>Tehát akkor a lényeg az, hogy kiválasztok valami tök random utat és amikor felkínálja a változtatást egyesével megváltoztatom a dolgokat.
Élesben is kipróbáltam a Déliben és igen, kiválasztasz mondjuk egy Budapest Déli - Debrecen utat és aztán a kiindulási állomást átírhatod Cegléd-re, vagy bármire.
Tudom hogy sokan a minusz jeleket rakják minden hozzászóláshoz ami kicsit bosszantó hogy 50%-ban ok nélkül, egy történetet megosztok!
Múlt heti dolog: Írtam az ügyfélszolgálatnak hogy a Szombathelyi IC vonatok nem jól szerepelnek az Elvirán illetve a Vonatinfón június 02-16-ig vágányzár miatt, erre jött a válasz hogy május közepén volt vágányzár..... ellenöriztük és jól szerepel mindenhol! Ezután felhívtam a máv-direktet az ügyintézönek mondtam nézze meg mert én nekem ilyen válasz küldött az "ügyfélszolgálati szakelöadó"megnézte majd megállapította hogy valóban nem jól szerepel! Ismét írtam a választ küldő hölgynek hogy a direkt szerint is hibás, rövid idön belül jött töle a válasz hogy "jeleztük az illetékes részleg felé és holnapi nap folyamán ki fogják javítani a hibát, ami másnap meg is történt!
Számomra az a bosszantó hogy miért kellett azt írni elöször hogy "ellenöriztük" amikor egyértelmű hogy nem igaz, miért kell az utast hülyének nézni?
Köszönöm. Tehát akkor a lényeg az, hogy kiválasztok valami tök random utat és amikor felkínálja a változtatást egyesével megváltoztatom a dolgokat. Vajon menettérti utazásnál a visszaút paramétereit is engedi ugyanúgy beállítani?
Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?
Korábban már volt kérdésem a jegyértékesítő automatákról, csak a pontosítás kedvéért kérdezem. Tehát ezeknél az automatáknál nem lehet beállítani sehogy sem a kiinduló állomást? Szal. ha pl. a Keletiben veszem, csak Budapest-Keletitől valameddig lehet venni? Nem tudok valahonnan Budapest-Keletibe érkező vonatra jegyet venni?
Nincs valami naprakész jegyzék arról, hogy mely IC-ken közlekednek biciklitárolós halberstadti vagonok? Főleg a 80-as vonal érdekelne.
Értem én, hogy magas a munkaerőhiány a cégnél, de egy szintnél lejjebb azért nem kéne adni. Bár néha úgy tűnik, mintha direkt szívatnák a fizető utasokat. Ma reggel is szándékoztak megbüntetni, mert május 4-ig érvényes bérlettel próbáltam utazni. Már látszott a kalauzon, hogy mennyire örül előre a fejpótléknak, majd az is, amikor rájött, hogy elnézte, s csak ma van május 4-e, s ugrik a plussz pénze. De legalább egy halk bocsánatkérést elvártam volna a nyilvános keresztre feszítésért. Rossz volt nézni, hogy a többi utas még ilyenkor is mennyire félrehúzódik, mintha csak leprás lennék.
Ezután a kérdés adott: hány nap átfedéssel érdemes bérletet járatni az ilyen tortúrák sikeres megelőzése céljából?
Más. A szent G43 miatt ma reggel _is_ 15-20 perceket késnek a vonatok a 30a-n. Nem is emlékszek, legutóbb melyik évben nem volt káosz ballagáskor. Ha már a Déli irányú G43 minden nap késik, esetleg meg lehetne cserélni az S42-vel: az S42 indulna Tárnokról öt perccel előbb óra 49-kor, a G43 meg óra 54-kor, ha felér odáig addigra. S akkor meg is lehetne állítani Érd alsón, növelve a kapcsolatok számát. Amúgy várható a hangosbeszélő megjavítása alsón, vagy marad a bíp-bípelés állandóra?
Ui: Lehet, hogy nem tetszik más lesújtó véleménye a MÁV-ról, de az nem oldja meg a problémákat, ha lemínuszoljuk azt, aki szóváteszi.
Köszönöm az extra testmozgást a cég részéről, hogy az állomáson túlszaladt* vonatról a vágány melletti árokba kellett leugrálni. A kalauz meg ahelyett, hogy segített volna az időseknek vagy legalább egy 'elnézést' elrebegett volna, inkább leszólt, hogy 'jöttek volna inkább vissza Tárnokról'. Na persze, 3/4 óra múlva, a 250 Ft jegy + 2600 Ft büntit meg ő állja mindenkinek, igaz? Úgyhogy soha többet Halbit. :(
Remélem, azért a cég az extra szolgáltatást utólag nem fogja felszámolni...
*= már Kf-et elhagyva levegő-hibás ajtókról beszéltek, így nem lehetett fékhiba?
Igen, a Lehár az 1. vágányra érkezik, miközben a csarnokban gödöllői meg egyéb munkásvonatok vesztegelnek. Talán inkább a nemzetközi vonatokat kellene a csarnokba érkeztetni!
Erre van egy tök jó példám a kilencvenes évekböl, Szombathelyen volt egy olyan jegyvizsgáló aki szerette a lányokat és vicceket mesélni,(igaz csak saját maga tudott rajta nevetni)! Következö volt a történet (abban az idöben még fülkés kocsik jártak pestre), beült az elöttünk lévö fülkébe, elmondott ott jó pár viccet, majd közölte a diákokkal hogy 500 forint lessz a tiltott helyen való dohányzás!
Tegnap a Keletiben igen nagy felfordulás volt az idöjárás miatt összeomlott kelet-magyarországi közlekedés miatt, egyébként konkrétan a " Lehár" a szokott vágányra érkezett, hivatalosan az 1-es vágányra kell neki érkezni!
A mai napon kimentünk a Keleti pu.-ra, mivel vártuk a gyermekünket a Bécsből 17.19-kor érkező EC-vel. 15 perccel az érkezés előtt nem volt kiírva az érkező vágány, ami rendben is lenne. Közben felszabadult a csarnok 8-as vágány, a 6-on sem állt semmi és induló vonat sem volt jelezve ide. A vonat időben érkezett meg, késés nem volt jelezve. Elérkezett az érkezési idő, mikor is 17.20-kor írták, ki, hogy a vonat az 1-es vágányra érkezik, és ekkor a vonat már a peron elejénél jött be. Nosza futás a csarnok főbejáratnál lévő utastájékoztató táblától ki a fenébe. Kizárt dolog, hogy az irányító személyzet nem tudta időben, hogy oda kívánja hozni a vonatot és ezt időben nem lehetett a várakozók tudomására hozni. 6x után, már bizony kissé nehézkes a futás, miközben a központi utastájékoztató tábla előtti tömegen is át kell verekednie magát az embernek. Mivel sok csomagja volt a gyereknek indokolt volt, hogy segítsünk a leszálláskor, mert vissza is kellett mennie a csomagok egy részéért. Senkinek sem hiányzik, hogy eközben valami elvesszen, vagy ellopják. Ilonkánk odafigyelhetne egy kicsit erre is, mert főleg a Keletiben elég gyakori, hogy az érkező vonatokat vágányát az utolsó pillanatban írják ki. Célszerű lenne, ha az utastájékoztatásra is kitalálnának valamit, hogy a tömeg ne akadályozza a 6-9 vágányok végénél az átjárást.
Mint korábban, most sem kötözködésből, meg hasonló okokból írok, csak érdekelne:
Lehet tudni, mi történt ma reggel az elátkozott Érd Nagyállomás-Alsó-Tárnok háromszögben, ami miatt nagyállomásról alsóra 40 perc alatt ért át a vonat?
Van valami gubanc Kelenföldön is, hogy egyszerre csak egy vonatot tudnak fogadni iránytól függetlenül?
Lehet tudni, hogy miért kell a G43-t Tárnokról óra tíz körül indítani, miközben az S42 negyedórát-húsz percet vár rá, s utána indulva kénytelen lépésben követni Kf-ig?
Ha mindennap ennyire elverődik a menetrend, tényleg nem 'tök mindegy, hogy a fehérvári megáll-e Érd-alsón?
Lehetne kérni Érdre is hangos utastájékoztatást késés esetére?
Lehetne módosítani az S42-es műtyúk programját, hogy ne mondja be, hogy megáll Kastélyparknál/Budafokon? (Engem nem zavar, csak azt, aki egyszer majd ott akar leszállni. De hát legfeljebb majd fizetheti a büntit Tárnokon.)
Megoldható lenne, hogy az állomáson áthaladó vonat vezetője ne könyököljön a kürtre, nem valamiféle perverz vicc miatt lógnak fürtökben az emberek a peronon, hanem mert tényleg akkora igény lenne a vonatra, csak harmadannyi áll meg, mint eddig?
Megoldható lenne, ha kicsit jobban figyelnének a fűtésre, hogy ne legyen 25-30 fokos szauna a vonaton? Amúgyis elvileg a kinti hőmérséklethez öltözködik mindenki.
Ha már nem szabad dohányozni a peronokon - amúgy nagyon helyesen -, nem lehet az ezt be nem tartókat szankcionálni is, legalább a központi állomásokon?
Tényleg ennyire nincs pénz a cégnél, hogy a peronon mínusz 5-10 fokban havat lapátoló szakinak nem jut megfelelő védőöltözet sem?
Megvan esetleg valakinek valami utasítás a HAY rendszer bevezetéséről és az esetleges munkaköri besorolásokról (milyen végzettséggel, tapasztalattal melyik kategóriába kellett sorolni valakit a bevezetésekor)?
2007 óta nem jár, csak nem tudom, hogy most ki szolgáltat: Start által rendelt vonatpótló busz van, amire vasúti menetjegyet kell venni, vagy a helyi volán, függetlenül a vasúttól. Ha az előbbi, ON a poszt. Ha az utóbbi, OFF.
Tisztelt Máv szerintem az hogy a buszsofőrök figyelmen kivül hagyják a várakozó felszállni kívánó utasokat csak mert 2 busz áll a megállóban és az egyik amelyikre én szálltam volna fel gondol egyet és nem várja meg az előtte lévő buszt míg elhalad hogy a többi várakozó utas felszállhasson ez minősíthetetlen. A busz Kecelről ment volna Bajára 6:27 kor hát a busz el is ment csak éppen utasai nélkül. Felháborító amit ezek művelnek.
"OFF kérdés: Az ütközőt a 4. vágányon hogy sikerült kidönteni?"
Egy bejáró vonat nem tudott megállni időben (pontosabban a bak előtt). Ha jól emlékszem, október 20-án, a 907-es vonat volt. Azóta van talpfatorlasz. (De azt is sikerült megnyomni kb. két hete.)