Kérdés: Tapasztalt valaki olyat, MKII 2002, 1.2 8v -nál ,hogy kuplung szett csere után, / villa is cserélve lett/ 4 ben, 2500-3000 ig remeg az autó. Nem nagyon,de erezhető. 3000 felett nem,és ha felváltok 5.-be, akkor sem. Gyorsul rendesen, nem csúszik a kuplung, vaj puha a pedál, csak ez a remegés van. Köszönöm előre is.
Igen , csak azt sajnalom, hogy a vezermutengelyeknel nem tudtam takaritgatni mert az italiai mernok urak nem terveztek a 16v hez szelepdeknit....szoval ja...
Hát igen, használt autónál sohasem tudhatsz meg mindent az előéletéről!
De azért egy full szintetikusnak, talán nem kellene így kinézni.
Persze, ha nem azt raktak bele, vagy 5 éves....
És itt, az olvasgatások közben ugrott be, hogy vajon, a fékolajat mikor kell cserélnem. Gondoltam tavaly volt, akkor majd jövőre. Hát nem, már 2 éve volt!
Pedig messziről nem néz ki fostalicskának, láttam a papírjai is rendben vannak - éppenséggel lehetett volna egy jó kis autó is.
Részemről semmiféle autó-upgradet nem tervezek - mert 2020-ban olyan botrányosan keveset jártam (összesen 4800 km-t !) - hogy minden autóra költött forint kidobott pénz lenne (pláne, hogy ami van, az többnyire hibátlan).
Pedig még a sarki Penny-ig, vagy Aldiig is autóval megyünk (1 km, de cipeljen már a tököm ha az autó a parkolóban figyel).
Sőt, nyáron Veszprém-Balatonalmádi között ingázunk is (14 km) - de mivel csak egy hosszú út volt a nyáron, így még 5 ezer se jött össze - az ingázással együtt sem.
Az olajban is csak vagy 6 ezer van - de azért fogom lecserélni tavasszal, hogy ne romoljon meg a közel 2 év alatt.
Remélem hogy az idén kicsit jobban meghúzom a fülét - ami a km-eket illeti.
eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!
Mindenki azt mondja (még a Fiat-gyalázók is) - hogy rendkívül tartós, mindent-kibíró kis motorok ezek.
Igaz, mások ma már 130-140 lóerőt is kiszednek (túrbósan) 1.200 cm3-ből (mi több, akár még 3 hengerből is, a legújabb módi szerint) - de azoknak a tartósságáról még nincsenek hiteles, levéltári adatok.
Azt viszont látatlanban állítom - hogy ha egy olyan "szuper-motort" ilyen olajjal kínálnának meg, mint tiéd a fotókon (akár csak 100 km-en is) - arról a motorról utána csak már múltidőben lehetne beszélni :-)))
Sziasztok! Pár hete volt téma 1.2 16v olajnyomás probléma, sajnos csak a héten tudtam vele foglalkozni... hát nem mondom,hogy nem ért meglepetés, volt a teknőbe illetve a pumpán nem kevés olajsár.. most ott tartok, kitakarítva minden,friss olaj (20k 10w40) ,új szűrő, és kb 50km megtétele ,eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!
Hááát, 100 km-nyi benzinpénzért éppenséggel megnézhetem én neked - meg agyon is fényképezhetem.
Órabért nem számolok fel :-)))
Privátban küldd le a linkjét a hirdetésnek az emailemre - hadd lássam én is (privátban)
Aztán ha tetszenek a fotók, meg esetleg amit én mondok róla - akkor lehet hogy érdemes tényleg lebumlizzál - pénzzel a zsebedben. Vagy te is beszámitósdizni akarsz?
Vettem én már így hajót is egy barátomnak. Ő találta, de lejöni nem tudott megnézni - ezért kért meg engem, hogy véleményezzem. A hajó fasza volt - de foglalót nem vett el a csóka. Azt mondta lehozza Almádiba amikorra mondjuk - és ha a barát mégsem veszi meg, akkor legfeljebb kifizetjük az útját a trélerrel oda-vissza.
, Egy hét múlva Almádiban volt a hajó - lepacsizták - azóta is megvan neki, vagy 7-8 éve legalább :-)))
A Rubin-autótól. Rossz szavam nem lehet rájuk. Azt kaptam, amit láttam - az ügyintézésük is példás és zökkenőmentes volt.
Vásárlás előtt Kétszer is kiengedtek vele tetszőleges próbaútra - másodjára már tök-egyedül, vagyis a cég embere nélkül. Aki ezek után is beleválogat - az tényleg hülye az autóhoz.
Ráadásul szó nélkül bevették a régi (enyhén törött - meghúzott sárhányójú) autómat is - méghozzá becsszóra.
Vagyis meg se nézték, elhitték nekem bemondásra hogy egyébként okés az autó.
2 nap múlva hívott egy pali hogy ő vette meg a volt autómat és hol mondjam meg kell bekapcsolni a rádiót?
Tőle megtudtam, hogy 50 ezret kerestek a "nagy bizniszen" - vagyis ennyivel drágábban adták el neki, mint amennyiért nekem beszámították. Persze, ezért a pénzért ugyanúgy elintéztek neki minden papírt, mint nekem is.
De még mindig nem tudom, hogy ha találtál egy neked fáintos autót - mi a gond?
Mikor megvettük, fél vödör levelet szedtem ki onnan.... Vajon az előző, hölgy tulaj (tényleg), hány éve gyűjtögette :)
Az enyém is csaj-autó - de úgy látszik, hogy nagyon korrekt (osztrák) szervize volt.
Meg is kaptam minden szerviz-számlát az összes revízióról, olajcseréről, mindenről (volt vagy egy kiló papír).
Amit észrevettem: mindig ugyanabba a szervizbe vitte, ami egy osztrák (kifejezetten kis-) településen volt.
Lehet, hogy Bécsben már nem értek volna rá ennyire figyelmeskedni az autóval (bár ez nagyban függ attól is, hogy mennyire csinos az a tulaj-hölgy).
Apropó: mi van Pápával? Én onnan vettem ezt az autót.
A foglaló (100k) lecsengetésétől számítva 10 napon belül mindent az égvilágon mindent a kezembe adtak - az átírástól-a biztosításig, a műszakitól-a regisztrációig mindent. Egy lépést nem kellett menjek sehova autó-ügyben.
Lehet beázik, és a bent lévő víz párolgása okozza.
Igen, ez is egy lehetőség - ovoid, figyelj!
Konkrétan a lányunk Puntójában történt, hogy száraz levelek valahogy annyira eldugították a szélvédő alatti esőlefolyókat az évek alatt - hogy a felgyülemlett esővíz nem tudott lefolyni és befolyt a ventilátorba amit idővel ki is nyírt, cserélni kellett.
Persze azt a kutya sem szokta nézni (én sem) - így nem hinném, hogy annyira extrém jelenség lenne ez az esőlevezető eldugulása.
Továbbra is állítom: a Punto kifejezetten barátságos párásodás szempontból - annyira, hogy még nagy hidegben való indulás után 1-2 perccel semmilyen párásodás nem mutatkozik (a teljes úton sem) - mi több, a befűtött autóban még fél óra álldogálás után sem jelentkezik semmilyen párásodás (még kinti erős mínuszokban sem).
Nekem, a folyamatos fűtés, klíma bekapcs combó jön be legjobban. Sajna ez több benzinnnel jár, főleg, hogy pályázni is kell :(
Na álljunk meg egy pirinyót: te azt mondod, hogy nálad menet közben, bekapcsolt fűtéssel is párásodik az ablakod? Mert ha igen - akkor szerintem ott nagyon nem stimmel valami.
Ugyanis nálam ismeretlen ez a jelenség - pontosabban indulás után ráküldöm a levegőt csak az ablakra (utolsó állás a tekerőn) és ameddig mondjuk a GPS-t baszkurálom, már le is fújta a párát.
Ismerem a klímás megoldást is - csak itt pont nincs rá szükség, mert klíma nélkül is lefújja az indulási hideg levegő.
Utána - menet közben normál fűtésállással (mondjuk műszerfal+ láb állásban) elindulva - az út végéig ismeretlen a párásodás - az égvilágon semmit se kell csináljak vele, mert kristálytiszta az ablak.
Sok autóm volt - de meg kell mondjam, hogy párásodás szempontból talán ez a Punto a legbarátságosabb... vagyis amelyik a legkevesebb macerát okozza hidegben-indulás után...menet közben meg nullát.
Megj: A lányunkéba volt, hogy párásodott a szélvédő alsó része - de ott enyhe fagyálló szag is volt az utastérben.
A fűtés-radiátor cseréje után, nála is megszűnt a párásodás.