Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Norbyd Creative Commons License 2014.10.02 0 0 611

Helló! szerintem vidd, nézesd meg valakivel, mert nem hangzik túl jól amit leírtál. A vákuumcső még  hagyján, de a többi( ( pl fék) azért nem játék. Így látatlanba senki nem fog tudni pontos"diagnózist" adni.

Előzmény: ivaan (610)
ivaan Creative Commons License 2014.10.01 0 0 610

Sziasztok !

5éve használom F Astra 1,7D autómat és most észre vettem, hogy elhagytam a vákum csöveimet a motorról (nem tom hol mikor mert rég nem néztem ) .
Tudtok segíteni , hogy mi honnan hova ment és hogy ez mit okoz ha így használom ? láttam ,hogy a fékhez is köze lehet közvetve mert onnan is jött leágazás,de
A termosztáttól és a és a szelepfedélről is elveszett......... A féket ledugoztam biztos ami biztos.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Zsssss Creative Commons License 2014.10.01 0 0 609
Köszönöm válaszod, 2002-2005 ig keresgélek.
Norbyd Creative Commons License 2014.09.30 0 0 608

'Leírtam egy-két dolgot, de azért fontos volna tudni, melyik évjáratra gondolnál, és melyik kategóriára." Ez alatt azt értem, hogy PL 1.9 cdt, avagy a v6-os 3.0.  Egyébként röviden, és tömören az olasz cdti-mellett voksolnék a helyedben :)

Előzmény: Norbyd (607)
Norbyd Creative Commons License 2014.09.30 0 0 607

Üdv! Személyes tapasztalatom a corsában található 1.3 mjet cdti-ről van, viszont    a környezetemben voltak használva ilyenből is, olyanból is. dt,  Dti-k, cdti,k Én abban az esetben a  dti-t választanám, ha mondjuk vectra szintű autónál gondolkodnék ilyenben, és a találnék olyan állapotút, amit érdemes megvenni, és mondjuk itthon használnám, normál gázolajjal.(ez még régi japán blokk, és jó is) Egyszerűbb konstrukció, és nem annyira érzékeny, mint a cdti.(itt a naftára gondolnék). Esetleg, ha teheted a prémium nafta folyamatos használatát, akkor sokkal  inkább  a cdti, mert nem nyírja ki a naggyomású rendszeredet, és kevesebbet eszik az autó.( Én  az olasz cdti-re gondolnék, mert lényegesen jobb, mint a japán)A japánt kihagynám, mindegyik formában, a régi b corsákban, f astrákban, meg a vectra-k némelyikében  még jól teljesítettek, de ez az idő elmúlt, és ráadásul, ha ezek közül valamelyikkel gond van, akkor sokkal többe kerül, mint egy német, vagy  az újabbaknál olasz blokkos gép..  Esetleg, ha bele tudsz tankolni prémium naftát, (anyagilag nem probléma, hogy azt rakd bele) akkor jobb  a cdti. Egy barátom jár németből haza egy vectra  cdti-vel, lassan 1,5-2 éve(ez kb 120.000-140.000 km-t jelent, ez alatt a rövid idő alatt, és nem újonnan vette, hanem már kb 200.000-km el) itthon nem tankol, mert csak hétvégére jön haza hetente, és még az ég világon semmire nem költött, csak kötelezőkre, meg gumikra. Leírtam egy-két dolgot, de azért fontos volna tudni, melyik évjáratra gondolnál, és melyik kategóriára. Az újabbak közül a dieselek  között van bőven isuzu, azt nem venném, ritkán mennek el 200.000 km-t, addigra kiesik a turbo is belőle,vagy PL Y17DT denso rendszerrel szerelt blokk-ok,(régi astra, corsa némelyike) ami lényegesen sérülékenyebb, érzékenyebb  az üzemanyagra mint a Z17DT blokkos common rail redszerű sárkányok,  fiat cdti-k. Nekem a corsa cdti-ben  340.000 km van, és a nagy nyomású pumpát kellett felújíttatnom, ami 35.000 ft ba került, a porlasztókhoz még nem lett nyúlva. (sajna nem mindig raktam bele prémium naftát) 7 év alatt mentem 310.000 km-t java részt városban. Az 1.7-es 100 lóerős CDTI motorja japán gyártmány, de nem Isuzu, ahogy sokan tudni vélik. Az 1.9 CDTI viszont olasz motor, amely a japánhoz hasonlóan GM-beszállítótól érkezik. A cdti-k nél az egr okoz problémát, azt kell "megoldani" Ha teheted, ne japánt motorost vegyél. Remélem azért van hasznosítható is az irományaimból. :) 

Előzmény: Zsssss (606)
Zsssss Creative Commons License 2014.09.28 0 0 606
Sziasztok. Melyik motort javasolnátok jobban, dti vagy cdti ??
Oprl vectra c
Norbyd Creative Commons License 2014.09.24 0 0 605

Az alkatrészre kicsit kitérve. Az enyémnél speciel (2005) modellfrissítés utáni, és csak akkor tudtam meg melyik olajszűrő kell bele, amikor leszedtem. Sem alvázszámmal, sem motorszámmal motorkóddal nem tudták megmondani, melyik az olajszűrőm.  Ezt az évjáratot, kiadták két különböző olajszűrővel, és nem tudjuk adott esetben, hogy melyik melyik(mármint a papírokból, és az autó adataiból, amik a forgalmiba, vagy az alkatrészt kiadó nagyker adatbázisába vannak, nem derül ki) Csak a méricskélés segít az adott esetben, ha pont olyan évjáratú az autó. Szóval ismerős a helyzet, bár más  alkatrészeknél az opelekben annyira nem jellemző ez, de azért van pár érdekesség:)

Előzmény: Abrash (603)
Norbyd Creative Commons License 2014.09.24 0 0 604

Üdv. Mennyinél cseréltettek olajat? Max 15-18.000-km nél kéne(ja, és ne az opel olajat rakják bele, nagyon rossz minőségű)..  A tünetek, amit írtál, az nekem nagyon ilyen jellegű problémákra utalnak. A turbó ha a kisebb  teljesítményű motor van a kocsiba fix, ha az erősebbik akkor változó geometriájú, ebben nincs különbség akkor sem, ha tgk, avagy szgk-ról beszélnénk. A váltócsere 130-nál? Az érdekes. Nem is hallottam még ilyenről. Váltónál én kb 30-40 ezrenként szintén olajat cserélek, és ezt is szoktam javasolni. Nekem előszőr 200.000- km nél(meg kb 320.000-km nél ) lett hangja a a vezérmű láncnak, szét lett kapva, és tényleg a legutolsó jelölésnél volt a láncfeszítő. Tudtok esetleg az olaj csere perióduson, és az olajon változtatni? Mert nekem nagyon gyanús, hogy ott a hiba. Sok 1.3 multijet motor van körülöttünk, és egyiken sem voltak hasonló tünetek(opel, és fiat is, csak suzuki nincs), és már mindegyik túl van a 200.000km-en. Az opelban kicsit csattog a kéttömegű, de ennyi... Egyikbe sem rakunk opel olajat, és nem nagyon mennek 20.000km-t, vagy annál többet olaj cserék között.

Előzmény: Abrash (603)
Abrash Creative Commons License 2014.09.23 0 0 603

opelt ismerve nem biztos hogy minden alkatrésze azonos, bár logikusan hangzana hogy úgy legyen.

 

szóba került egy autóflottás ismerősnél, szintén pontos adatok nélkül - ember ugyanigy rávágta mint valószinűsithető szériahibát.

 

gépsárkányt megjavittattuk, turbócsere, vezérműlánc. nem volt spém a vezérmű körül, reménykedek jó lesz.

igaz a flottás faszi szerint váltóhiba is sok van 130 körül.

Előzmény: Norbyd (601)
Norbyd Creative Commons License 2014.09.23 0 0 602

Vagy a szervizekkel, vagy a bele kerülő olajjal basznak át titeket:( Én magamnak cserélem, de amikor nem, akkor is olyan helyre viszem, akiben megbízom. Ja, 340.ezernél még mindig 0w30as full szintetikussal járok, olaj és olaj csere között egy grammot nem eszik! Annyit engedünk le, amennyit bele raktunkl

Előzmény: Abrash (599)
Norbyd Creative Commons License 2014.09.23 0 0 601

Üdv! Szerintem nem kerek valami:) nem tudom mit mondanak el nektek, de érdekes:) Szóval, nekem is ez a fiat motorom van a corsában, eddig kétszer volt vezérlés csere, és egyszer vízpumpa. Most van a kocsiban 340.000km, én 34ezerrel vettem, és az általad említett tünetek egyikét sem tapasztaltam soha.. Az olajcsere szigorúna 15ezrenként, vagy picit hamarabb, és  szigorúan full szintetikus olajjal. Tudod, milyen olajat raknak bele??? Valami nem kerek abban amit mondanak neked.

Előzmény: Abrash (599)
Abrash Creative Commons License 2014.09.02 0 0 600

szia ecurepair

 

van egy G astránk is 200e futással, kompjuterrel szarakszunk (illetve javitották de nem megoldás) , hasonló tünetekkel. Dobnál egy mailt? abrash.hu kukac dzsimélkom

Előzmény: ecurepair (587)
Abrash Creative Commons License 2014.09.02 0 0 599

szaisztok, 

 

opel Combo 1,3 CDTI (azaz 1,25 JTD fiat...) probléma.

 

Kérdeztem quickfites szervizvezetőt

- figyelj van egy combónk

- csak azt ne mondd hogy 1,3-ad 100ezret futott

- ööö, de

- na ezek úgy szoktak meghalni, hogy a) 100e körül meghal az olajpumpa, leesik az olajnyomás b) az olajnyomás visszajelző ebből semmit nem jelez c) a turbó megszorul a kenéshiány miatt d) teletömi spéttel a vezérműláncot e) kicserélhetsz benne mindent, de a sok spét miatt nemsokára kezdődik előről.

 

Volt ilyen tapasztalatotok? Turbó el, vezérműhang hozzá, ez a része sajnos pont igy van (és épp most szedik darabra, hogy belenézzünk a vezérmű köré).

Ismertek adatbázist "várható" hibákról? Pontos a fenti párbeszéd szerintetek (remélem jól idéztem)?

 

Szervizben, mikor beszélgetni próbáltam: 

- Olaj, biztos széthajtotta a kocsit, attól van.

- Dehogy hajtottuk, rövidebb u..

- rövid, akkor az a baj!

- De nem rövid, csak nem hosszú, 10-15 km utakra járunk Budapesten, havonta kiszaladunk Gyál környékére. Könnyű terhelés, nincs súllyal megpakolva

- (mormog)

 

Szóval szerintetek normális, hogy 100e környékén igy kihal egy haszongépjármű?

 

Viccrovat, megkérdeztem mennyibe kerül egy teljes motorcsere (most drágább, de gyári gari, és nem tákolás).

Saccoljatok.... három milla felett!! Drágább mint a kocsi új korában.

Steven 35 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 598

Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy y20dth / Zafira 2003 as,  gyári kéttömegűvel szerelt autót alakítottatok-e normál kuplungosra NATIONAL gyártmányú kiváltószettel/ Bárdi autó,nck9938 cikkszámú/ Mik a tapasztalatok? Érdemes-e? Köszi!!!

fZéé Creative Commons License 2014.08.21 0 0 597

Helló

Nekem is hasonló indítási gondom van hűvösebb időben.

Sikerült meg találni a hiba okát??

Előzmény: Bosco28 (584)
Farkas Farkas Creative Commons License 2014.07.23 0 0 596

Sziasztok!

/ Előre is köszi a válaszokat/

 

Kiszemelt autóm egy 2001-es évjáratú Opel astra G 1.7es dízel isuzu motros.Ismerem a gazdáját tudom mit és mennyiért csináltatott meg rajta, többek között az adagoló-elektronikát.Érdemes-e egy ilyen autót megvenni,amin tudod hogy ilyen jellegű javítás volt?Érdemes lenne-e egy szakszervizbe elvinnem egy átvizsgálásra vásárlás előtt ? továbbá ehhez a motortípushoz könnyen beszerezhetők az alkatrészek? drágábbak-e az átlagnál? Illetve várom a tapasztalatokat ilyen autókkal kapcsolatban.

M.Laci Astra 2.0 dti Creative Commons License 2014.07.19 0 0 595

Szia! Köszönöm az ötletet. Beszélek a szerelővel. üdv: Laci

Előzmény: NMisi88 (592)
Szegál Gábor Creative Commons License 2014.07.07 0 0 594

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni!

Kb. egy hónapja vagyok tulajdonosa egy 2006/10. havi Opel Vectra C 3.0 V6 CDTi-nek. Ebben ugyebár Isuzu motor ketyeg...már amikor. Megpróbálom leírni az összes adódott problémáját:

 

- indításnál hosszan tartó izzítás

- az első három hétben az üzemi hőmérséklet 85-90 fok között mozog folyamatosan

- alapjárata instabil, néha felbőg, volt hogy leállt

- hosszabb utaknál, általában monoton, nagyobb tempónál elhagy az ereje, szervizlámpa kivillan. 5 perc pihi után semmi gond.

- egy hét után elkezdett leállni, akksi és az olajlámpa világít a műszerfalon, csak akkor indul újra ha teljesen lehűlt az autó (ez egyre gyakoribb, így megbízhatatlan az autó)

- a mai nappal nagyon hamar 90 fok fölé megy a vízhőmérséklet, majd leáll a kocsi

 

Ergo jelenleg használhatatlan. Voltam vele három-négy helyen már. Motor hibakód nulla, sehol nem tudták megmondani mi okozza ezeket. Remélem tud valaki segíteni. Leginkább szerelők válaszát várnám, olyanét aki esetlegesen tudja mi lehet a gond, és meg is tudná javítani.

 

Köszönöm!

D4mylos Creative Commons License 2014.07.04 0 0 593

Sziasztok. Van egy 1.9 cdti H astram a 150le. Több lovat szeretnék de előtte gondoltam h a részecskeszűrőt ki vetetem és az egrt is ki iktatom. Van értelme és ha tudtok valakit aki már csinált ilyet azt meg köszönném. pharmaszi@gmail.com

NMisi88 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 592

Szia! Nekem karácsonykor volt hasonló tünetem, gondom - a főtengely jeladót kellett cserélni. Üdv

Előzmény: M.Laci Astra 2.0 dti (591)
M.Laci Astra 2.0 dti Creative Commons License 2014.06.29 0 1 591

Sziasztok! 

 Segítség!!!

 

Nagyjából 2 hónapja vásároltunk egy Opel Astra-t. 2001. 8 havi. 2.0 dti motoros dízel. Nagyon meg vagyunk elégedve vele,de viszont van 2 érdekes hibája.

 

1. Nagyjából 110 kmh felett utazol vele kb. 3 km-t kivillan a szerízlámpa ( kis sárga jel villáskulccsal). De ha leállítjuk az autót akkor elalszik a lámpa. Gépkönyve szerint csökkenni kellene a teljesítménynek,de ez nem történik meg. Ez a hiba nem vészes, ezzel együtt tudunk élni.

 

 

2. Ez már meredekebb. Azt csinálja: berángat(1-2szer), szaggat, mintha nem kapna üzemanyagot az autó, van mikor 130 nál, van mikor 50nél és van mikor alapjáraton leáll az autó. Volt amikor durván le is fulladt. De leálltam vele a parkolóba, bementem vásárolni. 10 perc múlva semmi hibajelenség. Mikor megvettük nem csinálta, viszont többször volt azóta teletankolva. (esetleg koszra gyanakszom). De igazság szerint bármilyen ötletre vevő vagyok... azt figyeltem meg,hogy ha nem vízszintesen parkolok ,akkor nagyobb esélye, hogy rángat ( kb. fél éve volt cserélve adagoló -esetleg az sz*rik megint?)

 

Köszönöm előre a válaszokat!

Ja és egy y20dth Ecotec -s dízel. 

üdv: Laci

Predator68 Creative Commons License 2014.06.25 0 0 590

Szia!

 

Először is köszönöm a választ!

 

Beszéltem a Bosch adagolóssal, aki ezzel foglalkozik. Ő azt mondta, hogy az elektronika nem szokott hetekig szórakoztatni, ha megáll, akkor talán még egyszer indítható, de aztán végleg megáll. Nekem hetek óta újraindul, ha lehűlt az autó.

Most szerelőnél van, aki azt mondja, hogy gázolaj szag van, valószínűleg a túlfolyó szelepnél szivárog, ami felszivárog az elektronikába. Tehát ott van a gond, de nem biztos, hogy a klasszikus elektronika hiba lesz... De állítólag ezekben van valami hőérzékelő is és mint  már írtam, lehűlés után újra egy pöccre beindul.

 

Felhívhatlak telefonon? Egyszerűbb lenne... Az én számom 30/5353539

 

Köszi!

Előzmény: ecurepair (587)
ecurepair Creative Commons License 2014.06.24 0 0 589

Igen azzal is foglalkozok! 

Előzmény: MortalWombat (588)
MortalWombat Creative Commons License 2014.06.23 0 0 588

Az OPEL 2.2 DTI elektronikával is foglalkozol?

(Bosch VP44PSG16)

Előzmény: ecurepair (587)
ecurepair Creative Commons License 2014.06.23 0 0 587

Szia Predator68!

 

Ismerős a probléma ez pedig elektronika baj, még pedig az "adagolo" vezérlő elektronika romlott el!!!

Ezek javításával foglalkozom ha még aktuális akkor meg tudom javítani!

 

üdv

Előzmény: Predator68 (586)
Predator68 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 586

Sziasztok!

Segítséget kérnék a következő témában: Opel Astra 1,7DT 2002 évjárat, adagolós Isuzu motor (Y17DT), 156000 km van benne (TÉNYLEG!). Egy hét alatt háromszor maradtam az úton, mert vagy menet közben, vagy lámpánál állva minden átmenet nélkül leáll, mintha egy pillanat alatt megszűnne a gázolaj ellátás és csak szárazon forgatja az önindító, műszerfalon semmi gond, minden visszajelző normálisan világít. Pár óra múlva egy pöccre beindul magától, HIBAJEL NINCS A COMPUTERBEN! Beszéltem a keceli Bosch adagolóssal, aki ebben profi, ő azt mondta, hogy ha az adagoló elektronikája hal meg, az nem indul többet...

Ha valakinek van tippje, kérlek osszátok meg, mert nincs ötletem!

Köszönöm!

enduroadam Creative Commons License 2014.06.09 0 0 585

Sziasztok.

Múlthónapban vettem egy Opel Astra caravan 1.7DTI-t 2003-as.Problémám a következő.Olyan 20-30km megtétele után mikor felmelegszik a motor kivillan a motorvezérlő rendszer lámpája a műszerfalon.Teljesítményben nem vettem észre semmi változást.Legalábbis nem érezni számottevő gyengülést.A jelzés el szokott tűnni egy idő után aztán megint megjelenik.Valami ötlet hogy mitől lehet ez a probléma?

Illetve még az a problémám hogy megállok a kocsival és erősen érezni a kipufogó gázt.Mintha a szellőző rendszeren fújná be.Viszont nem láttam a kipufogón hogy eresztene valahol.Erre ötlet vélemény?Köszönöm a választ előre is.

Bosco28 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 584

Sziasztok. A segítségeteket kérném. 2 hete vásároltam egy 2000 évjáratú 2.0 DTI B vectrát. Reggeli hideg indításnál 2-3-szori indításra indul csak be. ezt követően minden indítás elsőre megy és szépen jár semmi baja nem is füstöl. Mi lehet a hiba oka? Az olyaj hőérzékelő ki lett cserélve de így sem. ha arról a csatlakozót lehúzom akkor egyből izzít és indul is pöccre. 

Csupikam Creative Commons License 2014.05.20 0 0 583

Szia!

 

Nekem is ugyanez a probélmám a Zafirámmal. Kb. 2 havonta egyszer jelentkezik.

Nálad kiderült, hogy mi okozza? Feltételezem, nem a gázpedál-potméter a rossz...

 

Köszi!

 

Csupi

Előzmény: PasztorTibi (580)
bathajaa Creative Commons License 2014.05.13 0 0 582

Sziasztok! 

 

Egy 1,7 Di típusú Opel Corsám van 2012 évi. A problémám az hogy amint eléri a motor az üzemi hőfokot csúnya hangok mellett kiteszi a hibakódot. A hang utána megszűnik viszont a hibakód egészen addig ott marad amíg le nem állítom. Találkozott már valaki ilyen problémával? Előre is köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!