Keresés

Részletes keresés

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2104

Köszönöm a visszajelzést, de sajnos semmit se tudok csinálni, mert 08.07-től 08.20-ig kihalt az egyetem, mindenki szabadságon van és az épületek is be vannak zárva. Egy kicsit elcsodálkoztam, mert mielőtt elküldtem volna a hozzászólást leellenőriztem, hogy megnyilnak-e az adott oldalak. Akkor minden működött. Augusztus 21-éig külföldön vagyok, 22-én tudok utánanézni, hogy mi okozza a gubancot. Javaslom az időnkénti próbálkozást.

Előzmény: Pel002 (2103)
Pel002 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2103

Tisztelt Sz.Gyula!

Többen észleltük, hogy nem tudjuk megnyitni a szabályzatokat és a repülőmérnöki szak mintatantervét. Sem a linken, sem a weboldalon keresztül. "A weboldal nem elérhető".

Kérem, meg tudná nézni mi lehet a probléma?

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.08.07 0 0 2102

Elnézést a pontatlanságért, közforgalmi pilótát kellett volna írnom, hiszen a szakfelelősünk, dr.Szilágyi Dénes a BME (repülő-gépész mérnök) és a Nyíregyházi Főiskola (repülőmérnök hajózó szakirányon, CPL/IR) elvégzése óta megszerezte a PhD fokozatot és ő tanítja a legfontosabb "pilóta" tárgyakat. Viszont ő még államilag támogatott képzésben vett részt és így nem kellett 16,8 millió forint önköltséget visszafizetnie. 

Előzmény: Sz.Gyu (2097)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.08.07 0 0 2101

Kiegészítés. A kollégiumokba történő jelentkezés menete, feltételei az Intézményi tájékoztatóban az Intézmény bemutatása (baloldali ikon)74-77 oldalán van leírva. A Sandra hotel egy kicsit drágább, mint a Campus és a Bessenyei hotel, de a repülős hallgatók általában ide kérik felvételüket. Erről Choma Kata a Tréner Kft-től már értesítette a felvett hallgatókat. Mivel a NEPTUN kódjukat megkapták, ezt már lehet intézni.

Előzmény: Sz.Gyu (2100)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.08.06 0 0 2100

A rendes felvételi eljárásban 21 fő nyert felvételt, átlagosan 382 pontszámmal, ami biztató. Remélem, hogy mindenki be is iratkozik, ha mér ennyi pénzt kiadott a felvételi eljárásra. A regisztrációs héten minden nap benn vagyok (CB 114 iroda), ha bármilyen kérdés felmerül a 06 30 407 4932 mobilszámon is elérhető vagyok.

A felvett hallgatók a Tréner Kft-től már kaptak értesítést a félév kezdéssel kapcsolatos teendőkről, a kollégiumba való jelentkezésről. A kollégium jobb, mint az albérlet, mert egymásnak tudnak segíteni a tanulásban és jóval olcsóbb is.

Javaslom, hogy az egyetem honlapjáról mindenki tanulmányozza át a NEPTUN rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat (http://www.nye.hu/felvi/node/63) és a Hallgatóknak/Intézményi tájékoztatóból (http://ttajekoztato.nye.hu/) a szabályzatokat és a repülőmérnöki szak mintatantervét (http://ttajekoztato2019.nye.hu/mintatanterveks/kepzesiszint_szakok/50). Sajnos sokszor előfordul, hogy még másod-harmadévben sincsenek tisztában a hallgatók a szabályokkal, ami bizony különeljárási díj formájában pénzbe kerül. Erre nem vehető fel, azaz nem fedezi a Diákhitel2!

Előzmény: Sz.Gyu (2099)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.07.24 0 2 2099

307 ponttal lehetett idén bejutni a Repülőmérnöki szakra. Gratulálok a felvetteknek és ősszel találkozunk. Addig is jó pihenést kívánok!

Előzmény: Sz.Gyu (2098)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.07.23 0 0 2098

Aki Nyíregyházára jelentkezett szerdán megtudja, hogy felvettük, vagy sem. Lesz pótjelentkezési lehetőség, de arra csak az jelentkezzen, akinek minden igazolása megvan, mert a rövid idő miatt nem lehet például az orvosit, vagy a PÁV-ot teljesíteni.

Előzmény: Sz.Gyu (2069)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.06.30 0 1 2097

Kedves BenSOO!

Becsülöm, hogy hivatásos pilóta pálya mellé még tudományos fokozatot is szeretnél szerezni. A repülömérnöki tanterv a BME közlekedésmérnöki tantervére épül, de ha ott akarod folytatni az MSc képzést, akkor biztos, hogy pár különbözeti vizsgát is kell tenned. Még nincs olyan Nyíregyházán végzett pilóta, aki PhD fokozattal rendelkezne. Ennek több oka is van. Elsősorban az, hogy a pilóta pálya egész embert igényel, nehéz mellette iskolarendszerű képzésben résztvenni. Ne felejtsd el, hogy egy olyan repülőgépet vezetsz majd, ami a technika csúcsa, ezt jól kell ismerned, hogy a munkádat jól tudd végezni és elismert legyél a szakmádban. Ha tudományos pályára vágysz, akkor a repülés csak másodlagos számodra és ne válaszd ezt a pályát. Ne felejtsd el, hogy majdnem 17 millió forint tartozással kezdenél egy ötéves képzést és csak két éved maradna, hogy az ATPL szakszolgálati engedélyhez szükséges 1500 légiórát elérd, hogy ne vesszen kárba az itteni elméleti képzésed. Öt évig valamiből meg is kell élned és közben arra gondolhatsz: évi 10 millió forintot vesztesz közben, mert egy első tiszt ennyit keres, arról nem beszélve, hogy annyival később leszel kapitány. Javaslatom a következő: végezd el a műegyetemet és ha az öt év, vagy 3,5 év után is úgy érzed, hogy pilótaként akarod leélni az életed, akkor nálunk 1,5 év alatt megszerezheted a légiközlekedési hajózó szakmérnöki végzettséget, ami egy ATPL integrált képzést jelent. Gondold át, mi akarsz lenni. Remélem segitettem.

Előzmény: BenS00 (2096)
BenS00 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 2096

Kedves Hozzászólók,

 

Felmerült bennem egy kérdés, amire hátha tudnátok/tudnának nekem választ adni. A kérdésem, hogy a repülőmérnöki alapszak elvégzése után van-e lehetőség mesterképzésben folytatni, majd doktorátust tenni? Mivel ez egy műszaki, mérnöki alapképzés ezért gondolom, hogy van erre lehetőség, de információt nem találtam róla, hogy milyen területek/szakok felé lehetne venni az irányt a BSC után. Pilóta akarok lenni, azonban szeretném elérni a tanulmányi "piramis" legtetejét előtte és ezért vetődött fel bennem ez a kérdés.

 

Előre is köszönöm!

FunCub Creative Commons License 2019.06.19 0 1 2095

Köszi

Előzmény: Berry23 (2094)
Berry23 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 2094


Az én tapasztalatom, hogy az angol a legfontosabb az az alapja mindennek, mert hiába tudod a matekot vagy fizikát azok is angolul vannak meg amúgy is az egész "aviation" arra épül. Ezenkívül ajánlom a "nagy repülőgépek" (alapvető) rendszereinek ismeretét, mert előkerülhet, pl. airbus - boeing különbség. Ehhez és sok máshoz is tökéletes Captain Joe csatornája, én is rengeteget néztem/nézem Őt: https://www.youtube.com/channel/UC88tlMjiS7kf8uhPWyBTn_A
Én compass tesztre ezzel az oldallal gyakoroltam, fizetős, de sokat mondd, hogy kik használják (pl. Baltic Aviation Academy=BAA, ami az egyik legnagyobb független pilótaképző iskola)! https://www.latestpilotjobs.com/site/mypage/id/gamelist.html
Viszont valóban elég drága, szerintem amikor én készültem még nem volt ennyi, de most egyre többen akarnak pilótának menni és mindenki ki akarja szívni a pénzt.
Sok sikert!

Előzmény: FunCub (2093)
FunCub Creative Commons License 2019.06.18 0 0 2093

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pilóta szeretnék lenni. Még van két évem a felvételiig, de szeretnék időben elkezdeni a felkészülést, hogy biztosan sikerüljön. Mit javasoltok, mire készüljek? Matek, fizika, angol, egyéb?

Sokan javasolják, hogy érdemes Compass teszteket gyakorolni. Tudtok valamit ajánlani, most nyáron jobban lenne időm vele foglalkozni. Melyiket érdemes megvenni?

Köszönöm szépen!

KT01 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 2092

Kedves Érdeklődők!

 

A Tréner Kft. szívesen válaszol a képzéssel és a repülőgépekkel, vagy egyéb felmerülő kérdésekkel kapcsolatban.

Az info@trenerkft.hu-s központi e-mail címre írjatok nyugodtan, ha esetleg itt nem kaptok választ.

 

Szép napot!

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.06.09 0 1 2091

Kétmotoros képzéshez most már van egy Piper Seminole? is. Korrigálom az előttem szólót, mert a CPL az kereskedelmi pilótát jelent, de iskolarendszerben a gyakorlati képzés csak eddig terjed, mert az ATPL-hez (ez a közforgalmi pilóta) 1500 repült óra kell és ezt a frozen ATPL (ezt adja Nyíregyháza) nem tartalmazza, csak az ATPL elmélet mellett a felsorolt repülő gyakorlati jogosításokat. A hiányzó több, mint 1300 órát annál a légitársaságnál szerzed meg, ahol elhelyezkedsz. Addig CPL/MEIR jogosítással dolgozol első tiszti beosztásban.

Előzmény: Pel001 (2087)
Bálint Komáromi Creative Commons License 2019.06.08 0 0 2090

Helló sziasztok,

 

Csak egy gyors kérdésem lenne, hátha tud benne valaki segíteni! :) Aki már volt PÁVon tavaly, vagy azelőtt, ti kb. mikor tudtátok meg a vizsgálat sikerességét(vagy -telenségét)?

Köszi előre is, szép napot!!

Berry23 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 2089

*Feltéve ha az egyetemi képzésre gondoltál!!

Előzmény: Berry23 (2088)
Berry23 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 2088

Kedves Pel001,Ezek közül az infók közül rengeteg fent van a honlapon --> http://www.trenerkft.hu/
Arra a kérdésedre, hogy miből tevődik össze onnan másolok ki egy szöveget; ˝ A képzés ATPL(A) integrált képzés, mely ATPL elméleti képzést és 140 repült órát, valamint 60 óra szimulátorképzést foglal magában és a végén CPL(A), Night VFR, ME/IR(A) és MCC képzett-séggel rendelkeznek a hallgatók, ami elegendő a légitársaságokhoz való továbblépéshez.˝  A CPL(A) gyakorlatilag a legmagasabb pilótalicenc, ugye ez a közforgalmi pilóta jogosítás.
Arra a kérdésedre, hogy milyen típusú géppel van az ME szintén találsz a honlapon ˝leaket˝ (Beechcraft Dutchess típus)

 

Remélem elég pontosan tudtam segíteni

Előzmény: Pel001 (2087)
Pel001 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 2087

Kedves Fórumozók!

Felmerült néhány kérdés a képzéssel kapcsolatban, bízom benne, hogy tudtok segíteni megválaszolni: A Tréner Kft. milyen repülőgépeket használ a Piper P28 és a Cessna 152 -es típusokon kívül? (Pl.: mivel történik a ME-IR oktatás); A képzés során, milyen engedélyek megszerzésére van lehetőség? (PPL, MCC stb...); Az iskola által kínált X repült óra milyen komponensekből tevődik össze?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Berry23 Creative Commons License 2019.05.27 0 0 2086

Köszönöm szépen a válaszaid!

Előzmény: AT(p)L-411 (2085)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.05.27 0 1 2085

Azt szerintem senki nem tudja megjósolni, hogy 4 év múlva, amikor végzel, milyen lesz a helyzet pilóta kereslet-kínálat terén. De jó esély van rá, hogy hamar lesz repülős munkád. Akár oktatás kisgépen, vagy bármi más. Ami nem nagy gond, mert keresel pénzt, gyűlik a tapasztalatod, nem kell fizetned a papírjaid fenntartásaért, orvosiért, stb.

Előzmény: Berry23 (2084)
Berry23 Creative Commons License 2019.05.27 0 0 2084

Nagyon köszönöm a válaszod! Teljesen jogos érvek, de akkor teljesen reális esélyek vannak arra, hogy felvegyenek egy pl. Wizz-hez (azt tudom, hogy nekik szerződésük is van a Tréner KFT-vel) vagy egy bármelyik európai légitársasághoz?

Előzmény: AT(p)L-411 (2082)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.05.27 0 0 2083

"Nyíregyen meg van a képzésnek múltja, jelene és" ...bízok benne, hogy hosszú jövője is!

Előzmény: AT(p)L-411 (2082)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.05.27 0 1 2082

Én a helyedben biztos nem fizetnék előre a type rating-ért! Mi van, ha Debrecenben az Airbus típust választod, de nem vesznek fel végzés után a Wizz-hez, hanem a Ryanair-hez, vagy az ASL-hez Boeing-ra? Vagy a LOT-hoz Embraer-re? "Fizethetsz ki" (vagy levonnak a fizetésedből) egy újabb típust, a másikat meg dobhatod ki az ablakon, esetleg egy rakat pénzért újítgathatod évente. Ugyanez a helyzet, ha végzés után csak kisgépes munkád lesz egy ideig. Ráérsz akkor a típusra költeni, ha már felvettek valahova.

Debrecenben szerintem(!) még nagyon gyerekcipőben jár a képzés. Tavaly ősszel indult csak az első év. Ha jól tudom, magyar hallgatók nélkül. Nyíregyen meg van a képzésnek múltja, jelene és 

Azt is vedd figyelembe, hogy Nyíregyen jó eséllyel kapsz koleszt. Nem tudom, ezen a téren hogy áll Debrecen, de ha csak albérlet az opció , az jóval drágább a városban, mint Nyíregyen. 

Előzmény: Berry23 (2081)
Berry23 Creative Commons License 2019.05.27 0 0 2081

Sziasztok!
Jövő évben fogok végezni a középiskolában és már régóta tudom, hogy pilóta szeretnék lenni. 0.lépésként megcsináltam az orvosim ami sikerült is és elkezdtem utána nézni a lehetőségeknek.. Szeretnék egyetemi képzésben pilótának tanulni, úgyhogy 2 lehetőség közül tudok választani: Nyíregyháza vagy Debrecen. Tudom, hogy vannak különbségek a két képzés között mind árban, mind pedig magában a képzésben (Debrecen angol nyelvű, van type rating is stb.), de nagyon nehéznek bizonyul a döntés mert azért mégiscsak dupla annyiba kerül a debreceni képzés és igazából a kérdésem hozzátok, hogy mi az az "ok" amiért Ti Nyíregyet választanátok ( hiszen mégiscsak ez a nyíregyházi pilótaképző fórum)? Illetve, hogy mekkora az esély, ha itt végzek, hogy felvesznek légitársasághoz a végzés után?

 

Előre is köszönöm!

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.05.02 0 0 2080

Valóban, a műszaki szakemberekből még nagyobb a hiány, mint pilótákból.

Valahol mintha azt olvastam volna, hogy MPL képzés lesz, ami jóval kevesebb légiórát jelent, de szerintem arra nem fognak nagy tömegek jelentkezni.

Előzmény: XANTIi (2079)
XANTIi Creative Commons License 2019.05.02 0 0 2079

Annyi légiórára gép is kell. Ahhoz üzemeltető háttér is. Alkatrész raktárt lehet sok pénzből fenntartani, de repmérnök, avionikus, szakember nem lesz hirtelen.

Előzmény: Sz.Gyu (2078)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.05.01 0 1 2078

Magyarországon jelenleg valóban az oktató pilóták hiánya a szűk keresztmetszet, ezen belül is a műszeres oktató-pilótáké, márpedig az ATPL jogosításhoz elsősorban ez kell.

Emellett, szerintem egy repülőtér fizikailag is képtelen évi 43000 óra kiképző repülést kiszolgálni a hazai időjárási viszonyok mellett. Egy évben van kb.200 repülésre alkalmas nap, ami 215 óra/nap repülést jelentene. Ehhez legalább 40 repülőgép kell (egy-egy gép több, mint 5 órát lenne naponként a levegőben és akkor még a meghibásodásokat és karbantartásokat nem is számoltam). Kiképző repülésben az átlag repülési idő 40 perc, ami napi 326, óránként  kb.33 felszállást, percenként egy fel- vagy leszállást jelent (napi 10 óra repidővel számolva). Végiggondolta ezt valaki? Emellett van charter forgalom is.

A Swiss Air repülőiskoláját, ahol 3 havonta iskoláztak be 25 főt, azaz évente 100 ATPL-es pilótát képeztek több, mint 12 éve látogattam meg Klotenben(akkor még volt Swiss Air), mert ők az elsők között voltak, aki a JAR FCL szerinti képzést csináltak és mi is erre akartunk átállni. Ők úgy oldották meg a fenti problémát, hogy az elméleti képzést Klotenben kapták a hallgatók, majd kiutaztak Kaliforniába, ahol mindig jó az idő, sok repülőiskola van, olcsó volt a benzin és a gyakorlati repülést ott sajátították el a növendékek. Tudomásom szerint az oxfordi repülőiskola is ezt a módszert alkalmazta. 

Meglátjuk mi lesz?

Előzmény: Trog_Air (2076)
XANTIi Creative Commons License 2019.05.01 0 0 2077

Annyi repülésért a környék is igen hálás lenne......

Előzmény: Trog_Air (2076)
Trog_Air Creative Commons License 2019.04.30 0 0 2076

300 novendek evente az kb. az Oxford Aviation / CTC (L3) kategoriaja. (Kicsit alatta).

 

Meg ha nem is mindenki ATPL-es, de mondjuk 90%-a (270 fo) integralt ATPL-t akar, es meg is finanszirozza, az durvan 43 ezer (!) repult ora az oktatoknak evente. Egypilotas uzemben max. 600 orat repulhetsz evente, tehat helybol 72 fo (!) oktato kell, hogy a flight time limitations-t ne csesszuk meg.

 

Ennyi a matek. A tobbit mindenkinek a fantaziajara bizom. :)

 

 

Előzmény: martinaxe7 (2073)
Berry23 Creative Commons License 2019.04.30 0 0 2075

Hat nem tudom… Igazabol konkretum semmi sincs rola azon kivul, hogy bejelentettek. Se kovetelmenyek, se kepzesi strategia megosztas, arrol nem is beszelve, hogy mennyibe fog kerulni es honnan szereznek oktatokat evi 300 pilota kikepzesehez. De nem rossz, hogy egyre tobb lehetoseg nyilik hazankban is!

Előzmény: martinaxe7 (2073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!