Sansalvador, másoccor mondom kiba nem fáj, hogy pont a megane, hanem igazságtalan küzdelemről van szó. Még mindig azt mondom gondolj a kocka és a gömb esetére. Végülis ha görgetni akarod, akkor kiba jó ár-érték arány a gömb, de ha ülni akarsz rajta a kocka jobban megéri...
"Például a számítógépvezérelt keménység és magasságállítású felfüggesztés nem tipikusan a szériafelszereltség része a renault-nál"
annal nem,de a Merdzso egy masik francia gyartotol koppintott, azert ne feledjed el /azoktol akik ugye nem ertenek a kocsikhoz/! es ez csak 2 dolog amit nem ok alkalmaztak eloszor es most verik a melluket...
Mondjuk ritka nagy hülyeségeket beszélsz, de nem akarlak meggyőzni. Nem ártana kissé frissitened a tudásodat az autókról általában. Imádom azokat, akik nem látnak túl a "csillagon".:-)
No de részemről nem növelem egy olyan topic látogatottságát, ahol egyesek személyes sértésnek veszik a kedvenceiken esett csorbát, illetve 'összeesküvés-elméleteket' állitanak fel ha világképük nem egyezik az 'Év Autója' választás végeredményeivel. :-)
Ár / Érték is szubjektív. Kinek mi mennyit ér meg..
És ezek sokszor egy ilyen összevetésben ez nem is derül ki, mert pl mennyit ér meg az, hogy 5 év múlva sem áll a seggedbe a rugó mikor beülsz...
AZ OLDAL NEVE INKÁBB LEGYEN Az év kocsija. Mert a lista elején kocsik vannak. AUTÓNAK A MERCEDES-t ÉS A BMW-t NEVEZIK. Pözsó 307-ről. Az ajtó díszcsík a 2.nap után magától(állóhelyzetben) leesett.Az üzemanyagjelző,
1/4-nél ürest érez(be sem indult újra kalibrálásig.A belső kilincsre az anyagfolytonosság hatott.(eltörött).EZ a hanyag francia elegancia.Maradjunk a 123 124 C E S ML G
Merciknél. Pom
Igazad van nehéz összevetni ezeket, de hogy az új megane nyerjen az új "E" vel szemben....
Ez kb olyan mintha egy közepesen felszerelt motoros jacht-al szemben egy horgászladik nyerne.
Értem mire gondolsz. De ebből következik, hogy az év autója csak fullos nagyautó lehet. Mert egy kis autó bármennyire is királyra sikerült, mindig el fog maradni egy nála magasabb kategóriástól.
A tegnapi példákat csak hasraütés után írtam, nyilván van benne hiba. De nem az a lényeg, hanem a szemlélet. :-)
"A kategóriájában elérhető biztonság, felszereltség végtelensége, tipuskinálat szélessége, motorváltozatok, fogyasztás, váltók, ár/érték viszony, alapfelszereltség, stb. miatt lett az év autója. Nézd meg a motorokat: 1.4 98 LE, 1.6 113 LE, 2.0 136 LE, 1.5 dizel 82 LE, 1.9 dizel 120 LE. Ezen kivül van 6 sebességes váltó is. "
Az idézet alapján azt gondolná az ember a megane-ról, hogy egy jó autó. Volt szerencsém néhányhoz (az előzőhöz) és ritka hulladékok voltak.
A franciák sok mindenhez hülyék és ebben az autógyártás az egyik eklatáns példa.
A merci sosem marketingolta halálra hogy milyen újításokat épített bele az újabb típusaiba, de ha egy 2-3 éves modelljükben ülsz, akkor általában 5 évvel megelőzöd a többi autógyártó átlagosnál jobb, korszerűnek mondott gyártmányát.
Például a számítógépvezérelt keménység és magasságállítású felfüggesztés nem tipikusan a szériafelszereltség része a renault-nál.
"És szerinted az új Röno miben magasodik ki, vagy esetleg a tavalyi?
1, motorban?
2, váltóban?
3, helykinálatban?
4, futóműben?
5, fékben?
6, felszereltségben?
7, kinézetben?
8, valami egyébben?"
Lehet hogy pont ebben a sorrendben.:-)
A kategóriájában elérhető biztonság, felszereltség végtelensége, tipuskinálat szélessége, motorváltozatok, fogyasztás, váltók, ár/érték viszony, alapfelszereltség, stb. miatt lett az év autója. Nézd meg a motorokat: 1.4 98 LE, 1.6 113 LE, 2.0 136 LE, 1.5 dizel 82 LE, 1.9 dizel 120 LE. Ezen kivül van 6 sebességes váltó is.
Idézet: "A zsűritagok nagyra becsülték az általában konzervatívnak tekintett piaci kategóriában megjelenő Mégane II kifejező designját. Értékelték ezen kívül az új típus menettulajdonságait és viselkedését – példamutatónak minősítve a menetdinamikát, a fékezést és a komfortot – valamint a fejlett passzív biztonsági rendszert. Az utóbbi tekintetben a Mégane II a kategória legjobbjának számít, és várhatóan ötcsillagos minősítést szerez majd a független Euro NCAP szervezet töréstesztjén. Ez az elismerés kisugárzik a Mégane II program egészére, amelynek keretében nem kevesebb mint hat új modell – öt- és hétüléses kompakt-egyterű, coupé-cabriolet, berline 3 ajtós, break és sportos verzió– jelenik meg a következő 16 hónap során."
Megjegyzés: 5 csillagos is lett.
Az új E klassen pedig nem csodálkozok, annak ellenére hogy nagyszerű autó, de szvsz a régihez képest nem sok újat mutat, ráadásul semmi kitörő újdonságot sem vonultat fel (egy-két kivétellel persze) saját kategóriájában.
Ööö amit irtál felsorolást az se jo mert se az 5 ös bömös se az S60 volvo se a megane nem egy kategoria...
Ergo ez se jó összehasonlitás...
a Prémium kategóriában meg ott vannak a svéd gyártók/Volvo S80 Saab 9-5/ is és a japánok /Lexus/ Angolok /Jaguar/ csak sok esetben ezeket hazánkban nem fogalmazzák
Láttam. Ültem benne. Nagyon jó kocsi, és emiatt te is egyből eggyel följebb soroltad mint ahova való. Nekem sem kellene jobb. A VW passat sem prémium. Felsőkategóia, ugyanúgy ahogy az E classe.
A pémium kategória Merci S osztály, Audi A8, BMW 7xx, VW phateon (wagy miazisten). Persze ezek csak a német gyártók.
Igazad van nehéz összevetni ezeket, de hogy az új megane nyerjen az új "E" vel szemben....
Ez kb olyan mintha egy közepesen felszerelt motoros jacht-al szemben egy horgászladik nyerne.
És szerinted az új Röno miben magasodik ki, vagy esetleg a tavalyi?
1, motorban?
2, váltóban?
3, helykinálatban?
4, futóműben?
5, fékben?
6, felszereltségben?
7, kinézetben?
8, valami egyébben?
Ezt én írtam, nekem reklamálj! :-) Nem számít prémiumkategórának? Láttál már te közelről E Klasset?
HaPZi,
abban igazad van, hogy nehéz olyan összevetést kitalálni, ahol minden autót reálisan lehet értékelni. A Miss World szerintem rossz példa, jobb lenne például az "Év Sportolója". Nem az a lényeg hogy az ügyesség, az izomerő vagy a állóképesség melyik versenyzőnél jobb. Az a kérdés hogy a saját területén kimagaslik-e.
A Megane-t (mondjuk) összevetik a Stiloval, a Corollával, a Xsaraval, stb. Az E-Klasset az 5-ös BMW-vel, az A6-al, az S60-al, stb A C3-at a Corsával, a Punto II-vel, a Clioval és így tovább. Mindegyik kategóriában lesz egy autó, amelyik kiemelkedik a társai közül, de az év autója címet az kapná, amelyik a leginkább kimagaslik. Szvsz az E-Klasse nem ilyen.
Nem tűnt fel, hogy mindig csak az adott évben megjelent autók versenyeznek?:))
Mer amúgy az XM-et el lehetett adni 10 évig, nem kellett 3 évente újat csinálni, hogy nehogy ráismerjenek a vevők.:)
SzaboZE: én tudom, hogy fáj neked, hogy a Mazda6 lemaradt, de kíváncsi lennék, hogy ha első lett volna, hogyan nyilatkoznál:)
Nekem nem fáj :) Én nem ettől a szavazástól szeretem ;) Még csak nagy lemaradása sincs, ha figyelembe veszed, h az 1 és 2 hely közt van 20 pont a 2 és 3 hely közt 100 :) A mostani autóm se kapott év autója díjat :) Ettől függetlenül a Mazda6-tal se igazságos összehasonlítani pl a C3-at egyik irányból sem...
Amúgy biztos sokan voltak a zsűriben, akik 2 hónapot vártak egy fél kisautónyi árú ülőlapra a 626-jukhoz, h működjön a légzsákrendszerük.:P
Ez lehetséges, figyelembe véve hogy az XM 90-es szereplése óta nem jutott első helyre :P Megvették az év autóját oszt kiábrándultak :))))
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Mégane Scénic
1996 Fiat Bravo/a
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroën XM
1989 Fiat Tipo
1988 Peugeot 405
1987 Opel Omega
1986 Ford Scorpio
1985 Opel Kadett
1984 Fiat Uno
1983 Audi 100
1982 Renault 9
1981 Ford Escort
1980 Lancia Delta
1979 Simca-Chrysler Horizon
1978 Porsche 928
1977 Rover 3500
1976 Simca 1307/8
1975* Váltás
1974 Citroën CX
1973 Mercedes 450
1972 Audi 80
1971 Fiat 127
1970 Citroën GS
1969 Fiat 128
1968 Peugeot 504
1967 NSU Ro80
1966 Fiat 124
1965 Renault 16
1964 Austin 1800
1963 Rover 2000
Ez egy olyan díjnak indult, ami figyelembe vesz sokmindent, de az ár/érték arányt szinte mindig. Elsősorban régebben az innovatív megoldásokat figyelték olyan ujságírók, akikre az autógyárak is figyeltek, mert értettek a szamájukhoz, nem munka nélküli marketingasszisztensek voltak. Ez látható abból, hogy régen kaphatták ezt a címet olyanok, mint a Mercedes 450, vagy a Rover 3500. Talán azért, mert akkor ezek adtak annyival többet, amennyivel többe kerültek, és a presztízs egy értékelésnél kerülendő szempont volt. Ha 1970-ben valaki telepakolja az autóját mindenféle kényelmi és biztonsági extrával,, és mondjuk 3 Mercedes áráért adja, az akkor sem nyerhetett volna....
SzaboZE: én tudom, hogy fáj neked, hogy a Mazda6 lemaradt, de kíváncsi lennék, hogy ha első lett volna, hogyan nyilatkoznál:) Amúgy biztos sokan voltak a zsűriben, akik 2 hónapot vártak egy fél kisautónyi árú ülőlapra a 626-jukhoz, h működjön a légzsákrendszerük.:P
"Definiálnád mi az hogy "jobb"? Az E-Klasse egy prémiumkategóriás kocsi, majhogynem luxusautó. Nyilván kényelmesebb, nagyobb, erősebb, jobb kidolgozású, minőségibb anyagokból áll a belseje, stb.
"
Megtetted helyettem... :-)
"Nem vetheted össze őket, mert nem egy kategória. Sem méretben, sem minőségben"
Aha. Akkor miért egy versenyben egymás ellen futtatják őket? Ezért nevetséges a választás...
Ez olyen mintha a mezőgazdasági permetező repülőgépek, a Boeing utasszállítók, és a lopakodó vadászgépek, meg az airforce-1 indulna az év repülőgépe címért...
"Azt kellene nézni, hogy a saját versenytársai közül kiemelkedik-e valamiben"
Igen! Ezért kellett volna az Astra/307/Corolla/Golf/Stilo stb autókkal összehasonlítani.
Másrészt meg egy ilyen versenynek szigorúan csak a műszaki tartalomról /megbízhatóságról/ár-teljesítmény/ szolgáltatások oldalról kellene szólnia. Az hogy, kinek mi tetszik azt majd eldönti a vásárló. A műszaki tartalomról azonban nem lehet dönteni, hacsak nem ismered valahonnan az autókat. Szóval ha a Megane a saját alsó-közép kategóriájában kizárólag a műszaki tartalma alapján nyerne, akkor fejet hajtanék előtte, még akkor is ha veszettül rondának tartom (a régi Megane sokkal szebb). De az előző Corolla is nagyon csúnya volt, mégis tiszteletre méltó műszaki paraméterekkel és kiváló megbízhatósággal rendelkezett.
Na, égy egy dolog jutott még eszembe erről a versenyről. Olyan mint a Miss World választás. Egy pár, de max egy-két tucat létszámú zsűri dönti el, hogy a pár tucat lány közül ki a világon a legszebb... Elég egszer végigsétálni a körúton egy nyári napon és több, sőt gyakran szebb lányokat lehet látni mint akiket megválasztanak.
az E-klasse 100x jobb autó mint a csigaház kinézetű Megane-II
Definiálnád mi az hogy "jobb"? Az E-Klasse egy prémiumkategóriás kocsi, majhogynem luxusautó. Nyilván kényelmesebb, nagyobb, erősebb, jobb kidolgozású, minőségibb anyagokból áll a belseje, stb.
A Megane egy (majdnem) családi autó, épphogy középkategória, de inkább alsó-közép.
Nem vetheted össze őket, mert nem egy kategória. Sem méretben, sem minőségben.
Azt kellene nézni, hogy a saját versenytársai közül kiemelkedik-e valamiben.