Nem erre gondoltam, valószínüleg nem jól fogalmaztam.
A mellékelt videóban a tanár állítgat, a tanuló játszik. Csak valahogy az nem jön át nekem, hogy egy ilyen bal és jobb kéz játék mellett, mikor van ideje a játékosnak kapcsolgatni?
Kérem nézzétek el műkedvelői mivoltomat! Köszönöm.
...nem az egész zenekar, de az itt (is) három taggal fellépő család -papa (bass) , mama (keys), és sztárénekes leányzó! -aki jó karriert látszik befutni (mellesleg a leirás szerinrt Prince barátnője is volt valamikor, aki egy lemezét is produkálta... szerintem is jók és élvezhetők -bár a Hammond zászlót nem emelik különösen, talán másnak is tetszik itt... -V.
Igazi Hammondnál? Vesz egy csavarhúzót és a színes drótok kavalkádját a kívánt értékekre rögzíti. És akkor az inverz presetoktávban arra vált amire beállította. Van rá 9 szabad hely.
A legtöbb Hammond klónban is vannak programozható presetek. Megfelelő matatással menthető. Pl a VK7-ben csak program van. Vagyis drawbarokon kívül mindent visz.
...hamár, (vegyes megitélések...), nézzünk utánna rendesen: egy családról van szó: 1.Michiko Hill (akinek már a megjelenése is kommentáltatott, (hát igen, idős már és japán...)-az anya, amúgy eredetleig zongorista- bár minden keyboardon "pötyög" ha kell...2. az apa, Robert "Peewee" Hill - bass, s a lányuk, Judith Hill énekes (és hangszeres-
- autentikus a zongoréni s minnt itt hallható), aki a sztár ezeken a videókon...a szülők rendszeres kisérők Judit showj-aiban...
Köszi. Amikor felkértek, javasoltam hogy ne csak rekonstruáljuk, tegyünk hozzá. Egy moduláció a végén, váltott szólók és talán közelebb áll így hozzánk.
A sound egyszerű. Szinte bármilyen orgonával megoldható. Egyszerű 888 lent, 8888 fent, 3.perc, soft, fast, lezli stop és kissé erősebb torzító. Szólónál c3 vib.
21,3kg! Mások 12-15-nél tartanak 88 kalapáccsal! Pl. Roland (ok, talán nem a csúcs modellekben). De amúgy ha számodra a memórianövelés akkora fejlesztés, hát örülök. Csak nem értem ezt az örökös kákán is csomót kereső jóféle tót szokásod, hogy akkor miért akarsz egyszerre egy közösséghez is tartozni. Ha sokat láttál, tapasztaltál éltesebb korodra, bölcsességed csak odáig terjed hogy másokat hülyének nézz?
Na mindegy! Ha neked ez szórakozás, éljen a demokrácia és szólásszabadság! 🙃👍
...off ugyan, de hamár...Nord Grand2...."ezen meg alig van fejlesztés, viszont 20+ kilóval már nem a mai pille súlyú divat felé eveznek...."...valóban +30 deka súlytöbblet, hát nem borzasztó?!...cserébe amúgy elég jelentősen fejlesztettek rajta, de nem ragozom itt, -akit ényleg érdekel, az alposabban utánna néz-...megint egyszer "valahol Magyarországról" , -ahol vélhetőleg a hangszer nem szemügyrevehető v. kipróbálható - lesajnáló, felületes vélemény... ...amúgy re orgona: vegyük tudomásul hogy a (2manuálos) "csak orgona" klón passé, csak megrögzött Hammondosokat érdekel, azo viszon a csúcsmodellekhez ill. márkákhoz orientálódanak, vagyis Legend v. Suzuki., mindrnki más éppezért óvatosan leáll-t velük, -nem csak a Nord! -ugyanakkor prefiknak egyre jobban terjednek és fejlőnek az "univdrzális" szinpadi keyboardok amik amúgy hammond-sound szempontból is egyre autenikusabbak...
Nagyon bírtam azt a Never Before feldolgozást, a szólók a végén igazi ínyencség. Hogy hoztad ki a Jon Lord soundot a Legendből? Tudja alapból, vagy meg van bolondítva valamivel? https://youtu.be/6wiwbjkg9DQ?si=42IlcQKxYsoKFfzw&t=250
Derecskei Zsolttal egyszer összejátszottunk virtuálisan egy Deep Purple nótát (Never Before), de itt mindenért ő felel és a háttérben még Hammond is van, hogy ON legyen: https://www.youtube.com/watch?v=NVFsG2MTVYk
Azt sandítom én is, hogy nem ment úgy mint a többi modell. És a cég se hatalmas, hogy ezt az ágat fenntartsa. De ugyanakkor írtad a tiszavirág életű modellfrissítéseket, amit ez szintén nem magyaráz valóban. 1x kellett volna jól megcsinálni! Lehet ez vitte bukóra a szériát ott, hogy a svédcsavart akarták erőltetni vele, a szakma meg leosztályozta a műveiket. Nem tudom. A csend viszont gyanús, mert most ezt a Grand2-t is ki merték dobni, s igazából az 1 se volt rossz, ezen meg alig van fejlesztés, viszont 20+ kilóval már nem a mai pille súlyú divat felé eveznek velük sem. A többi modellből is jön mindig frissítés, bár ott se számottevő a nagy újítás. Orgona engineben, laciszimulációban meg kifejezetten semmi. De hát más okból se érteni manapság a svédeket…
Kérdezték, lesz-e egymanuálosban a Soul? Szerintem jó ideig nem. Azonban az igen ritka Legend Classic-ot hamarosan felválthatja egy Soul Classic. Ámbár a 273-as fa lábbal, paddal, 25-ös pedállal már most is erősen az. Mindezt 3,3M Ft-ért. Legend Classic 4,5M Az XK-5 Classic 5,5M.
XK5, Legend Classic, Soul273 fedlappal.
Ügyes a Hammond M-Solo. Súlyra különösen. Egy zongora alapú előadáshoz gyakran elegendő egykezes orgona, szinti kiegészítésnek.
A kétmanuálos Nordok számomra nagy talány. Kijött a C1, majd meglepően hamar leváltotta a C2. Azt hamar követte a C2D amit szintén nem készítettek sokáig, pedig C1-et, C2D-t sokfelé látni, tehát sikeres, elterjedt hangszer. Talán ráfizetéses volt a Clavianak?
Ne feledd, hogy a hangszereddel az lesz a legrosszabb, -ami történni fog- hogy egyszer ledarálják!
Ehhez képest azon parázni, hogy egy kis folyadék bekerül a billentyűk közé?
Én azt gondolom, hogy rohadjon meg az összes olyan gyártó, aki nem IP67-es minősítéssel gyártja a hangszereit. Képzeld el a sámán dobokat, ha esős időben nem működtek volna.......
Egy nagyon izgalmas újdonság, Jack McDuff-fal egy másfél órás workshop. Jó szemszögből, egyedül játszik, kegyetlen ízléssel. Klasszikus jazz-blues iskola!
Most zajlik a NAMM Amerikában. Érkezik a sok kép, felvétel.
Lassan kétszereplőssé válik a valós hangszergyártók ezen piaci szegmense. (persze van még Crumar, Nord, MAG, HX, Studiologic, Orla)
Érdemes fb-os videókra rákeresni, már most sokat találni. Sok új, jó Hammond van, de egyik sem ősbemutatós. Viscountnál a két Soul orgona és háromféle lezli, akár passzoló barna színárnyalatban is. Fő bemutató: Pat Bianchi.
Hammondnál az XK-4, M-Solo és a csöves H(agyományőrző) 122, 142 lezlik. Fő bemutató: Brian Charette. Mindketten voltak a MAG-nál is.
Van témába vágó emlékem egy Karthago-buliról, cirka 2007-ből. Koncert vége, bemutatkozások, Gidó jár körbe a színpadon, Takáts leül a VR-760-hoz letartani 1-1 hangot. Valami itala is volt, rátette, persze az első glissandónál leborult. Gidó idegesen, gyors léptekkel elment egy rongyért, majd lendülettel kezdte törölgetni, rezgett bele az egész állvány, nem mellesleg remek hangokat kisajtolva közben a VR-ből. Takáts szemlátomást zavarba jött, a feszültség tapintható volt.
A másik bosszantó az orgona és lezli asztalnak nézésében, hogy fogdossák. Koszos, izzadt tenyerével támaszkodni próbál rajta, vagy csak fogdosni, mert sokan vannak akik nem tudnak rutinból két lábon állni pusztán a kéz lógatásával.
Kisebb, szintiféle hangszereknél kevésbé jellemző, de igazi Hammond/lezli esetén katasztrofális szokás. (nyilván zongoránál is, csak a más fórum) Mindenáron rajta akarják hagyni kézlenyomatukat a különleges politúros bevonaton. Nem győztem annó ellegyezgetni a sok érdeklődve támaszkodót nemlétező bajszom alatt elmorzsolt káromkodással.