A klíma háttérvilágításának cseréjéhez kell valami speciális eszköz,mert nem tudom megmoccantani egyáltalán a műanyag foglalatokat. Az órában ki tudtam cserélni a háromból kettőt,de ezek az alsók egsyzerűen meg se mozdulnak.
Nagyon sok baj van az elektronikával az autómban, nem működik a kürt, a tolatólámpa, a ködlámpa, a központi zár manuálisan működik, de a távirányítóra nem reagál. Az utastér meg a csomagtérvilágítás akkor működik, amikor akar.
Peugeot 206, 2004-es. Beszálltam az autóban, már akkor villogott a piros STOP lámpa. Nem tudtam mit tegyek, levettem a sarut az aksiról, utána visszarakva már jó lett. Na ez mi volt? Köszi előre. József
Az attila0325 által csatolt kép elég jó útmutató. Ha megemeled a menetirány szerinti jobb elejét az autónak, akkor alá lehet menni, el lehet érni a hűtő alsó része és az ablakmosó tartály között.
Folytatva a hibakeresést kiderült, hogy a motortérben levő biztosítéktábla alatt van a kürtkapcsoló relé Ha elég csend van a kürt megnyomásakor hallottam a hangját, tehát ez valószínúleg működik. Próbalámpával kiderült az is, hogy a feszültség lemegy a kürthöz. Amikor levettem a kürtöt az egyik vezeték le volt szakadva tőből a fehér csatlakozóról, nagynehezen forrasztottam rá vezetéket de nem igazán sikerült .... nem működött továbbra sem. Ezután csúszósarut forrasztottam a vezetékek végeire és azt dugtam rá a kürt érintkezőire .... láss csodát :) most már működik.
Koszönöm az ötleteket. Az általad leírtak alaján is tovább folytatom a hibakeresést. Ha van infód a reléról az jól jönne, alkatrészkereskedők (Unix,Bárdi,Kovács) oldalain nem láttam. Angol nyelvú oldalon volt egy olyan megjegyzés, hogy a biztosítéktáblába van integrálva a relé, de részleteket (még) nem tudok róla.
Furcsa elektromos hibáknál én elsőre a tespontokat megnézném, nincs-e oxidáció, vagy esetleg lelazult testkábel csavar. Akkusaru környékét is megnézném, motortéri testkábeleket, ilyesmi.
Ha a műhelyben járok, és nem felejtem el, megnézem, az autodata mit mond, van-e ebben kürt relé.
Biztosítékkal amúgy már jártam úgy, hogy ránézésre jó volt, de mégsem. Nem kiégett, csak nemes egyszerűséggel eltörött a közepe :-D
Látni kellene, de komoly esély van rá, hogy a kettőstömegű főtengely szíjtárcsából "jött ki" az a kis lemezdarab. A zörgés / kopogás is ezt a gyanút erősíti. Ha így van, az a tárcsa csereérett.
Ha a hűtőfolyadék szintje rendben van, akkor a jeladó hiba valószínű, esetleg lehet még a kábelezés hibája is. Első körben érdemes lenne a jeladó folyadékba merülő érintkezőit megtisztítani, hátha....
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni két problémával kapcsolatban. Menet közben kerepelő hangra lettem figyelmes a motortér felől. Megállást követően egy fémdarabot találtam a generátor ékszíja közé szorulva. Érdeklődnék, hogy ez lehet e a motor egyik alkatrésze? A másik kérdésem az lenne, hogy menet közben felvillan a stop valamint a kevés hűtőfolyadék jelenlétére figyelmeztető hibajelzés miközben az autó kiegyenlítő tartályában a folyadék maximumon van es a motor nem melegszik tul. Ez jelado hibára vagy valamilyen tényleges hibára figyelmeztethet? Előre is köszönöm a segítséget. Peugeot 206 1.4 hdi
Sziasztok! Peugeot 206, benzines, 2004-es. Gyujtás ráadása után nem világít az olajnyomás jelző lámpa. Beindítás után sem. Csaka akkor kell világítani, ha probléma van? Az ikonja ott van a műszerfalon. A led benne van, szétszedtem, az meg nem szokott elromlani.
A műszerfal pontosabban a kilométeróra egyből villog hogy stop, de fogalmam sincs kb mit ért ezalatt. Az tuti, hogy a bal hátsó ajtót azt hiszi nyitva mert villog a belső lámpa ha ajtóra rakom. Ezt gyári kiolvasóval / okosabbal meg lehet tudni? Jó lenne ha valaki Székesfehérvár környékén meg tudná nekem mondani.
Első körben kipucolnám a fojtószelep házat és környékét, szívócsövet, megnézném a levegőszűrőt. Második lépésben az alapjárati motort ellenőrizném.
Ennyi idősen már simán elfáradhat, és nem mozog rendesen.
Nekem ez úgy jelentkezett, hogy indítás után volt alapjárat, majd menet közben amint elvettem a gázt, leállt a motor.
Érdemes ellenőrizni a gyújtógyertyákat is, emlékeim szerint NGK BKR6EZ kell bele, de természetesen a gyári szerviz program vagy autodata a mérvadó VIN/típus alapján.
Tehetsz Denso-t is, nekem az NGK 16 éve bevált, filléres a cseréje.
Az alapjárati motorból kettő féle biztosan van, egy keskeny, lépcsős kúppal, és egy szélesebb. Természetesen nem csereszabatos a kettő. Csere esetén teljesen kihúzott állapotban érdemes beépíteni, és akkor
nem 3 000 lesz az alapjárat az első indítás után. Vagy a másik megoldás, beépítés után, még indítás előtt a gyújtást néhányszor rátenni, majd levenni. Az előbbi módszer egyszerűbb.
Még lehet ezen kívül bármi más, de erre indulnék, meg egy hibakód olvasást megejtenék.
Célszerű lenne azért egy műhelyt felkeresned, mert ha rendelnek valami alkatrészt, és nem az a típus kell / nem az okozza a hibát, a következő autóval küldik is vissza, így nem kell megvenni fölöslegesen semmit.
2004-es 1-1-es benzines Peugaot. Reggelente beindul, de a fordulatszám 8-900, sokszor leáll. Ha már elég meleg, a fordulatszám 8-900 marad. Tipp volt valakitől, hogy vegyek egy ilyen kütyüt, be is mentem a boltba, kérte a forgalmit és minden szívfájfdalom nélkül eladta nekem 4200 ft-ért, mert most már szerintem nincs is ilyen kütyü az autómban. Akkinek szüksége van egy ilyen kütyüre, neki adom ingyen és bérmentve. Az autósboltos meg szégyelje magát. Ha tévedtem, bocs. Ja, vettem bele egy hűtőfolyadék hőmérő jeladót, nem segített.
Úgy néz ki, hogy nincs is benne ilyen kütyü az 1.1-es benzines autómban. De, elkérte a forgalmit a boltos és minden szívfájdalom nélkül eladta nekem 4300 ft-ért. Hidegen az alapjárat 8-900,leáll, de ha már bemelegszik, akkor is 8-900, de már nem áll le. Tipp volt,/valakitől/ hogy vegyek egy ilyen kütyüt. Nem jött be. Vettem bele hűtőfolyadék hőmérséklet jeladót, attól sem lett jobb.