1,6-os benzines, 1999-es Fiat Multiplához keresek sűrű menetű, elől jobboldalt becsavarható vonószemet! Vagy ha valaki a sajátjáról tudna másolatot készíteni, és el tudná küldeni! A költségeket természetesen állom!
Köszi a képes segítséget, mert így már megtaláltam a "kisablakot"! Üdv a csoporttagoknak! Ha valakinek lenne fölösleges vonószem az előbb említett Multiplához, és nem horror áron, birtokba venném!? Csináltatni egyenlőre nem tudok, mert nem is tudom a paramétereket! Sajnos a vásárláskor nem adta hozzá az előző tulaj. Esetleg képet hogy hogy is nézhet ki?!
Ha vontatásra kerülne sor, hol találok valami "vonószemet" vagy valamit az 1,6-os benzines multipla,(20 éves), elején?! Most vettem, és "kínaiul" van rajta minden számomra, egyenlőre! Nem találtam semmi módot rá, vagy csak egyszerűen vak vagyok"!
Valamit elnyomkodtam a Multimban mert nem km állást hanem napi számlálót mutat.....hogy lehet visszatenni, hogy a megtett kilométert mutassa? ( 199 jtd )
Üdv mindenkinek! Ma próbálják összerakni az 1,6-os benzines, Multipla kipufogóját, ugyanis a szerelő szerint, "összeomlott" a belseje! Lehet hogy vennem kell hozzá mégis! Ha valakinek lenne eladó, ami nem leharcolt, az jelezze kérem, árral, esetleg fényképpel!
Üdv mindenkinek. Multipla 1,6 benzin Bipower / 2000-es évjárat / hidegen indul szépen, alapjárat is beáll, ellenben meleg motornál néha egyszerüen leáll. Teljesen rabszodikus, nem állandó de idegesitő probléma. Valoszinü olyan hiba ami az "agyba" nem jut el, mert semmilyen hibaüzenet nincs. Előre is köszönöm a segitségeteket.
S.O.S. A nemrég vett Multiplám, 1600, benzines a hidegben,(-3,-8 fok), nem indul! Az üzemanyag eljön a motortérig, de valamiért nem jut be a motorba! A levegőszűrő csövet levéve, a pillangószelepnél próbáltunk féktisztítót befújni de úgy se indul! Ha hidegen először indítok elindul egy pillanatra, majd egyből leáll, és valami "morgó" hang hallatszik egy darabig, mintha kompresszor menne! Hibakódot nem jelez ki. Viszont ha melegben áll akkor elindul. Mi lehet a gond hogy nem jut be a benzin a motorba, szárazak a gyertyák! A szerelő is legel már rajta egy pár napja!
Sziasztok légyszi segítsetek van egy 2001es multiplám fél éve vettem egy bácsitól bipower. Sajnos mikor vásároltam nem próbáltam ki hogy gázzal is működik e a bácsi azt mondta hogy ő gázzal nem járt mivel messze volt cng kút. A szintjelző sárga is volt így nem firzattam a dolgot aztán rátankoltam egyszer és 2ezer forintnál letiltott beulok beindítom végig tele zöld a szintjelző megyek kB. 2..3km_tvissza leesil sárgába és átvált magától benzin re. Hm gondoltam jó lesz ez megpróbáltam még 2szer v3szor uezt annyi különbséggel hogy 3.4száz Ft nál már letiltott ismét tele zöld ismét pár km é átvált... Ez kB 2hónapja volt azóta nem járok csak benzinnel. Tudnátok vmi segítséget adni hozzáteszem minden érdekel és segít mivel teljesen laikus vagyok gázos autóm pedig még nem is volt. Annyit kiderítettem h a motorháztető alatt van vmi reduktor onnan széthúztam egy csokit és akkor tele zőldet mutat persze attól ugyanúgy benzinnel megy. Mindent meghalgatnék.
Ja, és ha már valaki ennyire szétszedi, a behajtó motort és koszorúját is érdemes szétszedni és megkenni, ahol kell. Utána kis szilóval le lehet tömíteni a huzal kivezetéseket.
Felépítés ugyan az! Ahogy elnézem, a konzol rothadása elég általános a buborékos Multipláknál. A konzol leszerelésével is megizzadtam, mert az alsó csavar nagyon be volt rothadva. Bele is szakadt, utána ki kellett fúrni.
Túl vagyok egy 2001-es Multipla tükörszerelésen. Bal, fűtött, motoros. Alapvetően két probléma volt vele, a behajtó nem működött illetve a konzol részről levedlett a fekete műanyagos bevonó réteg.
A szétszerelést az itt talált korábbi leírás alapján hajtottam végre. Amit megjegyeznék, hogy az alsó panoráma tükörlapot is sikerült lemelegíteni a helyéről, így nem törtem el semmit.
A behajtó motornak nem volt baja, csak a kis műanyagba dobozolt vezérlője (a tükörben) nem működtette, hibás volt. A négy sarkán felhasítottam a műanyag tokot, a forrasztási oldalon lepucoltam a szilikongumis kiöntő anyagot és újra forrasztottam a két csatlakozójára menő huzalok forrasztási pontjait. Az egyik forrasztása látványosan körbe volt repedve, így ez a probléma megoldódott.
A konzolt letisztítottam és alu alapozóval meg matt fekete festékkel újrafújtam. Szép lett, tartósságát meglátom.
Ezért a fényképes útmutatóért cserébe megosztanék veletek tapasztalatokat a rugós leszorító összeszereléséhez. A konzol lefestéséhez ugyanis szét kellett szedni a rugós feszítő szerkezetet, ami az elfordításkor a két végpontban és a normál állásban kialakított fix pozíciókban segíti megtartani a tükröt. A szétszedéséhez csavarhúzóval lefelé szorítottam a körmös határoló gyűrűt, ami a rugót feszítve tartja, így egyenként a körmöket ki tudtam akasztani. De az összeszerelés... Ahhoz készítenem kellett egy préselő szerkezetet, ami áll egy 85mm szárhosszúságú csavarból (10-es menet), a szükséges alátétekből a hatlapfej alatt és az anya alatt (ami nálam egy golyóscsapágy volt, 10mm magas palásttal)
A kulcsa az egésznek az a "koronás" gyűrű volt, ami a körmös határoló gyűrűvel érintkezik. Ezt egy régi vascsőből vágtam, a belső átmérője 25mm, gondolom 1 colos fűtéscső lehetett. 10mm a gyűrű magassága.
Ennek a gyűrűnek abba a síkjába, mely a körmös határoló gyűrűt fogja bepréselni, flex-el mélyedéseket alakítottam ki. Azért kell ez, mert a 4 felfelé álló körömnek helyet kell hagyni, máskülönben az egész gyűrű a felfelé álló körmöket akarná majd lefelé nyomni ahelyett, hogy a nagyobb, sík, felfekvő felületet nyomná lefelé. Ezeket a bemélyedéseket addig faragtam a flexel, amíg a körmös gyűrű 4 felálló körme beilleszkedett és elfért a mélyedésekbe. (kb 2mm mélyek)
Azt gondolom, a csavar hossza és az alátétek variálhatók. A lényeg, hogy a fej és az anya alatt is olyan alátét legyen, ami lefedi a viszonylag nagy átmérőjű felületeket a tükör elforduló részén és a tartókonzol belső részén is. A hossza nagyon is lényeges, mert a konzol belsejében lesz majd az anya, így abba az irányba fog a csavar is mozogni a préselés során, így a túl hosszú csavar beleütközhet a konzol másik falába. Szépen összeillesztettem a konzolt az elforduló motoros tükör alu vázzal, utána betettem a rugó alatti tányércsapágyat és alátétet, majd a rugót a tetejére. Arra ment a körmös gyűrű, utána befűztem a csavar orsót a fakötésű alátéttel a fej alatt.
A tükör konzol belső nyílásában, ahol már ekkor kibújik a csavarorsó menetes vége, ráhúztam a csapágyat (fakötésű alátét is jó lehet ide) majd az anyát rákapattam. Az orsó hosszától függően itt már egy kis összenyomásra is szükség lehet a rugó ellenében, de jobb, ha nem kell, mert nehéz rákapatni, ha nyomni is kell közben.
Ezután két kulccsal szépen elkezdtem összehúzni a csavart. Arra nagyon oda kell figyelni, hogy a körmös gyűrű 4 körme találkozzon azzal a 4 horonnyal (ami egy kivágásban folytatódik) ahová majd be kell akadjon.
Ehhez a körmös gyűrűt időnként igazítani kell, mert a csavar húzása esetleg elforgathatja. Ha jól csináljuk, akkor elvileg 4 kattanást fogunk hallani, amikor a 4 köröm a helyére ugrik. Lehet, hogy kevesebbet, mert egyszerre akár több is a helyére ugorhat.
Ha úgy gondoljuk, hogy megállt, akkor kihajtjuk a csavart, a körmös gyűrű ekkor már nem akar jönni vele. Ha valamelyik a 4 közül nincs a helyén, akkor azt az egyet esetleg csavarhúzóval a helyére lehet segíteni.
BALESETVESZÉLY!!!! Mint minden rugóval végzett művelet, ez is veszélyes tud lenni. A rugó, ha kipattan, akkor az komoly sérülést is okozhat. Javaslom, hogy vegyetek fel munkavédelmi szemüveget. (a szétszereléshez is ajánlott) Mivel a feszítés csavarmenet segítségével történik, a csavar meg erős, a préselés alatt nem valószínű hogy elenged valami, de ha levettük a csavart és a körmös gyűrű nem tart, akkor a rugó ki fog ütni onnan. Tehát szemrevételezéssel annak a körmös gyűrűnek mind a 4 körmének ott kell lennie a kivágásban. Akkor nem lehet baj. Nem volt vele semmi problémám, simán összement, nem is ugrott szét semmi, de azért közben megfordult a fejemben, ha ez szétugrana....
Az alábbi képen szándékosan nagyobb távolságra választottam szét az anyát és az alátét szerepét ellátó golyóscsapágyat, amik a tartókonzol belsejében lesznek, és a présgyűrűt meg a felső fakötésű alátétet ami az alu tükörváz felől fog elhelyezkedni.
Köszönöm! Megpróbálom, vagy az alját melegíteni! Nem tudom hogy hol lehet benne üzemanyagszűrő!? Talán ott lehet valahol ahol megállhatott némi víz. Ez egy 20 éves darab, nem tudom a tükröket hol, hogy lehet rajta állítani? Azt nem kérdeztem meg.
Ha tudod, nap közben állítsd ki egy melegebb helyre, ahol éri a napsütés. Ha felmelegszik délutánra, próbáld meg indítani. Ha indul, akkor valóban valahol dugó lehet az üzemanyagrendszerben. Bár ha így lenne, nem épülne fel a nyomás, amit arról vehetsz észre, hogy a gyújtás ráadása után pár másodperccel az üzemanyagszivattyú zümmögése nem marad abba. Bár attól is függ, hol van a dugulás.
Üdv! S.O.S. Egy hétig nem indítottam az 1,6-os Fiat Multiplát, amit kb. 3 hete vettem. Most a hidegben próbáltam indítani de ez nem jön össze! Az indításkor néha elkapja egy kicsit de csak nem indul el. A tápszivattyú a tankban elméletileg működik a hangjáról ítélve! Talán jégdugó kerülhetett a csőrendszerbe, mert a gyertyák szárazak! A levegőszűrőnél hidegindító befújásával is próbálkoztam de ez sem segített! Valaki esetleg,????!!!!
E10... mielőtt valaki vicces kedvében érkezne, a benzines, esetleg CNG/benzin változatokról van szó, dízelbe még véletlenül se....
A Fiat nem végzett erre vonatkozó teszteket, ugyanakkor az ACEA-nak adott kompatibilitási listán a Multiplát több más típussal együtt kiemelték, hogy nem kompatibilis az E10 jelzésű benzinnel. Az üzemanyagrendszer alkatrészei az etanolnak nem ellenálló anyagból készültek.
E10 helyett tankolható bele az E5 jelzésű üzemanyag, mely legfeljebb 5% bio komponenst (etanol, bio-ETBE) tartalmaz.
Természetesen saját felelősségre lehet bele tankolni E10-et.