Segítséget szeretnék kérni! Párom számára vásárolnék egy Xara Picassot. Most szembesültem vele, hogy a 2006 előtt gyártottak EUROIII motorral lettek szerelve, míg 2006-tól a 109 lovas EUROIV motort kapták. A kérdésem az, hogy a forgalmiban az EUROIII mely környezetvédelmi osztály számmal jelölik. Mivel Pesten is közlekedünk nem szeretnénk jövőre kiszorulni egy szmogriadónál.
űdv.ha tud valaki segitsen 1999 xsara 1.6.i van kicseréltem az ác pumpa motor igaz audiéra azt mondták paszol kicseréltem beindult műkődőt egy orát majd megint leált kőtőttem egy pozitivot az ácra ismét elindult és most megint nem indul be ha valakinek van őtlete segitsen
Nos fütyült szegényem becsülettel, illetve a szívóoldali lapát már erőteljesen faragta az alumínium házat :( . Mint írtam is a hiba teljesen a a töltőnyomás szabályzó egység cseréje után tűnt el. Attól tartok hogy tényleg magasabb volt sokkal a töltőnyomás és emiatt sérült mondjuk az intercooler vagy esetleg a csövezés...
Hétfőn megy a jószág szervízbe és remélhetőleg egy BOSCH szervíz meg tudja oldani a problémákat... Majd írok, hogy mit sikerült kiokumlálni a jószágból :)
Bocs. Ezt a 110 LE-s HDI-t nem igazán ismerem. Csupán annyi merül fel bennem annak alapján, amit leírtál, hogy feltétlenül fontos volt a turbót felújítani? Nem máshol volt, van a probléma? Jó hallani, hogy 290.000 km-t szolgált, szemben a közhiedelemmel, hogy a turbók igen hamar tönkre mennek ebben a motorban, sok a 100.000-et sem bírja ki, - állítólag.
Az előbb lemaradt, hogy a kocsi sem az olajat sem a vizet nem fogyasztja, valamit egész életében Shelles üzemanyaggal volt tankolva (nálunk van új kora óta) vagy V-power vagy sima gázolajjal.
Egy problémával fordulok hozzátok. Pár ezer kilóméterrel ezelőtt lett felújítva a Citroen C4 1.6 HDI (110 LE-s verzió) turbója, ami 290 ezer km-et szolgált. A felújítás előtt eléggé visított szegény turbóm illetve olyan hibát írt a rendszer, hogy Antipollution faulty (később derült ki diagnosztikával, hogy magas töltőnyomást érzékel), így random időközönként levette a töltőnyomást és elment a kocsi ereje, majd egy leállítás és 1 perc várakozás után ugyan a hibát kiírta, de visszatért az erő. A szerelő javaslatára felújíttattam a turbót illetve kicserélték az olajteknőben lévő kosarat plusz a turbó olajcsövét illetve a szelepfedelet is, valamint egy rendes szervizet is megcsináltak. a következő nap ujra kiirta a kocsi a hibát... ekkor viszavittem és kicserélték a töltőnyomásérzékelő/szabályzót. Tök jó a hiba eltűnt és szép finoman elkezdtem használni a kocsit. Most azt vettem észre hogy a kocsi egyáltalán nem húz úgy mint ahogy korábban és kb 0,5 literrel többet eszik :(. Ami egy másik dolog még, hogy padlógázas gyorsításnál elkezdett sötétkék kormosan füstölni.
Van esetleg valami ötletetek, vagy esetleg valaki már találkozott ilyen problémával ?
Segitségeteket/ötleteiteket előre is köszönöm ! :)
97es 1.5d saxom van . most cseréltem volna talpast de észre vettem hogy a talpas brutálisan mozog a fészkében ami a golya lábon van. nem is értem hogy tágult ki ennyire.
emiatt kellet golyalábat cserélnem de éppen nem volt itthon 1.5d golyaláb . volt viszont 1.1es-é. ugyan az kivéve a spirálrugon lévö jelölést .
1.5diesel - 2piros, 1fehér
1.1es -2sárga, 1fehér
a kérdés az lenne hogy mit jelentenek ezek a szinek, ( gondolom terhelést), és hogy lehet abbol gondom ha ez marad benne?
Elado 4 db eredeti Citroen lemezfelni ( rozsdamentes allapotban ) rajta levo 4 db egyforma 2014es gyartasu nyarigumival amik legalabb meg 80 %os profillal rendelkeznek meg.
Csak kizarolag egyben az egesz alku nelkul szemelyes atvetel lehetseges Zala megyeben Nagykanizsa -Pacsa utvonalon.
Az ara az egesznek : 42000Ft ami nem alkukepes!
Ugyanitt 4 db csak lemezfelni szinten Citroenrol gumi nelkul : 10 ezer Ft
A ZX, a Peugeot 306 és a Xsara azonos alapokra épült. Lengőkarok, toronycsapágyak, szilentek ugyanolyanok vagy kompatibilisek. A gólyalábat kapásból nem tudom, de szerintem az is stimmel velük, csak gondolom a rugók erősebbek a Berlingo / Partner vonalnál.
hi! Citroen berlingo 2001-es évjáratú autó első futóműjével milyen másik francia autóé egyezik meg? gevinde állítható futómű miatt érdekelne, mert konkrétan berlingohoz nincs :P
Adott egy citroen berlingó 2000-es évjáratú már a fordulatszámmérős 1.9D.
Problémám az, hogy az óracsoportban a vízhőfok mutatóm meg sem mozdul. kicseréltem a hőgombát, nem segített, gyári diagnosztikára tettűk amivel lehet mozgatni a mutatókat, a mutató rendesen mozog föl le. A diagnosztika sem érzékeli a vízhőmérsékletet. Ezekszerint az autó agya sem kapja meg a mért hőmérségletet. Elvittem szerelőhöz, aztmdta letestelte a vezetéket és a mutató kiakadt így a vezeték jó, rámért a hőgombára alapból azthiszem valami 2000 oh.ot vagy mit magyarázott aminek csökkennie kellene ha melegszik a motor de nem csökkent, úgyhogy biztos a gomba a szar. OK vettem egy másikat kicseréltem és ugyan az, nem mozdul....
1 kérdésem, hol keressem a hibát?
2 kérdésem, szerintetek ha melegszik a motor és igy hogy a kocsi agya sem kapja meg a mért adatot a ventillátorom bekapcsol ha felmelegszik melegben vagy dugóban a vizem?
A 14-es gombáról van szó de már cseréltem a mellette levőt is!
Amelyiken ez az immo van, azon az elöltöltést a motorvezerlo állítja, de lehet hogy az izzitast is. Fognak ezek működni, ha nem működik az immo? Vagy nincs összefüggés és ha forog a motor, akkor a vezérlő teszi a dolgát?
Az adagolón elvileg van egy fém "páncél" felcsavarozva (lehet, hogy letört fejű csavarokkal, hogy ne legyen könnyen bontható), abban (vagy az alatt) van az immo' elektronika. Ebbe megy bele valószínűleg az a 4 kábel.
No, azt az egészet le kell bányászni az adagolóról, és kivenni onnan. Az egész alatt az adagolóban lesz egy mágnesszelep, arra megy egy kábel az immo' elektronikából, ami a páncél alatt volt.
No, arra kell adni egy gyújtás pluszt. Én ki szoktam cserélni ezt a mágnesszelepet egy utángyártottra, mert azon csavaros csatlakozás van, míg a gyárin csak egy hengeres csúszóérintkező, amihez nem mindenkinek van saruja és nem is tartja annyira jól, mint a csavaros.