Köszönöm, értem! És olyan kombinációról meg nem tudni, ahol sima B-vel elhúzom. Gondolok itt arra hogy egy olyan autó és trailer kombinációja ami határérték alatt mozog egy kombiautóval a szállítón. Audi A4-ről lenne szó. A kombinációt úgy értem hogy esetleg egy nagyobb pickup vagy családi autó és egy könnyűfémes trailer. Előre is köszönöm a választ.
Sziasztok. Minap az internetet böngésztem és egy érdekes cikkre lettem figyelmes. A Vezess.hu szak írójától idézek. " A trélerről hallva a legtöbben a kéttengelyes utánfutóra gondoltak, amivel a manőverezést is tanulni kell és vezetése sem szabályos sima B-kategóriás jogosítvánnyal. Bérelni lehet azonban platós autószállítót is, amivel sima személyautós vezetői engedéllyel vihetjük a rendszám nélküli vagy meghibásodott autót" Na most ha ezt jól értelmezem akkor egy ilyen ráállós autómentő - autószállító 3,5 alatti tréllerhez nem kell B+E kiegészítő? Egyébként a teljes cikket ezen a linken éritek el ha valakit érdekel. Második bekezdés. Ui. tudom hogy régi a bejegyzés 2015 évi ez azóta változott, vagy tényleg így kell elképzelni? https://www.vezess.hu/magazin/2015/12/09/lerobbanas-mibe-kerul-az-automentes/ Előre is köszönöm a segítségeteket. További szép napot mindenkinek.
Próbálom értelmezni a szabályozást, de nem tiszta. Szeretnék honosítani egy szlovák autót, aminek még van 1 év érvényes műszakija, ellenben a zöldkártyája lejárt. Ilyenkor tudom honosítani egyszerű szemlével, vagy kell műszakoztatnom is? Elvileg Magyarországon már nincs külön zöldkártya, viszont a behozatalnál érvényesnek kell lennie a külföldi igazolásoknak. Köszi a segítséget előre is.
Ritka kivételtől eltekintve senkit nem érdemes megbízni! Magadat igen! Kimész, kinézed, megveszed, hazahozod! Meg a megbízhatóság nem a honlapjától függ.
Tudtok ajánlani MEGBÍZHATÓ céget, aki behozatallal foglalkozik? Amiket találtam, mind nagyon egyszerű oldallal rendelkezik, általában referenciák nélkül, de az se jelentene sokat önmagában, ha feltennének pár képet referenciának, szóval inkább Ti tapasztalatotok érdekelne, hogy kit érdemes megbízni.
minél többet olvasok utána annál inkább elveszek az információk forgatagában (mintha 10 embertől kérdeznéd meg, hogy mennyi az idő és mindenki mást mond).
Szóval németből szeretnék autót hozni, kb 7-800 km távolságra a lakóhelyemtől. Opció még, hogy a kornyéken él a sógorom, kinti lakcime is van és jelenleg is van német rendszámú autója (amit hitelre vett kint, tehát fogjuk rá, hogy legális... :))
Opciók:
a)
tréleren hazahozzák az autót (ajánlatok kb 110.000 Ft vagy 350 eur) és leteszik a házelőtt
b) kiutazok (mondjuk busszal, ez kb 12.000 Ft) és veszünk rá piros, export rendszámot (na itt vesztettem el a fonalat. Ok hogy szabad áras és gépkocsi függő, de mégis mennyibe kerül - biztosítás 30 napra, rendszám dija, átiratás és egyéb kinti okmányirodai költségek). + ehhez jön még a hazajutás költsége (osztrák és magyar autópályadij, üzemanyag)
c) bérelek egy P rendszámot sofőrrel és hazahozza az autót (amit itt ismerek az napi dij összege kb 30.000 Ft. Ez két napra számolva + üzemanyag már közel sem annyira buli)
d) sógorom kint a nevére megveszi az autót, német rendszámmal majd behozza megveszem tőle és a rendszámot meg elteszi és kint kivonatja az autót a forgalomból, de a rendszáma marad nála (jó lehet másik autóra)
Mivel a b) opcióban nem vagyok biztos az összes költségében ezért nehéz kalkulálni. Valakinek személyes tapasztalat mostanában?
Sajnos az okmány irodában azt mondták hogy a teil I- nélkül nem lehet forgalomba helyezni járművet, körözést sem adnak ki. És mivel nincs németországban forgalomban ezért ott sem fognak semmilyen papirt kiállítani, hacsak nem helyezem újra ott forgalomba.
Amit kicsit furcsának találok, hisz Teil II vagyis a törzskönyv megvan, adásvételivel. Tehát nem lopott stb, egyzserűen a 3 okmányból egy elveszett...
Szóval egyenlőre nem tudom mitévő legyek ezzel kapcsolatban
Adott egy autó, amit 2 éve hoztak be az országba de nem helyeztek forgalomba itthon. Szeretném megvásárolni, de hiányzik a Zulassungbescheinnigung Teil1. A teil 2 (törzskönyv) és a Fahrzeugsbrief meg van.
Van tapasztalat arról, hogy hogyan lehetne pótólni a Zulassungbescheinnigung Teil1 -forgalmit- ?
Nekem egy egylapos forgalmi van franciából,amire tollal keresztbe rá van írva a kijelentés percre pontosan. Meg ehhez adtak még egy papírt a kijelentésről ami hozzá van tűzve. COC papír nincs.
egy olyan kérdésem lenne, hogy Franciaországból hoznánk egy kisautót, és a kereskedő azt írta, hogy a "COC"-t (megfelelőségi nyilatkozatot) nekem kell kiváltanom.
Kérdés:
- enélkül forgalomba helyezik itthon a kocsit? (elvileg ugye ezt a gyártó adja ki, az én felfogásom szerint csak első forgalombahelyezéskor kellene)
- egyébként ez kit terhel? (kb. mint itthon az eredetiségvizsgálatot az eladónak kell állnia).
Sziasztok, egy kérdésem lenne. Adott egy autó amit Ausztriába találtam, egy kalkulátorral beírtam az adatokat.. és ezt adta ki.
Vételár
1 106 000 Ft
Regisztrációsadó
136 033 Ft
Vagyonszerzési illeték
111 150 Ft
Műszaki vizsga (Honosítás)
8 000 Ft
Eredetiségvizsgálat
20 000 Ft
Rendszám
8 500 Ft
Forgalmi engedély
6 000 Ft
Törzskönyv
6 000 Ft
Utiköltség
12 000 Ft
Összesen
1 413 683 Ft Ha jól értelmezem akkor ez most ilyen plusz - mínusz pár ezer forintos eltérés jelentkezhet, de nagyjából erre az összegre kell számítanom, amire Magyarországon teljesen az én nevemen lesz, és használhatom teljesen félelem nélkül, és ne kelljen arra gondolnom mikor állít meg a rendőr és büntet meg. Előre is köszönöm a válaszotokat.
Sziasztok!
Külföldről (leginkább Németország) szeretnék autót venni.
Tudnátok olyan megbízható személyt, céget ajánlani aki ezt kedvező áron hazahozná?
Ha németből hozol német ideiglenes rendszámmal autót,ott is a neveden lesz a forgalmi. Mégis kell rá vagyonszerzési illeték. Itt is fog kelleni,regadót viszont nem kell fizetni. Nekünk szlovákból jött úgy autó,hogy nem,hogy a forgalmi,de a törzskönyve is saját néven volt. Mégis kellett fizetni. Ez kb két éve volt.
Bocs, nem voltam egyértelmű. A saját autómról van szó, a honosításkor fizettem már rá regadót és vagyonszerzési illetéket. Kénytelen vagyok ide-oda rendszámozni, ezért kérdeztem, hogy ha megint magyar rendszámot szeretnék rá, akkor lehúznak e egy újabb bőrt az emberről a vagyonszerzési illetékkel.
Érdekes kérdes, mert pl honosításkor befizettették velem ezt, hiába volt a külföldi papír is a nevemre kiállítva, szóval már akkor sem szereztem semmilyen új vagyontárgyat.
Érdeklődnék, hogy tudja e valaki mi a helyzet az olyan autóval, ami egyszer már honosítva lett, de ismét be szeretném hozni, mert időközben külföldi rendszámos lett megint?
Logika szerint nem kellene ismét regadót és vagyonszerzési illetéket fizetnem, remélem így van.
Külföldi autó behozatalra adtam én is a fejem. Mobile-n böngésztem már sokat, de eszembe jutott, hogy itt van még pár másik ország is,többek között Ausztria és Szlovákia is. Utóbbiról nem találtam semmilyen cikket. Valakinek van tapasztalata onnan behozatal témában? Érdemes ott nézelődnii? Mire kell vigyázni Szlovákia specifikusan?
Szerintem inkább a franciáknál nézz szét ha lakóautó kell. Tőlük 2-3000euróig bármit érdemes behozni és jó nagy a választék is gyakorlatilag minden van. Citroen c25/c35/Hy , Peugeot J7/J9 ,Fiat Ducato ,Renault master T35 /Saviem /Traffic /Estafette ,Régi VW LT 1996 ig T1/T2/T3/T4, Ford transit,Iveco ,Mercedes,Hanomag, stb .