A minap szembesültem azzal a jelenséggel mely szerint bekapcsolva hagyott világítás mellett nem visít a csipogóm ha leveszem a gyújtást és kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból...
Ki is vettem a kütyüt a biztosíték táblából de ránézésre semmi rendelleneset nem találtam a panelen illetve a buzzer 5V egyenáramra kötve minimálisan de adott némi életjelet.
A forrasztásokat átmelegítettem,hátha csak elengedte valahol a 21 éves forrasztás de ez sem segített.
Így tehát marad a csere.Viszont akárhogy keresem autó alkatrészes webshopokban,sehogy nem találok rá....
Meg tudná valaki mondani,hogy mi a pontos megnevezése az alkatrésznek?Nem vagyok túl nagy szaki ami azt illeti,első autó és ehhez csak minimális tapasztalat van :(
A másik ami gondot okoz:
Hűtőventi behalt,irány a szerelő aki kicserélte.Azóta 87°C-nál bekapcsol és maximális fordulaton megy.Annyira hangos,hogy leállított motornál még 60-80m-ről is hallani.
Szerelőhöz vissza,akkor tudatta velem,hogy a ventillátor és a hűtőradiátor közt található kütyü (jeladó,relé,isten tudja micsoda) nem működött mikor ventillátort cserélt ezért azt kivette és áthidalta a csatlakozót fixre kötve azt.
Az alkatrészt szerencsére nem dobta el így hát elkértem tőle és a kóklersége miatt cseppet sem érzékeny búcsút vettem tőle.
A probléma az,hogy bármelyik szakinak mutatom meg az alkatrészt,senki nem tud róla infót adni sem pedig azt,hogy honnan lehet beszerzni.
Ennyi van ráírva:Roche et moreau pierrelaye Ref: 96100264.80 C5
Ismerős valakinek?
A vas egy 96-os 1,4-es benzines XN,csapott seggű, KFX-es (TU3JP) motorkóddal.
Előre is köszönöm a válaszokat és elnézést az hozzánemértésem miatt :)
Ha befekszel hanyatt a vezetőoldali lábtérnél, akkor nagyjából a fékpedál vonalában, nagyon magasan megláthatod a gumidugót. A motortér felől a fékrásegítő meglehetősen kitakarja...
Talán cabrion is ott van, mint a többi kivitelnél.
A segítségeteket szeretném kérni, mivel az 1996-os Peugeot 306 Cabriolet Saint-Tropez típusú autómba egy mélynyomót szeretnék beépíteni, de a kábelezés közben az autó tűzfalán lévő gumitömítéssel ellátott lyukat nem találtam. Olvastam a fórumon illetve fórumokon, hogy van egy ilyen lyuk a tűzfalon, de képet nem láttam róla, vagy ahol volt is feltöltve, már azok is elavultak. Aki tudatában van a lyuk hollétéről kérem küldjön képet, vagy segítsen megtalálni.
Egy Peugeot 306 xr típusú 2002 es évjáratú 1587 cm3 gépjármű tulajdonosa vagyok.
Sajnos nemrégiben lerobbantam vele. Kiderült, h a benzinszivattyú, nem teszi a dolgát. Viszont mielőtt lecserélném a szivattyút javasolták, h nézzem meg, hátha csak a relé nem működik. Szeretném kicserélni, de sajna nem jövök rá, h melyik lehet az. Valaki esetleg tudja, h melyik relét cseréljem?
1 hete vagyok tulajdonosa egy 1998-as Peugeot 306 Cabrio -nak. 1.6-os motorral szerelt, Saint Tropez változat. A kocsi németországi vásár, első tulajdonostól, amit egyébként Németországban használok én is tovább. Az autót második autónak használjuk, mellette egy Peugeot 307 SW 2.0 Hdi -t használunk. Érdeklődni szeretnék néhány esetleges probléma iránt.
1. Ami feltűnt, hogy a hütőviz néhány perc alatt eléri a 90 fokot, kicsit jobban meghajtva hamar át is lépi elmegy kb. 2/3 -ig nagyon gyorsan. Majd szintén hamar vissza is hűl. A ventilátor működik, de a motortérben óriási a forróság. Pirosig nem megy el és ahogy mondtam vissza is hül. Nem tudom, hogy ez rendben van -e igy. Hütőviz cserére hamarosan sor kerül. Ránézésre a viz nem olajos. Hidegen az auto feheren fustol is par percig, aztan amikor melegedett es az alapjarat is csokkent a fust is megszunik illetve alig-alig tapasztalhato.
2. A kormány nehezen tekerhető. Hallani, hogy a szervó dolgozik (picit változik a motorfordulat is, hangra), szervo olaj van benne. Illetve látom, hogy valami lötyög benne, képtelen voltam lecsavarni a kupakot, de valami van benne bőven. Csak a 307-hez tudok viszonyitani, ahogy az előző pontnál is. Annak a kormánya ehhez képest "egyújas" , de a 307 eseteben a kormány jóval nagyobb. Itt a 306-on viszont erőből tekerhető. Bár szépen hang nélkül és folyamatosan tekerhető, nem akad, nem ugrik, nem zörög.
Ezek a jelenségek rendben vannak igy vagy forduljak szerelőhőz, esetleg merre fele keressük a problémát, milyen költségek várhatóak?
Teljesen befele kell állítani véghelyzetig. Így a ház mellett már lesz egy szűk rés, ahol csavarhúzóval benyúlva, a rögzítőrugó kiakasztható. Visszafelé csak be kell pattintani.
- gyújtás ráadásakor mindkét ventilátor full sebességgel elindul. - ha rajta van a barna hőgombán a csati, akkor a hűtés nem indul el mikor eléri a hőfokot. - ha lehúzom a barna gombáról a csatlakozót akkor elindul a hűtés - folyamatosan míg le nem hűl, majd ki be kapcsol a hűtés.
Stop piros lámpa ki be kapcsolgat....
Minden hőérzékelőt kicseréltem ( barna, zöld )
Minden kapcsoló relét kicseréltem a homlokfalon.
Mi lehet a baj? Van valahol még érzékelő, vagy relé, ami meghibásodott?
Nem rég lettem tulajdonosa egy 97-es 1.4 autónak,ami furcsa dolgot produkál,miszerint ha negyed vagy negyed alatt van a benzin szint jelző,akkor jobbra kanyarodás után egy pillanatra megtorpan a motor,mintha nem kapna üzemanyagot,majd megy tovább,mintha misem történt volna.Mivel még nem találkoztam ilyen tünetekkel egyik kocsimnál sem,így nem tudom hol kezdjem keresni a hibát.
Újonnan vásárolt nagykorú 306-osom dadogott, foldokolt, le is állt. Előző gazdája nem jutott vele dülőre. Benzinszűrőt cseréltettek vele, meg szerintem vezérlőt, alapjárati motort is... Utóbbiakat a csomagtartó tartalma alapján tippelem.
Na nálam végleg betojt a gép egy hét alatt. Gázadásra vagy nem reagált, vagy pont hogy torpangatással válaszolt. Gyanúm volt, hogy az elektronika nem látja a fojtószelep állását. Levegő dől bőven, csak valamiért benzin nem jut hozzá. Mivel áll a kertben egy off autó, aminek ugyanilyen TPS-e van, egy cserével próbálkoztam. Nagyon nagy meglepetés ért. Nem csak a rángatózás/dadogás múlt el, de hirtelen erős lett a kis 1.4-es TU3JP... Amennyire 75 paripa erős lehet...
De mellébeszélés helyett had' mutassan a TPS mérését. Itt-ott szakadtnak látszik a potenciométer:
Remélem, hogy dadogós sorstársaimnak segítség a video.
Komoly prés, és szakismeret nélkül nem javaslom, hogy nekiállj. Nálam nem hídcsere történt, ámbár ha jobban belegondolok: a torziós rudakon kívül mindent cseréltek, ami tönkremehet. Pedig nálam még nem is volt látható a terpesztés, csak elkezdett nyikorogni.
Jópár cég foglalkozik az országban Peugeot/Citroën torziósrudas hátsó hídjainak a javításával. Általában 60-120.000 Ft körüli összegbe kerül. Van, ahol vannak raktáron felújított hidak, és cserébe ott kell hagyni a sajátot, így rövid ideig tart a művelet. Nem az otthon elvégezhező javítások közé sorolnám a beavatkozást. (Végignéztem a sajátom javítását.)
Sziasztok!Kérdésem az volna hogy a 306- osomnak megült a hátulja és be vannak bukva a kerekek!Szerintetek van más megoldás a felújított hátsóhíd cserén kívül?Lehet hozzá kapni javítókészletet de ez jó lehet így?előre is köszönöm!
Sziasztok, 95-ös, 1.8, 8v xt automata 306-ba találkozott-e már valamelyikőtök fokozatkijelzővel? Feleségem tanulóautója és megkönnyítené a dolgát ha lenne. Esetleg valamilyen utólagosan beépíthető kijelzőt tudtok-e ajánlani?