Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zs_Gergő Creative Commons License 2023.05.14 0 0 71182

Sziasztok! 2003-as Citroen Xsaraba a hátsó ablaktörlő folyamatosan működik. Relé hibára gyanakodok, de nem tudom hol találom. Tudnátok nekem segíteni?

toji76 Creative Commons License 2023.05.14 -1 0 71181

Sziasztok!

 

Van valaki Dunaújvárosban vagy a közvetlen környékén aki fel tudná programozni a távirányítót?

 

Most először dobta el a kulcsot akku csere után, eddig soha.

drtuka Creative Commons License 2023.05.13 0 0 71180

Hello,

 

Segítséget szeretnék kérni,.

Adott egy Xsara I 1.4B KFX-es.

A ford mérö gyújtás után felugrig 1000re, mintha az lenne neki a 0as pozicio

+,

A km/h mutató pedig késik kb.30km/h-át, pl.kijelzés:80km/h  valós sebesség:110km/h.

Mi lehet a hiba? 

 

Volt előtte egy akku lemerülés is. Kóze lehet hozzá?

 

Illetve, mitöl lehet motorféknél zörgö hang a motortér felől?

Csak rkkor, gyorsításkor, üresben semmi.

 

Köszónöm előre is segítséget.

 

dethroner1 Creative Commons License 2023.05.09 0 0 71179

Nekem hasonló volt, random nem indult, csak kattant. Indítómort kellett cserélni.

Előzmény: Barack8 (71168)
NIZSDBB Creative Commons License 2023.05.08 0 0 71178

A gyújtótrafó cikkszáma 1,4 Benzines motorhoz ERA 880035A

 

Bocsi a képeket nincs időm feltölteni,mert tömöríteni kellene..

Előzmény: NIZSDBB (71177)
NIZSDBB Creative Commons License 2023.05.07 0 0 71177

Tisztelt Fórumtárs! 

 

Az 1,4 benzines motorhoz legjobb az "ERA" gyújtótrafó,sajnos most nem tudok neked cikkszámot mondani,van a munkahelyemen egy vadi új az autómhoz vettem(tartalékban) hétfőn megnézem este küldöm a képeket és a cikkszámot.

 

A tippet egyébkéz FEZ fórumtárs súgta,köszönjük FEZ....

Előzmény: kamahaza13 (71173)
NIZSDBB Creative Commons License 2023.05.07 0 0 71176

Az 1,4 benzin motor vezérlője....egy kis kép...

Előzmény: NIZSDBB (71175)
NIZSDBB Creative Commons License 2023.05.07 0 0 71175

Tisztelt Csaba!

 

Sagem S2000, 1,4 benzin KFW motorkód,   motorvezérlőnél biztosan működik, Nekem is így működik már régóta. Nekem is beázott az egyik csatlakozóm a három közül!

 

Venni kellene egy jól működő motorvezérlőt ,sajnos bontóból ez is lutri nekem a második vétel lett csak jó, az elsőt amit vettem hibásan működött! 

 

A saját motorvezérlődből ki kell olvasni azon információkat amelyek a BSI -vel történő kommunikációban azonosítja a motorvezérlődet, a bontott vezérlőből ki kell forrasztani a megfelelő alkatrészt!

 

A saját vezérlőből kiolvasott tartalom , bele tölthető egy új alkatrészben, amit be forrasztva a bontott vezérlőbe azonnal működőképes lesz! Használható az eredeti alkatrész is a saját autód vezérlőjéből is!

 

Figyelembe kell venni hogy a (bontott) vezérlőd egy másik motorhoz "adaptálódott" egy bizonyos időnek el kell telnie míg a bontott vezérlőd a te ( motorod fizikális paramétereihez alkalmazkodik: Futás teljesítmény,kopottság egyéb jellemzők,stb..) 

 

Egy kicsit bonyolítja még a dolgot hogy a SAGEM vezérlők ki vannak "valami gumis anyaggal töltve" amit manuálisan ki kell kapargatni....

 

Másik opció: Kulcs-BSI-motorvezérlő komplett cseréje! viszont ilyet még nem csináltam....

 

A metódus szerintem hasonló lehet a BOSCH, Siemens ,Valeo vezérlők esetében is...

 

 

Előzmény: csaba12345 (71169)
toji76 Creative Commons License 2023.05.02 0 0 71174

Fojtó szelepet szerintem ki kell takarítani

Előzmény: kamahaza13 (71173)
kamahaza13 Creative Commons License 2023.05.01 0 0 71173

Üdvözlök minden Citröenes Fórumtagot!

 

Segítségeteket kérem a következő problémához. Van egy "már régóta fiatal" 2001 es Citröen Xsara II személygépkocsim. 1.4. benzines. Gyakran visszatérő probléma, hogy az indulás után néhány perccel a motor kicsit rángat (a motorhibajelző lámpa bekapcsol) és érezhetően lassabban megy az autó.  5-6 perces leállás utáni újra indításkor már elmúlik ez a probléma. Most volt szervizben, de a probléma nem múlt el. A gyertyákat kicserélték. Azt még megemlítették, hogy lehet a trafócserére is szűkség lehet, de nem éreztem meggyőzőnek ezt, hogy a probléma majd megoldódik ezzel. Cseréltetném, de a tapasztalatotokra is kíváncsi lennék. (Olvasgattam trafó témában a korábbi írásokat, de nem tudtam mégsem megnyugodni. ..A másik visszatérő probléma, ha pl egy normál tempó után pl a körforgalom előtt lelassítok a kocsi leáll. Ez is  összefüggésben lehet a trafó hibával?

 

Köszönöm a megtisztelő véleményeteket.

(FT)

FeZ_ Creative Commons License 2023.04.27 0 0 71172

Ha megvan az autó eredeti immo kódja, akkor lehet, hogy fel lehet tanítani a motorvezérlőt. 100% biztosat nem tudok, mert még eddig nem kellett ilyet csinálnom. Bontott BSI esetén pl. töröltetni kell a feltanítás előtt, azt meg nem lehet a Lexia-val. 

 

 

Előzmény: csaba12345 (71171)
csaba12345 Creative Commons License 2023.04.26 0 0 71171

Egy lába kitört és van még néhány ami elég ramaty állapotban van, ami bele fot megette a tövét.

Ha sikerül szerezni egy bontott vezérlőt, az a lexiával fel lehet tanítani vagy kell valami más is hozzá?

Előzmény: FeZ_ (71170)
FeZ_ Creative Commons License 2023.04.24 0 0 71170

Hát ha a vezérlő nem halt meg, akkor kreativitással pótolható a hiányzó láb.

Ha nincsen kreativitás és/vagy meghalt a vezérlő is, akkor a legolcsóbb egy bontott, jó vezérlő. Ezt persze fel kell tanítani az autóhoz. Azután van a másik, "segíts magadon" szerű módszer, hogy veszel egy "vezérlő szettet" bontásból egy ugyanolyan autóból, mint a tiéd. Nem mindegy, hogy mikori az autó, mert attól függ, hogy mi kell hozzá szettben. Az újabb Xsara-nál még ez utóbbi megoldás után is előfordulhat, hogy tanítani kell diaggal ezt-azt, mert felszereltségfüggő, hogy mi van a vezérlő fejébe feltanítva. 

 

 

Előzmény: csaba12345 (71169)
csaba12345 Creative Commons License 2023.04.23 0 0 71169

Sziasztok!

Utolért a vég. A motorvezérlő csatlakozója beázott, csatlakozót lehúzva több láb elkezdett oxidálódni, egy láb sajnos teljesen megadta magát. Visszadugva a csatlkozót az autó nem indul. Akinek volt hasonló esete hogyan oldotta meg a problémát. Előre is köszi.

 

Barack8 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 71168

Sziasztok. Az autónk olyan hibát produkált, hogy időnként (meleg motornál) nem indult el. Az akksi a motort nem forgatta, a többi elektromos funkció működött. Az autó kb fél óra várakozás után szépen indult. A 3. ilyen alkalom után kicseréltem a 3-4 éves akksiját. Az autó vadiúj akksival 3 hónap alatt 2 alkalommal ismét ilyen hibát produkált. Multiméterrel rámértem az akkumulátorra és 12,43 Volt-ot mértem, míg a 3 hónapja álló régi akksinál 12,57 Voltot.

Szerintetek mi lehet a hiba! Az új aksi és vigyem vissza garanciába? Vagy valami motorvezérlés, kábelezés?

dethroner1 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 71167

Klímakompresszor tömszelence javítása, cseréje ennyire nehéz művelet, hogy nem találok rá Pécsen senkit? Tavaly a Marso-nál még vállalták volna, akkor nem csináltattam, most bementem hogy most már kéne, erre azt mondják már nem dolgozik náluk az ember, aki tudta csinálni :(

JefiifeJ Creative Commons License 2023.04.18 0 0 71166

Sziasztok,

 

mostanra rájöttem, hogy "nehéz, nincs, már nem gyártják" stb, de azért teszek egy próbát itt is.

 

Az alábbi képen sárgával jelölt díszcsíkot, vagy egész díszrácsot keresek (a szín nem számít). Segítsetek lécci! Köszi!

 

 

NIZSDBB Creative Commons License 2023.04.17 0 0 71165

Több mint tíz éve van nálam, első tulajtól vettem! 73890 KM-mel! Most fordult a napokban 158900 KM-re! 

Most augusztusban lesz 20 éves az autó... Van másik autó is a családban, nem csak a Xsarát használom. Ameddig gazgaságosan üzemben tudom tartani addig marad.... mára már hozzám nőtt....szertem....

 

 

Előzmény: toji76 (71164)
toji76 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 71164

Mennyit futott az autód?

Előzmény: NIZSDBB (71163)
NIZSDBB Creative Commons License 2023.04.14 0 0 71163

10 éve használok 5W-40 viszkozítású olajat. PSA B71 2296 specifikációval, és Nem TOTAL márka, a Xsarába 2003 1,4  KFW motorkód,benzin hibátlanul üzemel a motor... Volt benne egy szezonban 4 évvel ezelőtt 0W- 40 viszkozítású motorolaj-Ősztől-Nyár végéig mert akkor sokszor mentem rövidebb távokat a motor az üzemi hőmérsékletét nem mindíg érte el..... És nem tapasztaltam számottevő olaj fogyasztást.

 

Kiváncsi leszek hány évet bír még ki.....minden év bónusz... 

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (71158)
joco81 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 71162

Citroen Xsara Club Hungary

Erre keress rá és csatlakozz. Pár perc és jóvá hagyják.

Előzmény: toji76 (71161)
toji76 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 71161

A facebookosra nem engedett be "nincs jogosultságom" címmel, a másik viszont tökéletes anyag.

 

Nagyon köszönöm a segítséget.

Előzmény: joco81 (71160)
joco81 Creative Commons License 2023.04.13 0 0 71160
Előzmény: toji76 (71159)
toji76 Creative Commons License 2023.04.13 0 0 71159

Sziasztok!

 

Nincs valakinek elfekvőben ködlámpás első fényszórója?

 

Nekem szétesett benne a tompított foglalata és így nem lehet vele közlekedni, viszont ezzel járok munkába.

 

Le kell vennem a lökhárítót hogy kivehessem a lámpát, annak mi a menete, mert még sosem vettem le.

 

 

Ja vezető oldali lámpa kellene, azaz BAL

FeZ_ Creative Commons License 2023.04.06 0 0 71158

A két olajnak csak a hidegoldali viszkozitása tér el, azaz egy melegebb (még csak nem is üzemmeleg) motornál már tök ugyanolyan a két olaj. Pont a hidegindításnál van különbség köztük  - és emiatt is eheti a kopottas motor az 5w-t hidegen, amikor még nagyobbak a hézagok a motorban - és sajnos pont hidegindításnál van a legnagyobb szükség a gyors olajnyomás felépülésre mindenhol. 

Nem egy ilyen motor jár 5w-40-el, hibátlan hanggal.

Természetesen nem akarok meggyőzni senkit, mert talán írtam korábban, hogy részemről teljesen mindegy, ki mit tesz bele, csak az információ miatt írtam be. :-)

 

Előzmény: toji76 (71157)
toji76 Creative Commons License 2023.04.06 0 0 71157

Szerintem ezeknek a 20 éves motoroknak az 5W-40 nyárra túl híg lesz, télen jó lehet bele.

 

Ez az olaj a 10-12 évnél fiatalabb konstrukciónak jó, ezekbe szerintem nem jó, az enyém sem eszi a 10W-40-et, az 5W-s olaj viszont fogy .....

 

A 10W-vel viszont sokkal halkabb, az 5W-vel ércesebb a hangja jóval, mintha nem lenne jó a kenése, fémesebb a hangja....

 

Pedig a motor jó, mert vezérlés cserénél a szerelőm meglepődött hogy alig bírta körbe forgatni szerszámmal. Még mondta is hogy kúrva nagy lehet a kompressziója, pedig mindjárt eléri a 300.000 km-t

Előzmény: FeZ_ (71156)
FeZ_ Creative Commons License 2023.04.05 0 0 71156

Igazából ha ezek a motorok fogyasztják az 5w-40-es olajat, az nem az olaj hibája.  ;-) 

(pl. nekem egyik autóm sem fogyasztotta, pedig régebbiek is voltak köztük és mindegyik 5w-40-et kapott)  Természetesen részemről mindenki olyat tesz bele, amilyet akar, úgyhogy ezt nem vitaindítónak szántam.  :-)

Persze lehet megpróbálni az olajfogyasztást csökkenteni a sűrűbb olajjal, azonban eközben meg hidegindításnál az olajnyomás felépülési késedelme miatt kopik picit jobban a motor. Róka fogta csuka. A hidrotőkék miatt is jobb a hígabb olaj neki. 

Előzmény: Moloch bácsi (71155)
Moloch bácsi Creative Commons License 2023.04.05 0 0 71155

Na azzal azért hagytam fel 2 éve mert az 5 literes flakon olaj váltás utáni maradéka mindig belement a következő csere ciklusig. A 10w40 nem kellett után töltenem. 

Előzmény: FeZ_ (71153)
toji76 Creative Commons License 2023.04.05 0 0 71154

Próbáltam nem tetszett az enyémnek, ez vált be a legjobban. Azt meg még csipegeti is.

Előzmény: FeZ_ (71153)
FeZ_ Creative Commons License 2023.04.05 0 0 71153

Mehet bele, bár 16 szelepes hidrotőkés motorba én 5w-40-et tennék.

Előzmény: Moloch bácsi (71151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!