Dehogy klímás, csak volt egy palackja amiből beszívatott a rendszerbe valamennyit.
Ha klímás lett volna, akkor tisztában van vele, hogy a nyomásból nem lehet tudni a rendszerben lévő hűtőközeg mennyiségét. Ha mégis nekiáll rátöltögetni, akkor pedig figyeli a nyomó oldal nyomását.
Túltöltötte és a túlnyomáselengedő szelep kinyitott.
Klímás haver jófejségből megpróbált rátölteni az autónk klímájára..
Miután töltött bele 2x szakaszosan alul kifújt magából a gázból. Időpontot csak jövhétre kaptam, túltölthette és létezik ilyen hogy kienged magából a kompresszor, vagy elfosódott valami? Kontrolláltnak tűnt a dolog remélem nem csinált nagy bajt.. miután kifújt alul inkább kicsit leengedett ő is a gázból nehogy szétmenjen valami hátha sok gázt kapott.
Egyébként ment a klíma de elég gyenge volt, kicsit pára szag is volt néha induláskor, most viszont talán még gyengébb lett a hűtés miután a haver próbálkozott.
Hol tiltják 20 bar felett? 35 fokban álló autónál simán lehet 20 bar, de ha koszos a hűtősor, vagy a ventilátorral valami nem stimmel, akkor 30 is. Kb innen van tiltás.
Trináris , hármas mondjuk. Kb nyomás értékeket írok. 2bar alatt nincs kapcsolat 2 érintkező között, 30 bar felett szintén ez a kettő között. Másik két láb 17-nél összezár.
Nem tudom a trináris mit jelent, de amit írsz az nem megvalósítható, mivel a nyomáskapcsoló magas szintje, az már alapból tiltja is a kompresszort. Az egy bontó kapcsoló. Tehát ha ott kapcsolom a ventit, akkor az már késő.
Ha van régi telefonszámod hozzá, akkor kerestess arra rá a guglival, jó eséllyel kidobja a nevét/címét, és akkor arra keresve már az új szám is meglesz.
Keresd meg a nyomáskapcsolót a rendszerben. Ha nem trináris, akkor cseréld ki arra. Kis fokozatú ventilátort indítsa a minimum 2 bar körüli nyomás az előtét ellenálláson keresztül. Nagy fokozatú ventilátort indítsa a nyomáskapcsoló 17 bar körül záró lába direktben. Lehet cifrázni és relékkel tehermentesíteni a nyomáskapcsolót. Ennyike.
Nem, a vízhőfokra van egy kétfokozatú mechanikus hőgomba, és a klíma fixen járatja az alacsony fokozatot.
Az ellenállás a ventilátor előtétellenállása az alacsony fokozathoz.
Ezzel fogok akkor játszani.
Már csak azt nem tudom, hogy nyomásmérő nélkül a csövek hőfokát mérve is látom, hogy elég-e a hűtés? Mert jófajta hőmérőm az van. Melyik csövön és kb mekkora hőfokot kell mérnem?
Nekem volt hasonló felépítésű autóm, (V6-hosszmotor, hátsókerékhajtás), és ott úgy oldották meg, hogy a hűtő mögött a blokkon volt a viszkóhajtásos venti, és a hűtő előtt az elektromos venti, utóbbi csak a klímás verziókon volt (ill. az automataváltós verziókon, ahol az olajhűtő a vízhűtővel együtt volt). volt. A te esetedben annyit csinálnék, hogy ellenállással módosítanám az alsó és a felső bekapcsolási hőmérsékletet is (bár szerintem nagyobb ellenállást kell betenni ehhez, de nem ismerem a pontos típusát a gombának), minél korábban kapcsoljon be az alacsonyabb fokozat. Kis kísérletezéssel szerintem be lehet lőni.
A klímája most is kapcsolgat, mert az elpárologtatóban lévő hőfokkapcsoló kapcsolgatja folyamatosan ki-be. Szóval nagy különbség nem lenne felhasználó oldalról. :) Vagy ez milyen frekvenciájú kapcsolgatás lenne?
Csak az a kérdés, hogy mennyire káros a rendszernek, ha a normál üzemi nyomás többszörösén kapcsolgat. Gondolom nem mindegy a rendszernek, hogy 10 Baron megy, vagy 20-on. (asszem 21,5-ön tílt a nyomáskapcsoló)
Raider
Volt gyári klíma. Nagyrészt ez is az.
Ott is úgy volt megcsinálva, hogy a kétfokozatú hűtőventilátor alacsony fokozatát indította a klíma, azért is kötöttem be én is elsőre úgy.
Egyébként elektromos ventit, csak a klímás verziók kaptak, ami nem az, mint pl az enyém, az viszkós ventivel volt szerelve. Ezért aztán leszereltük a viszkót, és ment a hűtőre a gyári elektromos.
A klímahűtője teljesen négyzet alakú, így ez a nagy venti pont be is takarja. Nem férne el mégegy kicsi sehol.
Vagy ami most eszembe jutott, hogy ez még olyan régimódi ventilátor, hogy a ventilátor keretére van felszerelve az ellenállás.
Lehet meg kellene próbálni ezt az ellenállást kicserélni kisebbre, hogy az alacsony fokozat egy kicsit erősebb legyen, és akkor lehet elég lenne az alacsonyabb fokozat is.
Volt olyan változata az autódnak, amiben volt gyárilag klíma? Meg kellene nézni, abban hogy oldották meg. Egyébként ha jól értem, gyárilag is elektromos venti volt benne, esetleg kettő nem férne be? Ha kettő volt, akkor pedig szerintem lehet olyan szabályozást szerkeszteni hozzá, ami elfogadhatóan halkká teszi.
Melegben nyomás emelkedésre a nyomáskapcsoló le fogja állítani a rendszert,amíg a nyomás visszaesik az előírt értékre.Tehát folyamatosan ki-be fog kapcsolgatni.
Van egy öreg hobby BMW-m, amibe tavaly beszereltük a klímát. A klímás, aki feltöltötte azt mondta, hogy bekapcsolt klímával nagyon emelkedik a nyomás, valószínűleg kevés a hűtés. Átkötöttem a ventilátort, hogy magas fordulaton menjen, és így már jó lett. Így már elég volt a hűtés álló helyzetben is.
De így marha zavaró a hangosan zúgó ventilátor. A kérdésem az lenne, hogy hosszú távon milyen káros hatása lenne, ha visszakötném a ventilátort alacsony fokozatra, és hagynám, hogy álló helyzetben letiltson néha-néha a nyomáskapcsoló.
Elindultam a kocsival. Egy perc után bekapcsoltam a légkondit ami normálisan elkezdett működni. Pár kilométer autópálya után az első körforgonál, üresben elkezdett a fordulatszám ugrálni és majdnem le is fulladt. Utána már minden megállásnál ezt csinálta.
Másnap elindítottam. Klima be, tökéletes. Késöbb a fentieket produkálta megint.
Köszi!Egy jó elektromos szerelőt ha valaki tud ajánlani,mert akinél volt az rájött,hogy a klímától rángat és fogta lehúzta a kábeleket ezért elvittük a klímáshoz mivel nem működött a klíma ő persze több százezerért kompresszort akart cserélni.A párom mikor gyertyát cserélt az autóba akkor vette észre,hogy a klíma kábel le van húzva,visszadugta és kezdődött a rángatás.Itt tartunk.
Segítségre lenne szükségem.Van a lányoknak egy VW póló V. 1.2 TSI autója és ha használja a klímát az autó eszközök és az automata váltó nem működik megfelelően.Tapasztalt már valaki ilyen hibát,ha igen mi volt a baj?
Akkor muszáj lesz visszatérni a kompresszor és kivezérlésének mérésére.
Amikor jelentkezik a probléma, akkor a motorvezérlőben, vagy a klímavezérlőben mit látni a kompresszor kivezérlése adatlistánál? Hány Amper, hány % ? Esetleg ugyanitt kompresszor off kód?
Milyen kompresszor van fent?
Tuti biztos, hogy forog a tengely a szíjtárcsával együtt?