a Pug206 es a Polo (ezt tegnap olvastam tobb helyen is).
Amugy szerintem az elozo Scorpio utolso szeriaja lepcsoshattal volt a bajnok. Annak auto-formaja volt.

Porter,
azert ne legy elvakult, nezd meg a belso szellesseg adatait es a labteret. Egy multipla belul bazinagy, a szelessege az S-klassevel, volvo S80-al vetekszik, a hatso labter oriasi. Ultem Multiplaban, tudom es mostanaban nagyon sok tesztet olvastam/lattam amiben szerepelt a PT is, multipla is.

fargo,
az alfasok olaszorszagban vettek az adast. Nezd meg az uj 147-est belulrol. Tetszik-nemtetszik ugyanavval a stilussal (sok cso) sokkal kiforrottab latvany mint egy 156 (szerintem az se tragedia).

lore

cr2 Creative Commons License 2000.09.09 0 0 2392
Hát igen, emlékezzünk '82-re. A Sierra ugyanígy sokkolta és megosztotta a negyérdeműt, de egy jó állapotban lévő még mindíg nem hat olyan eszméletlen idejemúltnak. A Sierrával megkezdett Aero-design ugyanúgy kihatott az autós formatervezésre, mint most a New Edge, illetve egy picit korábban az 'új' Scorpio. Az új Scorpio balami gyönyörű, azóta is milyen sokan operálnak a feltünően kifejező "szemekkel", ugye?
A New Edge nekem nagyon bejött, KA, Puma, Focus, Cougar... nagyon szépek.
És ami nekem érdekes, hogy a mostani, igazán karakteres, jól sikerült autók fényképen szinte mindíg szarul néznek ki, élőben kell látni őket. Ez igaz volt a Scorpiora, Cougar de pl az új Prelude is sokkal szebb élőben, mint képen.
Előzmény: MathiasR (2387)
Gorcsev Creative Commons License 2000.09.09 0 0 2391
Megjegyezném, hogy a CX azé' nem volt annyira gagyi... Ritka robusztus szerkezet, elnyűhetetlen motor (a benzinesek is!), német (Bosch) villany... Igaz, az ajtók alja rohadt, ez tény, de amúgy nem volt velük gond. Az XM -hozzáértők, azaz Citroën-megszállottak által is elismerten- jóval gyengébb eresztés.
SAAB: max. 1etértek. A 900-as óriási dobás volt a maga idejében. Az újak szintúgy.
Kombiné: hátmitmongyak, meg bírnék szokni 1 Volvo V70XC-t :))) Viszont tök ésszerűtlennek -mondhatnám, ostobaságnak- tartom azokat a kombikat, ahol a hátsó ajtó nem függőleges (-közeli). Milyen kombi az, amibe nem lehet betenni pl. 1 nagy hűtőt? Vagy 2 nagy kutyát? Ha kombi, akkor legyen kombi... Meg lehet azt szépen csinálni, láttunk rá nem 1 példát.
Előzmény: MaCS (2385)
MaCS Creative Commons License 2000.09.09 0 0 2390
Halihó!

Őrült jól néz ki!

Üdv: MaCS

Előzmény: Porter (2388)
AtomAnti Creative Commons License 2000.09.09 0 0 2389
MathiasR!
Te asszem tévképzetben élsz!! A VW/Audi-nak csak anny köze van a Porscéhoz, mint neked az ük-ükapádhoz!! A Porsche egy teljesen különálló cég!
Üdv,
AtomAnti
Porter Creative Commons License 2000.09.08 0 0 2388
Picike? A PT Cruisier nagyobb belul, mint a Multipla. Ha lecsukod az uleseket hatul, valami 2,5 kobmeter helyed lesz. Na oda aztan mar lehet sorosrekeszeket pakolni. Kivulrol ez persze baromira nem latszik, mert magas az auto es hosszu, de keskeny. Szerintem naaagyon pofasan nez ki. Ezustszinben, konnyufelnivel es azzal a spoilerszeru tetocsomagtartoval....

Az Alfa 156 pedig egy igazi gyonyoruseg - kar, hogy a Silva atment a Seat-hoz. Na, az o autoik aztan azok, amik baromira nem tetszenek. A Leon is csak leultetve, felspoilerezve es 17-es alufelnikkel nez ki jol. De hat ugy meg melyik auto nem szep?

Mit szoltok a Honda S2000-hez?

Előzmény: Alfred (2384)
MathiasR Creative Commons License 2000.09.01 0 0 2387
Alfa Romeo GTV !
Igen, a németek is dobtak nagyokat, de ezek általában külön műfajba tartoznak, nálunk meg aztán különösen. Tehát ott egy prsche 911 az "olcsó" sportkocsi ( Ferrarihoz képest ), nálunk meg a a Golf GTI a NAGY ÁLOM.....
Japán - Honda NSX, az nem piskóta !
Én aztatat nem értem, hogy egy olyan cég, amelyik rendelkezik egy befutott és patinás sportkocsi részleggel (Porsche) , mér égeti magát a TT-vel, ami halvány nyomokban őriz egy kis rokonságot, de formailag hál'Istennek alig fölfedezhetően, és még a technika is hibádzik itt- ott ? Bár lehet, hogy igazuk van, a bőrgatyás bajorok ezrével viszik, mint a cukrot, aztán fejre is állnak vele.......
Szóval valahogy úgy vagyok vele, mint a multiplával, kisérletnek jó, de hogy egy ilyet megvegyek ? Pedignem vagyok a modern formák ellen, asszem nem emlegettem még, a Ford Focus kifejezetten tetszik, még a Ka is, pedig ott már nagyon a funkció rovására megy a New Edge, azzal együtt roppantul jól eltalált kocsik. A Focus az Escort mellett olyan, mintha ötven év különbség lenne köztük. Van akinek ezért nem teccik.....
Az emlegetett Cruisert élőben nem láttam, a ZZ Top nyomán viszont tudom, hogy van egy ilyen irányzat amerikában, érdekes, feltűnő, s ha Suzukiárban adnák, meg is próbálnám, de ez nem az ő hibájuk !
Csao !
MathiasR
Előzmény: MaCS (2385)
Gilbert Creative Commons License 2000.09.01 0 0 2386
MaCS!

Kihagytad az amcsikat!:-))))

Gilbert

Előzmény: MaCS (2385)
MaCS Creative Commons License 2000.09.01 0 0 2385
Halihó!

A német autógyártás azért alkotott nagyon stílusos karosszériákat, pl. 6xx, 8xx BMW, a régi S-Klasse Mercik, a 911-es és a 928-as Porsche -- de nézzetek hülyének: nekem az új Astra is nagyon bejön.

A japánokkal már bajban vagyok. Talán 300ZX Nissan, Toyota Supra, esetleg Mitsubishi 3000GT. De ezek mint sportkocsik, tehát extravagánsnak KELL lenniük.
A normál autóik jellegtelenek. Talán-talán a Mitsubishi Galant mutat valamit.

A franciáknál ha stílus, akkor Citroen, abból is a nagyok. DS, CX, XM. Kár, hogy a minőségük csapnivaló.

Az olaszok -- azok olaszok. Nálam az Alfa a csúcs, azon belül is a 156. De a GT (vagy miacsuda) is naggggyon bejön!

És ott van persze a nagy kedvencem, a SAAB. Istenem, a régi 900-as! Talán nem volt egy igazi szépség, de kevés autónak van olyan meghatározó karaktere! Furcsa módon az a vonal egy kcsit eljellegtelenedett, de a korábban unalmasabb 9000 után a 9-5 igazi szívdobogtató darab lett.

Mit gondoltok a kombikról?

Üdv: MaCS

Alfred Creative Commons License 2000.08.30 0 0 2384
Kollégák:
Ma láttam egy PT Cruiser-t a Rákóczin reggel, a belső sávban jött lassan. Nagyon tetszik a fazonja, csak az a baj, hogy picike. Én azt hittem, hogy olyan nagy, mint azok az autók, amik ihlették.

Aki még emlékszik másfél éve tavasszal a Nagy Visszaszámlálásra, az itt láthat képeket az azóta történtekről.

Gilbert Creative Commons License 2000.08.30 0 0 2383
Szia Fargo!

Azt irod:

"Amerikaiak: ugyan látszólag sokat fejlôdtek az utóbbi évtizedben, de szerintem ez még nem elég."

Szerinted mihez kepest kellene meg fejlodenie az amerikai autogyartasnak?

"A legújabb prototípusaik egyenesen megrémítenek, valami olyan brutalitás sugárzik belôlük, ami nekem nagyon nem jön be. "

Tudnad esetleg konkret peldaval is illusztralni?

Koszi elore is:

Gilbert

Előzmény: fargo (2380)
fargo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 2382
Ez így igaz, ez csakis ízlés dolga.
Előzmény: shuttle (2381)
shuttle Creative Commons License 2000.08.30 0 0 2381
Ez szerintem csakis izlés dolga. Van aki azt tartja szépnek ami neked gagyi. Másnak a japán formaterv jön be pont azért mert merészen változtatnak és kipróbálnak mindent.

Te a Volvoban vagy happy. Nekem meg pl nem tetszenek. Az S40-es még oké. De amit az S80-as meg az S60-assal műveltek, hát az az én szememben nagyon gagyi. A hátuljára gondolok, azok a lámpák valami igénytelenek, a korábbi Volvok jobban tetszettek, bár kockaautót soha nem volt nehéz tervezni. Szvsz a teherautó részlegből hozták át a tervezőket anno. A régebbi 7-es 8-as sorozatoknak pl a műszerfala is végtelen egyszerű volt. Semmi különös. Szerintem ezeknek az újaknak sem áll összhangban az eleje a hátuljával, ez legalább régebben megvolt. Pl az S60 műszerfala meg elég gagyi a hátulja szintén. Nekem biztosan nem kéne. Inkább japán. De ha európai akkor már vmi mediterrán tipus.

Előzmény: fargo (2380)
fargo Creative Commons License 2000.08.29 0 0 2380
Szia M.R :-)

Ami a formatervezést illeti, szerintem nagyjából igazad van. Azt, hogy az élvonalat ki is képviseli, elég nehéz eldönteni, mivel erôteljes összemosódásokkal lehet találkozni -- mindenféle nációkhoz tartozó tervezôk dolgoznak mindenféle nációhoz tartozó gyáraknak. Szóval a foratervezés nagyjából nemzetközi lett.

Mégis megfigyelhetôk némi trendek, ugye van a "latinos" irányvonal, (pl. Alfák), meg a "retro" féle dolog, (Audi TT, amerikai újdobságok nagy része, mint pl. PT Cruiser, Caddy Evoq, stb.), meg a "japán fantáziátlan dögunalom némi ál-ötletességgel fűszerezve", meg a kissé bauhausos német vonal, (Skoda Fabia, Passat, stb).

Stílusosnak mégis inkább csak azt a kocsit nevezném, amelyik kívül s belül, az anyagok és formák megválasztásában egyaránt átgondolt formatervezésrôl árulkodik.

A 156-os Alfa kívülrôl szép ugyan, de a belsô terét illetôen szerintem kicsit átgondolatlan. A 166-os középkonzolja rikta gagyi képzetet keltett bennem. Szóval az Alfák jól néznek ki, egyre dögösebb formákkal állnak elô, de a belsôkön még dolgozhatnának...

A Multipla jópofi meg aranyos, de úgy érzem semmi köze nincs a klasszikus értelemben vett autókhoz. Nem más, mint egy helyváltoztatásra szolgáló idióta gag. De nem A U T Ó.

A Scenic meg a Picasso formailag átlagosnak tűnik, semmi különös, bár "négyszemközt" még nem volt hozzá szerencsém.

Ami a németeket illeti, szerintem nem éppen csúcs amit művelnek. A BMW formatervei nekem nagyon bejönnek, bár sokan azt mondják, hogy a mostani 3-as és 5-ös unalmas, szerintem nem az, csak kevésbé markáns, mint az elôdeik voltak. Mindenesetre a BMW-k profizmusról árulkodnak, aki ott formatervez, az nagyon érti a dolgát.

Az Audi A6/A4/A3 nekem nagyon "émelyítô", az unalomig ismételt motívumaikkal nem igazán tetszenek. A TT-ben szerintem építész keze is benne van.

A VW az átlagos közízlésnek akar tetszeni, szerintem unalmas, bár a belterük elsô ránézésre igényes kialakításúnak tűnik.

A japánokat stílus szempontjából el is felejthetjük. Toyota Yaris: ötletesnek tűnô külsô, jó kidolgozás, mindez olyan igénytelen és sivár anyagokba öltöztetve, hogy az szinte riasztó. A beltere szerintem teljesen emberidegen, én nagyon rosszul éreztem benne magamat. Ugyanez elmondható a Corolláról is. Óccsó gagyi, de az hatalmas szakmai "akarással" kivitelezve. Celica: hiányzik belôle a vad és nyers erô, a gyengus motorokkal nekem langyos. Hiába néz ki jól, hiányzik belôle az igazi szikra (200+ lóerô). Nissan -- feledhetô.

Honda: egykor a kedvenc formáimat a Honda szállította, de az utóbbi tíz évben akkorát mozdultak visszafelé a formatervezés terén, mint talán senki más a szakmában. Hiába a jó motorok, kívülrôl egyre silányabbak a modelljeik...

Amerikaiak: ugyan látszólag sokat fejlôdtek az utóbbi évtizedben, de szerintem ez még nem elég. Ahogy a napokban elnézegettem egy ismerôs Stratusát, hát az eléggé gagyi volt. A legújabb prototípusaik egyenesen megrémítenek, valami olyan brutalitás sugárzik belôlük, ami nekem nagyon nem jön be.

Ami viszont bejön, azok a svédek. Én a skandináv kocsikban találtam meg azt az összhangot, amit a többiben nem. Nem lehet róluk elmondani, hogy a külsô, a belsô, vagy a technika terén ôk lennének a csúcson, de a kocsijaikban olyan összhangot teremtettek, ami egészében véve majdhogynem egyedülálló. Kivéve talán az angolokat, de az más (ár-) kategória.

Előzmény: MathiasR (2379)
MathiasR Creative Commons License 2000.08.29 0 0 2379
Helli !
Hát ne sülllyedjen el, de akkor télleg arról szóljon, ami a cím, a zautóésstílusról, mer megmondom őszintén, csak most olvastam vissza a kezdeti beírásokat, ám csak elvétve tanálkoztam konkrétan erről szóló cikkel.
Nos én akkor belecsapok : szvsz. az eddigi legszebb kocsi, amit valaha terveztek a Citroen DS 19-21 páros volt, különösen a 21. Nem vagyok egyedül a véleményemmel, valahol olvastam, hogy az évszázad formájának is megválasztották egy szavazáson.....
Azóta van jónéhány szép kocsi, leszögezem, hogy végtelenül elfogult vagyok az olasz formatervezőkkel szemben, ám pl. a Multipla nagyon nem tetszik. Elfogadom, hogy forradalmi ötlet elöl három ülés, meg jól kihasználható beltér, de eccerűen a doboz nem jött össsze nekik, legalábbis az én ízlésem szerint. Ebben a körben a Renault Scénic és a Citrony Picasso sokkal sikerültebb, azok viszik a pálmát.
Ugye hülyeség Ízlésről vitatkozni, meg értelmetlen is, de azért cseréljünk eszmét ! (o:
Mondjuk ezt írhattam volna az elejére is.
Szvsz. aki most diktálja a formákban a tempót, az az Alfa , a Peugeot, és általában a latinok. A német formáktól - kevés kivétellel - elsírom magam, nem tudják elfelejteni a vonalzót és a körzőt. ( pedig csak a keletieknek volt a címerében is (o: )
Nos a labda fönn, várom a lecsapásokat.
Üdvözlettel :
MathiasR
Előzmény: TOM (2377)
MaCS Creative Commons License 2000.08.29 0 0 2378
Hát ne is!!!
:o)
Előzmény: TOM (2377)
TOM Creative Commons License 2000.08.28 0 0 2377
El ne sullyedjen eme kedvenc topicom!
Tom
Gorcsev Creative Commons License 2000.08.02 0 0 2376
Hát nem is... A PTC simán randa, a Multipla meg idétlen :)))
(Úgyse győzöl meg... Na jó, tudom, nem is akarsz :)) De nem tehetek róla, föláll a szőr a hátamon, ha +látom. Mellesleg 1 kollégának Multiplája van -gyerek, mint a tenger-, és azt mondja, belül marha jó, kényelmes, stb. Viszont neki se teccik :)))
Előzmény: MaCS (2375)
MaCS Creative Commons License 2000.08.02 0 0 2375
Halihó!

Jól! Én már láttam.
Különben szerintem sem lehet egy lapon említeni a Cruisert a Multiplával.
Multipla rulez!

Üdv: MaCS

Előzmény: mic414 (2374)
mic414 Creative Commons License 2000.08.01 0 0 2374
Nem csak a ZX-ben, a Clioban is alul van a pótkerék. Amúgy szerintem majdnem mindegy, eddig 10 év alatt 1-szer kellett kereket cserélni, akkor is azért mert én zúztam meg a felnit.
Amúgy mi a gond a Multiplával? Szerintem sokkal eredetibb mint a PT Cruiser, ami előlről tényleg Zil, hátulról meg londoni taxi. Csak egyszer látnám már végre a Multipla felső lámpáit égni, kíváncsi vagyok hogy néz ki :-)
igazi hős Creative Commons License 2000.08.01 0 0 2373
A ZX-ben is alul van a pótkerék, és bár még csak háromszor kellett levennem (téli-nyári gumicserékhez), de nem okozott gondot. (Apró trükk: elég 4-5 fordulatot tekerni, majd izomból kiakasztani a kosártartó kampót.) Viszont hogy egyetlen a szerszámmal kell a pótkeréktartó csavart kilazítani, az emelőt tekerni és a kerékcsavart kicsavarni, mindenképpen fejlett (= nem normális = francia) elmére utal. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy az utolsó művelet csak elméletben lehetséges, mert a ZX-hez adott izének annyira kicsi az erőkarja, hogy szinte lehetetlen vele a géppel betekert csavarokat kilazítani.)
Előzmény: MaCS (2371)
Gorcsev Creative Commons License 2000.07.31 0 0 2372
Hát ha "emelő" nem is, azér' kitámasztó az kell, nem? A levegőbe' még a Citroën se áll meg magától :)))
Előzmény: MaCS (2371)
MaCS Creative Commons License 2000.07.31 0 0 2371
Halihó!

Igen, az elmélet szép, a gyakorlatban viszont lényegesen nehezebb kioldani a keréktartó kosarat, mint kipakolni az egész csomagtartót. A baj a kivitelezéssel van. A gyári célszerszám és a csavaron ellendarab gyengén kapcsolódik egymáshoz, ráadásul nagyon nehezen fordul.

Emelő meg ugye nem kell, hidropneumatika rulez!

Üdv: MaCS

Előzmény: avantage (2369)
Gorcsev Creative Commons License 2000.07.30 0 0 2370
Ja. Na de az a fíling... !!!
Előzmény: Alfred (2368)
avantage Creative Commons License 2000.07.30 0 0 2369
Miert lenne idiota ez a potkerek felszereles? Aki le tudja venni ugy a defektes kereket, hogy nem lesz koszos tole, az a potkereket is elo tudja banyaszaszni hasonlo modon.
Renault 5-on is hasonlo a rendszer.

Szerintem nem elhanyagolando elony, hogy nem kell az egesz csomagtartot kiuriteni ahhoz, hogy hozzaferj a potkerekhez. (pl. Opel, VW) Persze ez csak akkor er valamit, ha az emelohoz es a kerekkulcshoz sem kell kipakolni. (nekem nem kell az R5-nel)

Előzmény: MaCS (2357)
Alfred Creative Commons License 2000.07.30 0 0 2368
Gorcsev:
De azzzal nehéz parkolni, és problémás a vizsgáztatása... :-)
Előzmény: Gorcsev (2367)
Gorcsev Creative Commons License 2000.07.30 0 0 2367
Én is szeretem a régi gépeket, de ez a PT-izé -szerintem- retronak gyenge, modernnek meg gagyi... Egy szép Hispano-Suiza... az igen! Az stílus.
Előzmény: Alfred (2363)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.29 0 0 2366
Még nem találtam meg az árlistában, szerintem nem.
Előzmény: Alfred (2365)
Alfred Creative Commons License 2000.07.29 0 0 2365
JamesTKirk:
Megnézhető már nálunk is élőben?
Előzmény: Törölt nick (2364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!