Ha 6-kor indultok akkor érdemes Várad fele menni. A Királyhágón egy pihenő, Szovátán egy séta (bár az Udvarhelytől csak 50km) nézelődös utazásnak megfelelő.
Figyelni kell, használni gyakran a visszapillantót:))
A1 Autópályán jól lehet haladni, nincs tömeg, gyakorlatilag inkább csak a tranzitálók utaznak, sokkal levegősebb a pálya, mint az M5/M7.
egy-két hülye ott is van, 190-nel e belső sávban levillogtat amikor 160-nal mész, vagy telefonáló hölgyecske aki 110-zel kocog a belső sávban. de amúgy nem gáz.
kamionstop volt valamelyik héten, az extrém meleg miatt 12-22-ig. 7végére is elég meleget jeleznek, előfordulhat megint.
A1-esen a Margina-i szakasz vészes egyedül, az a 15 km ahol nincs pálya, a lejövetelkor is van amikor fél órát kell várni, hogy lejuss, várhatóan a határnál is erős lesz a forgalom, olaszországból most indulnak meg igazán, javaslom a hajnali (minél korábbani 2-3-4 óra) indulást
Kolozsvár felé nagyon régóta 6-8 éve nem járok, pedig arra szoktunk korábban, mióta az A1 kiépült.
15 éve járok, de még rendőr nem állított meg soha.
Medve mindenhol van, bárhol felbukkanhet, sűrű erdőben nem tanácsos a túrázás, legnagyobb sajnálatomra:(
Ha mégis, akkor túristutvonalakon, ahol sokan járnak, és ajánlatos sűrűn rikkantgatni.
Bp-ről indulunk terveim szerint reggel 6 körül, lehet félreérthető voltam, Udvarhelyen lesz a szállásunk, onnan tervezünk H-Sz között csillagtúrákat.
Gyanítom vasárnap Nektek is ott lesz a szállásotok, nem biztos hogy elkerüljük egymást :)
A giccs "paloták"-at csak mint olyan kuriózumot említettem, amit nem igen látni sehol, így ha arra jár valaki....
Gyanítom a déli vonalon, bár biztonságosabb (lehet), de autópályáról rendszerint kevesebb a látnivaló. Egyébként az ehte románok a pályákon is olyan mentalitással tolják a verdáknak , mint országúton? Mert a 2x1 sávon még mindig megvan az a "haladási kényszerük", ugye?
Van olyan a rendőrök részéről, hogy magyar rendszámok vekzálása? v. ilyen sose volt :) ?
Szovátát (sikerült románosan írnom?) csak azért írtam mint az útba eső települést.
az útvonal attól függ, honnan indultok. Nagyvárad Kolozsvár (Gyalu) között sok a látnivaló Bhunyad cigánytelepén kívül, az út jó, forgalomra számítani kell. Kamionstop tudtommal nincs, de vállalható. Gyalutól MVásárhelyig 20 km híján pálya van, úgyhogy lehet haladni is majd. Szembe mentek a Torda-i hasadékkal , ne felejtsd el megmutatni.Sovata helyett gondolom Szovátára mentek első nap, MVH előtt Nyárádtőn kell letérni a körforgalomnál. Ákosfalva fele. Jó minőségű út, csak keskeny , de elkerülőnek tökéletes, Ha MVhely nem cél. Jó utat, én vasárnap estére érkezem SZudvarhelyre egy kis motoros csapattal, éppen elkerüljük egymást:)))
Vasárnap készülök a családdal Székelyudvarhelyre, 3 egész napunk lenne a környék , akár olyan 100km-es körben (autóúton mérve) bejárására.
Van olyan Romániában , hogy kamionstop a hétvégén?
Ha mégis a rettegett 1-es utat választanám, Nagyvárad majd Kolozsvár-, Torda -elkerülő A3-assal, majd a Marosvásárhely elkerülő - Sovata vonalon vasárnap 9-13 óra között mennyire lehet gáz? Én 2016-ban jártam erre utoljára, hétköznap, de akkor nem tűnt annyira durvának. Akkor még talán 10-en, 20-on km volt az autópálya... Azóta (covid-ig) sokat romlott a helyzet? (A3-as megnyúlt ha jól látom)
A család most először járna erre, a kihagy6atlan Bánffyhunyadot 1x látni kell, ütős a street view-n is, de élőben a legdurvább... :)
Vagy még hétvégén sem érdemes vállalni a kockázatokat, lassúzást, a kb. 50-65 km-el hosszabb déli szakaszhoz képest, Aradtól a határtól az A1-en hasítva Nagyszebenig, ahonnan még 140km a 14, 13C-n az út?
Mi a véleményetek a medvelesről a Szent Anna tónál , és Tusnádfürdőn?
Brassó környékén ajánlották a nyáron is üzemelő sífelvonót..
A klasszikusokról: Gyilkos tó, Békás, nagy víztározó, most nem is kérdeznék, úgyis felfűzzük egy napra. Hacsak annyit nem, hogy van a Békásban olyan 4-5 km-es túraútvonal, ami nem jár óriási gyalogos szintmászással, mégis elég látványos?
A Kárpát-koszorú legdélibb, legutolsó tagja, Erdély és Havasalföld határán fekvő Mehádiai-hegység nemcsak különleges karsztképződményeivel érdemelte ki az újabb „leg” jelzőt, hanem emblematikus csúcsának megmászása is komoly kihívás a túrázók, kalandvágyók körében.
Tartalom: Ezúttal a sporté a főszerep! Túrázóink jelentős késéssel vágnak neki, az amúgy sem egyszerű feladatnak. 1000m szint fel-le egy olyan terepen, ahol még a zerge is kétszer meggondolja, hova lép. Vajon elérik-e a hőn áhított célt, a kilátás annyira lélegzetelállító, vagy azért néha levegőhőz is jutnak? Tényleg 3 ország látszik a csúcspanoráma horizontjában, izgalmas-e lejönni egy sziklaszurdokban vaksötétben?
Herkulesfürdő és környéke a Monarchia idejében különleges hely volt és bizonyos értelemben még ma is az. A lenyűgöző természet és az épített látnivaló kontrasztja ad egy semmihez sem hasonlítható különleges hangulatot az ide látogató turistáknak.
Tartalom: „Egy szürreális időutazásra invitálok mindenkit, a főszereplő egy hely, ahol a dicső múlt árnyai még most is bizarr módon kisértenek…”
Igazad van, a medve nem játék! :-). De felesleges riasztóspray-re költened a pénzed, a magas szaporulat ellenére, ha nem provokálják a macit, sosem támad. Sokat tehet az emberi faktor, azért, hogy idáig jutottunk Erdélyben.
Kétszer,2015 ben és 19 ben jártunk Erdélyben.Körutazás keretében.Első utunkon Farkaslaka-Magyarlóna ,másodszor Csernakeresztúron aludtunk,közbe szinte az összes környező falvat,várost bejártuk,Kovács Jenő idegenvezetővel,valamint első utunkon Gombkötő István,másodszor Kovács Ernő,és Nagy Tibor buszvezetésével.A vírus miatt nem valószínű hogy egyhamar eljutunk oda újból,de még tervezzük,hiszen van bőven amit nem láttunk.Szép 1 hetet töltöttünk mind2 szer.
Néha panziós,néha falusi szállás,vendéglátás volt.minden jót,menjetek ti is
Szeretek kirándulni és fotózgatni Erdélyben, leginkább Biharban. Tudsz esetleg megbízható vadászboltot Váradon, Aradon vagy a környéken, ahol medve(riasztó)sprét vehetnék?
Nemrég jártam én is a Néra-szurdokban. Kiegészítendő a videodat: a La Tunele-nél látott ösvény, egy látványos homokpadhoz visz, nem pedig a sziklatömböt kerüli. Egyébként Acapulco Beach a hangzatos neve a helynek:
Dél-Erdélyben található a világ egyik legkülönlegesebb vízesése, a Bigéri-zuhatag. Ez nem csak egy jó marketing szöveg, hanem papírja is van róla. 2013-ban ugyanis bekerült a National Geographic TOP 5.-be.
Azóta úgy özönlenek a turisták, mint hiénák a dögszagra. Hogy akkora durranás-e, nagyobb-e a füstje, mint amekkora a lángja, most kiderül…
Tartalom: „A nap fő attrakciója adott, de ehhez a Néra-szurdokból tranzitálni kell a vízeséshez. Utazóink maradiak, nem tudják, mit jelent „tranzitálni”, ezért autóval oldják meg a feladatot. Útjukba kerül még a Kárpátok legvadregényesebb vasútvonala, Erdély legnagyobb abandoned építménye, egy klasszik kanyonvölgy, ahol a több száz méteres sziklák csak másodattrakciók, valamint közbülsőleg, még egy tábori gasztroblokk is borzolja majd a kedélyeket…”
Ui: Szomorú aktualitás, hogy a filmben látható vízesés ebben a formában már örökké a múlté, ugyanis a látványosság különlegességét adó, mohával benőtt mésztufa-harang, pár hete megsemmisült.
Ahol erdő van, ott medve is van... Most meg már hosszú évek óta a településekre is beszoktak, de ez ne tartson vissza, noha mint tudjuk, a medve nem játék! ;-)
Megjövék otthoni köröm után, megjártam a szokásos, majd ezer km-es utat haza és vissza. Az átkelések során a gúnyhatáron nem kérnek semmit már a személyin kívül, arrafelé 3 perc, vasárnap koradélutáni órában 20 perc volt a várakozás, 6-7 sorban pörgetik az autókat. Az utak állapota jó, mindenütt újrafestve minden útjelzés, lassan beindul az idegenforgalom is a székelyföldi részeken. Otthon (értsd Hargita megye, Székelyföld) a járványügyi mutatók jók, nincsenek új fertőzöttek jó ideje, Maros megye kivételével, de ott is alacsonyak a számok. Amit tapasztalok, az emberek nem veszik komolyan ezt a járványt, a veszélyeivel, nagy a sötétség a fejekben ott is sajna :-(. A helyi gődények, laposföldhívők, álpróféták és megváltók agitálnak ott is rendesen az oltások ellen, van mindenféle vakcina, de jelentkező meg alig az oltóhelyeken. Ezek hetente egyszer nyitnak ki, ha öszegyűlik pár tucat emberke. Az út menti fogadók teljes gőzzel működnek, a szokásos előírások azért mindenütt érvényben vannak, maszk még kell, viselik is az emberek.
A nyúlfarknyi újabb A3-as szakasz jól jött, kikerülhető már Radnót, Kutyfalva és Marosludas is, így már Vásárhelytől Maroskecéig pályán lehet jönni. Talán másfél év alatt befejezik a Maroskece-Aranyosgyéres közti szakaszt is, zajlik a munka, amolyan balkáni tempóban, félgőzzel...
szia, jó nekirugaszkodás, a matek (200 km, kb 4 óra utazás naponta+ 4 óra nézelődés) rendben van szerintem. A nagyvárosokban többet kell sétálni a városnézéshez, bár autóból is lehet itt ott nézelődni.
Konkrétan a negyedik napra lenne egy ötletem: Szentegyházáról indulva a napi végcél és szállást Borszékra tenném, ha Szováta kihagyható.
Érdemes Borszéknak utána nézni, szerintem nem bánjátok meg.
Több előnyét is látom: egy sajátságos, fürdő telep csodálatos, ózondús környezetben, érdemes, szerintem érdekesebb mint a Medve tó, amelyben talán inkább fürdeni élmény, mint körbesétálni.
Borszékon nem lehet fürdeni, de a sok borvízforrásból érdemes kortyolni egy kis egészséget, kellemes séta közben.
Ezenfelül az utazás szempontjából is változatosabb ez az opció: nem kell visszafordulni Gyergyóba ugyanazon az úton (Pongrácz tető 2x), hanem végig autózva a Békási szoroson átgurulni Moldvába egy kis körre.
A Békási duzzasztó gáton át végig a mesterséges tó mellett kell menni, ami autóból is nagyon látványos, de néha meg lehet állni. Majd a Csalhó lábánál balra Gyergyótölgyes és Borszék irányába. Szerintem az autóutatok
leglátványosabb szakasza ez.
Időben belefér szerintem, hiszen Csíkszeredában nem sok látnivaló van, a Csíksomylói templomot érdemes felkeresni, a városban max egy autós kör. A Makovec templom esetleg.
Gyergyó sem egy nagy város,
Borszéktól az út Maroshévíz, Marosvásárhely (a Maros völgyén), majd Torockó. Itt útba esik egy kb 40 km-es autópálya szakasz, így időt lehet nyerni. Az A3-as következő szakaszára is érdemes felmenni a Tordai letérőig.
Saját szervezésben készülünk Erdélybe, egy rövidebb kirándulásra.
6 napig tudunk maradni, azaz 5 éjszakára.
Leírnám az úti tervünket és abban kérném a segítséget, hogy ez mennyire teljesíthető, illetve milyen az utak állapota, mennyire lehet haladni? Ti mit vennétek ki vagy tennétek még bele?
Négyen utazunk az idős édesanyámmal, mi ketten anyukámmal már jártunk Erdélyben, de már több mint 10 évvel ezelőtt de a család többi tagja még nem, ezért olyan helyeket szeretnénk felfedezni, ami mindenkinek érdekes lehet.
Nekem még dél-Erdély kimaradt eddig, ezért úgy gondoltam, hogy itt kezdenénk.
Első nap: Utazás Szeged-Arad-Temesvár-Déva, útközben rövid megállók Aradon és Temesváron, szállás: Déván
Második nap: Déva-Vajdahugyad, a vár megtekintése, majd tovább utazás Szászsebes, Nagyszeben útvonalon Brassóba. Itt lenne a második szállás, útközben megálló és városnézés Nagyszebenben.
Harmadik nap: Brassó-Törcsvár, vár megtekintése, majd tovább utazás Székelyudvarhelyre, ott városnézés, majd Orbán Balázs sírját megnéznénk a 12 székelykapuval Szejkefürdőn, innét pedig Szentegyházára mennénk, ott lenne a harmadik szállásunk.
Negyedik nap: Szentegyháza-Csíkszereda, városnézés, majd Békás-szoros, Gyilkos-tó lenne a terv, bár ez elég nagy kitérő. Békás-szoros-Gyergyószentmiklós. Vagy itt lenne a szállás, vagy korábban Szovátán is gondolkodtam, de az még plusz 1 óra. Itt vagyok a legnagyobb bajban, hogy mit csináljak. Anyukám Gyilkos-tónál akarta a szállást, de akkor még több utazás marad másnapra.
Ötödik nap: Gyergyószentmiklós-Szováta, séta a tó körül, korábban fürdést is terveztem, de az nem fog beleférni szerintem.
Szováta-Torda, majd Torockó. Itt mennyire járható az út?- térképen alsóbbrendűnek látom. Lehetne itt a szállásunk, de Kolozsvár volt korábban a cél.
Hatodik nap: Kolozsvár-Nagyvárad rövid városnézésekkel és haza utazás Magyarországra.
Szóval nagyjából ennyi a terv, anyukám 82 éves, fiatalos, de azért egy kicsit fájós lábú, úgyhogy sok sétát nem lehet tervezni.
Férjem szerint napi 200 km utazás bőven elég, ezért is vagyok dilemmában, hogy mit vegyek ki, mert sok benne az autóban töltött idő.
Köszönöm, ez jó hír, bár nem sok köze van annak, amit magad is bevallottan fölöslegesen írtál: Romániában elég kicsi az átoltottság, a magyar megyékben is.
Szerintem is átmeneti állapot csupán, így rálehet fogni a szeptemberi ... hullám, XY mutáns miatti lezárásokat.