Adott egy Frontera B 2004, 3.2 V6 benzin, 5 ajtó, kézi váltó géperejű járómű.
Ehhez keresnék terepváltó kapcsoló motort, vagy csak az elektromotor fedelét, amiben a mágnesek laknak. Történt ugyanis, hogy ez a motor az elektromos rész beázott egy szakadt vákuumcső következtében. Egy ideig dunsztolódott a sáros lében, de nem igazán jött be neki. A lényeg: nem működött. Szétszedtük, kitakarítottuk, és láttuk, hogy a négy mágnesből hármat leevett a rozsda a helyéről. Ezért azokat visszaragasztottuk, de sejtettük, hogy nem lesz hosszú életű. Nem is lett. Most mind a négy mágnes le van szakadva, így meg nem annyira kapcsolható az összkerék, mert nincs légtér meg test a rendszerben
Hátsó kerékkel meg néha elég vidám közlekedni jeges úton emelkedőn felfelé, de azért eddig sikerült
A nagy kér/désem az lenne, hogy valakinek van-e ilyen alkatrésze, bontott-e ilyesmit a nem túl régi múltban, és esetlegesen megválna-e tőle? Természetesen nem ingyen gondolom
További kiegészítő kérdés, hogy volna-e esetleg egy darab - jobb oldali, de szerintem mindegy ködlámpa az első lökhárítóba (ha csak párban, úgy is érdekel), illetve vákuumszelep az első híd hajtás bekapcsolásához? (Ami a tűzfalnál van, a kuplung munkahenger felett, és ha szemben állunk a kocsival, akkor a bal oldali aminek a szélén a kerek fekete szűrő van?)
A terepváltó kapcsolójáról azért teszek fel képet. Hátha
A 2.3 Td nem billeg nem üt fel terepen sem, azóta,hogy lecseréltem az összes lengéscsillapítót gömbfejet, meg a rugóköteget is.
A motortartó bakokat is, de azt muszáj volt nem bírta a ki-be szerelgetést (BF. szerelőket)
Nem is leng az úton pedig 235-ös BF Mudterran gumikat használok
Végre megtudtam javítani a 2.3 Td OPEL motoromat nem melegszik, nincs túlnyomás, és van olajnyomás is .( Ez úgy sikerült, hogy felszerszámoztam magam, mindent elolvastam erről a motorról, aztán találtam jó néhány OROSZ oldalt azok is megcsinálták őket ).
Sőt összeraktam egy motort padon ahhoz keresek autót. annyi motor alkatrészem maradt.
Ha valakinek kell főtengely, dugattyú , porlasztók stb van
Valaki tud 2.3 Td autót rossz motorral megvásárolnám, hengerfejesen is érdekel ha nincs lepusztítva és elrohadva persze reális áron.
Motor csere előt állok ami benne van az 22ydth kodú motor de olyat nem leltem .Amit leltem az b vektra 22ydtr kodú .Tudja valaki hogy pontosan mi a két tipus közt a külümbség .Belle lehet rakni a frontérába ?a vezérlője elfogadja ?
Sziasztok bemutatkozom Opel frontera 2.5 tds sport 1998-as tulaja vagyok Várpalotán. Nem az elsö frontera az életemben fiatalként egy 2.0 sport 1995 ös. Szakitottam erdélyben nem tudtam kifárasztani. Nagyon szerettem, utánna volt egy Opel monterey em 3.1td. Legjobb családi autó a vilàgon.... Csak annyi zsebpénzem lenne amit öt év alatt megkeresett terep és út. mentésben és nem válalkozásként.! Több mint 25 év balesetmentes vezetés és több mint 2-3 autó évenbeli cseréjével kezdve a merciktöl a chryslerekig beleértve a milios szarokat.. Viszatértem a fronterahoz. Hogy miért? Mert jó.!!! A 2.5 tds egy ritka példány. Motorja ismert szerte a világon vm azaz elöször az alfa romeo 75 ben volt beépitve. Eza motor targoncába tervezték az olaszok az igénytelenség és elnyühetetlenség miat utolag autóba is beépiteték. Nem kell mondanom szeretet chrysler voyagerben jeep cherokee roverekben is gyakori ez a motor. A fronterák egy középkategoriás terepjárók amely a középréteget pályázta meg abban az idöben. Szeretném megkérdezni a forumban lévöket hány nissan patrolt, mitsubushi pajerot toyota 4runner és más egykorú terepjárót láttok közútón mostanában? Ezek után kérdezzem mi közze egy rav nak a forumban? Nemis egy kategoriáról beszéltek. Rav kategoria.? Mondom subaru forester suzuki vitara kia kinya? Stb. LAND ROVER FREELANDER (NEM MONDOK CSUNYÁT MERT AZ ASZONY MEGSÉRTÖDIK A FEKETE DÖMÉJÉVEL) mert abból is ál a ház elött. Ès kèrlek ne sèrtödjetek meg de azok aki e forumban vitatják e tipusnak a szarságait. Az elöször. Vezessen legalább 200 300 autót és azután véleményezen egy adott tipusról. Vannak essetek mikor széthajtót gépeket kipofázva megvesznek és utánna rinnak hogy milyen szar az a valami. Téves hit minden gép jó ha rendben és karban van tartva. Melékellem hogy e mondatok háta meget 2 évig rallyztam keményen másfél év tesztpilotája voltam a Daewoo gyárnak 2000-2001tátraiékal off road oztam magyarországon. Jelenleg autószerelöműhelyem van Várpalotán márkafügetlen és olyan hibákkal szeretek foglalkozni amit azt mondanak hogy javithatattlan. Tehát tisztelt 'Frontera' tulajdonosok megtisztelö hogy még használjátok és foglalkoztok ezzel a joszággal és kivánnom hogy jövöben is élményeket és segiséget nyújtsón a gépetek. Üdv roby
Mikor vagy 5 éve nekem is hűtőt kellett cserélnem, mert a felső csőcsonk széttört, akkor és is után gyártottat vettem (szerzett jó áron egy szerelő), mivel gyakorlatilag árban megegyezett az enyémmel hasonló korú bontottal, ami ugyebár szintén lutri lett volna!
"Annyit még hozzátennék a zöldfülűeknek/kezdőknek, (nem sértésként), hogy a bekapcsolásuknak van speckó menete. A műszerfalon a négykerék piktogrammos gombot, lassú menetben (gázlevétel mellett) kell kapcsolni, ez elég havas, esős, latyakos, (télen), laza-homokos (futóhomok), dágványos, saras, (nyáron) utakra.
A kis kar (felező) csak akkor kapcsolható, ha a 4x4 gomb már be van nyomva, de csak állóhelyzetben ajánlatos bekapcsolni. Ezt csak ritkán használjuk igen erős emelkedő/lejtő, mély sár/dágvány, esetleg jégen igen finom kuplung- egyenletes- gáz, 1-es illetve 2-es seb.-ben lassú haladásnál. Még arra is van esély, hogy jeges emelkedőn fel tudjunk kaptatni, folyamatos-egyenletes érzéssel adott gázadás mellett. Persze a fogyasztás méréséről el lehet felejtkezni. A motor dupla erőt ad le és elosztódik az első és a hátsó difin keresztül a négy kerékre."
Szia! Engem is érdekelne ez a kérdés, mert igazából nekem még sosem volt összkerekes autóm. Nekem is a 2002-es 2.2 dízel van csak nekem 5 ajtós. Én ha megnyomom a kormány mellett jobbra eső a hátsó ablak fűtés alatti kapcsolót akkor megjelenik zölddel a műszerfalon a jelzés. Nekem megy is összkerékben csak a váltó melletti terepváltót nem tudom hogy micsoda, hogy működik és mire való :D Utána olvastam hogy az ilyen felező meg mit tudom én... csak nem tudom mikor lehet használni és hogyan.
hibajelenségei reggel nehezebben indul ennek sejtem az okát .Sajnos a hidegen normálisan jár de ahogy bemelegszik olyat produkál mintha nem lenne alapjárat összevissza rázkodik a motor , amint pici gázt adok kisimul
adagolo alapjárat maximumon van
ma kipróbáltam a klímát az emelt annyit rajta hogy nem rázkódott
Szia az üzemi hőfokot tartja mutató szerint, termosztát kb 3 hónapos, a hűtő rendszer nem olajos nincs benne extra nyomás nem habos így úgy gondolom hogy nem hengerfejes. Esetleg valami egyéb erte utaló jel van még? Nem melegszik túl mert a 100 as jelet nem éri el.