Az 1,4 benzines motorhoz legjobb az "ERA" gyújtótrafó,sajnos most nem tudok neked cikkszámot mondani,van a munkahelyemen egy vadi új az autómhoz vettem(tartalékban) hétfőn megnézem este küldöm a képeket és a cikkszámot.
A tippet egyébkéz FEZ fórumtárs súgta,köszönjük FEZ....
Sagem S2000, 1,4 benzin KFW motorkód, motorvezérlőnél biztosan működik, Nekem is így működik már régóta. Nekem is beázott az egyik csatlakozóm a három közül!
Venni kellene egy jól működő motorvezérlőt ,sajnos bontóból ez is lutri nekem a második vétel lett csak jó, az elsőt amit vettem hibásan működött!
A saját motorvezérlődből ki kell olvasni azon információkat amelyek a BSI -vel történő kommunikációban azonosítja a motorvezérlődet, a bontott vezérlőből ki kell forrasztani a megfelelő alkatrészt!
A saját vezérlőből kiolvasott tartalom , bele tölthető egy új alkatrészben, amit be forrasztva a bontott vezérlőbe azonnal működőképes lesz! Használható az eredeti alkatrész is a saját autód vezérlőjéből is!
Figyelembe kell venni hogy a (bontott) vezérlőd egy másik motorhoz "adaptálódott" egy bizonyos időnek el kell telnie míg a bontott vezérlőd a te ( motorod fizikális paramétereihez alkalmazkodik: Futás teljesítmény,kopottság egyéb jellemzők,stb..)
Egy kicsit bonyolítja még a dolgot hogy a SAGEM vezérlők ki vannak "valami gumis anyaggal töltve" amit manuálisan ki kell kapargatni....
Másik opció: Kulcs-BSI-motorvezérlő komplett cseréje! viszont ilyet még nem csináltam....
A metódus szerintem hasonló lehet a BOSCH, Siemens ,Valeo vezérlők esetében is...
Segítségeteket kérem a következő problémához. Van egy "már régóta fiatal" 2001 es Citröen Xsara II személygépkocsim. 1.4. benzines. Gyakran visszatérő probléma, hogy az indulás után néhány perccel a motor kicsit rángat (a motorhibajelző lámpa bekapcsol) és érezhetően lassabban megy az autó. 5-6 perces leállás utáni újra indításkor már elmúlik ez a probléma. Most volt szervizben, de a probléma nem múlt el. A gyertyákat kicserélték. Azt még megemlítették, hogy lehet a trafócserére is szűkség lehet, de nem éreztem meggyőzőnek ezt, hogy a probléma majd megoldódik ezzel. Cseréltetném, de a tapasztalatotokra is kíváncsi lennék. (Olvasgattam trafó témában a korábbi írásokat, de nem tudtam mégsem megnyugodni. ..A másik visszatérő probléma, ha pl egy normál tempó után pl a körforgalom előtt lelassítok a kocsi leáll. Ez is összefüggésben lehet a trafó hibával?
Ha megvan az autó eredeti immo kódja, akkor lehet, hogy fel lehet tanítani a motorvezérlőt. 100% biztosat nem tudok, mert még eddig nem kellett ilyet csinálnom. Bontott BSI esetén pl. töröltetni kell a feltanítás előtt, azt meg nem lehet a Lexia-val.
Hát ha a vezérlő nem halt meg, akkor kreativitással pótolható a hiányzó láb.
Ha nincsen kreativitás és/vagy meghalt a vezérlő is, akkor a legolcsóbb egy bontott, jó vezérlő. Ezt persze fel kell tanítani az autóhoz. Azután van a másik, "segíts magadon" szerű módszer, hogy veszel egy "vezérlő szettet" bontásból egy ugyanolyan autóból, mint a tiéd. Nem mindegy, hogy mikori az autó, mert attól függ, hogy mi kell hozzá szettben. Az újabb Xsara-nál még ez utóbbi megoldás után is előfordulhat, hogy tanítani kell diaggal ezt-azt, mert felszereltségfüggő, hogy mi van a vezérlő fejébe feltanítva.
Utolért a vég. A motorvezérlő csatlakozója beázott, csatlakozót lehúzva több láb elkezdett oxidálódni, egy láb sajnos teljesen megadta magát. Visszadugva a csatlkozót az autó nem indul. Akinek volt hasonló esete hogyan oldotta meg a problémát. Előre is köszi.
Sziasztok. Az autónk olyan hibát produkált, hogy időnként (meleg motornál) nem indult el. Az akksi a motort nem forgatta, a többi elektromos funkció működött. Az autó kb fél óra várakozás után szépen indult. A 3. ilyen alkalom után kicseréltem a 3-4 éves akksiját. Az autó vadiúj akksival 3 hónap alatt 2 alkalommal ismét ilyen hibát produkált. Multiméterrel rámértem az akkumulátorra és 12,43 Volt-ot mértem, míg a 3 hónapja álló régi akksinál 12,57 Voltot.
Szerintetek mi lehet a hiba! Az új aksi és vigyem vissza garanciába? Vagy valami motorvezérlés, kábelezés?
Klímakompresszor tömszelence javítása, cseréje ennyire nehéz művelet, hogy nem találok rá Pécsen senkit? Tavaly a Marso-nál még vállalták volna, akkor nem csináltattam, most bementem hogy most már kéne, erre azt mondják már nem dolgozik náluk az ember, aki tudta csinálni :(
Több mint tíz éve van nálam, első tulajtól vettem! 73890 KM-mel! Most fordult a napokban 158900 KM-re!
Most augusztusban lesz 20 éves az autó... Van másik autó is a családban, nem csak a Xsarát használom. Ameddig gazgaságosan üzemben tudom tartani addig marad.... mára már hozzám nőtt....szertem....
10 éve használok 5W-40 viszkozítású olajat. PSA B71 2296 specifikációval, és Nem TOTAL márka, a Xsarába 2003 1,4 KFW motorkód,benzin hibátlanul üzemel a motor... Volt benne egy szezonban 4 évvel ezelőtt 0W- 40 viszkozítású motorolaj-Ősztől-Nyár végéig mert akkor sokszor mentem rövidebb távokat a motor az üzemi hőmérsékletét nem mindíg érte el..... És nem tapasztaltam számottevő olaj fogyasztást.
Kiváncsi leszek hány évet bír még ki.....minden év bónusz...
A két olajnak csak a hidegoldali viszkozitása tér el, azaz egy melegebb (még csak nem is üzemmeleg) motornál már tök ugyanolyan a két olaj. Pont a hidegindításnál van különbség köztük - és emiatt is eheti a kopottas motor az 5w-t hidegen, amikor még nagyobbak a hézagok a motorban - és sajnos pont hidegindításnál van a legnagyobb szükség a gyors olajnyomás felépülésre mindenhol.
Nem egy ilyen motor jár 5w-40-el, hibátlan hanggal.
Természetesen nem akarok meggyőzni senkit, mert talán írtam korábban, hogy részemről teljesen mindegy, ki mit tesz bele, csak az információ miatt írtam be. :-)
Szerintem ezeknek a 20 éves motoroknak az 5W-40 nyárra túl híg lesz, télen jó lehet bele.
Ez az olaj a 10-12 évnél fiatalabb konstrukciónak jó, ezekbe szerintem nem jó, az enyém sem eszi a 10W-40-et, az 5W-s olaj viszont fogy .....
A 10W-vel viszont sokkal halkabb, az 5W-vel ércesebb a hangja jóval, mintha nem lenne jó a kenése, fémesebb a hangja....
Pedig a motor jó, mert vezérlés cserénél a szerelőm meglepődött hogy alig bírta körbe forgatni szerszámmal. Még mondta is hogy kúrva nagy lehet a kompressziója, pedig mindjárt eléri a 300.000 km-t
Igazából ha ezek a motorok fogyasztják az 5w-40-es olajat, az nem az olaj hibája. ;-)
(pl. nekem egyik autóm sem fogyasztotta, pedig régebbiek is voltak köztük és mindegyik 5w-40-et kapott) Természetesen részemről mindenki olyat tesz bele, amilyet akar, úgyhogy ezt nem vitaindítónak szántam. :-)
Persze lehet megpróbálni az olajfogyasztást csökkenteni a sűrűbb olajjal, azonban eközben meg hidegindításnál az olajnyomás felépülési késedelme miatt kopik picit jobban a motor. Róka fogta csuka. A hidrotőkék miatt is jobb a hígabb olaj neki.
Na azzal azért hagytam fel 2 éve mert az 5 literes flakon olaj váltás utáni maradéka mindig belement a következő csere ciklusig. A 10w40 nem kellett után töltenem.