Én is néztem korábban, csak a Hondába való verziót, persze, szép dolog, hogy fele annyiba kerül, mint a gyári 0W-20, de utánaolvasva kiderült, hogy szimpla hazugság a nevében az "OEM", természetesen a büdös életben nem volt gyári beszállító. Kb. annyi köze van a gyári olajhoz, hogy mindkettő 0W-20. Ha egy cég ilyen marketinggel próbál teret nyerni, akkor miért bízzak benne?
Hm, köszönöm a tippet. Nincs bennem előítélet, litván vagy bolgár, szlovén vagy cseh - ez manapság már mellékes. Bármi lehet jó és rossz is. Ami engem meggyőzött, az az, hogy rendelkezik a Toyota és Lexus minősítéssel, amit azért nem puszira vagy vastag borítékért cserébe adnak oda. Egy próbát megér, nem lópisi ez, hogy ne működjön.
Nem érdemes felülni a marketingnek. Olvasgattam időközben: a Mannol német gyártmány, mint az SCT is, teszteket is nyert. Teljesíti mindazt, amit az 1G-FE motorhoz előírtak. Tudja az ener ACEA A5/B5 előírást is, ami az "energy conserving oil" jellemző specifikációja. Én abszolút bízom benne, szó sincs semmilyen alsópolcosságról, ez nem valami no name vacak.
Lexus IS200-hoz (sima szívó, 1G-FE) keresek jól bevált 5W-30-as olajat. Van itt olyan topictárs, aki ilyet használ? Mi javasolt? Eneos? A Mannol 7709 OEM szimpatikusnak tűnik és az ára is baráti:
Az első lépés az lenne, hogy találjak egy olyan szerelőt bel-Budán, aki nem ragaszkodik a saját kedvezményesen megvásárolt olaját (természetesen piaci áron) továbbadni.. Netán valaki tudna ajánlani a BAH csomópont körzetében olyan szerelőt, aki 10-11 ezer munkadíjnál nem kér többet? ofbestof@gmail.com
Nekem is elszámoltak 1l fagyállót, kb. fél centivel volt a max. jel alatt a szintje előtte. Persze a maradék 9,5 decit eltüntették. Meg végeztek egy 5 másodperces akkutesztet, mert korábban említettem nekik, hogy az akkumár nem az igazi. Közölték, hogy jó az akku, megvan az indítóáram. Nem is azzal volt a gondom, hanem a kapacitás csökkent már, ezt pont nem mutatta a kéretlen teszt, ami egy új akku árába került. Kissé morcos voltam, mint a kéretlen klímatisztításnál - 2 héttel előtte lvolt tisztítva. Szerencsére már nem garis, csak sk szervizelek.
Akkor nekem öröm és bódottág, mert 6000 Ft volt az olajcsere díja ahova én évek óta járok. Szűrő cserével együtt. Én vittem a Mann szűrőt és a Fuchs Titan Supersyn F Eco-DT 5W-30 olajat.
Bocsi a kissé offos kérdésért, de amikor meghallottam, hát...nagyot néztem.
Lehetséges, hogy egy Skoda Octavia 2.0 literes TSi autóban (2020-as gyártás), a kötelező előírt 2.-ik éves olajcsere díja (olaj + szűrő) az "potom" 59.890 Ft lenne? Ennyi volt a számlán. Márkaszervizben cserélve. Olajat és szűrőt is a szerviz adott hozzá.
Köszönöm! A PSA B71 2290 visszamenőleges hatályú? A szabvány 2009-es és csak ACEA C2, C3 olajakat enged meg, az autó viszont 2003-as, a gépkönyve A3/B4 olajakat is megenged. DPF nincs, az csak a későbbi modelleken jelent meg.
A szóbanforgó autó és motorolajok:
Peugeot 206 1.4 HDi (8HX), 2003 Total Quartz Ineo ECS 5W-30 (ACEA C2) (PSA B71 2290) Total Quartz 9000 Energy 0W-30 (ACEA A3/B4, API SL/CF)
Sziasztok, Jól értelmezem, hogy a képen lévő két motorolaj közül a 0W30-as nehezebben szivattyúzható és lassabban jut el a kenési heleyekig, mint az 5W30-as? A gépkönyv mindkét olajat megengedi, eddig az 5W30-ast használtam, a cél az lenne, hogy az üzemi hőmérséklet eléréséig megfelelőbb kenést kapjon a motor, de úgy látom a 0W30-cal az ellenkezőjét érném el. Kicsi, lassan bemelegedő dízelről van szó.