Segítsetek légyszi, hol találnék merci boltot Bp.-en, ahol pár apróság beszerezhető. Akksi tálca, fényszóró rögzítők, néhány szilent, ilyesmik. Vidéki vagyok, nem ismerem a pesti boltokat... köszönöm előre is.
Azon gondolkozom lassan meghírdetem a komplett Sportline belsőmet. Ha ez a rettenet 180-ért van fent, akkor az enyém szerintem bőven ennek a dupláját éri a patika Sportline bőr kormánynál és váltóval. Facebookon érdemes lenne behírdetnem tavasszal? Vagy kivigyem az osztrák talira, aztán dobjak rá egy pofátlanul magas árat?
Pontosan 14 hónapja, de semmit nem javult utána sem. Az viszont számít, hogy egy bizonyos gázpedál állásnál még hidegen is alig észrevehetően jelentkezik ez a hiba. Valaki erre egyszer azt mondta a diffi miatt van. Nos a difi hallgat mint a sír, szerintem ott ekkora lógás nem lehet
A kék csapásmérőnk (1994-es szívó C250 Diesel) automata váltója hidegen 1-2 be egy erőset üt/ránt vagy mondhatni lök egyet kapcsoláskor. 2-3ba pedig mintha csúsztatna egy kicsit. Ha üzemmeleh a technika, akkor enyhül 1-2 való lökés a csúszásnak nyoma sincs 2-3ba. Van valami adalék, vagy ötlet mi enyhítené ezt? Nem szándékozom 2-300 ért felújítani a rendszert, bontottban meg nem bízom.
A váltó olaj szintje szerintem kicsit magas. Tényleg járó motornál kell a váltóban a szintet nézni? Van egy 30 és egy 80 fokos szint, de bőven felette van ha a hőre nézem a szintet. Ez is okozhatja?
De ha már itt vagyok megosztom veletek a fejleményeket a 190 vadászatról. A 2,6 ugye elsőként kiesett a szórásból, mert nem tetszett sokminden rajta, benne és körülötte :)
A legérdekesebb az volt, hogy csak akkor indult el és kezdett valamennyire gyorsulni, ha lepadlóztam, de már annyira, hogy szint már hajlott a padlólemez. És akkor is csak iszonyú lassan, szinte félálomban mozgott. Lehet, hogy csak egyszerű a hiba, de ettől kezdve bizalmatlan lettem. Az általános állapota egyébként sem volt biztató, ismét bebizonyosodott, mennyire csalhatnak a képek a valósághoz képest. Amúgy a sor6 hangja tényleg csodás, de ezt tudtuk eddig is.
A következő egy 1,8 volt ami az első, sőt a második -már személyes - ránézésre is tetszett, a felszereltsége is majdnem jó volt, bár a klíma hiányzott. De a szín, az állapot, alacsony futásteljesítmény és a valóban gondosan dokumentált előélet miatt egy pillanatig elgondolkodtam a kompromisszumon. Az 1,8-as motor amúgy teljesen rendben volt, vígan pörgött, meglepően jól húzott- különösen a "ványadt", szerintem hamarosan fekvőbeteg 2,6 hoz képest. A 4-es automata szépen váltott, a diffi sem zúgott, és szépen utazott, ahogy ezt amúgy a típustól eddig megszoktuk és joggal el is várjuk. Egy dolog zavart csak, beüléskor és menet közben a vezetőülés érdekesen - Mercedeshez nem méltóan -nyöszörgött és imitt amott a műszerfal környékén is megzörrentek az elemek.
Kissé hunyorítva talán el is néztem volna a zavaró apróságokat, azonban a balesetmentesnek hirdetett autóhoz tartozó gondosan összefűzött papírhalomból kisvártatva kb a 85. oldal bogarászása közbeben kiderült, hogy igazából a kocsi törött volt, elemcsere, festés-javítás, miegymás történt nem kevés pénzért a motor környékén is jónéhány évvel ezelőtt. Érdekes, hogy bennehagyták ezeket a papírokat - biztosító, kárfelvétel stb, - és most azt gondolom, hogy nem szándékosan, mert a papírok átnézése előtt többször is rákérdeztem, volt e törve és rendre bizonygatták, hogy dehogy, sosem, semmi....
Ezek után persze már más szemmel néztem rá, és azt sem tudtam figyelmen kívül hagyni, hogy a baleset bekövetkeztéig a műszaki vizsgákon hiba nélkül ment át, azt követően viszont állandó olajfolyás, rozsda és egyéb - apróbbnak tűnő - problémák kerültek a vizsgabiztosok megjegyzéseibe. Aztán, még jobban megvizsgálva a javított elemeket az ajtók gumikéderei alatt sajnos mindegyiken felfedezhető volt a kezdődő rozsda főleg alul. Pedig szakszervíz javította, jó drágán de sajnos a korrózióvédelem úgy tűnik, nem jött össze nekik. A sértetlen helyeken amúgy minden rendben volt. De mivel a bogár már benne volt a fülemben, így szomorúan elengedtem őt is.
Mint a mesében, aztán megérkezett a harmadik, és valóban - teljesítményre legalábbis - ő a legkisebb 2.0 (102 Le) viszont neki 2. átvizsgálást követően egyelőre elhiszem a balesetmentességet, a futásteljesítményt. Ezen túl, a felszereltsége számomra több, mint teljes: klíma, automata, tempomat, tolótető (!) hogy csak a legfontosabbakat említsem. Persze érezhető a szívós(s)ága, nem ugrik úgy mint egy "einspritz" de kicsivel nyomatékosabb, nyugodt és meglepően kellemes. Ő viszont menet közben néma, semmi nem zörög, nem mocorog. Úgyhogy eddig OK, nemsokára folyt. köv.
Viszen?? Szerintem (Karesz) nem különösebben specialista, a 190 amúgy is faék, csak átgondolt és jó minőségű alkatrészekből. Azon röhögök a mai napig hány merciből dobott ki motort vélt hibák miatt.... Aztán egy gyertya kábel csere megoldotta volna a problémát.
Ke szakértő? Árva András, de hogy rajta kívül ki tud valósan javítani nem tudom. A környékbeli "szakik" ezalatt értem Veszprém megyét, csak belekotorgatnak. Én valamennyire átlátom, a sajátom pl szétszedtem anno. Én is autószerelő vagyok meg autóelektronikus, ha ez megnyugtató. 😎😂
Eladó kormányon nincs... De ha lesz jelzek.
Fehérváron viszont Gaál Péter a Merciszerviz tulaja nagyon képben van, viszont nem tudom ő mennyire mászik már bele.
Szia, nyáron én is ebben a cipőben jártam. 190 est akartam venni, lehetőleg 2.6 ost. Minden forumon a KE hibái és javításának nehezsegei köszöntek egyöntetűen vissza. Nem tettem le még egy jó benzines 190es ről, de egyenlőre böngészek külföldi forumokon is. Elvileg át lehet építeni, de még nem volt sok időm kibogarászni, esetleg valakinek tapasztalat?