Üdv! Meglévő ratyi szórópisztolyomhoz szeretnék vásárolni nagyobb 2.0 vagy 2.5 fúvóka készletet szórógitthez. Mik a tapasztalatok töltő alapozókhoz melyik a használhatóbb méret? Előre is köszi!
Kia Sportage 2020-as autón sérülés miatt cserélni kell az első lökhárító alsó fekete koptatóját.
Mivel a koptató felfut az első sárvédőív kb. egyharmadáig, ebbe van beleapplikálva az a lágcsatorna, ami az első ködlámpa alól indul.Ennek a kürtője poszegeccsel van rögzítve a fekete spoilerszegélyhez, tehát annak cseréje esetén az oldhatatlan kötést "oldani" kell. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor (ha a biztosító cserére vette fel a spoilerszegélyt) ezzel együtt cserés-e a hozzá szegecselt kürtő, vagy az a szegecs kifúrása után "újtahasznosítható"?
Ma vettem észre a kocsim tetején az alábbi problémát. Kb 1 cm-es. Nem igazán értek ezekhez a dolgokhoz, de ezt orvosolni nagyon problémás? Mondjuk azt se igazán értem, hogy mitől lett ez a probléma, meg mióta lehet ott, mindenesre elviszem majd valami szakihoz... :(
4 éve van nálunk, német import. 1 éve kezdett a festék alatt púposodni. 2 hete otthon leverettem magasnyomásúval és ez fogadott. A VW csoportos autók szokásos rozsdagócainál meg hibátlan minden.
Köszönöm a válaszokat. Ha lenne egy kis affinitásom és kézügyességem, szívesen elpepecselnék vele. Bár lehet, hogy így is házi kókányolás lesz a vége. Egyébként egy ilyen jellegű és nagyságú kizárólag lakatos munkának mi lenne a reális ára, ha valaki elvállalná?
Mindent meg lehet....de sajnos nem 2cm szokott lenni, hanem bő tenyérnyi hiba. Aztán a 0,6-0,7 lemezt olyan szépen leegyengetni, hogy a fényező ne küldjön el a fenébe, netán mérhető, elfogadható javítási rétegvastagság legyen.. na ennyi energiát nem ér.
Sziasztok! Hatos golf csomagtérajtajának az alsó harmadán van 2 tenyérnyi festékhiány, leveles rozsda, 2cm-es lyuk.
Sajnos színazonos ajtót nem találok. Más színű ajtó van kb. 80k-ért+ postaköltség. Festésre kaptam 60k+ áfa ajánlatot+ ajtó szét-össze, le-fel szerelés 40k.
Mindösszesen: 200k.
Akiket kérdeztem, azok nem vállalják csomagtérajtó javítását.
Én sem az ránézés ellen emeltem szót, hanem annak módja ellen. Mondom, az emelőn ha alánéz akkor az amit érdemben meg tud nézni az kb 30 másodperc időbe telik. Ha nagyon sok szögből akarja látni akkor kb 1 perc. Ez idő alatt már bőven el lehet dönteni, hogy igényes munkát végeztek a látható felületeken avagy sem. Mit akar 15 percen keresztül nézegetni? Persze lehet 15 percig is de akkor meg az jön hogy vigyen endoszkópot meg rétegvastagság mérőt, és ami a legfontosabb, értsen hozzá.
Ó szokott ilyen történni, nem ismeretlen gondolom másoknál sem. Bár nem rólunk van szó, de nálunk is néhányan kéárik emelőn az átvételt. Mondjuk amikor a többszázas fotóalbumot mutogatom, akkor már lankad az emelőn nézési kedv, de van aki kíváncsi :) Aztán, hogy mennyit sikerül belőle hasznosítani, azt nem tudom. Igyekszem érthetően elmondani mi miért van használva, hogyan történt, hol volt hiba stb (ugye a képeken mindent lát amúgy is, a kocsi alatt meg az eredményét). Amikor telibe van burkolva az alja, akkor szoktunk szólni, hogy kifejezetten időben jöjjön, mert ugye még csavarozgatni is kell. Ha pedig annyira burkolt, hogy pl a küszöbtakarókat is csak az alsó lemezek után lehet felrakni, akkor leginkább nincs ilyen átnézési opció. Akkor munka közben kell megnézni. De arra meg megintcsak ott vannak a képek/videók..
Inkább az a bosszantó, amikor ilyet kérnek és nem érkeznek időben. Az tényleg kidobott pénz, amikor mondjuk plusz 30-60-80 percet várunk és nem tud felkerülni a következő.
Amit említettél az rendben is van, de ha már példának hoztad fel akkor legyen rendes példa. Amikor a burkoló munkáját átvéve bemegyek a fürdőszobába, látom, hogy ferde-e a csempe, meg oda került-e fel a díszcsík ahova kértem. De nem kopogtatom végig egyesével minden négyzetcentiméterét, hogy került-e mindenhol alá elegendő mennyiségű ragasztó, és nem kérem el az üres vödröt, hogy valóban kikenték-e folyékony vízszigetelővel alatta. És akkor még az áttörésekről, csőcsonkokról, sarokerősítő elemekről nem is beszéltünk amivel százszor "átverhetnek", vagy csak hibázhatnak.
A te felvetésed ugyanez. Ha odamész és az emelőn vetsz rá egy pillantást, hogy nincs-e telibe fújva minden ragaccsal az alján addig oké. Ez mondjuk kb 30 másodperc. De te azt akarod leellenőrizni, hogy mindenhova elegendő vastagságban, meg benézni az üregekbe, hogy ott is megcsináták-e, stb. Ez egyrészt bontással jár mert másképp nem lehet megnézni. Másrészt vigyél magaddal egy endoszkópkamerát is mert másképp nem látsz bele az üregbe. Sőt ha nem tudod értelmezni amit látsz még azzal sem. Azt hogy elegendő vastagságú-e hogyan állapítod meg? Lekaparod egy darabon?
A hozzáállásod azok felé akik ezt a munkát elvégezték már kifejezetten sértő. Ha én lennék a helyükben akkor mindent megtennék a kérésedre, ha kell lebontanám az elemeket (vizsgálódj kedvedre alapon), de az összes emelőn töltött idejét az autónak úgy számláznám ki pluszban mintha azon az emelőn közben dolgozni tudtam volna egy mmásik autón.
Azért egy gyors, szúrópróba-szerű ellenőrzés nagyon nem ugyanaz, mint megtanulni a szakmát. Az autószerelők sem szedik szét, ha elviszel átvizsgáltatni egy használt autót, a gyakorlatban ennek nincs realitása. Illetve naivitás azt hinni, hogy annyira becsületesek és alaposak a szakmában. Bár a konkrét esetben elég jó referenciáik vannak, tudnak nagyon szépen dolgozni, azért mégis csak profitorientált vállakozás. Ez rendben is van, de sajnos felhígult ez a szakma is, nagyon nehéz jó alkalmazottat találni, a bérek meg elszálltak, nincsenek könnyű helyzetben, mert muszáj pörgetni a bizniszt, de egy adott szint fölé már nem emelhetik a munkadíjakat sem. A megoldás nyilván a megfelelő minőségellenőrzés lenne, de ez is idő, amin sajnos sok cég spórol.
Csúnya lenne, ha ezért a 10-15 percért plusz díjat számolnának fel, tisztességes vállalkozó ilyet nem csinál.
Szerintem ne ragozd túl ezt az epoxy témát. Érthetően elmagyaráztam neked hogy elírás történt. Elhiheted hogy én is tudom mire fejlesztettek ki az epoxy alapozót. Rugalmassága pedig bőségesen lehetővé teszi akár műanyag elemek alapozására is. Nem szükséges, de minden hátrány nélkül használható. Remélem így érthető…
Az epoxyt elsősorban fémre ,és azon belül is korróziógátlásra fejlesztették ki. Ez ugye műanyag esetében irreleváns. Arról nem beszélve ,hogy műanyagok esetében a rugalmasítás is szempont kell hogy legyen.
De persze nagy gondot nem okoz a használata, csak nem erre a felületre találták ki, és lehet / gyártótól függően/ a csiszolása nehézségbe ütközhet. Pl a Novol gyárt csiszolandó ,és nedves nedves eljárással is alkalmazható epoxyt.
Sok szakmában teljesen megszokott dolog, hogy az ügyfél alaposan átnézi a munka eredményét, mielőtt fizet. Ez nem bizalmatlanság, mindenki hibázik néha, és jobb mielőbb korrigálni a hibákat. Autószerelőknál tapasztalom inkább, hogy megsértődnek, ha felvetem ezt a lehetőséget, mondván bizalmatlan vagyok. Egy jó szakember nem sértődik meg ezen, hogy tudja védeni magát az alaptalan reklamációkkal szemben, ugyanakkor vállalnia is kell a feleéősséget, ha hibázik, és javítani.
Valóban, az volt a terv, de sajnos pont ma lemondta a szerelő, ezért most gyorsan nekem kell nagyjából ellenőrizni a melót szerdán, mert addigra már nem találtam más szakit, aki eljön velem 100 km-t. Egyszerűbb dolgokat megcsinálok az autón, olaj-, folyadékok-, szűrők-, gyertyák cseréje stb. Azonban a karosszériához nem igazán értek (ebből a szempontból ). Persze azzal tisztában vagyok, hogy nagyon rossz jel, ha bárhol is ráfújják a rozsdára az alvázvédőt (féltengelyre, futóműalkatrészekre stb.), de azt nem mindig olyan egyszerű észrevenni, hogy lecsiszolták-e rendesen a rozsdát. Mindenesetre biztosítják, hogy emelőn lesz az autó, tehát kényelmesen hozzá tudok férni.