Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 150473

Ma kaptam valamit, örülök nagyon, ki tudja hogy mi ez? 

 

 

Zoli

 

Bence4093 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 150472

Sziasztok.

1.3 jobb tárcsafék alsó fém fékcsővének anyájához hogyan lehetne rendesen hozzá férni, hogy meghúzhassam? Sehogy se férek hozzá, útba van a doblemez, és a motor is, próbáltam villáskulcsal és fékcső kulcsal is. 

projekt P50 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 150471

Az esztergálást nem lehet nagyon elrontani,biztos nem amatőr csinálja.Szokott lenni olyan hiba is,hogy az utánállító nem megfelelően működik,és ez miatt ugrál a fékbetét,nem tud rendesen felfeküdni.Okozhatja a fékpofa végeinek letörés hiánya,ezeket kicsit meg szokták igazítani.A legjobb ha elviszed egy fékjavítóhoz.Pécsen van ilyen cég ,de biztosan máshol is.erre szakosodtak fékek,kuplungok, betétezhető dolgokat újítanak fel.Ide szoktam elvinni a fékdobokat,erre alkalmas célgéppel szabályozzák a dobokat,hozzá szoktam vinni a rossz fékpofát,amit a kiesztergált fékdob méretéhez vastagítanak fel,és hozzá is csiszolják.Ha ki van esztergálva a fékdob,akkor ahhoz már nem jó akármilyen fékpofa,mivel más az íve a kettőnek,így már csak épp egy kis felületen ér a dobhoz,amitől keletkezhet ütés.

Előzmény: andtib53 (150462)
Oldjawás Creative Commons License 2022.08.11 0 0 150470

Másik. A sárga másnál folytatja az életét.

Előzmény: Klementina1 (150466)
pizo Creative Commons License 2022.08.10 0 0 150469

Gyári pedáltengelyt és pedálperselyt lehet még venni valahol?

 

Zoli

M / Z Creative Commons License 2022.08.09 0 1 150468

Tetőablak nyitóm nincs, de tetőablak szélterelő sárga színben van ha valakit érdekel.

Előzmény: corkinho (150467)
corkinho Creative Commons License 2022.08.09 0 1 150467

Sziasztok. Wartburg-hoz szeretnék tetőablak nyitó gombot vásárolni. Valahol lehetséges még kapni?

Klementina1 Creative Commons License 2022.08.09 0 0 150466

Végül is megmenekül az autód? Vagy ez egy másik?

Előzmény: Oldjawás (150464)
Sihuhu Creative Commons License 2022.08.08 0 0 150465

Zsalu tud zorogni rendesen, meg ha nincs rendesen rogzitve a homlokfal a negy sarkan.

Előzmény: Oldjawás (150464)
Oldjawás Creative Commons License 2022.08.08 0 0 150464

Sziasztok.

 

Hátulhütős 2T-nél mi lehet a hiba, ha az elejében mindkét futómű a legkisebb egyenetlenségnél olyan hangot ad, mint a BKV buszok mikor már nagyon ki van a futómüvük? Nem húz semerre, stabil az autó, nem érzek semmilyen problémát a futásában.

 

Csak csörög, zörög baromira.

Jenő353 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 150463

Azért írd majd meg légyszives, hogy végül is mi volt a hiba. Gondolom, ha elakadsz akkor úgyis írnál.

Előzmény: andtib53 (150462)
andtib53 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 150462

Köszönöm a tanácsokat. A nekiállok ujra , remélem most már sikerülni fog.

 

Előzmény: Jenő353 (150460)
pizo Creative Commons License 2022.08.03 -1 0 150461

Ok, igazad van.

 

Zoli

Előzmény: Jenő353 (150460)
Jenő353 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 150460

Azért erőltetem először a fékdob másik esztergályos általi ellenőrzését, mert ilyet, hogy a fékdob üt, és még a felszabályozás után is üt, kizártnak tartom. Ha mégis üt, akkor teljesen más a probléma, akkor valami más nagyon tönkre ment. Nem kell addig semmit sem csinálni, amíg a fékdob nincs leellenőrizve, nem kell a kerékaggyal összeszerelni sem, a fékdob ellenőrzése-szabályozása iskola feladat egy kicsit is képzett esztergályosnak. Fontos: max. 231 mm, mielőtt szétesztergálják az egyébként valószínűleg jó fékdobot.

Írom ezt 42 év gyakorlattal a hátam mögött, amikor a kocsimat kizárólag én szereltem, nehéz lenne olyan kérdést feltenni nekem amire nem tudnék válaszolni. Egyedül még a sebességváltót

nem szedtem szét, mert még nem volt baja.

 

 

Előzmény: pizo (150459)
pizo Creative Commons License 2022.08.03 0 0 150459

ha teljesen biztosra akar menni fékdobügyileg, akkor a kerékaggyal együtt, arra felszerelve kell felszabályoztatni a fékdobot. De ahogy már írtam, a fékpofa nem fekszik fel egyenletesen, azt kell addig a megfelelő helyeken finoman csiszolgatni*, amíg jó nem lesz.

 

*Bekrétázni a felületét, majd a fékdobot forgatni, ahol súrlódik, ott megcsiszolni a fékpofa súrlódóbetétjét. Ezt addig folytatni, amíg sehol sem súrlódik. Maszkban csinálni, hogy a fékport ne szívjuk be.

 

Zoli    

Előzmény: Jenő353 (150458)
Jenő353 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 150458

Első lépésként elvinném a fékdobokat másik esztergályoshoz ellenőrzésre. Ahogy olvastam a bejegyzésedet, abból az jön le, hogy mindkettő üt, / vagy csak az egyik?.

Ugyanis azt sem tudom elképzelni, /ennyi év tapasztalat után/, hogy a fékdobok felszabályozás nélkül is egyáltalán ütnek, felszabályozás után pedig végképp értelmezhetetlen hogy ütnek,

ráadásul mind a kettő?!

Néhány extrém esettől eltekintve:

- nagy hősokkot kaptak a fékdobok, és eldeformálódtak, /ezek öntött acél dobok!/, akkor mi

  maradt a fékmunkahengerből, fékpofákból stb.?

- valami fékalkatrész a dobon belül elszabadult és végig szántotta a dobok belsejét?, beszorult  

  a fékpofa és a dob közé? /Simsonommal jártam így/

- többet is tudnék felsorolni, de most ez lényegtelen.

A felszabályozással nagyon vigyáznék, mert  csak 1 mm-t lehet leszedni átmérőben, max. 231 mm, és hogy most a fékdobjaid hol tartanak, az első bejegyzésedet tekintve, elképzelni sem tudom.

A legfontosabb ahogy írtam: ellenőrzés másvalakivel, max. 231 mm dobátmérő, és továbbra is azt hiszem, hogy nem a dobbal van/volt a hiba.

Előzmény: andtib53 (150457)
andtib53 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 150457

Jenő353 előre is köszönöm a segítségedet. 

Várom a kezdő lépéseket.

 

Előzmény: Jenő353 (150455)
pizo Creative Commons License 2022.08.02 0 1 150456

A fékpofát kell megfelelően igazítani. Ez sajnos eléggé pepecs munka.

 

Zoli

Előzmény: andtib53 (150454)
Jenő353 Creative Commons License 2022.08.02 0 2 150455

41 éve van Wartburgom. Egyik barátom esztergályos, vele sokszor szabályoztattam-ellenőriztettem a fékdobokat, de valamennyire is komoly felszabályozásra soha nem volt szükség. A hátsó dobok szabályozása gyakorlatilag iskola feladat egy esztergályosnak, annyira egyszerű.

Szabályozás után meg egyébként is hogyan üthet?!  Valami nagyon nem kerek. Lehet, hogy aki csinálta elszúrta, vagy máshol kell a hibát keresni. Több ötletem is van, ha kéred leírom a kezdő lépést.

Előzmény: andtib53 (150454)
andtib53 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 150454

Szziaszztok . Ötletet kérek, holgy megszüntessem a hátsó dobfékek ütését. 

A vizsgán méréskor nagy volt a hátsók ütése. Felszabályoztattam a fékdobokat , de utána is nagy volt az ütés.Az ütés miatt persze a hátsó fékek is nagy ingadozást mutattak . (félfordulatonként szorul, nem szorul)  Mit tudnék még javítani , hogy jó legyen a vizsgán?   Az első tárcsafékek 2%-on belül voltak.  Köszönöm előre is a tippeket.

 

Bence4093 Creative Commons License 2022.08.01 0 0 150453

Zsír új kábel, zsír új gyertya

Előzmény: petrol pet (150452)
petrol pet Creative Commons License 2022.08.01 0 0 150452

Nekem a túl sokat futott gyertyák csináltak ilyet.

Előzmény: Bence4093 (150451)
Bence4093 Creative Commons License 2022.08.01 0 0 150451

Sziasztok.

 

Lenne egy kis 4T problémám.

 

Hidegen melegen pöccre indul, első blikkre azt mondanám, hogy a szívató teljesen jó.

 

Viszont hidegen főképp, de melegen is előfordul, hogy gázadásra menet közben bedadog,  hidegen nagyokat tud , melegen inkább sok aprót, leginkább akkor amikor az ember jobban gyorsítana.

 

Gondolom túl sok levegő jut be, de a levegő csavart már nem igen tudnám beljebb tekerni, mert akkor meg az alapjárat csökkenne le nem szépre.

 

Mit érdemes rajta állítani?

 

Másik kérdés.

 

Észrevehető, hogy megjáratott, üzemmeleg motornál  bal oldalt a gázkar nem teljesen fekszik fel az alapjárati ütköző csavarra, hanem olyan 0,5 mm hézag van, ez mitől lehet ? Mert elvileg fel kellene feküdnie rajta, mert teljesen zárva kéne lennie a pillangónak.

 

Arra is gondoltam, hogy mivel nem érinti egymást a kettő, valamennyire nyitva marad a pillangó szelep, okozhatja a gyorsításoknál tapasztalható dadogást   

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

 

 

 

 

Sihuhu Creative Commons License 2022.07.31 0 0 150450

Draga hobbiva valik a warburgtartas. Szazezeret mar ausztral elektromos vizpumpat lehet venni (Davies & Craig). Bar lehet, mar felment annak is az ara 150 ezerre, vagy meg tobbe kerul. 80 liter/perces mar teljesen jo a wartihoz.

Előzmény: TGabor06 (150446)
pizo Creative Commons License 2022.07.31 0 0 150449

Már nagyon drága... 

 

https://www.ebay.de/itm/234346280231?hash=item3690207527:g:qYcAAOSw6RRiBh9o

 

Lassan egy hengerfej-felújítás 100 000 Ft lesz... :(

 

Zoli

Előzmény: TGabor06 (150446)
Jenő353 Creative Commons License 2022.07.31 0 0 150448

Jobb oldali visszapillantó tükröt keresek, minden lehetséges fellelési helyen néztem már, de semmi. A GOOGLE képeknél a Wartburgokra kétféleképpen láttam felszerelve, vagy az ajtólapra,

/ez lehet a gyári megoldás/, vagy az üveg keretére csavarozva, de hogy melyik autó visszapillantója lehet azt nem tudni.

Ha valaki tud, segítsen.

Sihuhu Creative Commons License 2022.07.31 0 0 150447

Massziv hianycikk a tomszelence. Szerencse kell a beszerzesehez.

Előzmény: TGabor06 (150446)
TGabor06 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 150446

Keresek egy 1978-as évjáratú Wartburg 353-as típusú (hátul hűtős) gépkocsihoz vízpumpa tömszelencét, legalább 2db-ot. Köszönöm a segítséget előre is.

Sihuhu Creative Commons License 2022.07.27 0 0 150445

Esetleg a nemetek? :-) vagy nekik is sok a ket milcsi. Merthogy most elegge felmentek naluk az energiaarak, nem marad mit elkolteinuk.

 

Feknyereg: nalam ketevente vizsgara megmozgatjak a tarcsafek dugattyuit, az szokott benne megszorulni. Onnan erezheto, hogy megrovidul a pedalon a fekut, es azonnal kemenyen reagal. Megmozgatas es legtelenites utan erezhetoen nagyobb a pedal fekutja, es erzesre olyan rugalmasabban viselkedik. Kb. max egy evig birja igy, aztan megint szorulni kezd. Elovizsgan persze elojon mindig a fekjavitas szuksegessege. A fentiek szerint megszunik tehat a hiba egy jo idore. Vizsgara, tehat ketevente, csereltetem a dot4-es fekolajt. A dobfekek munkahengerei surubben adjak meg magukat, kb 10...15 evente. Legutobb vmi olasz gyartmany kerult bele, lekopogom, de egesz jol birja. :-)

Előzmény: Atomi (150444)
Atomi Creative Commons License 2022.07.26 0 0 150444

Hiába új, nem a legjobb évjáratokból való. 2-őt sem fog érte adni senki, hacsak nem indul el a forint hiper-inflációja.

Előzmény: Sihuhu (150439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!