Egyelore csak munkaba jarok a motorral. Mara van/volt tervezve, hogy kerulok egyet itt, a kornyeken. Tegnap lemostam, szep napsutes volt 15-6 fokkal. De a kod ma meg csak most kezd felszakadozni.
Mondjuk kiskonyvbe irogatas van az Ibizanal is. A szervizkonybe mindig belekerul a mit, mikor csereltek.
Illetve minden szamla belekerul az autok sajat kis pakkjaba.
Ha nagyon akarnam irogathatnam kulon kis fuzetbe is, de lusta vagyok. Es evi 6ezer km-en ne keljen tul sokat jegyzetelni. ;)
Illetve ilyen excel tablazatba irogatni a fogyasztastol az ablakmoso folyadekig mindent...noormalis? Az ilyen kozgaszdasz lelkueket sem erertem. Dehat mindenkinek kell egy hobby
Nem vagyunk egyformák én, ahogy írtam, szeretem tudni mi mikor mennyi idő után történt.
Ha nem jegyezném fel akkor ugyan hogyan is tudhatnám, hogy pl. mikor volt pollenszűrő vagy üzemanyagszűrő csere?
Ezek ugye nem minden olajcserekor esedékesek, mondjuk a 4 motion-nál a pollenszűrőt is mindig cserélem olajcserekor mert azt 1 perc alatt kicserélem, könnyen hozzáférhető helyen van.
A hétvéginél ez a középkonzol mögött van...bontani kell sokat hozzá.....én simán felnégyeltetném azt aki ilyet kitalált.
Aztán sorolhatnám, de a kis füzetek ( minden autónak van) sokat segítenek ha valamire kíváncsi vagyok.
En trehany vagyok. Nem irogatok semmit. Nalam az evi hasznalat nem indokolja a jegyzetelest.
Pont ma volt szereldeben atnezesen, par het mulva megy muszakira. Jobb elso gomb csuklo (ha jol tudom) kell es futomu allitas. A jobb elso gumi belso fele viseltesebb. Olaj, szurok stb csere minden muszakinal esedekes. 1 ev alatt ennyi problema volt/van vele.
Igaz nem ennyire részletesen, de én is feljegyzem az autóval történteket, nem fillérre persze, de szeretem tudni mi mikor volt rajta cserélve, javítva, mi meddig bírta stb.
A Ft/km nem érdekel, az autónak mennie kell ahhoz pedig karbantartás is szükségeltetik, így a km/költség annyi amennyi.
Tankolás meg nyilvánvaló, ha használva van az autó akkor tankolni is kell bele annyit amennyi kell. $
Tudtuk mire vallalkozunk es nem banjuk. Nem jelent nyugot. Ha kell kutyapanzioba megy, ha tud velunk jon. Ennyi. Itt a gyerek dontott, hogy inkabb iden nem akar kulfoldi nyaralast, csak a kutya is johessen.
"Hiába vennél újat az sem bírná sokáig, talán vmi házilagos barkácsmegoldással kellene kiváltani a gyenge részt, hátha úgy tovább bírná."
Nem veletlenul nem vettem gyari, ujat. ;) Egy darabig nezegettem evay-en, meg itt-ott, de nem erte meg. A hazi barkacs maradt kitalalva.
"Házhoz szállítással vetted kipróbálás, megszemlézés nélkül a motort?
Merész vagy, de ezek szerint bejött"
Igen, a munkahelyemre hoztak, mert napkozben ugye ott vagyok. Nem mondom, hogy itt nincsenek csalok (azok mindenhol vannak). De, tetszik, vagy sem, bizonyos akcentussal rendelkezo nepcsoportoktol semmit nem veszek. Pont. Nem erdeel, hogy ez milyen elojellel jar masok szemeben, de a tapasztalatok inkabb rosszak, mint jok. Igy marad a, nem.
Egy 25 eve letezo, (mar nem csak Yamaha) marka kereskedes es szervizbol vettem. Ha nem azt hoztak volna, amire szamitok siman visszakuldom. Ok, bukom a £100 foglalot. De meg igy is olcsobb lett lett volna, mint autokazni 2x3orat, furgon berlessel, hetvegevel stb...
A kalaptartó azért olyan mert spóroltak ott is az anyagköltséggel.
Régen is filcszerű anyagból volt mégis az örrökké valóságig kitartott, nekem sosem volt még kalaptartóval problémám pedig volt jó néhány "őskori" lelet 5 ajtós autóim ilyen kalaptartóval.
Hiába vennél újat az sem bírná sokáig, talán vmi házilagos barkácsmegoldással kellene kiváltani a gyenge részt, hátha úgy tovább bírná.
Házhoz szállítással vetted kipróbálás, megszemlézés nélkül a motort?
Merész vagy, de ezek szerint bejött.
Szombaton láttam a városban egy kereszteződésben a régen eladott ( hullaszállító) Passatomat, a párom már sokszor látta, teszko parkolóban le is fotózta, de én még nem futottam össze vele.
A rendszám tűnt fel.....természetesen csupasz fekete ( originál magyar design) lemezfelnikkel, oszt több ugye nem látszik kívülről.
"Tegnap foglaltam a bookingon szállást a horvát tengerpartra, repülni nem nagyon akaródzunk, így ha ló nincs "szamár" is jó lesz.
Persze ezen még lehet változtatni ha arra lenne igény, stornozni lehet elég sokáig."
Nyaralas egyre inkabb ugytunik, hogy belfold marad iden. A gyerek nem akar a kutya nelkul menni. Igy valoszinuleg csak helyben megyunk 4-5 napokra az ocean partra.
Azert a nejem figyeli a lehetosegeket, hatha bejon valami nagyon jo ajanlat. Valamelyik szigetre...
Kis kocsi, kis koltseg. Azert vannak tetelek, amiktol kinyilik a bicska a zsebemben. Kalaptarto. Egy filc szeru anyagbol formara preselt, gyakorlatilag sulyt tartani keptelen, csomagteret eltakaro dolog. Az osszes eltorik, szetzuzodik a razkodastol a feldogatasi pontjain. A ket szelen, a kis 'U' alaku muanyagok, amik raakadnak az oldalso muanyag pockokre egyszeruen kitorik. Na, ez kerul(ne) £70-ba (70x360ft), minimum. Na, annyiert nem lesz uj veve!
Igen, pont ilyen motort akartam. Kicsit hasonlo volt a te 4motion keresesedhez. Csak itt nem a sok van, de keves a lelakott talicska, hanem a kicsi a valasztek volt/van a piacon. Gyakorlatilag latatlanban vettem. Kiszallitas elott csak kepeket lattam rola, illetve a megfelelo hivatalos lekerdezeseket tudtam megtenni. De nem csalodtam, sot!
Apró örömök? Ha ezek azok akkor van mindig minek "örülni".:)
A Fabián a héten csomagtérajtó teleszkópok lettek cserélve mert a hidegben már nem tartották fent a csomagtérajtót, múlt héten jól hátba is vágott a lecsapódó ajtó mert elfelejtettem, hogy "elfáradtak".:(
Úgyhogy zajlik az élet.
A héten megjárattam a hétvégit is azzal mentem, úgyis a sok itthoni rövid táv nem kimondottam tesz jót a DPF-nek, kicsit kikormoltam.
No meglett a motor? Erre vágytál hát most motorozhatsz ezerrel, persze ha az idő engedi.
Errefelé nincs hó igaz nem is hiányzik, jöhetne már a tavasz.
Tegnap foglaltam a bookingon szállást a horvát tengerpartra, repülni nem nagyon akaródzunk, így ha ló nincs "szamár" is jó lesz.
Persze ezen még lehet változtatni ha arra lenne igény, stornozni lehet elég sokáig.
Az elet apro oromei ezek. Majd, ha nyugdijba vonulsz nem kell ennyit hajtani a szekeret. Es, ami nem megy, az nem is romlik el. ;)
Szerencsere nagy dolgok nem tortennek mifelenk. Ha leszamitom, azt a masfel centi havat, ami mult penteken reggel megjelent a faluban. Nem voltam boldog, mert 1 nappal korabban jott meg a motorom es gyalogolhattam a nedves-latyakos mocsokban.
Marciusban muszaki az Ibizan, elso fekbetetek biztos csere, tarcsak kerdeses. Es nem artana egy szett uj gumi sem. $$$
Hogy ne unatkozzak arról a 4 motion mindig gondoskodik, múlt héten estefelé, hazafelé alig láttam vmit is pedig xenon villanyom van ráadásul nem gagyi hanem gyári.
Az autó orra elé világítottak a fényszórók tompított üzemmódban, a távolsági az világított rendesen.
Néhány méterre világítottak az autó elé, no gondoltam ez már megint mi a mák, szintszabályzó?
Leadtam szereldébe a múlt pénteken hátha el is készül, de a hibafeltáráson kívül más nem történt aznap.
Bal oldali szintszabályzó (érzékelő ) volt a hiba oka, nem volt szintszabályzás.
Hétfőn megjött az alkatrész, és ki lett cserélve, még nem teszteltem az autót mert a héten a hétvégi autóval közlekedtem, de majd elválik milyen lett.
Garázsban, fal előtt jobb a fénye, és magasabban is világít, mint előtte hibás szintszabályzóval.
Ide is fel teszem a kérdést hátha itt valaki meg válaszolja.
Kérdésem a következő volna: Az ABS kocka alatt van nekem egy másik szerkezet ami szintén a fékcsöveken van, Valami villanymotor szerűség is van az oldalán neki is és csatlakozó(elektromos) is megy bele. Mi ez a szerkezet?
Létezhet hogy a menetstabilizátor azzal dolgozik ? Vagy mi ez a cucc?
Középső képen az ABS kocka felül , ebből a szögből nem jól látszik az alatta lévő cucc (kicsit zsúfolt helyen van ezért ilyenek a képek)
Az utolsó képen az ABS kocka motorja a felső az alatta lévő meg az (számomra) ismeretlen szerkezeté!
Hu bammeg ezt aláírom, látszik a megszokás hogy nincs pdf a kocsijainkba :)
Dpf...Famili frost cég 4 napig városban meg faluban járkálnak (környéken), 1 nap viszont 70 km-re mennek el, tehát hosszabb útra és az se volt elég mert állandóan jöttek égetni....:/
Egészen addig amíg az nem DPF-es, azt a sok városi rövid táv hamar teletölti.
A jelenlegi "szaladgálós" 1.4 PDTDI sem DPF-es hál istennek így semmi baja sincs immáron 6. éve a sok rövid távnak, ráadásul ezért csak 5,5-5.7 litert fogyaszt átlagban.
A benzines 1.6-os Passat ugyanott használva 13-14 liter nyelt el 100 km-enként....ez volt a benzines "előnye".:)
Újabb, fiatalabb dieselek már mind DPF-esek vagy SCR-kat-osok (AdBlue adalékos ) ezek sem szeretik a rövid távokat.