Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

b15kk Creative Commons License 2022.06.09 0 0 7638

Igen. Jól gondoltam akkor.. köszi! Kedden megy szervízbe..

Előzmény: xmbela (7637)
xmbela Creative Commons License 2022.06.09 0 0 7637

Dehogy klímás, csak volt egy palackja amiből beszívatott a rendszerbe valamennyit.

Ha klímás lett volna, akkor tisztában van vele, hogy a nyomásból nem lehet tudni a rendszerben lévő hűtőközeg mennyiségét. Ha mégis nekiáll rátöltögetni, akkor pedig figyeli a nyomó oldal nyomását.

Túltöltötte és a túlnyomáselengedő szelep kinyitott.

Előzmény: b15kk (7636)
b15kk Creative Commons License 2022.06.09 0 0 7636

Sziasztok!

 

Klímás haver jófejségből megpróbált rátölteni az autónk klímájára..

Miután töltött bele 2x szakaszosan alul kifújt magából a gázból. Időpontot csak jövhétre kaptam, túltölthette és létezik ilyen hogy kienged magából a kompresszor, vagy elfosódott valami? Kontrolláltnak tűnt a dolog remélem nem csinált nagy bajt.. miután kifújt alul inkább kicsit leengedett ő is a gázból nehogy szétmenjen valami hátha sok gázt kapott.


Egyébként ment a klíma de elég gyenge volt, kicsit pára szag is volt néha induláskor, most viszont talán még gyengébb lett a hűtés miután a haver próbálkozott.

 

Köszi előre is ha segítessz.

Tzl Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7635

Régi BMW.

De bocs, igazad van, elnéztem. Van a kapcsolónak hiszterézise, és a visszakapcsolási értéket néztem. Szóval 21Barnal kapcsol vissza, de 27-nél le.

Tehát 27-ig engedi.

Előzmény: xmbela (7634)
xmbela Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7634

Hol tiltják 20 bar felett? 35 fokban álló autónál simán lehet 20 bar, de ha koszos a hűtősor, vagy a ventilátorral valami nem stimmel, akkor 30 is. Kb innen van tiltás.

Előzmény: Tzl (7631)
xmbela Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7633

Pontosan ezért kell a 2 bar felett záró nyomáskapcsolónak indítani a lassú ventilátort és a kompresszort.

 

Előzmény: mica-r (7630)
xmbela Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7632

Trináris , hármas mondjuk. Kb nyomás értékeket írok. 2bar alatt nincs kapcsolat 2 érintkező között, 30 bar felett szintén ez a kettő között. Másik két láb 17-nél összezár.

Így érthető?

Előzmény: Tzl (7629)
Tzl Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7631

Nézegettem az R134a logPH görbéjét, és a tiltási 20Barhoz nagyjából 65 fok tartozik.

Tehát akkor normális környezetei hömérsékletnél ha stabilan 50 fok alatt lesz a visszatérő (15Bar), akkor elegendő a hűtés?

mica-r Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7630

Nem jó ötlet, 2 bar fölött van az alap nyomás.

Előzmény: xmbela (7627)
Tzl Creative Commons License 2022.06.08 0 0 7629

Nem tudom a trináris mit jelent, de amit írsz az nem megvalósítható, mivel a nyomáskapcsoló magas szintje, az már alapból tiltja is a kompresszort. Az egy bontó kapcsoló. Tehát ha ott kapcsolom a ventit, akkor az már késő.

Előzmény: xmbela (7627)
Paco155 Creative Commons License 2022.06.07 0 0 7628

Ha van régi telefonszámod hozzá, akkor kerestess arra rá a guglival, jó eséllyel kidobja a nevét/címét, és akkor arra keresve már az új szám is meglesz.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (7625)
xmbela Creative Commons License 2022.06.07 0 0 7627

Keresd meg a nyomáskapcsolót a rendszerben. Ha nem trináris, akkor cseréld ki arra. Kis fokozatú ventilátort indítsa a minimum 2 bar körüli nyomás az előtét ellenálláson keresztül. Nagy fokozatú ventilátort indítsa a nyomáskapcsoló 17 bar körül záró lába direktben. Lehet cifrázni és relékkel tehermentesíteni a nyomáskapcsolót. Ennyike.

Előzmény: Tzl (7626)
Tzl Creative Commons License 2022.06.07 0 0 7626

Nem, a vízhőfokra van egy kétfokozatú mechanikus hőgomba, és a klíma fixen járatja az alacsony fokozatot.

Az ellenállás a ventilátor előtétellenállása az alacsony fokozathoz.

Ezzel fogok akkor játszani.

 

Már csak azt nem tudom, hogy nyomásmérő nélkül a csövek hőfokát mérve is látom, hogy elég-e a hűtés? Mert jófajta hőmérőm az van. Melyik csövön és kb mekkora hőfokot kell mérnem?

Előzmény: raider (7623)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.06.07 0 0 7625

Sziasztok!

 

Volt korábban egy megbízható autóklíma szerelőm, aki nagyon lelkiismeretesen dolgozott, inkább javított mint cserélt.

Most 5-6 év után megint van probléma a klímával és sajnos a telefonszáma már nem él, gondolom időközben lecserélte.

Sajnos a címére sem emlékszem, valahol Budapest külső kerületében volt.

Jó nevű szakember, hátha itt valaki tud segíteni vagy a címmel, vagy élő telefonszámmal, amit nagyon megköszönnék.

Merczel, vagy Melczer Ferenc volt a neve. Francia autóktól sem esett kétségbe.

 

Ha kapok más megbízható szerelőt Budapesten aki autóvillamosságban is partner, azt is köszönettel veszem!

raider Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7624

(bocs, természetesen ékszíjhajtású venti, viszkokuplunggal)

Előzmény: raider (7623)
raider Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7623

Nekem volt hasonló felépítésű autóm, (V6-hosszmotor, hátsókerékhajtás), és ott úgy oldották meg, hogy a hűtő mögött a blokkon volt a viszkóhajtásos venti, és a hűtő előtt az elektromos venti, utóbbi csak a klímás verziókon volt (ill. az automataváltós verziókon, ahol az olajhűtő a vízhűtővel együtt volt).  volt. A te esetedben annyit csinálnék, hogy ellenállással módosítanám az alsó és a felső bekapcsolási hőmérsékletet is (bár szerintem nagyobb ellenállást kell betenni ehhez, de nem ismerem a pontos típusát a gombának), minél korábban kapcsoljon be az alacsonyabb fokozat. Kis kísérletezéssel szerintem be lehet lőni.

Előzmény: Tzl (7622)
Tzl Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7622

Barbon1

A klímája most is kapcsolgat, mert az elpárologtatóban lévő hőfokkapcsoló kapcsolgatja folyamatosan ki-be. Szóval nagy különbség nem lenne felhasználó oldalról. :) Vagy ez milyen frekvenciájú kapcsolgatás lenne?

Csak az a kérdés, hogy mennyire káros a rendszernek, ha a normál üzemi nyomás többszörösén kapcsolgat. Gondolom nem mindegy a rendszernek, hogy 10 Baron megy, vagy 20-on. (asszem 21,5-ön tílt a nyomáskapcsoló)

 

Raider

Volt gyári klíma. Nagyrészt ez is az.

Ott is úgy volt megcsinálva, hogy a kétfokozatú hűtőventilátor alacsony fokozatát indította a klíma, azért is kötöttem be én is elsőre úgy.

Egyébként elektromos ventit, csak a klímás verziók kaptak, ami nem az, mint pl az enyém, az viszkós ventivel volt szerelve. Ezért aztán leszereltük a viszkót, és ment a hűtőre a gyári elektromos.

A klímahűtője teljesen négyzet alakú, így ez a nagy venti pont be is takarja. Nem férne el mégegy kicsi sehol.

 

Vagy ami most eszembe jutott, hogy ez még olyan régimódi ventilátor, hogy a ventilátor keretére van felszerelve az ellenállás.

Lehet meg kellene próbálni ezt az ellenállást kicserélni kisebbre, hogy az alacsony fokozat egy kicsit erősebb legyen, és akkor lehet elég lenne az alacsonyabb fokozat is.

raider Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7621

Volt olyan változata az autódnak, amiben volt gyárilag klíma? Meg kellene nézni, abban hogy oldották meg. Egyébként ha jól értem, gyárilag is elektromos venti volt benne, esetleg kettő nem férne be? Ha kettő volt, akkor pedig szerintem lehet olyan szabályozást szerkeszteni hozzá, ami elfogadhatóan halkká teszi.

Előzmény: Tzl (7619)
barbon1 Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7620

Melegben nyomás emelkedésre a nyomáskapcsoló le fogja állítani a rendszert,amíg a nyomás visszaesik az előírt értékre.Tehát folyamatosan ki-be fog kapcsolgatni.

Előzmény: Tzl (7619)
Tzl Creative Commons License 2022.06.06 0 0 7619

Sziasztok!

A következő problémával állok szemben:

Van egy öreg hobby BMW-m, amibe tavaly beszereltük a klímát. A klímás, aki feltöltötte azt mondta, hogy bekapcsolt klímával nagyon emelkedik a nyomás, valószínűleg kevés a hűtés. Átkötöttem a ventilátort, hogy magas fordulaton menjen, és így már jó lett. Így már elég volt a hűtés álló helyzetben is.

De így marha zavaró a hangosan zúgó ventilátor. A kérdésem az lenne, hogy hosszú távon milyen káros hatása lenne, ha visszakötném a ventilátort alacsony fokozatra, és hagynám, hogy álló helyzetben letiltson néha-néha a nyomáskapcsoló.

Tönkremehet bármi hosszútávon?

Vagy ti mit ajánlanátok?

Köszi.

lufi77 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 7618

Sziasztok!

egy kis segítség kéne.

Suzuki Splash 1.2.

Elindultam a kocsival. Egy perc után bekapcsoltam a légkondit ami normálisan elkezdett működni.  Pár kilométer autópálya után az első körforgonál, üresben elkezdett a fordulatszám ugrálni és majdnem le is fulladt. Utána már minden megállásnál ezt csinálta.

Másnap elindítottam. Klima be, tökéletes. Késöbb a fentieket produkálta megint.

Mi a franc baja lehet?

Előre is köszi!

 

 

 

K_Csilla Creative Commons License 2022.05.27 0 0 7617

Igazad van.Budapest és Pest megye 

Előzmény: Paco155 (7616)
Paco155 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 7616

Mátészalkán, Szegeden vagy Röjtökmuzsajon?

Előzmény: K_Csilla (7615)
K_Csilla Creative Commons License 2022.05.27 0 0 7615

Köszi!Egy jó elektromos szerelőt ha valaki tud ajánlani,mert akinél volt az rájött,hogy a klímától rángat és fogta lehúzta a kábeleket ezért elvittük a klímáshoz mivel nem működött a klíma ő persze több százezerért kompresszort akart cserélni.A párom mikor gyertyát cserélt az autóba akkor vette észre,hogy a klíma kábel le van húzva,visszadugta és kezdődött a rángatás.Itt tartunk.

Előzmény: mica-r (7614)
mica-r Creative Commons License 2022.05.26 0 0 7614

Elektronikai probléma lesz, villamossági szerelőhöz kellene vinni.

Előzmény: K_Csilla (7613)
K_Csilla Creative Commons License 2022.05.26 0 0 7613

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.Van a lányoknak egy VW póló V. 1.2 TSI autója és ha használja a klímát az autó eszközök és az automata váltó nem működik megfelelően.Tapasztalt már valaki ilyen hibát,ha igen mi volt a baj?

klenó1 Creative Commons License 2022.05.25 0 0 7612

Köszönöm!

Előzmény: xmbela (7609)
xmbela Creative Commons License 2022.05.24 0 0 7611

Akkor muszáj lesz visszatérni a kompresszor és kivezérlésének mérésére. 

Amikor jelentkezik a probléma, akkor a motorvezérlőben, vagy a klímavezérlőben mit látni a kompresszor kivezérlése adatlistánál? Hány Amper, hány % ? Esetleg ugyanitt kompresszor off kód?

Milyen kompresszor van fent?

Tuti biztos, hogy forog a tengely a szíjtárcsával együtt?

Előzmény: barbon1 (7610)
barbon1 Creative Commons License 2022.05.24 0 0 7610

Szép tiszta volt a szelep,semmi forgács.Az expanziós szelep csere is megvolt.Semmi változás.

Előzmény: xmbela (7606)
xmbela Creative Commons License 2022.05.24 0 0 7609

Belülre mindegy.

Előzmény: klenó1 (7608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!