A vidékiek kerti kapához-láncfűrészhez-fűnyíróhoz tankolnak 2-3litereket. Ez mindig is így volt csak most írták le mert ebből ki lehet hozni valamit csúsztatással. Szerintem.
+vsz sokan (én is) decemberben teletankoltam, február végéig kitartott
Viszont sofőr haverom azt látja hogy valóban csökkent a forgalom meg a tempó nagyfaluban és környékén idén.
El is hiszem. Én is nagyjából ugyanakkor, nekem más a tapasztalatom. Ergo nem ugyanakkor van az ugyanakkor. Ezek szerint a péntekben egyetértünk, bármikor is van az ugyanakkor.
Én azt látom, hogy kedd-csütörtök reggel ugyanabban az időben az M3 bevezetőn az M0-ásig áll a sor, hétfőn és pénteken rövidebb, néha csak a Szentmihályi útig torlódik.
"Ha az autók egyhatoda eltűnik az utakról, az azt jelenti, hogy Pesten nem 12 percig ülsz a dugóban hanem 10 percig."
Nagyon nem. A dugó nem a forgalommal arányos, hanem (nagyon pongyolán fogalmazva) azzal, hogy mennyivel NAGYOBB a forgalom, mint az áteresztőképesség. Mondjuk ha 50%-kal, azaz 1,5-szörös, és ennek az 1,5-nek a hatoda eltűnik, marad 1,25, és a többlet rögtön megfeleződött, feleannyit állsz a dugóban. Ha meg eltűnne az 1,5-nek a fele, akkor nem feleannyit állsz a dugóban, hanem simán haladsz a bőven kapacitáson belüli forgalomban.
Szerintem meg nem régiófüggő, hanem mindenhol kevesebbet autóznak. Az "érzés" meg szubjektív. Ha az autók egyhatoda eltűnik az utakról, az azt jelenti, hogy Pesten nem 12 percig ülsz a dugóban hanem 10 percig. Észre sem veszed, vagy azt ne mondd nekem, hogy stopperrel méritek.
Igen, én is úgy érzem, persze nem csak más, de én is visszavettem a tempóból ( azért nem 70-el megyek ) igaz ennek a valós oka a háromlábúak szinte állandó jelenléte.
Tegnap mentem Bács-Kiskunban vagy 200 km-t, 3 helyen jelzett a Waze, ott is voltak, néhol jeleztek a szembejövők is villogással, de nem mindenhol.
Nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy figyelmeztesse autós társait, sokaknak a telefonnyomkodás az elsődleges.:(
Nagyon hamar, már tavasztól le voltak tiltva a külföldiek. És ne felejtsük el hogy 17%! Az minden hatodik autó, meg még egy kicsi.
Nem kell itt mindenféle kifacsart magyarázatokat keresni. Egyszerűen tényleg kevesebbat autóznak az emberek. Csak itt divat azt mantrázni, hogy egyrészt "az ár nem számít", másrészt "én látom, hogy ugyanannyian vannak az utakon".
" Gondolom az autók fogyasztása nem csökkent jelentősen,ami ezt előidézte volna."
A fogyasztásban biztosan nem történt jelentős változás, de nem tudom észrevette-e esetleg rajtam kívül még vki, hogy az autósok "lelassultak".
Nem városi forgalomra értem hanem pl. lakott területen kívülre, már több utamon, így pl. tegnap is ( írtam ) azt tapasztaltam, hogy akár száraz úton vagy szemerkélő alig nedves úton is, tehát nem az időjárási viszonyok miatt indokoltan, de lassabb a tempo.
Sokan, ki tudja vajon miért, szvsz ok nélkül 70-el vánszorognak főúton, van aki 80-al, és van aki száguldozik a korábbiakhoz képest, és megy vagy 90-el is.
Az csak hab a tortán, hogy aki vezeti a sort 70-el azt sem merik előzni, megy a hosszú sor csigatempóban, aztán ahogy mindig a legutólsó kezd előzésbe, előzés után a tükörből látva senki sem követ megy a sor ugyanúgy tovább, csigalassúsággal.
Én ezt a magas üzemanyagárak hatásának tudom be, ha már sokba kerül, autózni meg "kell" ezért visszavesznek a tempóból így pedig az üzemanyaggal takarékoskodnak.