1.3 jobb tárcsafék alsó fém fékcsővének anyájához hogyan lehetne rendesen hozzá férni, hogy meghúzhassam? Sehogy se férek hozzá, útba van a doblemez, és a motor is, próbáltam villáskulcsal és fékcső kulcsal is.
Az esztergálást nem lehet nagyon elrontani,biztos nem amatőr csinálja.Szokott lenni olyan hiba is,hogy az utánállító nem megfelelően működik,és ez miatt ugrál a fékbetét,nem tud rendesen felfeküdni.Okozhatja a fékpofa végeinek letörés hiánya,ezeket kicsit meg szokták igazítani.A legjobb ha elviszed egy fékjavítóhoz.Pécsen van ilyen cég ,de biztosan máshol is.erre szakosodtak fékek,kuplungok, betétezhető dolgokat újítanak fel.Ide szoktam elvinni a fékdobokat,erre alkalmas célgéppel szabályozzák a dobokat,hozzá szoktam vinni a rossz fékpofát,amit a kiesztergált fékdob méretéhez vastagítanak fel,és hozzá is csiszolják.Ha ki van esztergálva a fékdob,akkor ahhoz már nem jó akármilyen fékpofa,mivel más az íve a kettőnek,így már csak épp egy kis felületen ér a dobhoz,amitől keletkezhet ütés.
Hátulhütős 2T-nél mi lehet a hiba, ha az elejében mindkét futómű a legkisebb egyenetlenségnél olyan hangot ad, mint a BKV buszok mikor már nagyon ki van a futómüvük? Nem húz semerre, stabil az autó, nem érzek semmilyen problémát a futásában.
Azért erőltetem először a fékdob másik esztergályos általi ellenőrzését, mert ilyet, hogy a fékdob üt, és még a felszabályozás után is üt, kizártnak tartom. Ha mégis üt, akkor teljesen más a probléma, akkor valami más nagyon tönkre ment. Nem kell addig semmit sem csinálni, amíg a fékdob nincs leellenőrizve, nem kell a kerékaggyal összeszerelni sem, a fékdob ellenőrzése-szabályozása iskola feladat egy kicsit is képzett esztergályosnak. Fontos: max. 231 mm, mielőtt szétesztergálják az egyébként valószínűleg jó fékdobot.
Írom ezt 42 év gyakorlattal a hátam mögött, amikor a kocsimat kizárólag én szereltem, nehéz lenne olyan kérdést feltenni nekem amire nem tudnék válaszolni. Egyedül még a sebességváltót
ha teljesen biztosra akar menni fékdobügyileg, akkor a kerékaggyal együtt, arra felszerelve kell felszabályoztatni a fékdobot. De ahogy már írtam, a fékpofa nem fekszik fel egyenletesen, azt kell addig a megfelelő helyeken finoman csiszolgatni*, amíg jó nem lesz.
*Bekrétázni a felületét, majd a fékdobot forgatni, ahol súrlódik, ott megcsiszolni a fékpofa súrlódóbetétjét. Ezt addig folytatni, amíg sehol sem súrlódik. Maszkban csinálni, hogy a fékport ne szívjuk be.
Első lépésként elvinném a fékdobokat másik esztergályoshoz ellenőrzésre. Ahogy olvastam a bejegyzésedet, abból az jön le, hogy mindkettő üt, / vagy csak az egyik?.
Ugyanis azt sem tudom elképzelni, /ennyi év tapasztalat után/, hogy a fékdobok felszabályozás nélkül is egyáltalán ütnek, felszabályozás után pedig végképp értelmezhetetlen hogy ütnek,
ráadásul mind a kettő?!
Néhány extrém esettől eltekintve:
- nagy hősokkot kaptak a fékdobok, és eldeformálódtak, /ezek öntött acél dobok!/, akkor mi
maradt a fékmunkahengerből, fékpofákból stb.?
- valami fékalkatrész a dobon belül elszabadult és végig szántotta a dobok belsejét?, beszorult
a fékpofa és a dob közé? /Simsonommal jártam így/
- többet is tudnék felsorolni, de most ez lényegtelen.
A felszabályozással nagyon vigyáznék, mert csak 1 mm-t lehet leszedni átmérőben, max. 231 mm, és hogy most a fékdobjaid hol tartanak, az első bejegyzésedet tekintve, elképzelni sem tudom.
A legfontosabb ahogy írtam: ellenőrzés másvalakivel, max. 231 mm dobátmérő, és továbbra is azt hiszem, hogy nem a dobbal van/volt a hiba.
41 éve van Wartburgom. Egyik barátom esztergályos, vele sokszor szabályoztattam-ellenőriztettem a fékdobokat, de valamennyire is komoly felszabályozásra soha nem volt szükség. A hátsó dobok szabályozása gyakorlatilag iskola feladat egy esztergályosnak, annyira egyszerű.
Szabályozás után meg egyébként is hogyan üthet?! Valami nagyon nem kerek. Lehet, hogy aki csinálta elszúrta, vagy máshol kell a hibát keresni. Több ötletem is van, ha kéred leírom a kezdő lépést.
Szziaszztok . Ötletet kérek, holgy megszüntessem a hátsó dobfékek ütését.
A vizsgán méréskor nagy volt a hátsók ütése. Felszabályoztattam a fékdobokat , de utána is nagy volt az ütés.Az ütés miatt persze a hátsó fékek is nagy ingadozást mutattak . (félfordulatonként szorul, nem szorul) Mit tudnék még javítani , hogy jó legyen a vizsgán? Az első tárcsafékek 2%-on belül voltak. Köszönöm előre is a tippeket.
Hidegen melegen pöccre indul, első blikkre azt mondanám, hogy a szívató teljesen jó.
Viszont hidegen főképp, de melegen is előfordul, hogy gázadásra menet közben bedadog, hidegen nagyokat tud , melegen inkább sok aprót, leginkább akkor amikor az ember jobban gyorsítana.
Gondolom túl sok levegő jut be, de a levegő csavart már nem igen tudnám beljebb tekerni, mert akkor meg az alapjárat csökkenne le nem szépre.
Mit érdemes rajta állítani?
Másik kérdés.
Észrevehető, hogy megjáratott, üzemmeleg motornál bal oldalt a gázkar nem teljesen fekszik fel az alapjárati ütköző csavarra, hanem olyan 0,5 mm hézag van, ez mitől lehet ? Mert elvileg fel kellene feküdnie rajta, mert teljesen zárva kéne lennie a pillangónak.
Arra is gondoltam, hogy mivel nem érinti egymást a kettő, valamennyire nyitva marad a pillangó szelep, okozhatja a gyorsításoknál tapasztalható dadogást
Draga hobbiva valik a warburgtartas. Szazezeret mar ausztral elektromos vizpumpat lehet venni (Davies & Craig). Bar lehet, mar felment annak is az ara 150 ezerre, vagy meg tobbe kerul. 80 liter/perces mar teljesen jo a wartihoz.
Jobb oldali visszapillantó tükröt keresek, minden lehetséges fellelési helyen néztem már, de semmi. A GOOGLE képeknél a Wartburgokra kétféleképpen láttam felszerelve, vagy az ajtólapra,
/ez lehet a gyári megoldás/, vagy az üveg keretére csavarozva, de hogy melyik autó visszapillantója lehet azt nem tudni.
Esetleg a nemetek? :-) vagy nekik is sok a ket milcsi. Merthogy most elegge felmentek naluk az energiaarak, nem marad mit elkolteinuk.
Feknyereg: nalam ketevente vizsgara megmozgatjak a tarcsafek dugattyuit, az szokott benne megszorulni. Onnan erezheto, hogy megrovidul a pedalon a fekut, es azonnal kemenyen reagal. Megmozgatas es legtelenites utan erezhetoen nagyobb a pedal fekutja, es erzesre olyan rugalmasabban viselkedik. Kb. max egy evig birja igy, aztan megint szorulni kezd. Elovizsgan persze elojon mindig a fekjavitas szuksegessege. A fentiek szerint megszunik tehat a hiba egy jo idore. Vizsgara, tehat ketevente, csereltetem a dot4-es fekolajt. A dobfekek munkahengerei surubben adjak meg magukat, kb 10...15 evente. Legutobb vmi olasz gyartmany kerult bele, lekopogom, de egesz jol birja. :-)