Üdv Keresek alkatrészt,vagy aki készítene Truma sl 3002 gázfűtéshez elektromos betétet ami Ultraheat néven fut,de aránytalan drága .Köszönök minden ötletet tapasztalatot.Mivel általában kempingben vagyunk és az árammal való fűtés nekem szimpatikusabb ,mint gázzal.
A fenébe. Szóval a gyári leírás szerint figyelembe veszi mekkora a fűtési igény. Mondjuk azt nem tudom honnan mert a digit kijelzősnél se kap semmilyen jelet onnan, pláne nem egy sima kézzel tekergetős fajtánál. Azt nem tudom most hogy amikor nem kapcsol vissza ha lehül a víz az normális vagy rossz a vezérlője?
Beindult az égés de nem sokkal után le is állt. Aztán még kiszellőztetett és kész.
Szakadt volt a vízhőmérséklet jeladó (kék), a kis motorban meg kicseréltem a csapágyat. A motor vezetékeket úgy raktam vissza ahogy szétszedés előtt lefényképeztem.
Mégis visszafelé forog a motor. Megcseréltem a két vezetéket a csatlakozóban és akkor már jó felé forgott. Ez hogy lehet nem értem? Rossz a vezérlő?
Így már beindult a kályha kb. 15 perc után át áll "félgázra".
Ekkor ez a vízhőmérséklet:
Így folytatja egészen eddig:
Evvel már szerintem eléri a megfelelő hőmérsékletet. Még kiszellőztet aztán leáll. Viszont ezután ha teljesen rákapcsolom a fűtést (hátul is) akkor nem kapcsol be újra. Egészen eddig lement a hőmérséklet.
Ekkor leállítottam az autót, újraindítottam és megint ment egy darabig teljes gázon aztán átváltott félgázra. Elérte a hőmérsékletet aztán befejezte a dolgát.
Ez az autó nem digit kijelzős hanem sima tekergetős és a hátsó fűtés kapcsolóit is külön kapcsolóval kell elől bekapcsolni. Nem is nagyon értem hogy miért meg minek. Ezt csak azért említem mert szereztem egy gyári leírást hogyan kéne ennek működnie.
E szerint figyelembe veszi mekkora a fűtési igény. Ezt még egy digit kijelzősnél eltudom képzelni
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata Audi A4 B7 gyári Webasto kályha be szereléssel? Napokban keresgéltem alkatrészek után és belebotlottam egy gyári bontott kályhába, és az lenne a kérdésem, hogy ha ugyebár az enyém nem felszerelt ezzel az extrával alapból, így is beszerelhető lenne egy amúgy teljesen megegyező motorú(2.0tdi) autóba?
Ezek a pug kályhák sajnos sokszor úsznak a vízben a kocsi hasa alatt és ezért az égéstérbe is jut bőven sajnos víz.Ennek a gyertya nem örül lévén kerámiából van.
A másik probléma az ecu....az ólom mentes forraszanyag miatt sajnos rendre ez is feladja a harcot, a jó hír hogy javítható.
Kapcsrajz alapján csináld meg, külön köteg nemigen fog elökerülni sajnos. Ha bontanak is kályhát ki akkor sokan csak a kályhát szedik ki esetleg az ac-t meg az órát még jó esetben. Köteget ritkán bontják ki hozzá, az csak aki tudja h egyben érték....ezért is kering rengeteg kályha(mindenféle nem csak levegős) köteg meg perifériák nélkül.
Sziasztok.Citroen Picasso a Diesel webasto thermo kályha van,nehéz megállapítani a pontos típust,mert nagyon bevan építve,Z/C lehet.a fotón látható csati van hozzá,ami kijön belőle,valaki tud segíteni,hogy melyik kábellel lehetne próbálni,gondolom vastag piros és barna az a plussz és test.
Előre is köszönöm a segítés felajánlását, múlt héten berendeltem vezetéket, megcsináltam a fülkéhez gyártott kábelköteget és a mai napon tudtam tesztelni. tökéletesen, hibátlanul működik. A bekötésnél a tápnak a 25A biztosíték elegendő lehet?
A Programórán a "D" vel jelőlt sárga-fehér vezeték lehetséges azért jelez negatívot, mert benne van a kijelzőmegvilágító izzó, és mivel a kocsin lámával felkapcsolt állapotban nem próbáltam ellenőrizni. Lehetséges, hogy a programóra kijelző +24V vezetéke lehet??? Az új kábelkötegbe ezt a vezetéket egy helyzetjelző +24V kell bekötnöm ezekszerint...
Üdvözlöm! Köszönöm a válaszát, amit elfelejtettem érdeklődésemben megírni, hogy Budapest vagyok és a könnyebb szemrevételezés, egyeztetés, kivitelezés miatt szintén Budapest és pest - megyében keresnék megoldást a problémámra.. Kérdezném, hogy helyileg, térségileg hol dolgozik?
Előző beírásomban említettem, hogy pontosítom a kályha típusát: Airtronic D2 556965BA + egy webasto / Hella digitális, programozható programóra.
A kályha kiszerelése alkalmával majd 3m vezetéköteget ki tudtam bontani és azon gondolkodtam, hogy nézegettem a vezetékeket, mi - mi lehet a hiányzó vezeték pótlása miatt egy két kérdésre kérnék véleményt, tanácsot.
Amire jutottam a kályha 8 szál kötegével, azt könnyen be tudtam azonosítani. 3 db táp kábel, 3db komunikációs szál a programórához, és 2 szál az ü.a szivattyhoz. Ez részemről egyértelmű.
A programóránál kicsit elbizonytalanodtam. De feltételezem a gyári Mercedes bekötés tartalmazhat kiegészítő vezetéket. Lényegében ott is találtam 8 szál vezetéket. 1db fix + 24V, 1db gyujtásos +24V, 2db barna "negatívot", 3db komunikációs szálat a kályhához, és találtam 1 db Sárga- Fehér vezetéket, amin folyamatos negatívot látok....
Csináltam papírra rajzolt a vezeték bekötéséről és ott a "D" jelzésű gyári vezeték lehetséges, hogy nem is szükséges a másik autóba legyártott kábelkötegbe???
Valamint kérdezném, mert nem találtam meg a biztosítéktáblán, milyen védelem van a kályhának. A vastag vezetékes fix 24V + és vékony vezetékes gyújtásos 24V + milyen értékű bíztositékkal kell védeni?
A mai nap elterveztem, hogy szeretett 7-8 éve probléma mentessen használt Mercedes Ategoba szerelt gyári AIRTRONIC 24V (tipusát holnap tudom pontosítani) át teszem egy másik ategóba. Mai nap tapasztaltam, hogy a vezetékek a gyári kötekbe vannak bandázsolva, ezért úgy döntöttem, hogy a digitális programórát, a kályhát, az üzemanyag szvattyut és az üa.csövet kiszerelem. Ezért keresnék olyan hozzáértő szakembert, aki felmérné a vezeték hossztát és legyártaná egyedire, autó típusra megbízásra.
A konkrét beszerelést pedig önállóan megodanám majd a nyár vége felé.
Köszönöm szépen a választ! Kérdeznék még. Milyen vastag vezetéket használjak? Hol célszerű, vagy hol tudok rákötni? Ma néztem a kapcsolónál, a piros-fehér vezeték a táp, viszont elég vastag. Vastagabb, mint ami nekem a webasto vezetéke. Nyilván cserélem és gondolom minél közelebb legyen a kötéshez a kályha reléje...?