Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2022.05.30 0 0 19413

Gondolom vízpumpa akar lenni a vízszűrő.

INA, DAYCO, Contitech komplett szett mehet bele vagy csak vezérlés szett ezekből és akkor vízpumpából pl. Hepu

Főtengely- és vezérműtengely szimeringet se felejtsd el kicserélni egyúttal !

 

 

Előzmény: Feli99 (19412)
Feli99 Creative Commons License 2022.05.28 0 0 19412

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni esedékes - közelgő szervizhez.

Vezérléscsere és olajcsere előtt áll az asszony autója Picassoja.

Évjárat 2006    NFU benzin 80kW motorral.

Milyen vezérlésszettet vízszűrőt és olajat ajánlanátok ? 

Gyertyákat milyen időközönként kell ezen a típuson cserélni és abból melyik fajtát kellene megvenni ?

Köszi a választ !

gavi83 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 19411

Köszi a választ, próbáltam visszacserèlni az eredetire, de semmi nem változik ugyan azt produkálja sajnos

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19410)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.05.27 0 0 19410

A km-t ha minden igaz, akkor két helyen tárolja. A központi kijelzőben is.

Kijelző cserénél a kocsihoz szinkronizál. Itt történhetett a baj.

 

Azt kell mondanom, hogy valószínűleg meg kellene próbálni egy másik kijelzőt, lehetőleg típus azonosból. Én már cseréltem többet és ilyen probléma még nem jött elő.

A legnagyobb eltérés eddig az volt, amikor a csere után a szervizintervallumot 20 ezer km-ről 15 ezerre cserélte. Mondjuk ez utóbbi nem baj, egyébként sem ajánlatos 20 ezret menni olajcsere nélkül.

Előzmény: gavi83 (19409)
gavi83 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 19409

Sziasztok. Kereshettek a fórumban,de nem találtam pedig már biztos okozott másnak is gondot ez a dolog. Kb másfél éve kicseréltem az óracsoportot mert meghalt a kijelző. Azóta a km számláló leoffolta magát ès gyújtás raadasakor villog párat 399999-en majd utána beáll 199999-re. A napi számláló sem mozdul egyáltalán. A szerviz intervallumot számlálja visszafelé. Állítólag elvileg jegyzi a rendes kilométert csak nem jelzi ki. Kaptam kölcsön Lexiat  abban találtam egy adatot ami szerint 1000000km van benne. Kérdésem,hogy van erre megoldás, vagy törődnek vele,hogy ez már ilyen. Vizsgáztatni viszem jövő hónapban nem szeretném hogy gond legyen belőle. 

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.05.16 0 0 19408

Amiről FEZ ír az a hátsó híd terpesztése. Ha terheletlenül dőlnek a kerekek, akkor az elég látványos. érdemes megnézni. Én fél éve csináltattam 100 ezerért és 3 év garanciát adtak rá.

300 ezer km-nél biztos, hogy gatyába kell szedni, még nem láttam olyat, ami kibírt volna ennyit. Nekem 250 ezernél már nagyon szétdobta a lábát.

Elvben felújítják, vagy egy felújítottat tesznek a helyére. Egy nap alatt megcsinálják.

Előzmény: Krisz076 (19404)
porondmester Creative Commons License 2022.05.16 0 0 19407

Szia!

 

Tudni kéne, hogy mennyire volt gazdája!

Nem tulajdonosa!

Ebben a korban már csak akkor éri meg megvenni, ha minden nagyobb főegységet az előző tulaj már rendbe rakott.

/nagynyomású motyó, turbo, stb./

Mondjuk sok pénzt nem kérhetnek érte, max egy kerékpár árban van.

Évi 10.000km-re minek a dízel?

Hamarosan vége az ársapkának és 700 lesz a gázolaj.

Előzmény: Krisz076 (19404)
FeZ_ Creative Commons License 2022.05.16 0 0 19406

A hátsóhidat meg kell nézni rendesen, mert ilyen korra már cserések szoktak lenni, vagy nagyon közel vannak hozzá - kivéve, ha megcsinálták már. Bemondásra azért ne hidd el, ráadásul az sem mindegy, hogy hol csinálták meg, ha megcsinálták. Ha rossz a híd hátul, alkudjál belőle rendesen, a javítás kb. 60e-től indul (cserével együtt) és szerencsétlen esetben akár 120e is lehet, bár ez azért ritkább. Viszont ha megcsináltatod, megint jó lesz sokáig. 

Amúgy más extra nem nagyon szokott lenni vele, a motor az egyik legmegbízhatóbb - de természetesen mindent szét lehet cseszni.

Futómű, fék alkatrészek nem drágák hozzá. A küszöböket és a kasztnit alul azért nézd meg, mert azt is szét tudják cseszni, sokan a küszöböknél emelik meg krokodilemelővel, jól megnyomva azt, ami azután szépen kirohad. Szar küszöbökkel már kérdéses, hogy érdemes-e megvenni, mert azok cseréje (nem csak ezen az autón) manapság már nem olcsó. Anyaggal, fényezéssel oldalanként simán elkérhetnek érte 100-120e ft-ot. (nyilván helytől függően lehet valamivel olcsóbb és drágább is, no meg kérdéses, hogy mit találnak majd alatta)

 

Előzmény: Krisz076 (19404)
mikomi13 Creative Commons License 2022.05.15 0 0 19405

Szia lexiával radiotelepites ès nem fog sipoolni melós ez volt

Előzmény: janakbacsi1 (19400)
Krisz076 Creative Commons License 2022.05.15 0 0 19404

Sziasztok.

 

Nem tudom mennyire él még a fórum, de teszek egy próbát :) Ismerős ajánlott egy 2003as 2.0hdi picassot. Amit tudok róla, 308.000km alja rendben van, majd 2 küszöb cserés, laikusként motorja szépen ketyeg, próbakörön nem hallottam semmi zörgést, rendellenes zajt futómű felől, szépen húz. Tudom nem fiatal autó, és "francia" de nem vagyok előitéletes, nekem teljesen jónak tűnt. Évi 10.000km mennénk vele, teljes mértékben normális használat mellett. Van valami extrém típus hiba amire figyelnem kellene? Alapvetően ha mindent megkap időben akkor mennyire megbízható? Próbáltam visszaolvasni, és nem tűnik rossz autónak. Minden jótanácsot előre is köszönök szépen!

GLückPeter Creative Commons License 2022.05.11 0 0 19403

Az alvázszámot át kell írni

Előzmény: janakbacsi1 (19400)
gepesz Creative Commons License 2022.05.11 0 0 19402

Volt ilyen gondom nekem is. Itt kaptam rá gyógyírt, de nem emlékszem pontosan csak arra, hogy ki kellett kapcsolni valamit. Talán az adó követést vagy mifenét. Már nem tudom, de valamit ki kellett.

Előzmény: janakbacsi1 (19400)
janakbacsi1 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 19401
Előzmény: janakbacsi1 (19400)
janakbacsi1 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 19400

e-bayen vásároltam egy gyári rádiót a 2010-es évjáratú picassomhoz. összedugtam a csatlakozókat hogy kipróbáljam. rádióállomásokat megtalálja, működik a kormányról való vezérlés is. egy probléma van vele, ami miatt használhatatlan. ez pedig az, hogy kb. 2 másodpercenként egy éles sípolás hallható működés közben. ez mi a franc lehet? beleépítettek valamilyen védelmet a gyárban, hogy ne lehessen másik alvázszámú autóban használni? vagy be van kapcsolva rajta valamilyen funkció ami ezt okozza? létezik valamilyen megoldás erre a problémára? köszönöm a segítséget.

FeZ_ Creative Commons License 2022.05.08 0 1 19399

Igazából minden elvégezhető otthon, ha van hozzá ismeret és felszerelés. A csövek cseréje is. Jelen esetben ne felejtsd el légteleníteni a kört utána, mielőtt beindítanád !

Előzmény: Ba`al (19398)
Ba`al Creative Commons License 2022.05.08 0 0 19398

Sziasztok! Aki esetleg már csinált ilyet, 1.6 hdi picasso üzemanyag vezeték köteg (motornál ami van) cseréhez kell valami spéci szakismeret, vagy otthon is elvégezhető?

gege77 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 19397

Túlnyomás keletkezhet,a szűrőnèl ?

gege77 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 19396

Hát nyilván nem a szűrőre gondoltam, hanem arra a nyèlre! De már meg van a válasz!

Előzmény: GLückPeter (19395)
GLückPeter Creative Commons License 2022.05.02 0 0 19395

Az olaj megszűrése.

Előzmény: gege77 (19394)
gege77 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 19394

Helló! 2004 1.6 8v benzin Akinek olyan olajszűrő van a gépbe, amit úgy hívunk hogy csöcsös vagy pöcsös,nyeles, ki hogy hívja,szóval annak mi a szerepe?

mikomi13 Creative Commons License 2022.04.30 0 0 19393

Sziasztok valaki megtudná mondani hogy a xara Picasso nál mejik a központi zár nyitó és záró szál távirányítót szeretnék bekötni mert nem távirányítós csak kulcsal zárható

FeZ_ Creative Commons License 2022.04.29 0 0 19392

Kivételek mindig akadnak, bár a klasszikus automatákon nincs is olyan kuplung, mint amiről ebben az esetben beszélünk.  :-D 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19389)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.29 0 0 19391

Annál meg gyakran a felső munkahenger szokott elhalálozni csere alkalmával  - főleg ha jó öreg folyadék van benne. 

Az újabb kuplungoknál meg az alsó munkahenger már eleve a kinyomócsapággyal egybe van építve, így azt kell is cserélni a kuplungozáskor.  ;-)

 

Előzmény: GLückPeter (19390)
GLückPeter Creative Commons License 2022.04.29 0 0 19390

Az enyémben olajos a kuplungkiemelő szerkezet.

Előzmény: FeZ_ (19388)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.29 0 0 19389

Kivéve, ha automata... :-P

Előzmény: FeZ_ (19388)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.29 0 0 19388

"Sőt !

A Picasso-nál minden kuplungcserekor erősen ajánlott a bovden cseréje!"

 

Igazából minden autónál ajánlott a bovden cseréje kuplung csere esetén.

🙂

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19387)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.28 0 0 19387

Sőt!

A Picasso-nál minden kuplungcserekor erősen ajánlott a bovden cseréje! Én már jártam úgy, hogy elszakadt.

Hány km van ebben a kuplungban?

 

Amúgy a Picasso-nak eleve relatíve kemény a kuplungja, de erős kopásnál brutális tud lenni.

Én is amondó vagyok, hogy bovden és kuplung csere oldja meg a problémádat.

 

Álló motornál ha éppen szinkronban van, akkor kuplung nélkül is sebességbe rakható.

Előzmény: palpale (19385)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.28 0 0 19386

Erősen esélyes a kuplungcsere. Előfordulhat az is, hogy most a bovden miatt szar a váltás, mert elkezdett behalni, de ha az új bovdennel is nehéz benyomni a pedált, akkor biztosan cserés az egész szett. A rossz kuplung sorra szokta kinyírni a bovdeneket. 

 

 

Előzmény: palpale (19384)
palpale Creative Commons License 2022.04.28 0 0 19385

A váltó jó,viszont érdekes kuplung nélkül motor indítás nélkül veszi a sebességet.legjobb ha szaki megnézi

Előzmény: FeZ_ (19379)
palpale Creative Commons License 2022.04.28 0 0 19384

Köszi az infót,ma már nehezebben tudtam váltani,lehetséges kuplung csere...

Előzmény: FeZ_ (19379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!