Hát ha benzin üzemben nincs hibalámpád akkor a gáz állitódott el, a benzines rész jó eséllyel rendben van.
Keresd meg a szappanosékat, őket szokták ajánlani.
Ha magad szeretnéd diagnosztizálni akkor kell egy ELM327 BT-s olvasó + egy torque program androidra.
Ha benzines üzemben a korrekciók (STFT, LTFT) pár százalékos eltéréssel 0 közelében vannak, gázüzemben viszont emlásznak akkor ott lesz a gond. Én félévente-évente rá szoktam nézni ellenőrzésképpen, jobb a békesség.
Általában célszerű a beszerelőműhelybe vinni, mert nekik akár a kezdeti beállítás is még megvan a gépükben.
Ha a jelzés mindig is megvolt, akkor az a CO érzékelő, ami kevés CO-t érzékel, ez nálam Opel esetében fordult elő.
Én a helyedben előbb az autó ECU-ját olvastatnám ki, hogy mi az a hibajelzés... mert a leírásod pont olyan, mint a legtöbb számítógép-felhasználóé: "kék halállal megáll"... csakhogy a "kék halál" egy információs oldal, annak az első és olykor az utolsó sorai rejtik a lényeget, a hibát/magyarázatot magát. Tehát az, hogy "hibajelzés" ide kevés, a konkrét hibaokot kéne megtudni, mert nem feltétlenül gázos jellegű a hiba, hiszen tisztább a kipufogógáz, mint benzines esetben és ezért ezt is hibának veheti és "szegény keveréknek" jelzi. Ha e tisztaság miatt az EGR szelep túl sokat van nyitva, akkor pedig az autó idővel elkezd rángatni, nem gyorsul rendesen, ezért is szokták azt ledugózni.
Néhány autónál nem kell hozzá kütyü, hanem ki is lehet villogtatni (gyújtás + 1 gomb és számolni hányat villan... több szám, így villogások között némi szünet).
Szóval első körben ne a gázost keresd meg, mivel nem a gázos működéssel van a gondod, hanem a benzines ECU érzékel valami hibát, azt tudd meg, hogy mi az... és ha az gázüzemben ledugózott EGR szeleppel is szegény keveréket ír, akkor a gáz befecskendezőt kell tisztítani, tesztelni, hogy megfelelően működik-e, kap-e elég nyomást, stb.
A feher gyertya szegeny keverekre enged kovetkeztetni. Nekem sose volt feher szinu. Gazzal is olyan volt, mint benzinnel. Mondjuk cserelve 60e km utan lett, szoval gyakran nem lattam.
Mind az öt egyforma. 43ezer volt bennük. Picit persze eszi az olajat 375ezer van benne, 160ezret ment gázzal. A motor még bontatlan. Csak a km. miatt cseréltem. Jól megy nincs hiba.
Nem kéne fehérnek lennie, bár a vízgőz esetleg. Nekem eleve a benzines indítás miatt sem lenne fehér, mert az kormoz. Lada Samara esetén, amivel gázzal is indítottam, ott évek múltán is tiszta (újnak tűnő) gyertyák voltak.
A fehérség talán a ködös idő miatt, nagy páratartalom miatt keletkezhetett, ami "vízkő" jelleggel kiült a gyertyára. Bár a levegőszűrő a ködöt/párát is némileg kiszűri, kivéve ha már annyit szívott át, hogy átnedvesedett.
Ha nézted a programjával, akkor láthattad a MAP-ot, azaz üresben felpörgetve dúsít mondjuk 120-as értékről 150-esig. Viszont ha az motor terhelve van, akkor a 120-asról máris 200 körüli értékre tud felugrani. (Álló helyzeti tesztelésnél ezt fényszórókkal, ködlámpákkal, fűtés rákapcsolásával és ha van légkondi az autóban (működik is), annak bekapcsolásával lehet a teszt során "műterhelni", hogy valósabb menetkörülmény keletkezzen.)
Szóval az alapjáratról rátaposás még nem elég kihozni a valós üzemi fogyasztást és emelt fordulati + gyorsítási dúsítás + terhelési dúsítás együtthatóit.
Szerezz még egy embert, aki nézi a gépet melletted, míg te vezetsz, vagy rögzítsd a programmal grafikonon az adatokat.
Ebből ki fog derülni, hogy pl. nyomáscsökkenés történik-e ilyenkor a reduktorban. Ha igen, a tartályszelep nyitottságának ellenőrzése az első, a második a reduktor nyomásértéke, hogy az a programba jól van-e megadva, , majd a benzinre visszakapcsolás nyomásértéke mennyire van közel a reduktor értékéhez (1,15 BAR-os reduktornál nálam 0,62 BAR-on (azaz a felén) van a benzinre visszakapcsolási érték) aztán reduktor után nincs-e szivárgás, a szelepeket az ECU megfelelő teljesítményűnek méri-e, illetve a szelepek tiszták-e, rendesen zárnak, kellően nyitnak.
Mind a két szűrő cserélve fél éve. Alá nézve a kocsinak nem látszik semmilyen sérülés. Szelep és a rendszer régi, eddig nem volt gond. Menetközben a szűrő cserekor lett nézve akkor minden rendben volt. Tele tartály esetén is ezt csinálja. Na ez az, előzés közben nem azt nézem a vissza jelző mit csinál, csak a csippanásra nézek rá, és ekkor látom, hogy gázon van, világít a zöld. ilyenkor van egy nagyobb torpanás.
1 szűrő fél éves 2 nem, de vezetés közben nincs rádugva a laptop, simán felpörgetve a motort nincs ilyen gond, nincs nyomás esés 3 programban ilyenkor minden rendben 4 hibakód a D.T. Gas saját programjából van
Az ECU nem úgy van beállítva, hogy bizonyos fordulat felett benzinre vált???
Több oka is lehet a nyomásproblémának:
-nincs teljesen kinyitva a tartály szelepe
-a kocsi alján lévő rézcső megsérült (fekvőrendőr, erdei terep, padka) és összenyomódott, így a keresztmetszete kisebb a kelleténél
-a folyékony főszűrő el van tömődve még a reduktor előtt (fehér szagosító takonnyal szokott tele lenni, ill. nálam fém forgáccsal volt)
-a reduktor van eltömődve
-a reduktor nyomása nem megfelelő
-az ECU rosszul van programozva (1,2 BAR volt nálam gyárilag beállítva a gázról benzinre visszaváltáshoz, ezt 0,8-ra le lehetett vinni, így 15-20km-el is többet lehet menni, igaz akkor már nem szabad taposni) Ha ez túl magas értéken van (pl. 1,5BAR, míg a reduktor 1,2BAR-os, akkor ez is okozhatja a visszaváltást... menet közben kell nézni a nyomásértékeket és kiderül)
-a szelepek biztosan megfelelnek az adott teljesítménynek? (Nálam 1,6-os autónál éppen határeset az ECU szerint a beépített szelep, noha ekkora teljesítményhez ezt javasolják.)
A "gáznyomás alacsony" akkor is megjelenik, amikor kifogy a tartályból a gáz. Ez hibakódot generál a DT-nél? Másnál ez természetes dolog.
Ha nem csipog előzés közben benzinre váltáskor, akkor nem az a gond, hogy nincs nyomás, mert ha nem lenne, nem kapcsolna vissza magától, csak leállítás újra indítás után.
Olyan kérdésem lenne hozzáértőhöz, hogy a D.T. Gas System rendszerben van egy 106 és egy 6 hibakód ami a gáz nyomás alacsony magyarázatot hozza a programba. Nos ez olyankor jelentkezett (szerintem, hisz nem volt a laptopp rákötve) mikor gázon előzők, és észrevétlenül gázról benzinre vált, aztán előzés közben vissza gázra.
Nekem hasonló Opelben volt, abban kb. 12 éves lehetett és nem volt gond vele. 1-et szétszedtem és ha jól emlékszem, nem tűs volt, hanem a tengely végén egy gumi volt.
Ha ez a gumi kikeményedik és berepedezik, tehát szivárog, akkor érdemes felújítani.
Ezek különböző értékűek, teljesítmény szerint vannak megszabva, ezért csak úgy szabadon cserélgetni nem épp szerencsés, ráadásul az ECU-kban (Zavoliban biztos) meg kell határozni, hogy milyen van benne és ahhoz mérten dolgozik vele. Tehát ha lecseréled és nem azonos értékűre, akkor az ECU-t is át kell programozni.
Nagyobbat felesleges beletenni. Ezek különböző teljesítményre vannak készítve, az ECU programozásakor kiírja, hogy az aktuális injektor kisebb, nagyobb vagy épp a szükséges határon belül van.
Igazából ha kiszeded a motorból, adsz rá gázt és nem érzel szagot, akkor nem ereszt, tehát nincs vele gond.