Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2013.06.24 0 0 52983

végre!

Előzmény: LoLkA (52982)
LoLkA Creative Commons License 2013.06.23 0 0 52982

Július elsejétől elvileg visszáll a troliközlekedés.

Előzmény: 7-es troli (52980)
balazs2008 Creative Commons License 2013.06.22 0 0 52981

A mai nap termése :)

 

7-es troli Creative Commons License 2013.06.18 0 0 52980

első hír kapcsán: lehet akkor ismét többségbe kerülnek a trolik a trolivonalakon? :-)

 

Más: hivatalosan van már arról hír, hogy tizenX db alfac12 kerül pestre? Ha igen, mikortól? Mert eddig csak a lehetőség, a tender, és a belemagyarázás (pont erre volt kiírva - ami lehet igaz is) volt, és itt ott jelent meg nem hivatalos hír, hogyaz Inter Tanker nyert, de hiteles infó nem volt még erről, vagy elkerülte a figyelmemet.

Előzmény: balazs2008 (52978)
norbertos Creative Commons License 2013.06.18 0 0 52979

remélem fotókkal is színesítitek majd a topicot!

Előzmény: balazs2008 (52978)
balazs2008 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 52978

Szombattól villamospótló autóbuszok közlekednek (DKV)

 

Öröm a köbön! :) Remélhetőleg augusztus 20-ai hétre tényleg befejezik! :)

 

Szombaton járműbemutató (DKV)

 

Szép gesztus végre! :)

balazs2008 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 52977

Kósa Lajos Debrecenben is vezette az új 2-es villamost (Dehir.hu)

 

Erről lemaradtam... Mármint arról, hogy kijött a villamos a remízből... :) Valaki tudja, hogy mikor megy ki először a városba, mikor teszi meg az első próbaútját?

ZotyaJ Creative Commons License 2013.05.29 0 0 52976

Vasút iránt érdeklődők számára hétvégi program.

 

Hogy épül a vasút? Most megnézheted közelebbről! Egyesületünk ismeretterjesztő kirándulást szervezPüspökladányba, ahol a kivitelező jóvoltából megismerhetitek, hogy milyen üzemben halad a Szajol-Püspökladány vasútvonal átépítése és ehhez milyen modern műszaki, technikai eszközöket használnak. A rendezvényen a PM-1000-URM  típusú alépítmény javító gépláncot ismerhetitek meg működés közben. A gép legrövidebb hossza 270 méter, de akár az 1100 métert is elérheti attól függően, hogy hány darab kőszállító kocsit kapcsolnak hozzá.

A rendezvényen való részvétel nappali tagozatos diákigazolvánnyal rendelkezők számára díjmentes.

A látogatás időpontja és helyszíne:

 

2013. június 8-án (szombaton)

Találkozó: 10:05-kor Püspökladány vasútállomás előtti téren

 

További részletek és regisztráció itt

 

Facebook esemény:

LoLkA Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52975

http://www.dkv.hu/hu/hirek/forgalmi-rend-valtozas-a-teva-sportnap-idejen

 

Egész korrekt kis terelés lett. Igaz van ingázás rendesen, de legalább a lehető legjobban lefedik az eredeti vonalat.

Mindig így kellene!

Előzmény: LoLkA (52969)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52974

...igényesség kérdése.

 

Amíg a DKV tájékoztatójában szerepel 36K-s járat, amíg az egyes számot és többes számot kevergetik ugyanabban a mondatban ugyanitt. Amíg továbbra is kimarad a DKV szerint a Raktár utca megállóhely, addig efelett sem fogok szemet hunyni.

 

Ne rajtam kérd ezt számon, hanem azt az OSZTÁLYT, aki ezzel foglalkozik.

Előzmény: KSKs (52972)
balazs2008 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52973

Íme egy kép az összeállt villamosról:

 

Előzmény: KSKs (52972)
KSKs Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52972

Mily' nagy probléma. Szörnyű. Hogy tehetett ilyet a DKV. Na most mi lesz, az utas nem fogja tudni mikor jött meg a villamos, az utastájékoztatás csődje. Hogy tehettek ilyet?! :o

 

 

Nem hogy örülnél, hogy megjött a villamos, és akár fotókat tennél fel, mert gondolom kinn voltál és vettél ki rá szabit, hogy megnézhesd.

 

 

 

Komolyan fel sem tűnt volna, ha nem írod ki, nem emeled ki félkövérrel.

Tudom a DKV-nál tökéletes embereknek kéne dolgozni, olyanoknak mint a jelenlevők nagy része itt.

 

 

(Pedig a tökéletlenebbek sokkal izgalmasabb személyek)

Előzmény: LoLkA (52971)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52971

Időutazás DKV módra:

 


http://www.dkv.hu/hu/hirek/sinen-van-az-elso-caf-villamos

 

"Ma reggel (2031. május 23.) megérkezett a DKV telephelyre az első CAF villamos, 511-es pályaszámmal.

A prototípus jármű hétfő este érkezett meg Debrecenbe, mely ma reggelig egy őrzött telephelyen állt becsomagolva. 7.30-kor indult a két részre bontott villamos, 8 órára érkezett meg az Ispotály utcára. A járművek előkészítése kb. 1 órát vett igénybe, így a villamos első fele 9 órakor gördült le a debreceni sínre.

A tárolásról, a szállításról és a sínretételről készült képek itt tekinthetőek meg."

 

balazs2008 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 52970

Tegnap és tegnapelőtt egy kicsit körbejártam a Nagyállomás környékét, hogy felmérjem mi és hogyan fog változni/változott. Íme egy "rövidke" képes beszámoló:

 

Tegnapelőtt a most használatba vett szervízúton ismét fájdalmasan kellett konstatálnom, hogy újabb fák váltak áldozatául a 2-es villamossal kapcsolatos munkálatoknak. Jópár fát legallyaztak, amivel nem is lenne semmi gond, mert végülis szerintem már rájuk fért, de sajnos kb. 10-15 fát nem csak gallyaztak, hanem teljesen kivágtak. Íme a gallyazás utáni helyzetről és egy kivágott fa a sok közül! :(

 

 

A szervízúton kialakított leszállóhelynél tegnap még autók parkoltak, de mára már a buszok vették birtokba a területet. A leszállóhelyek kialakítása a helyzethez képest szerintem jól lett megoldva, végülis akár több, egyszerre érkező busz is elfér ott:

 

 

Őszintén meg kell dicsérnem a DKV-t mert a leszállóhelyek jelzése mellett a felszállóhelyek jelzése és minden egyéb tájékoztatás igen jól lett most megoldva. A 31-es busz például az előbb említett leszállóhelyen teszi le az utasait...

 

 

... és a kocsma előtti ideiglenes felszállóhelyről indulnak:

 

 

Mint ahogy ezen a képen is látszódik (zöld mellényben), a DKV ellenőröket rendelt ki az ideiglenes megállóhelyekre, hogy tájékoztassák az utasokat arról, hogy mi honnan is indul most. De nem csak az új megállókban, hanem az üzemen kívüli megállókban is álltak ellenőrök, hogy szóljanak az utasoknak és tájékoztassák őket a buszok indulási helyéről (nem irigyeltem ma őket egyébként, mert biztos nem volt izgalmas egész nap az esőben állni...):

 

 

Az ideiglenes felszállóhelyeken is feltűnő, sárga táblával vannak jelezve, hogy onnan hányas busz indul pontosan:

 

 

A papír és a tábla alapú tájékoztatásul pedig annyit, hogy ezen is igen jól lettek megoldva. Az üzemen kívüli megállóhelyeken a szokásos narancssárga, feltűnő papírokon jelzik, hogy a megálló üzemen kívül van, és merre kell menni az ideiglenes megállók eléréséhez. Ezenkívül pedig tábla alapú irányjelzésre is rá lehet lelni:

 

 

A Nagyállomás előtti területen és az indulási oldal és 22 emeletes ház közötti területen is aktívan hozzákezdtek a munkához, elindult az új kitérő építése is:

 

 

Az utóbbi kép alapján elmondhatjuk, hogy a 2-es villamos egy ideig még nem tudja majd elkezdeni a próbakilométerek futását. Bár az látszik, hogy itt volt a leglázasabb munka, gondolom ennek kell kész lennie minél hamarabb, hogy a ma érkező 511-es villamos minél hamarabb kimehessen a Piac utcára az összeszerelés után. Egyébként amúgy is kíváncsi vagyok, hogy augusztus végéig hogy fogja lefutni a próbakilométereket, hiszen azt olvashattuk a napokban a teljes villamosközlekedés leáll a nyári szünet kezdetén. Vagy majd csak ezt az egy 2-es villamost engedik ki és ő fog ingázni a Petőfi tér és a Plaza között??? Na nem tudom..., nemsokára gondolom kiderül! :)

És még egy utolsó kép a végére. A korrekt tájékoztatás jegyében a Nagyállomás megközelíthetőségét korábban is jelzik táblával:

 

 

Összességében azt kell mondanom, hogy a tájékoztatással teljes körűen elégedett vagyok, nálam a DKV a jelenlegi helyzet kezelésében jelesre vizsgázott. Talán egy megjegyzésem lenne, amit nem lenne rossz megoldani mihamarabb:

 

A villamossal a Nagyállomásra érkező utasok nagy része a vasútállomásra vagy valamelyik buszhoz megy. Ezen utasokkal nincs is gond, mert megtalálják a helyes utat a céljukhoz. Viszont az utasok egy nagy része a 22 emeletes házhoz vagy az Erzsébet utcai távolsági buszmegállóhoz akar eljutni. Jelenleg ők ezt úgy tehetik meg, hogy megkerülik a "teljes" Petőfi teret a Nagyállomás előtt elhaladva majdnem a postáig és úgy eljutva a 22 emeletes házhoz, majd a távolsági buszmegállóhoz. Persze ezt az utasok nagy része nem tartja be és az elkerített (vagy inkább nem igazán jól elkerített) területen keresztül menve jut el a céljához. De részben meg is értem őket, hogy nem akarnak kerülni és ezt az egérutat használják. Ezt kétféleképpen lehetne megoldani: vagy kitáblázni rendesen ezt is, hogy hogyan lehet eljutni, vagy pedig egy ösvényt, folyosót hagyni ezeknek az utasoknak, hogy röviden és gyorsan juthassanak el a 22 emeleteshez vagy éppen az Erzsébet utcára. Remélhetőleg ez is megoldódik hamarosan majd!

 

Remélem nem voltam túl hosszú és unalmas! :) És akkor ma már jöhet is az 511-es új villamos! :)

LoLkA Creative Commons License 2013.05.22 0 0 52969

Na, még ez is:

 

http://www.civishir.hu/sport/parkolokat-utakat-zarnak-le-debrecenben/0522165956

 

"Ady Endre sugárút – teljes útlezárás" (22/22Y, 24/24Y)

 

"A Vigadó teret elhagyva az Ady Endre úton, majd a Nagyerdei körúton haladnak a versenyzők, előreláthatólag mindkét szakaszon a teljes úttest rendelkezésükre áll. A verseny a Pallagi úton folytatódik a Benczúr utcáig, félpályás útlezárás mellett, így a forgalmat a Klinika oldalában, a Nagyerdei körúttól a Móricz Zsigmond körút irányába egyirányosítják." (10-es csoport, 13, 16, 22Y)

 

És mindez pénteken délután. :(

Chapadj Creative Commons License 2013.05.22 0 0 52968

Van egy tippem,hogy melyik az a zárt és őrzött telep ahol rejtőzik a villamos! Szerintem a volt DEBMUT telep az István út- Vértesi út-Déli sor sarkán. Ugyanis most néztem vissza a tudósítást a dehir-en és gyanús volt a parkoló felfestése, majd megnéztem a maps.Google műholdfotóját a vélt telepről. Passzol a mintázat!

Előzmény: balazs2008 (52965)
balazs2008 Creative Commons License 2013.05.21 0 0 52967
Előzmény: balazs2008 (52966)
balazs2008 Creative Commons License 2013.05.21 0 0 52966

Megérkezett a 2-es villamos (HAON)

 

A cikk címe alapján nem lenne érdemes elolvasni, mert aszerint nem tartalmazna túl sok új infót, de a cikk tartalma itt igencsak érdekes dologról ír... Olyan, mintha a Dehir.hu/DTV/város megpróbálná eltitkolni a többi média elől, hogy hol is van a villamos, hogy csak ők tudósíthassanak róla... Elég érdekes...

 

balazs2008 Creative Commons License 2013.05.21 0 0 52965

Csütörtök 9-kor Ti is jöttök az Ispotály utcára? :)

Előzmény: LoLkA (52964)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.21 0 0 52964

Megjött az 511-es:

 

http://www.dehir.hu/debrecen/az-elso-2-es-villamos-mar-itt-van-debrecenben-2/2013/05/21/

 

Hétfőn már itt volt. Ehhez képest a haon ma felrakott cikke szerint szerdán érkezik... :)

KSKs Creative Commons License 2013.05.20 0 0 52963

A 8 főről tudok, de az csak terhelés miatt érdekes, annyi embert nem szállítasz föl, abban nem voltam biztos, hogy a matricán az 5 vagy 8 fős adatokkal mérnek. Amúgy az 5-nek nem látom értelmét ha van 4 fő. De ez csak vélemény, mert egy m2-en 4főnél több utas amúgy sem fér el. (Átlag magas 80 kg)

Előzmény: torqmatic (52962)
torqmatic Creative Commons License 2013.05.19 0 0 52962

8 fő/m2-rel kell megadni az álló utasok számát a városi buszokon, általában ez van feltüntetve a járműveken belül. (De ez egy műszaki előírás, amit sokan összekevernek a forgalmi méretezéssel, amit ugye valóban 4 (vagy max 5) fő/m2-rel illik számolni.)

Előzmény: KSKs (52947)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.19 0 0 52961
A 36K merre jár? :)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.19 0 0 52960

Igen, már fel vannak szerelve a lámpák.

Előzmény: marky-511 (52959)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.19 0 0 52959

Ezek szerint tesznek lámpát a felüljáró alá? Nyilván kell, mert balesetveszélyes a balra bekanyarodás, főleg a beláthatatlanság miatt.

 

A 30-as ideiglenes megállóit én sem értem. Meg azt sem, hogy miért nem a Keleti soron közlekedik.

Előzmény: LoLkA (52958)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.19 0 0 52958

Nem értem, hogy a 39-es buszról, és a 46-os csoportról miért nem lehet leszállni a troli megállójában? Oké, lesz ott forgalom, de ez így +1-2 perc a menetidőben.

 

Szerintem nem lesz annyi. 1 percnél nem lesz több.

A lámpa is valószínűleg úgy lesz beállítva a szervízút torkolatnál, hogyha elindulnak a Piac - Erzsi kereszteződéstől, akkor egyből tudnak is befordulni. Ha viszont megállna a hurok előtt, akkor egy ciklust kellene várniuk.

 

A 30-asoknál viszont érdekesebb, hogy a MÁV rendelőnél nem állnak meg kifelé. Itt viszont szerintem beleférne a ciklusba, hogy megálljanak ott is, egyébként is be kell sorolni abba a sávba a hurok előtti megállás miatt. (De lehet borul ez az elv a zebrás lámpa miatt.)

 

Ha már 30-as. A közlemény ezt írja: "Az autóbuszok a Raktár utca megállóhelyet nem érintik. Az autóbuszok a Trombitás utca megállóhely után Nagyállomásnál a 2/2A-s trolibuszok megállóhelyén állnak meg."

 

Ehhez képest a Salétrom utcán mindkét irányban épül egy-egy ideiglenes megálló.

Előzmény: marky-511 (52951)
Balu424 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 52957

most már én is értem!   A jó édes anyját aki a Wesselényi utcát Erzsébet utcának írta!!!

Balu424 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 52956

Akkor Te vagy az én emberem!  Segíts nekem mert én nem érrtem meg ezeket a Móricka rajzokat! (Fogadjunk ezért valaki busás kis pénzt kapott)

 

Kérdésem: 1. A Jégcsarnok irányából akarok eljutni 30 -as a 18-es busszal a Monostorpályi útra. Hogyan kell átszállni?

2. Vissza menetben (18-30 viszonylat) Monostorpályi útról a Jégcsarnokig. Hol lehet átszállni?

Előzmény: balazs2008 (52949)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 52955

Ezzel egyet lehet érteni, bár csak a leszállásról van szó. Nem olyan nagy dolog, de az utasoknak szerintem kényelmesebb lenne.

 

Más: Ma reggel, amikor Nyíregyházára mentem, elég súlyos, látszólag halálos baleset történhetett a Rakovszky utca Árpád tér felé vezető szakaszán; a forgalmat az Ótemető utcára irányították. A lezárt szakaszon egy troli állt, előtte homokkal felszórt terület - ezért gondolom, hogy gázolás történhetett.

 

A 2-es trolik visszakanyarodtak a Rakovszky felé, mint ahogy a 4-esek. Hogyan oldódott meg a terelés? Csak mert a DKV oldalán erről egy szó sem volt.

Előzmény: KSKs (52954)
KSKs Creative Commons License 2013.05.17 0 0 52954

Szerintem így egységesebb, átláthatóbb, jobban átlátja az utas, hogy az állomásra érkezők benn , az áthaladók kinn. Meg forgalom is persze.



Előzmény: marky-511 (52951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!