Keresés

Részletes keresés

Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.31 0 0 31372

Nálunk olyan szabálysértési előadó van, aki azt sem tudja, hol kell megállni stop tábla esetén. A baj az, hogy még határozatban le is írta. Adóellenőr dettó. Szépen mosolyog, aztán hátba szúr. Kacifántos ügyben kell egy hozzáértő, aki rád szól, hogy ezt most tedd/ne tedd. Már ez a telefonozás sem kellett volna.

Előzmény: még.mindig.én (31371)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 31371

Nem kedvelem a rendőrséget, van is velük elég bajom, de ilyen ügyekben csak pozitív tapasztalatom van velük.

 

Bementem/bementünk, az előadó elmondta a jogainkat, többek között a 60. §-t, mondtam neki, hogy tisztában vagyok vele, egymásra mosolyogtunk, majd mindenki ment a dolgára... 

Előzmény: Mr Reacher (31370)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.31 0 0 31370

Eljárásjogilag behúzhatják a csőbe. Már ezt a telefonálgatást sem kellett volna elkövetni.

Előzmény: még.mindig.én (31368)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.31 0 0 31369

Így van!

Ez a legegyszerűbb megoldás!

Nem kell ide semmi ügyvéd!

Szépen lezárják majd az ügyet és kész. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31365)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 31368

Minek?

Piti ügy, egyszerűen lehet rendezni...

Előzmény: Mr Reacher (31364)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.31 0 0 31367

Jól értem, hogy a másik autós jelentett fel?

Előzmény: sferenc90 (31363)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.31 0 1 31366

Így van! Maximálisan egyetértek. Amikor már így bevisznek az erdőbe, akkor kell egy erdész ügyvéd.

Előzmény: Mr Reacher (31364)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.31 0 0 31365

Édesapád megtagadhatja a vallomást a Szabstv. 60. § (b) alapján.

Egyáltalán nem biztos, érdemes vallomást tenned.

(De ha megteszed, elgondolkodnék egy ismeretlen tettes ellen tett közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alapos gyanúja miatti büntetőfeljelentésen is...)

 

 

 

Előzmény: sferenc90 (31363)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.31 0 2 31364

Ügyvéd.

Előzmény: sferenc90 (31363)
sferenc90 Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31363

Sziasztok!
Igen-igen, én is egészen örültem a gyors intézkedésnek. Valószínűnek tartom, hogy a balesetveszély miatt élvezhetett elsőbbséget az ügy.
Most viszont egy picit bánom ezt a gyorsaságot, ugyanis a mai napon megkaptuk a rendőrségtől az idézést, miszerint édesapám (az ő nevén van az autó)  a Paksi Rendőrkapitányság hivatalos helyiségében, ismeretlen személy ellen „az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése” miatt indított szabálysértési ügyben tanúként meghallgatás céljából, adott időben személyesen jelenjen meg.
Nagyszerű…
Hívtam is egyből a kapitányságot, és beszéltem is az illetékes főhadnagy asszonnyal, aki az ügyben az előadó, hogy valamiféle felvilágosítást adni szíveskedjen, hogy mégis milyen ügyről van szó, mert az a kiküldött levélből nem derül ki. (Sejtésem persze volt. Soha ilyen jellegű levelet nem kaptunk még, nem vagyunk az a szabálysértő, fajta…)
Egykét pillanat türelem után jött a válasz: Paks, hatos út, Aldi, fedélzeti kamera
Örvendetes…
Köszönöm, így már tudom, miről van szó. Édesapám –mint üzembentartó- a kérdéses időben külföldön tartózkodott, most is külföldön tartózkodik, és a tervezett meghallgatása idejében is külföldön fog tartózkodni, és jelezném, hogy ne édesapámat tessék beidézni és meghallgatni az ügy kapcsán, hanem engem, mivel én voltam a volán mögött. Ezt annak rendje és módja szerint tisztáztuk is, és ígéretet tett a hölgy, hogy ennek fényében, akkor édesapámat nem fogják körözni, ha nem jelenik meg (amennyiben én igen).
Miután a hölgy megemlítette a kanyarodási szabályt, ismét jöttem én, nagy felkészülten, és elmeséltem neki a történteket. Majdnem az elejétől a végéig. Ez előtt is teljes mértékben normális, kedves és szimpatikus volt, de -vélhetően a felkészültségemnek- még tudta ezt fokozni, és valamiféle lelkesedés hallatszott a hangján. (El tudom képzelni a hasonló ügyben telefonálók hangvételét, hogy a******** és márpedig nekik van igazuk…Felüdülés lehettem a magam furcsa módján) :))
Mikor a történet azon részéhez értem, hogy: „Viszont én azt a táblát azóta onnan kivetettem” csak annyit kérdezett: „Mi az, hogy kivetette?” Ekkor ismételten, újabb monológba kezdtem és elmeséltem neki a sok utánajárást, és a közútkezelővel folytatott beszélgetésemet annak végeredményével együtt. -Fokozva eddigi lelkesedését-.
Végül annyiban maradtunk, hogy egy másik, -időben korábbi- időpontban menjek be és tegyem meg a vallomásomat úgy, hogy minden dokumentumot (googlemaps prtscrn; általam készített fényképek másnapról, amikor a tábla még ott volt; friss fényképek; stb…)
Ezek után az Aldiba bementem és beszéltem az üzletvezető-helyettessel, de ő azt mondta, hogy a biztonsági kamerák felvételeit csak a rendőrségnek adhatják ki. Valamint azt az információt is elárulta, hogy arrafelé nincs kamera... így sajnálatos módon sem az esetről, sem arról nincs felvételem, hogy a táblát kik távolították el.
A közútkezelőkkel ma már nem tudtam beszélni, de természetesen ezt holnap megteszem.
Megpróbálom tőlük a kihelyezett táblákra vonatkozó nyilvántartás másolatát beszerezni, valamint szeretném az ügyintéző nevét is kideríteni, akivel beszéltem, hátha, mint tanú, ő is meghallgatásra kerül majd.
Mit szóltok?
És ami picit talán fontosabb: milyen ötletetek van még, ami velem lehet a vallomástétel és az egész ügy kapcsán?
Szeretnék a meghallgatásra a lehető legfelkészültebben érkezni és szeretném a lehető legtöbb fronton bebiztosítani magam.
Üdvözlettel: SF.

Előzmény: sferenc90 (31342)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31362

Ezért Nem Használják a Bringások a Kerékpárutakat: https://youtu.be/kNBqkoyI5jc

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31361

Olyan ügyet még nem hallottam, hogy valaki 12-vel hajtott 10 helyett...
De nyilvánvalóan jóval gyorsabban nem kell hajtani...

Előzmény: Mr Reacher (31358)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 31360

Erre utaltam én is, hogy ez egy nesze semmi, fog meg jól!

 

Ugyanúgy, ahogy az ittas biciklizés is...

Előzmény: Mr Reacher (31357)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31359

Ebben a kereszteződésben az lenne a korrekt kialakítás, hogy táblával jelölten, veszélyes útszakaszra vonatkozó útburkolati jellel levezetnék a kerékpáros közlekedést nyílt kerékpársávra, és onnan vite nélkül lehetne egyenesen tovább haladni, vagy jobbra kanyarodni. De ahogy írod, a kerékpáros infrastruktúra sok helyen nem kerékpárosbarát.

Előzmény: Byk001 (31345)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31358

A 10 km/h érdekes, mint ahogy az összes biciklis sebességkorlátozás (több van a jogi normában kerékpárosra vonatkozóan, mint autóra). A csengő kötelező tartozék (bár nem megyek vele semmire), a kilométeróra nem.

 

Sőt, van ilyen is:

 

https://www.vezess.hu/vezetunk/2018/10/15/ilyen-sebessegkorlatozo-tablat-meg-nem-lattunk-magyarorszagon/

Előzmény: ÁsítóSárkány (31354)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31357

A kerékpáros dönti el. Az is elfogadott ok, hogy nagy a forgalom az úttesten, és félek.

Előzmény: még.mindig.én (31356)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 31356

Ez egy tipikus gumiszabály!

 

Ki dönti el, hogy úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre?

Előzmény: Mr Reacher (31352)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31355

Az orfk eme szösszenetére én ugrok.

 

https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/baleset-megelozes/aktualis/kerekparozas-jardan

 

Két nagy tévedés van benne. Az egyik, hogy nem lehet járdázni, a másik pedig az, hogy toljam át. Egyik sem állja ki a bíróság próbáját. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31354)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31354

A kerékpáros közlekedésre alkalmatlanság az egyetlen valamelyest komolyan szóba jöhető hivatkozási alap, valóban.

Ha érvelni kellene mellette, akkor a sávok szélessége, nagy forgalom és nagy várható sebességkülönbség amit előkapnék: a gyakorlatban a biztonságos oldaltávolságot tutira nem fogják betartani.

A 10 km/h viszont úgy is játszik

Előzmény: Mr Reacher (31352)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31353

Komolyabbnak hittelek. Hol szerepel az, hogy szálljak le és toljam?

Előzmény: ÁsítóSárkány (31351)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31352

Tévedés, járdán nem tilos kerékpározni. Van egy logikus sorrend, hogy hol kell (lehet) biciklizni. Így végződik:

 

Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan ... kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

 

A "..." helyén lévő szakaszt azért vettem ki, mert az esetünkben irreveláns az a rész. Az pedig, hogy mitől alkalmatlan, én, a kerékpáros döntöm el. A police.hu szerkesztője pedig nyomtassa ki ezt a marhaságot, és dugja fel magának.

Előzmény: még.mindig.én (31348)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31351

Ott az szerepel, hol hogyan szabad közlekedni...

Persze együtt kell alkalmazni a 13. § (1) bekezdéssel is, meg persze az 1. sz. függelék I. fejezet h) és h/1. pontjaival is.

Előzmény: Mr Reacher (31350)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31350

Ott hol szerepel az, hogy a gyalog-, és kerékpárút vége tábla esetén szálljak le, és toljam? 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31349)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.30 0 0 31349

54. § (1) és (2) bekezdések.

Megjegyem, az ott így a szűk keresztmetszethez képest is ritka undorító, kerékpárosokra magasról nagy ívben jellegű kialakítás.

Előzmény: Mr Reacher (31347)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.30 -2 0 31348

Persze

 

Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.

Előzmény: Mr Reacher (31347)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.30 0 1 31347

vagyis marad a tolás

 

Tudsz erre hivatkozást is?

Előzmény: még.mindig.én (31346)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.30 -2 0 31346

A tábla alapján egyértelmű, hogy véget ér a Vágány utca előtt a bicikliút vagyis marad a tolás, esetleg a Dózsán az úton a továbbhaladás. 

A Vágány utcában meg mehetsz az úton. 

Előzmény: Byk001 (31345)
Byk001 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 31345

Én ezt szoktam tenni. Elindulok, de olyan sebességgel, hogy az autós lássa, hogy nem akarok áttekerni előtte, viszont azért szeretnék átjutni a túloldalra (tudod, mint amikor autóval becsorognak a főút közepéig, amikor épp nem jön balról senki, hogy ne kelljen elsőbbséget adni, ha jobbról elfogytak az autók, csak ez nem csapja ki a biztosítékot a többi autósnál).

 

Amúgy szabálykövető biciklisként mit kellene tennem, ha ITT a Dózsa György úti gyalog- és kerékpárúton érkezve a Vágány utcán szeretnék szabályosan tovább közlekedni (a Vágány utcai továbbhaladásra is kíváncsi vagyok, nem csak arra, hogy szálljak le, aztán a Vágány utcán szálljak vissza a biciklire).

Aztán indokoljátok meg, hogy egy ilyen kb. 120 m után miért ne gondoljam azt, hogy a kerékpárosokat a közlekedés sokadrangú szereplőjének tekintik a közlekedésszervezők/közlekedésmérnökök!

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31331)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.29 -1 1 31344

Ez aztán gyorsan ment!

Jó látni, hogy vannak még pozitív dolgok is polgári segítséggel. :)

Előzmény: sferenc90 (31342)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 31343

Nem éltünk hiába! :))))

Előzmény: sferenc90 (31342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!