Épp szórakozok egy elsőlámpával, valami kínai JET, drótos, auto-on-off, kondenzátorral. Működik elemről is, kondit feltölti, ha kikapcsolom a kondiról újra lehet éleszteni. 3V-ról haloványka, de működik. A 9V-ossal jó erős, mondhatni turbó ffokozat. A 3V-os elemes hátsó lámpára is rádugtam a 9V-os elemet, az is világít persze erősebben, szóval ezt is rá lehet majd tolni a generátorra simán, legfeljebb megdiódázom és egy kis értékű kondenzátort is kap. Nem nagyot, nem kell ennek sokáig világítania, csak az elsőnek, hogy lássam az ajtózárat.
Külön testelés nincs, a 2 vezeték megy a meglévő halogénes lámpához is, amit le akarok cserélni erre az új LEDesre.
Viszont a halogénes izzó nem egyenáramra van gyártva? Vagy mindegy neki, hogy egyenáram vagy váltóáram? (Váltakozóáram lenne egyébként a pontos megnevezés.) Ugyanaz a 6V-os 2,4W-os Shimano agydinamó generátor hajtja árammal.
Továbbá mindig nem látok tisztán abban a kérdésben, hogy az elemről működő LED-es lámpák meg egyenáramról mennek, mivel az elem az egyenáramot ad. Az agydinamós, azaz váltakozó áramot adó generátorokkal táplált LED-es lámpákban lehet egy egyenirányító, hogy egyenáramot kap végül a LED?
Ha elemes/akkus hátsó lámpád van, akkor nem kell rákötni. De minek költenél elemre, ha van dinamó?
Ha viszont az első és a hátsó is dinamós, akkor máshogy nehezen tudod megoldani a KÖHÉM rendeletben előírt egyszerre kapcsolhatóságot.
Az első nem megy tönkre, ha nincs rákötve a hátsó. A hátsó esetében ez nem mindig igaz. Az típustól függően tönkre tud menni.
Ha nem kötsz rá hátsó lámpát, akkor szigeteld le az első lámpának a hátsó lámpához menő vezetékeit.
A dinamót helyesebb lenne generátornak nevezni, mert valóban váltóáramot ad le, de a dinamó név terjedt el.
Az agydinamónak ugyan 2 vezetéke van, de az egyik a testre is rá van kötve.
Ha olyan lámpákat szerelsz fel, ami szintén az egyik kivezetés testre van kötve, akkor lényeges, hogy ne fordítva kösd be, különben rövidrezárod a dinamót.
Általában az agydinamón és a lámőákon is meg van jelölve, hogy melyik kivezetés a test. Általában a fehér csíkos vezeték.
Testet a testtel, a másikat a másikkal kell összekötni.
Ha a lámpák nem testeltek, akkor mindegy, de kb 3 másodperc megnézni, hogy melyik vezeték a csíkos, és azt kötni a testre.
Egyszerűen hibás elnevezés rögzült a fejekben. A dinamó eredetileg tényleg egyenáramú generátort jelent, a kerékpár 'dinamó' azonban műszaki értelemben nem dinamó, mert váltakozóáramot generál, tehát simán generátornak kellene hívni.
Viszont mivel váltakozóáramú, nem számít a polaritás. És valóban úgy van tervezve, hogy az első lámpa kapcsolója (ha van) kapcsolja a hátsót is (vagy pedig kikapcsolhatatlanul világít az első és a hátsó is.
"De még mielőtt nagyon elindulnánk az áramkörök irányába, tisztázzuk, hogy az összes forgalomban kapható kerékpárdinamó 6V-os rendszerű, valamint váltóáramot generál."
A lámpa vezetékének egyik erén fut egy fehér csík. De más jelölés nincsen.
Viszont az elemes ledes világítások azok egyenáramról működnek, így a polaritás sem mindegy. Most mi az igaz?
eszerint a fehércsíkos a test kábel. Viszont ha ezt figyelembevesszük, akkor mégsem váltóáramot generál a dinamó, különben miért lenne megkülönböztetve.
Agydinamós legyen már mindig bekapcsolva. Semennyire nem érzi meg, ellenben kitűnően látják amint előugrana az árnyékból. Pont úgy mint a kocsiknál a menetfény, csak itt értelmesebb, mert hátul is világít. Viszont NE vakítson!!!
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek * 116. § * (1) A kerékpárt fel kell szerelni
(11) Az önálló energiaforrással rendelkező lámpákat kivéve a kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
Agydinamós világítás esetén ez a feltétel úgy tud teljesülni, ha az elsőlámpa kapcsolója egyúttal a hátsót is kapcsolja, azért van az első lámpán kivezetés a hátsó lámpának.
Annyi könnyítés van, hogy az önnálló energiaforrással rendelkező (elemes vagy akkus) lámpák esetében nem feltétel az együttes ki-be kapcsolás.
Vettem egy agydinamóra köthető elsőlámpát. Nem világos a leírásból (mert csak kép van hozzá), hogy kötelezően kell-e rákötni a hátsó lámpát? Ha csak önmagában van, azaz nincs a hátsólámpa rákötve, akkor tönkremehet az elsőlámpa? Párhuzamos bekötéssel mutatja a hátsó lámpát. Tehát 6V megy/menne mindkét irányba.
Az a helyzet, hogy feltettem egy dupla hajtóműre való 10s tányért a tripla 9-es hajtóműre. Erre lehetne mondani, hogy minek mentél oda? Csakhogy 40-es fogszámból csak ez volt, mondom lesz, ami lesz. A tányér távtartása kisebb, mint a tripla hajtóműnél, a középső állásban a lánc hozzáér a kazetta legkisebb kerekein. A láncvonalat kijjebb tettem, így már majdnem jó, de a legjobb megoldás egy hosszabb anya lenne+ hézagolás.
Igen. Külön van dupla- illetve szimpla lánctányér felfogatáshoz, a kistányért is szerelték már különböző hosszúságú csavarokkal. Volt olyan Shimano széria a '90-es években (STX, Alivio), ahol a középtányérra csavaroztad a nagyot, távtartókkal. E-bike esetén, nadrágvédős vagy sem a rendszer lehet különböző méretű a csavarszett.
A hajtóműcsavarokból többféle méret létezik, de a webshopokban megadott méretek mire vonatkoznak? A csavarra, vagy az anyára? Az anyából is van többfajta méret?
Kísérleteztem a váltó+bovdennel is. Darabokra szedtem a monoblokkot, hátsó kerék csapágyat is. Tisztítás,ujrakenés és még is csinálja. Lehetetlenség😂 Majd előre, hátra venni akarok golyósort vagy mit. Kíváncsi vagyok mit fog akkor produkálni.
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Nem vagyok valami nagy szakértő. Asszonynak van biciklije. Elöl hátul váltó. Hogy a fenébe lehet az, hogy csak bizonyos fokozatoknál recseg? Elöl tök mindegy mibe van. Hátul ha a második és a negyedik fogaskereken van, akkor recseg csak. A többiben nem. Nem értem. Ha recseg, akkor mindig recsegnie kéne nem?