Olyan gondol lenne heogy az AC melletti üzemanyagszintjelző szenzorom nem életképes annyira, vagyis ha gondolja magát leesik, de telitanknál is csak félállapotot jelez. Szóval kellene nekem egy szintjelző szenzor, csakhogy unix-bárdi sem forgalmaz külön csak ac-vel együtt.
Az lenne a kérdés, hogy tudtok-e valami helyet ahol lehetne csak szenzort venni, vagy nincs-e valakinek egy elfekvő darab amitől megvállna?
hat en is tartanek, mert a sporting es a kabrio az olyan amit tipikusan jaszkarizasra hasznaltak aztan ki tudja mennyire toljak szet. a sportingot amugy is eloszeretettel "tuningoljak" motorikusan is. csak ovatosan, erdemes ketszer meggondolni mielott kiad ennyit, mert nem is olcso.
ez 3 ajtos, 4 szemelynek az eleg kenyelmetlen. amugy keprol jol nez ki.
nekem szinten 1.2-es van de kozpontis 60LE, nem egy erogep de 4 embert siman levisz balatonra 130-al. voltam mar vele messzebb is (olasz,francia,nemet o) es nagyon jol ment. igaz 140 fole nem megyek. nem tom milyen egy ilyen sporting fogyasztasa, de az enyim eleg rendesen eszik. nagyon nem lepkedek oda neki, amugy meg 99%-ban bp-en hasznalom. en biztos elvinnem valami rendes helyre atnezetni a motort, fekeket meg a kasztnit, nehogy az legyen hogy a sportingot szetsportingoltak ;)
Leginkább városban használná,de néha menne vele országúton is, lehet elég lenne az 1,1es is,de néha szeret odalépni neki és sokszor megy 4 személlyel pl Balatonra,ezért lehet jobb lesz neki a 85 lovas
Nekem is van egy 95-ös Puntóm 1.6-os motorral. Mikor megvettem sok baja volt, rángatott stb. Vittem a környékünkön az egyik szerelőtől a másikig mindenki levett kisebb nagyobb összeggel a végén már roszabb volt mint amikor odavittem. Mindegyik azt mondta computer baja van. A végén már 18 l -es fogyasztása volt. Itt ezen a fórumon kaptam meg egy Pest környéki szerelő telefonszámát , aki csak olasz autókat javít. Több mint 100 km-re van tőlünk, de megérte elvinni. Megcsinálta és azóta is jól működik , a fogyasztása is jó . Többször voltam már nála, ha alkatrész kellett, mert az 1.6-os motor elég ritka. Merem ajánlani, nagyon korekt pali. Ha kell a száma írj egy mailt a cs31@citromail.hu címre.
szerelo nelkul venni egy 95-os autot, plane kabriot (nyar elejen eladtak, haaat)... mindenkepp kompressio merest kene csinalni, meg ellenorizni az elektronikat, gyutast. ja es mondjuk ezt se haver a szomszedbol mert o olcso, hanem mondjuk egy markaszervizben ahol ertenek is hozza (bar jobb lett volna vetel elott nem hetekkel utana). persze nyilvan tobbe fog kerulni mint a sarki szaki de talan latszik belole mi a gond. esetleg watz-ek obudan.
Szia, ez azért nem ilyen egyszerű, nagy valószínűséggel gyújtás vagy üzemanyagellátás lesz a ludas, elsősorban a gyertyákat tudod megnézni van e mindenhol rendesen szikra, aztán egyből azt is láthatod, hogy milyenek a gyertyák, ha őzbarna színűek akkor tökéletes, ha száraz akkor nem kap üzemanyagot, ha nedves de sötétszínű, akkor elképzelhető, hogy több anyagot kap a kelleténél. Ha ne adj de mégis rozsdás valamelyik akkor sajna hengerfejes a verda! És ezért rángathat is amíg kidolgozza a vizet.
Szerintem a gyújtással sokmindent nem tudsz kezdeni a szikravizsgálaton túl, azt mindenképp szerelővel nézesd meg, elég kényes dolog!
Ha a füstfelhőd amit gázfröccsnél terjeszt az kékes akkor viszont olaj kerül a gyújtótérbe, ami megint csak nem egészséges mert valószínű, hogy a dugón-ókon szállt el gyűrű és a nehéz indulás is magyarázható visszaesett kompresszióval, ezt is tudja mérni szakember, csak ki kell venni ehozzá a gyertyákat!
Részemről kb, ennyi tanácsként, de a legjobb ha nem vagy szerelő típus, akkor fordulj miharabb szerelőhöz, nehogy otthagyjon valahol első szerelmed és még a végén kiábrándulj az olasz istálló eme remekéből!!!!
Olasz autó tulajdonosa lettem :)), a típus egy 95-ös évjáratú Fiat Punto kabrió 1.6, hozzáteszem ez az első saját autóm. Pár napja nem indul, csak akkor ha betoljuk :). Mivel kb egy hete van nálam még nem nézettem át autószerelővel, ezért elsőkörben a ti segítségetekre, tapasztalataitokra lenne szükségem. Néha rángat menet közben, néha nem. Ha mondjuk megyek vele városban pár kilómétert és leállítom, majd szeretnék újból útra kelni, akkor csak nagyon nehez gázfröccsel indul el és minimál füstfelhővel.
hat sajnos semmit nem tudok mar rola (ez 10 eve volt, azota is teszi a dolgat, rairva meg nincs semmi). vigyel egy multimetert es meregesd le, hatha van kisebb ellenallasu. persze nem tudom kisebb vagy nagyobb ellenallat kell mert lehet hogy hore novekvo de csokkeno is. legjobb ha kiprobalod par ellenallassal kb melyik lenne a jo es az alapjan nezni valamit.
Köszi a választ, azóta kiderült,hogy mind az óra, mind a gomba is okés, csak tényleg a gomba lesz a hunyó valószínű, hogy nagyobb az ellenállása mint kellene!
Annyit meg tennél nekem, hogy ha tudod a pontos cikkszámát, sorszámát, vagy bármely konkrét azonosítóját a gombának, akkor azt írd le nekem!
Van egy 95-ös évjáratú 1.6-os Puntóm. Olyan problémám van, hogyha esik az eső, akkor rángat a motor, de nagyon. Száraz időben semmi gond vele. Ha esőben hidegen indulok, akkor nem rángat addig, amíg hideg a motor, de ha bemelegedett akkor nagyon rossz vele menni, főleg városban. Kint már abbamarad , gondolom a motortérben lévő meleg kiszárítja a párát. Minden autómosás után ez van. Elől lehet valami, mert a multkor a benzinkúton megmostam a szélvédőt és utána is rángatott. Mintha kihagyna egy henger. Ha valakinek volt ilyen tapasztalata és rájött mi a baj ossza már meg velem is!
nekem olyan hogy alig megy fel a felinel magasabbra. ez sztem a gomban mulik. probalj meg masikat, en ugy vettem hogy kertem egy olyat ami menet szerint jo bele (hegyaljanal vettem). merd le a jelenlegit es kerj olyat amit lemerve mas erteku, aztan vagy jobb lesz vagy nem :)
amit meg csinaltam hogy a diesel hutoviz abra alatti lampara rakotottem a hutoventillatort is. igy latom mikor kapcsol be, es az mar azt jelenti hogy eleg melege van.
Mint többen már én is kicseréltem a 55 1.1-ben a kilóméterórát, cseréltem hőgombát is folyamat ellenállásúra, vadonat újonnan vettem Unix-tól, és sajna a vízhőfok mutatója épp csak kitér 2mm-re üzemmeleg állapotban is, lehet az óra rossz vagy a gomba nem jó? Ha esetleg valakinek volt már rossz órája az is érdekelne, hogy derítette ki, hogy az a rossz és ha kiderült akkor azt lehet cserélni? Vagy volt már valakinek olyan, hogy egy új gomba rossz volt?
szoval: csattog belul vagy nem? ha csattog akkor lejott valami kampo vagy eltorott. ha nem akkor megtort a kabel, vagy eloxidalt a csatlakozo, vagy szetolvadt, ilyesmi. biztositekokat nezted? de sztem mindenkepp le kell szedned a burkolatot hogy megtalald az okat.
ma feltetettem a teli gumakat... de nagyon xar allapotban voltak ezert vettem 2 db ujat es megtartottam a regibol a 2 legjobbat. a nyarit is kikukaztam mert az is lekopott. sajna igy is benne volt 30e-ben a cserebere :(
Álítólag át lehet alakítani, mert a váltóba beszerelhető a km óra jeladója. Pontosan én sem tudom, de van aki már átalakította és azt írta, hogy könnyen ment. Punto1 Gt, Bravo, Brava váltóból kellene szerezni egy ilyen jeladót és átcserélni. Gondolom a spirálos hajtás kijön, helyébe rakjuk az elektromos jeladót és 1 szál vezetéket felhozunk az órához. Így írta az illető.
Segítségetek szeretném kérni. Az történt, hogy véletlenül olyan óracsoportot vettem, aminek a km órája nem spirálos, hanem elektronikus. Ennek ellenére beletettem, megnézni mit mutat. Az van, hogy a benzinszint jelző ok, a hőfokmérőhöz gombát kell cserélni, a fordulatszámmérőhöz „kék” kábelt kell keresni. De a Km óra problémás, mert a kábel úgy tűnik, ott van a csatlakozóban, csak éppen nem tudom van-e rajt jel. Magyarul nem működik. Közben kutakodtam. Az elektronikus km óra állítólag nem szerelhető bele a spirálosba, mert nincs bent a jeladó hozzá gyárilag. De milyen átalakítással lehetséges? Köszi a segítséget előre is.
Sziasztok, Örülnék ha valaki tudna hasznos tanáccsal szolgálni. 96'-os 1.1-es Puntóm van. Gyakran (de nem mindíg) gyorsításokkor megtorpan egy pillanatra majd elkezd húzni rendesen. Jellemzően a váltások környéki fordulattartományban illetve akkor csinálja amikor leveszem a gázról a lában majd újra gyorsítani akarok. Új gyertyák és új gyújtáskábelköteg van benne. Az üzemanyagszűrő is új benne. Bontóból most van benne egy másik MAP szenzor, de ezzel se jobb. Minden tanácsot szívesen veszek, mert nagyon bosszantó. Pillangószelep cserét is javasoltak már de a bontós pl azt mondta, hogy ezzel szinte sosem szokott baj lenni. Aki mellettem ül gyakran észre se veszi, mert nem érzékeli, hogy én már 1-2 mp-el hamarabb is nyomtam a gázt mint ahogy a kocsi megindult.
Rég írtam már ugyan, és ismét problémával fordulok hozzátok. Tegnap hullócsillag nézegetés közepette sikerült (nagy valószínűséggel) rátehénkedni a napfénytetőre, ami most baromira szorul. Lényegében le van maradva a bal oldala, és csak kézi rásegítéssel tud teljesen kinyílni, visszafelé (becsukáskor) pedig ha nem húzom elére szintén kézzel, akkor az üvegre akarja rátenni magát...
Ötletek, vagy bármi, kihez forduljak, karosszéria-lakatos, megbízható fiat szervíz, bármit szívesen fogadok, és előre köszönöm is. Ja és egy biciklis is belém jött, és végighúzta a kocsi jobb oldalát, de ez így csütörtök 12-re be is tudható... :( Szegény Punus...