Nem ismerem. Személyes tapasztalatból nekem újként Goodyear, Yokohama, Pirelli, Nokian, Kumho van/volt. Kínai guminak az sem hiszem el, amit kérdez, európai és japó hozza, ami várható. Én vizes fékezhetőséget, fogyasztást-tapadást, zajt szoktam nézni.
Misikkel eddig sosem volt gondom, igaz azokat még abban az időben használtam mikor még ismeretlen fogalom volt a korai elöregedés.
Igaz éppen misikről váltottam Hankookra anno, akkor azok nagyon jók voltak nem prémium áron.
Ha keveset mész akkor bizony számít az idő előtti öregedés amiről itt a topikban rajtam kívül mások is tettek említést más gyártóval kapcsolatban.
Sajnos egyre több gyár csatlakozik ahhoz a csapathoz akikre jellemző a kihagyokakeverékbőlvmitlhogyidőelőtt cserélni kelljen az adott garnitúrát, és így több új abroncsot tudjanak rásózni az autósokra.
Néhány éve természetes volt, hogy az ember addig használja az adott garnitúráját amíg az el nem kopik ( nálam 4mm-ig ), és utána lecseréli.
Manapság ( nem mind ) néhány éves gumi elkezd csúszkálni főleg nedves úton, megváltozik a viselkedése mert felkeményedett, profilmélység még o.k. lenne, de a csúszkálás miatt megnő a bizonytalanság érzése, és mehet a levesbe a gumigarnitúra.
A Hankook már nem az a Hankook amelyiket anno a kiváló ár/érték arány miatt megkedveltünk.
Én annak idején prémiumról váltottam Hankook téli ill. nyári garnitúrákra, azóta is vagyis jelenleg is téli/nyárit használok Hankookból, de már nem veszek többé ebből a márkából.
Ahogy manapság megszokott, és más gumigyártónál is tapasztalható a Hankook is belépett ebbe a körbe ahol jellemzővé vált a korai "elöregedés", az idő idő előtti felkeményedés, és emiatt a korábban, akár néhány évesen, kevés km-t futott gumi lecserélése.
Télinél, és a nyárinál is ezt tapasztaltam, a régebbi garnitúrákkal nem volt ilyen problémám, de ca. 2020-tól sajnos mindkét évszakossal ugyanazt tapasztaltam, és voltam kénytelen cserélni a felkeményedett főleg nedves aszfalton csúszkáló ( még megfelelő profilmélységgel rendelkező ), álló helyzetből indulva kipörgő abroncsokat.
Levontam a konzekvenciát, ha ezek elkopnak már nem lesz újra Hankook gumiabroncsom, de csak a korai elöregedés miatt.
Persze ezt csupán saját tapasztalatom alapján állítom, én így jártam a néhány éves garnitúrákkal.
Milyen nyári gumikat ajánlanátok 225/40 R18 mèretben?
Legutóbbi 2 szezont Laufenn Z fit gumikkal tettem meg.
Nem volt rossz, de azèrt kanyarban èrezni lehetett nèmi sodródást, ha forszìrozva volt, illetve intenzìv gyorsìtásnál is volt nèmi tapadásvesztès. Fèkezès, fèktáv egèsz jó volt szárazon ès vizes úton egyaránt.
Mondjuk olyat csinál a kocsi, hogy ha kanyarodsz vele, álló helyzetből asszem jobbra kifordulsz, akkor miután már visszatekerted egyenesbe a kormányt, akkor bal lentről elől a kerék felől hallatszik valami furcsa dörzsölő hang egy pár pillanatra, mintha megdörzsölné valami a kocsi alját.
A kerék nem ér bele semmibe természetesen, szóval a futóműből jön.
Nagyon lelkiismeretes volt a gumis, felrakta előttem is a gépre, megnézegettük egyesével a felniket és a gumikat is, a monitoron is mutatta a gép, hogy nem kell rá további súly.
A tehermentesítő furatban sem volt kosz, festék, semmi befolyva, szóval amit lehetett, meg tettünk.
Viszont a másik(szintén gyári bmw) felniszettel semmit nem ráz.
Azt mondta a gumis, talán futóműprobléma lehet, ami már "összekopott" a nem rázós kerék-felniszettel, ennél a másiknál meg kijön.
Lehet igazad van, csak simán már nem tudok mire gondolni.
A felni hozzá való "gyári", lehetett kapni pont ezt a style-t gyárilag az 1-es bmw-n. Megmértem a középfuratot is, az is stimmel, a szokásos bmw méret.
Már csak annyi mentsváram van, hogy ha találnék egy gumist, akinek van Hunter lézeres centrirozója, olyan, ami megnyomja a kereket egy görgővel, hátha az kiadja a hibát.
BMW-k elég érzékenyek a jó illeszkedésre középfuratnál plusz nem üthet a kerék semennyire sem, ez ilyen. Egy e38-nál kaptam agyfaszt 90-105 között (amennyivel járok országúton), hol rázott a kormány, hol nem, persze pályatempónál és 90 alatt nem csinálta.
Többféle szett gyári felnivel is csinálta, már lengéscsillapítót is cseréltettem. Poénból kapott egy 20+ éves lomis Breyton 18" szettet, ami nem is gyári 72.56 mm, hanem 74.1 mm furatú (E39 méret), + 1600 Ft/szett közp. gyűrű plasztikból, és voilá, úgy fut mint az álom, szimpla mázli.
A gyári 16"-os felnik zsír új Falken gumikkal úgy látszik javításra szorulnak, még nem volt idegrendszerem kínlódni velük. Én előre mindenképpen vennék új felniket (ha tudsz szerezni ugyanolyat). A régi kerék mindig lutri. Ja, és többet Falkent nem veszek, szerintem nem volt valami oké velük, bár lehet csak pechemre összejátszottak a felnivel.
Futóműtől csak akkor ráz, ha a kocsi nagyon meg volt csapva.
Vegyél négy új gyári felnit, lemezt.
Most egy 280ekm futású kocsival járok, amit újan vettem, 5 éves és nyári -téli kereket kereket cseréltem 10x. Sose rázott, 200-ba se. A felni gyári és gumis (akihez 12 éve járok) azt állítja, hogy a jó gumik helyreteszik a felnit.
Még futóművet se állítottak rajta. Igaz, hogy egy nagy batár és a gumik nalonosak, de én mindenen átmegyek vele és padkázok is, szinte naponta.
Ez ki lett centrirozva negyedjére is. Valamivel jobb lett, direkt ki lettek a legjobb felnik és gumik választva előre, gép és látszódó futás szerint is. Így csak 85-90nél kezd el rázni.
Ezen kívül már senki nem tudott semmit mondani, már tényleg csak a futóműben lehet valami.
Nálam akkor volt rázás 90 felett (legalább 5x volt centrírozva, átforgatva, stb ), amikor a megvett felni tehermentesítője 1 mm-rel nagyobb volt mint a kocsié.. senki sem vette észre. Én kértem mérjék meg, akkor derült ki.