Ez nem közvetlen befecskendezéses,egy nagyon jól bevált motor,ugyanígy a hibrid hajtóművel sincs sosem semmi baj.Szerintem vezethetőségre is tökéletes,de szerintem ha teheted,próbáld ki,neked mennyire jön be.Gyorsításnál,ha erősen nyomod a pedált,sokan nem szeretik,hogy a motor felbőg,de én simán megszoknám. :)
A folyadékot 90e km-enként javasolt cserélni,de ha 60e-nél lecserélteted,azzal nem okozol gondot :)
Sziasztok.Milyen a corolla hybrid 1.8 as 122 le (remelem nem kozvetlenbefecskendezeses) cvt valtoja? Mennyire megbizhatoak illetve milyen a vezethetoseguk ezen autoknak?
6 evente kell cserelni benne a folyadekot annyit tudok.
Nem is ér az a példány 2,7 milliót. Persze pszichológia is van benne: napi használatbna lévő autóról más az ember benyomása. Az öreg szerintem nem akarja eladni, csak árulja. Ennyiért nem fogja senki megvenni (alkudni meg nem lehet...). Ha letakarítani, kívül-belül szépen, akkor mindjárt más lenne az első benyomása az érdeklődöknek. Persze szakszervizben történő alapos átvizsgálás akkor is szükséges lenne.
A féltengelytörésre még nem gondoltam eddig. Azt lehet ellenőrizni? Tehát kívülről látszik, ha gázos már az állapota vagy egyszer csak eltörik minden előjel nélkül?
hmm. a 2,3 soknak tűnik elsőre, sőt másodikra is, de én azért elgondokodnék rajta. A 2,7 egyértelműen sok. megtaláltam a hirdetést. szépnek tűnik, de akkor is túlzás.
Szívesen beülnék egy ilyen újszerűbe. Az enyémen sajnos több típushiba előjött: zörgő szívósor, letörő középkonzol tároló ajtó, eltörő könyöklőtalp (már így vettem). Kézifékgomb krómja részben lekopott.
Az olajfogyasztást és a bal féltengelytörés még nem jelentkezett... De ha jelentkezne, akkor se tudok egy 20 éves autóra haragudni...
A mostani hibája az első "igazi" hibája. Talán trafó, majd kiderül.
Ha garázsban van tárova, ugyan mi baja lenne a sok állástól? Mondjuk a klímarendszer tömítései kiszáradhatnak, ezért javasolják, hogy 2-3 hetente járassuk meg (én ezt gyakran elfelejtem, de a 15 év alatt nem volt ebből gond).
A videóban látható autó szerintem megért annyi pénzt. Tavaly nyáron kíváncsiságból megnéztem egy hasonló Corollát, abban is nagyjából ennyi km volt, évjárat, felszereltség is nagyjából ugyanez volt, de még többet, 2,7 milliót kért volna érte a tulaj, már a hirdetésben is írta, hogy alku nem lehetséges. Nos, még mindig fenn van a használtautón:)
Egy öreg gépészmérnök árulja, garázsban tárolja, állítása szerint egy olasz öreg bácsié volt előtte az autó. Az uszodába jár vele (kb. 2 km), ami gyilkosüzemnek számít belsőégésű motor esetén, de mivel nagyon kevés a futott km, ezért nem lenne önmagában probléma. Nem lett végül komolyabb vételi szándék. Amennyire alá tudtam nézni tényleg rozsdamentes az alja. Ugyanakkor az olajszint egyértelműen a maximum felett volt (elmondása szerint 5 ezer km-enként cseréli az autóiban). A középkonzolon a kis ajtó is törött volt, nem lehetett visszacsukni. Fékfolyadékot soha nem cserélt (azt mondta semelyik autóban nem szoktak) és azt mondta a hűtőfolyadékot se kell cserélni. Ez természetesen hülyeség, egy gépészmérnöknek ezt tudnia kellene. Egy ilyen idős autóban megvétel után kötelező az összes folyadékot kicserélni még akkor is, ha csak 20-25 ezret futott.
A legegyszerűbb és ez esetben a legpontosabb persze,a hibakód kiolvasása.
Azt a hőmérséklet mérést nem javaslom,az nem mutat ki semmit.Azért mondtam,hogy járó motornál emelgesd ki a trafókat,és ha a hangja,vagy épp a fordulat ugyanaz marad,az a henger a szar.
Még nem döntöttem a márkát illetően, de szerintem olyat fogok választani, amiről legalább hallottam. pl. Hella. Csak az a gond, hogy lehet, hogy azt is Taiwanon gyártják ugyanazon a soron, mint a másik nevűt... :)
Semmiképp se a legolcsóbbat vegyed.. Én anno vettem Mobiletron-t, 1.5 évet bírt.. Asszem az 11e körül volt. Berágtam, vettem bele Denso-t (asszem ez a gyárija is), volt vagy 30-40e ft, de azóta bírja (5 éve)
Nem lenne érdemes azt figyelni, hogy melyik leömlő nem melegszik? amelyik hideg marad, az a henger nem jár. Vagy nehéz hozzáférni, mert a motor hátuljánál van?
Én nem tudom,hogy melyik márkát válaszd,de a gyári,az nagyon drága.Tettem már be magneti marellit,ami azóta is megy,ezt hozták.Igen,elég azt,amelyik rossz.Létezik,hogy előbb-utóbb majd jön a következő,de ez ilyen,20 éves autó.
A cserét el tudod végezni,egy csatlakozót kell lehúznod,és kb ennyi,a csavarjait a vizsgálathoz amúgy is le kell venned egy 10-es kiskrovával.Egyelőre vizsgáld meg,nem e más a gond.
A gyári cikkszámot a trafó oldalán megtalálod,az alapján tudsz hozzá szerezni újat. :)
Házilag annyit tudsz,hogy leveszed a motorborítást felülről,kiveszed a 4 gyújtótrafó és a vezetéktartó csavarjait,majd beindítod.Járatás közben egyesével kiemelgeted a trafókat,amelyiknél nem változik a motor járása,annál a hengernél gond van.Utána cseréld át egy másik hengerével a trafót,majd ismételd meg ezt az ,,eljárást",ha a hiba átment a másik hengerhez,akkor trafó problémád van,ha nem,akkor gyújtógyertya,vagy egyéb más,de trafó szokott elmenni rajtuk.Laikusként ha így nem igen tudsz boldogulni,akkor keresd fel a szerelődet,ő biztosan megoldja. :) Üdv.
2002-es E12-es Corolla, 1,6-os benzinmotorral. Gond nélkül beindult, minden henger járt, aztán kb. egy-két perccel később vettem észre, hogy nem úgy reagál a gázadásra, ahogy kellene. Szerintem csak két v. három henger jár. Check engine villogott, hol folyamatosan világított. Alapjáratot tartja, de érezni a dadogós járást, motor és kipufogóhang is dadogós, akadozós.
Újraindítást követően a jelenség megmaradt. Pár kilométert tettem meg, aztán leállítottam.
Bocsi,közben nem jártam itt.A lényeg,hogy megoldódott,nem kell mindig a legrosszabbra gondolni,vannak ilyen rejtélyes dolgok,amik megmagyarázhatatlanok. :)
Frinyi, S.O.S kéne segítség, tipp: ismerős 1.3aurison (2gen) akksit cserélt, és nem indul az autó az istennek sem.. benzint szerintem kap mert benzinszag megvolt. Mindket gyári kulcsaval próbáltuk.Lehet hogy kiszereleskor összezàrta az akksit és kikurt valami biztositekot? Melyik biztosíték lehet a ludas? Vagy egyéb ötlet, tipp?