Segítségre lenne szükségem. A napokban szeretnék megnézni egy mitsubishi carisma 1.9 td gls 1998 megvásárlás céljából és kíváncsi lennék arra, hogy mire kéne odafigyelnem mi a gyenge pontja?
A látszat alapján, pl hiányzik a mitsu embléma, (meg szerintem téli gumi van rajta), első rendszámból kiindulva törött az eleje. Egyébként nem ér többet!
Megadta magát az ötödik ajtó központi zára.Ha valakinek van bontott érdekelne. Sajnos a kiszerelés megfujkálás nem segített. Hogyan érzi az állapotokat a zár? Nem láttam rajta végállás érintkezőket.
tudtok ajánlani megbízható, és nem horror-áron dolgozó szerelőt/szervízt, benzines, évezred-eleji Carisma (2000-2004) vásárlás előtti átnézésére, illetve az esetleges vásárlás utáni olaj/vezérlés/stb... cserére?
Budapest lenne az ideális, de ha valahol Bp. környékén mondtok, az is belefér...
Nagyon megtetszett egy autó, csak jó lenne nem vakon beleugrani...:-)
-Valóban ez a gyári mérete (na jó ez nem indok, csak megemlítettem :) ) -205/60 bele fog érni hátul sárvédőbe a rosszabb minőségű utakon -az eltérő méret miatt nem lesz pontos a km órád, 205/60as gumival kb 5%-al kevesebbet fog mutatni a sebességjelző, mint amennyivel valójában mész (az új traffipax beszerzésről szóló hírek miatt ezt nem javaslom) -a magasabb gumi instabilitást eredményez (nem hiszem hogy versenyzésre szánod, de érezhetően jobban fog billegni) -205/55 is jó lenne, mert váltóméret, viszont drágább mint a 195/60, és akkora pluszt nem ad tapadásban, ráadásul nagyobb felületen vált ki gördülési ellenállást (ergo ha minimálisan is, de többet fog enni az autó)
Ezek az én indokaim, miért javaslom a gyári méretű gumikat :)
(persze ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz ;) )
Kezdődő haldoklás... talán még menthető, első lépésben ki kellene venni, kicsit meg kellene járatni, befújkálni WD 40-el, hátha nyersz még egy kis időt, de lassan tönkre fog menni... Bontottban lehet szerezni, nem egy nagy összeg...
Egy hónapja vagyok tulajdonosa a 2000/12 havi Carisma DI-D -nek. Fiat Tipo TD után ültem át, de nem bántam meg! Más, kicsit öregurasabb, csendesebb lágyabb a rugózása. Néha zörög benne itt-ott valami. :) /Ezt a FIAT is tudta./
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy néhány napja a csomagtartó központi zár nyitáskor kattogó hangot ad, mintha 5-ször próbálná kinyitni. Záráskor csendes. Valakinek van ilyen tapasztalata? Mi a megoldás? Csere?
jobb első futóműből lassú haladásnál halk kotyogó hangokat hallok.
Megnézettem több 2 szerelővel is nem találják mi okozhatja :(
toronycsapágyat 1 éve cseréltem, nemrég volt vele olyan gond hogy kilazult, de azt meghúzták, a másik hangosabb kattanás azóta nem hallatszik, csak a halk kotyogás még mindig.
Van megoldás! Vegyél bele egy gyári rádiót! :D Amúgy szerintem akárhogy kötheted a madzagokat az a JVC rádióddal nem fog mutatni semmit! Mert a gyári rádió az esze mindennek. Ha egy embernek kioperják az agyát akkor már hiába várjuk tőle hogy verseket szavaljon vagy Korda Gyuri slágereket énekeljen! :D
De majd az elektronikában jártasabb fórumozók megadják a választ a problémádra. De sok reményt ne fűzz hozzá! Szerintem a kijelződ csak a gyári rádióval fog működni...
nemrég vettem egy JVC KD-X200 -as fejegységet, beszereltem, működik is tökéletesen. ISO csatlakozó van az autóban, arra csatlakoztattam a JVC-hez kapott kábelt. Azt szeretném kérdezni, van-e olyan kábelezési megoldás, hogy a Fedélzeti Comuter alsó sorában (ami jelenleg mindig üres, ugyanis nincs gyári rádióm) megjeleníthető legyen a rádió által kijelzett informáicó? Válaszotokat előre is köszönöm!
Nekem is kigyulladt a sárga lampicsku, menet közben, a fordulatszám mérő nem "bohóckodot".. de ha a sárga után leállítottam, akkor csak ha lehült a motor akkor indult újra. Illetve, a jeladót kiszerelve hóba dugtam... :-) Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy télen elindultam melóba, megérkeztem, végeztem, hazafelé esetleg kigyulladt, de akkor már nem volt ajánlatos leállítani.
A vezérmű tengely jeladó ha szembe állsz a motorblokkal, akkor jobb oldalt a tűzfal felől van bedugva a motoröntvénybe, egy M6-os csavarral rögzitett kb derékszögű alkatrész, 2 perc alatt kicserélhető. Mi ellenállást tudtunk mérni rajta, illetve ha egy kombinált fogóval "integettünk" előtte, akkor változó értékű feszültséget generált, és mágneses... A csere előtt, még a csatlakozóban volt egy hibás forrasztású vezeték először azt gondoltuk az a gond, de már a jeladó is beteg volt...
Amúgy simán ki lehet megfelelő műszerrel diagnosztizálni, mivel a hibatároló tárolja a hibát. Én is kiolvastattam a csere előtt, és még azt is kijelezte, hogy egy évvel korábban "rátehénkedtem" a légtömegmérő csatijára, és akkor az ECU nem kapott onnan jelet... :-)
Mindenképpen diagnosztikát javasolok, a főtengely jeladója mit tud produkálni nem tudom.... Nem is szeretném tudni... jobb a békesség. :-)
Szerelőt nem tudok javasolni, nem tudom hol laksz, de ha Büdöspest közelében akkor Érdre leugorhatsz a Nihon autószervízbe, McElek 16V néven írogat a mester a Micsu Klub fórumon. A jeladó utángyártottban ha jól emléxem 26, és esélyes, hogy sz@r lesz az is... javaslom a gyári bontotat SzTomit keresd itt, nekem is tőle van!!
Utánna néztem a jeladóknak, belekeveredtem. :) Jól gondolom, hogy van Vezérmű jeladó (holtpont jeladó) és főtengely jeladó? Az autóval szembe állva a motor bal oldalán a generátor felfogatása mellett van egy csatlakozó ami úgy néz ki mint az alakatrészoldalakon rendelhető vezérműjeladó, de nálam ez egy hosszu műanyagházzal végig fut a motor oldalán. Nem olyan rövid mint a képeken.
Ha azt lehúzom akkor ugyan azt a tünetet produkálja mint mikor rossz, nem indul. Ez lenne a vezérmű jeladó? Dreidimant nálad ez hogy néz ki? Hol van? Mivel jár a csere, mit kell levenni hozzá? Valahol azt írják, hogy a főtengely jeladó is okozhatja ezt a hibát. Gondolom ha a főteng, jeladó csinálja, akkor inditozáskor a fordulatszámmérő nem mozdul. Ezt most nem sikerült még megfigyelnem, de ugy emlékszem nem mutat semmit inditozáskor, rosszalkodik.
A check engine lámpa nem világit. Inditás előtt világit, inditózáskor már asszem nem, mintha nem lenne baj.... A szerelő azt mondta hibát kiolvasni akkor lehet ha épp csinálja, és akkor persze nem csinálta. Úgy tűnik leállitás után 1 órával indulok akkor indul de egy idő után elkezd ugrálásba kezdeni a fordulatszámmérő, majd kifekszik és leáll a motor, de még újrainditható. Ha kb 2 órát áll teljessen lehül, akkor már nem indul be, csak kb 6-8 óra múlva de akkor megint semmi baja. Vezérmű tengely jeladón mit lehet mérni? Feszt menet közben, vagy ellnállást álló helyzetben? Autókhoz nem értek, de műszerész vagyok. Vezérmű tengely jeladó mennyibe kerülhet? Nekem is gyanús Dreidiamant -leirásához kisértetiessen hasonlit az én problémám. A főtengely holtpont jeladó és a vezérmű tengely jeladó az ugyan az? Köszönöm az ötleteket.
Nos csak ötlet, DE!! Nekem volt ilyesmi télen: az-az, hidegen indult, ha bemelegedett is ment, a világból kifelé... de mikor leállítottam, akkor már nem akart indulni. Rájöttem persze, hogy a vezérmű tengely jeladója haldoklik. Volt, hogy kiszereltem, és egy hókupacban hűtöttem le... aztán ment tovább. Tomitól a bontott darab megoldotta a problémát. "97-es 1,6-osom van, de nagy különbség nem lehet... De azért hibatárolót olvastass, kb. 3 rugóból megoldják.