Komolyan öregszem... Már megint nem esett le, hogy újabb típussal repültem a nagy tócsa partján.
Ahogy a melyik repteres topikban említettem, LGA-MIA viszonylatban sikerült a Delta MD-88-ra szert tenni, aztán a visszaúton, MIA-ATL között meg váratlanul upgradeltek is az 1D ülésre....:-)))) Az MD az MD, és az 1D-n kétségkívül csendesebb a dolog (pláne a fotelben), mint a 27C-n.....
Az új lista:
DHC-8-300: Tyrolean DHC-8-Q400: SAS Embraer EMB-120 Brasilia: BAS Embraer EMB-145: Rheintalflug Embraer E-190: KLM ATR-42: Alitalia, Royal Air Maroc, Tarom, CSA, JAT A300: Delta A310: Delta, Turk Hava Yollari A318: Air France A319: Lufthansa, Swiss, Alitalia, AUA A320: Lufthansa, bmi, TAP A321: Lufthansa, Swissair, bmi A330-200: KLM A340-300: Lufthansa, Iberia A380-800: Emirates An-26: United Nations Avro RJ 85: Sabena BAe-146: Tyrolean, British European B727: Royal Air Maroc, Delta, All Nippon Airways, meg néhány más is B737-200: sokkal B737-300: sokkal B737-400: Malév, KLM és még sok másik B737-500: Malév, Balkan, Lufthansa B737-600: SAS, Malév B737-700: Malév, Transavia (basiqair) B737-800: Malév, KLM, ArkeFly, American B737-900: KLM B747-200: Lufthansa, PanAm, Swissair B747-400: Lufthansa B757: British Airways, Delta B767-200ER: Malév
B767-300 és 300ER: Arkefly, Delta B777-200LR: Emirates B777-300ER: Emirates Beech King: United Nations Beech1900: Air Littoral Canadair Regional Jet-100, 200, 700 és 900NG: Air Littoral, Lufthansa, SAS Dornier 322: nem tom mivel DC-8: Swissair DC-9: Swissair, All Nippon, Delta, SAS DC-10: Swissair, Northwest Fokker 50: KLM Cityhopper, VLM Fokker 70: Malév, KLM, Tyrolean Fokker 100: Tyrolean, PGA, Brit Air, Portugália Airways IL-18: Malév IL-62: Aeroflot L-1011: Delta MD-11: KLM MD-80: Alitalia MD-82: SAS, Delta MD-83: SAS, Spanair MD-87: SAS
MD-88: Delta Saab 2000: Crossair Saab 340B: CAT Tu-134: Malév Tu-154B: Malév
Airbus A319 (Air France, Air Serbia, British Airways, Delta, easyJet, Lufthansa, TAP) Airbus A320 (Air Canada, Air France, Alitalia, British Airways, Delta, Edelweiss, Jetstar, Lufthansa, Northwest Airlines, TAP, Wizz Air) Airbus A321 (Egypt Air, Lufthansa, US Airways)
Airbus A330-300 (Air Canada, Finnair, Northwest-Delta)
Airbus A340-300 (Air France, Lufthansa)
Antonov AN-2
ATR 42-500 (Tarom)
ATR 72-200 (Air Serbia)
BAe 146-RJ85 (CityJet)
BAe 146-RJ100 (Swiss)
Boeing 737-200 (Egypt Air) Boeing 737-300 (Air Serbia/JAT Airways (untitled), Malév, Lufthansa, Tarom) Boeing 737-400 (Malév) Boeing 737-500 (CSA, Malév) Boeing 737-600 (Malév) Boeing 737-700 (easyJet, Malév) Boeing 737-800 (Malév)
Boeing 737-800WL (Delta, KLM, Ryanair, Transavia) Boeing 747-400LR (Qantas) Boeing 747-400M (KLM)
Boeing 757-200 (United)
Boeing 757-200WL (American Airlines, Finnair)
Boeing 757-300WL (Arkia)
Boeing 767-200ER (Malév) Boeing 767-300ER (Delta) Boeing 777-200ER (Alitalia, American Airlines, British Airways)
Ha már hátasról van szó, akkor nyugodtan add le a rendelést: Milyen gépet lőjek neked a Maho beachen kábé egy hónap múlva? Esetleg valamilyen szuvenírt szeretnél a bárból?
:-)))
De, beszeltunk rola, vegul tul maceral lett volna kijutni BHX-ba, meg vissza es tul keson kezdtuk volna el szervezni.
A terv megvan a kovetkezo utra is, de kicsit felek tul magasra tettuk a lecet. Mar elkezdtem a levelezest, remeljuk osszejon. Ha igen, akkor Utas2 nekifutasbol dob majd hatast. :)
Emellett meg idenre csak meglesz a Jak-40 vagy Jak-42 es a BAe ATP. Esetleg a Beech 1900D, de nem szaladok elore.
Szoval, akkor rovidebben, mint az elobb. Zahnstein forumtarssal tettuk meg az utat, az A.net foruma alapjan. Ott irtak, hogz aprilis elejetol kivonjak a tipust, tehat, ha valaki repulni akar vele, addig meg kell tennie. A legerosebb tippnek az OSL-SVO-IST volt, ahol az elso szakaszt SSJ, a masodikat pedig IL-96 repulte. Az ar volt a masik donto tenyezo, 140 EUR-ert ajandek volt az elmeny.
Bar szamitottunk ra, nem esett tul jol a teny, hogy az SSJ-t becsereltek A320-ra. Igy vegleg izgulosra sikerult az a 6 ora, amit vizummentes tranzitalassal SVO-n toltottunk. Fortuna vegul mellenk allt es kibuszoztunk a csoda melle.
Gepunk, a RA-96007, 1992 keszult el es kerult az Aeroflothoz. A fedelzetre lepeskor nyilvanvalova valt, hogy azota nem igazan nyultak az interiorhoz. :)
A tipus igazi meglepo muszaki csodakat rejt. A kozepso overhead compartement hianyzik, amitol az egesz kabin csarnokszeru. A legbefuvok az elotted levo hattamlaba van beepitve, akarcska az olvasolampa. Ez utobbit sikerult olyan kitunoen elhelyezni, hogy totalisan hasznalhatatlan. Az oxigenmaszkok szinten itt voltak.
A panelek es kulonbozo kisebb tarolok ajtai kicsit megfaradtak az evek folyaman, igy kisebb tarsasjatek alakult ki a konyhanal felszallaskor, hogy ki tudja elkapni a kiesett kavesbodont. :)
A kabin egyebkent meglepoen csendes, a legnagyobb zajt szamomra a belso lift jelentette, amin a lenti konyhabol kuldtek fel az eteles trolikat.
A kiszolgalas egyebkent 4 csillagos volt, takarot es remek meleg etelt is kaptunk a ket es fel oras repulesre.
Beszurok par kepet is, hatha a hangulatot visszaadja.
BAe146/Avro RJ100 (Swiss, valószínüleg ex-Crossair gép volt)
IL-18 (Malév vagy Interflug, vagy mindkettö, már nem emlékszem)
TU-134 (szintén békebeli repülések voltak, nagyrészt Malév)
TU-154 (detto)
Boeing 737 (-200, -300, -400, -500, -600, -700, -800) Austrian, Lufthansa, Ryanair, Air Berlin, Lauda Air, Bulgaria Air, Tarom stb. Valószínüleg a leggyakoribb típus, amiben ültem.
Boeing 747-400 Lufthansa
Boeing 767-300ER Austrian
Boeing 777-200 és -200ER (Saudi Arabian Airlines és Emirates)
Airbus A310 (Kuwait Airways)
Airbus A318 (Tarom)
Airbus A319 (Lufthansa, Austrian)
Airbus A320 (Lufthansa, Austrian, Turkish Airlines, Fly Niki)
Airbus A321 (Lufthansa, Austrian)
Ezek (319-321) vetekszenek a 737-essel, a franc sem emlékszik már, hány légitársaságnak van.
Airbus A330-200 (Emirates)
Airbus A340-200 (South African Airlines)
Airbus A340-300 (Austrian)
Airbus A340-600 (Lufthansa, South African)
Airbus A380-800 (Lufthansa), ismét, csak most stílusosan a Johannesburg nevü masinával, nem a Wiennel. A Wiennel júniusban voltam és hivatalosan csak két hete keresztelték itt Bécsben.
Fokker 70 (Austrian)
Fokker 100 (Air Berlin, Austrian, Iran Air, Iran Aseman Airlines)
McDonnell Douglas MD-90 (Saudi Arabian Airlines, kellöen leharcolt állapotban)
Hova jarnak meg mindig IL96-tal? Talan Dubajt lattam egyszer futoban a menetrednben, de abszolut meglepodtem, hogy pl Vlagyivosztok mar evek ota A330. Szomoru, szomoru...