Na féket cseréltem ma, eszembe jutott az egy héttel ezelőtti fékpasztázós vitaest. Előkerestem a rezes dezodort, ráködöltem az agyra. Visszajáró vendég, meglátjuk mikor zavarosodik meg tőle az ABS :-) Próbáltam úgy fotózni, hogy rajta legyen az ABS szenzor.
Nem szokott beragadni a porlasztó, műanyag persely van rajta. bazári porlasztót nem vegyél, szivatás lesz belőle. Lehet hogy a másik porlasztóval kompenzálni akar. Vidd el mindet bemérésre, ha már úgy is meg van bontva az egész.
Nem vagyok dízeles, ismeretlen terep, de egy jó barátomnak úgy néz ki, hogy meghalt a 4-es dízel porlasztója és ki szeretném cserélni neki. Lenne pár kérdésem. P126400-at ír be. 4-es henger funkció zavar., És valóban nem működik abban a hengerben a befecskendezés. Háromhengerezik.
Még meg kell nézzem nem-e ecu hiba, de 90%, hogy ez lesz.
Nos, ez egy Ford C-Max 2012-es 1.6 TDCI. Szép állapotban van a motor így 195.000km-rel és reménykedem nem lesz beleragadva, belekokszosodva. ( 1. Ennek előjelei mellette már kell legyenek ha problémás, vagy szép tiszta állapotú porlasztó környezet mellett is lehet, hogy be van szorulva, pl korrózió miatt?)
2. Valamint, ezekbe milyen porlasztó márkát ajánlotok? a Ford gyári szánna: 1791017
Én Delphi-t néztem ki, de a Szakálban van mindenféle Metzler meg Hoffer márka fele annyiért is.
3. Csere után ugye be kell írni a porlasztó kódját, ez a kód hol található? Rá van írva az injektorra a tetején ( ha jól sejtem ), vagy adnak hozzá egy kártyát amin rajta lesz. Minden esetben, minden márka esetén van kód?
4. Nekem Bosch KTS van, és injektor adaptációs menüpontot találtam. ha elindítom, ez lesz az ahova be kell írni a kódot? ( Mi van ha nem fogadja el, stb, van ilyen? ( kicsit fosok tőle...:D ) Ugye Nem csak Deplhi gép tudja kódolni a delphi injektorokat jól?
5. Egy másik hengerre beír még ilyet: P02CF00 - 2-es porlasztó max. szabályzási határ átlépve. Akkor valószínűleg ennek sincs sok hátra? Ez milyen méréssel lehet ellenőrizni?
Ebből az én logikám szerint az jön le, hogy nem azt kell kihúzni, hanem azt amelyik miatt a fordulatszámjel vezetékre oda nem való kerül. Meg kellene mérni, hogy mi jön ki azon a lábon ahonnan kihúztad a vezetéket.
Egyszer majd azt is elárulod, hogy melyik motorról és műszercsoportról beszélsz????? :/
Meg biztosan van még ott pár másik szál ami bezavarhat (visszafelé) :P
Mivel nem tudjuk mi lehet a gond, és az hogy az a két szál önmagában nem mutat semerre rövidzárat (kívül mérve) attól még megjelenhet rajtuk parazita feszültség, vag ybármi más szar. Az esztelen cserélgetésnek nem vagyok híve, az viszont semmibe sem kerül, ha lehúzom a műszeregységról az egyik csatlakozót és megnézem indul-e. Aztán egy másikat. Így ki lehet deríteni melyik feldugott csatlakozóval nem indul. És utána annak a szálait egyesével.
Ez is egy diagnosztikai módszer, próbálgatásnak hívják és kizárásos alapon vezet rá a hibára. :o)
Ilyenkor jön jól eg ykapcsolási rajz, hogy mi hova és ki kivel. :)
A műszercsoportbe nem csak a fordulatszámjel megy be és ki hanem jó néhány másik is, én kipróbálnám egyesével a csatlakozókat, utána a bűnös csatlakozóból egyesével eltávolítani ideiglenesen a pineket.
Azt jelenti, hogy 2 éve, vagy mikor, állítólag geometriát cseréltek a turbón. De valami nem teljesen 100-as lett, mert a kocsi alacsony fordulatról nehezen indult meg. Az erő 2000-2200-nál jött meg. Ott volt egy jelentős turbó lyuk! Sűrűn dobálta is a turbó nyomás alacsony hibakódokat. Nos, én diagnosztikai célból, ilyenkor mindig picit rá szoktam húzni hogy jobban be legyen húzva a geo, de mivel a turbó karján nem lehet állítani, itt csak a szabályzó egység "billentése" jöhetett szóba. 3 csavar helyett 1 van bent és kicsit billentve lett az eredeti pozícitól. Persze előtte minden át lett nézve, de sehol máshol nem találtam hibát. Ezzel a kis segédlettel a kocsi ereje visszajött alacsony fordulaton. Nem lett tejesen olyan, mint a többi 3, amivel össze lett mérve élő adatokkal, de így már nem dobálta a hibát és tényleg sokkal jobb lett vezetni.
Mondtam a tulajnak, lehet kell rá majd egy turbó, mert már minimális lógást érezni rajta hosszirányban. De még nem szánta rá magát.
Biztos nem gyári Ford van benne. Hanem valami UGY nevesebb. De az értékek amiket mutat, rendben vannak, mert össze vetettem 3 kocsival is. Fordulat, turbó nyomás, ... grafikont rajzoltam a mért értékekből és nagyon hasonlóak. Nem azt mondja, hogy alacsony, vagy magas, mert arra is volt példa előtte. Előttem lévő szerelő azt cserélt tavaly rajta, holott csak repedés volt a cooler csövön. Na, akkor azt mondta, hogy magas jel. És akkor is, amikor multkor izzítókat cseréltem és az EGR-ről jövő csövön lévő o-gyűrű nem került a helyére és ott egy kicsit kifújt. Már arra bejelzett, hogy MAF magas (talán 10 %-kal volt nagyobb).
Mivel egyik pillanatról a másikra végleg megállt a "csodaszerkezet", muszáj voltam magam keresgélni. Szikrám nem volt, így elkezdtem a gyújtás alkatrészeit csereberélni.
Új trafó nem hozott szikrát. Új gyújtáselosztó és hall szenzor szintén nem. Új motorvezérlő szintén nem.
Egy ötlettől vezérelve, a műszercsoport csatlakozóját lehúzva az autó indul.
Ekkor cseréltem műszercsoportot, de ugyanúgy nincs szikra.
Tehát a fordulatszám jel ha találkozik a műszercsoporttal akkor nincs szikrám. Nem találtam a fordulatszám-jellel zárlatban senkit és semmit.
Küzdök egy Ford Transit 2.2 TDCI, 2015-ös, CYF5, SID 208-as rendszer.
A hiba, hogy regenerálás közben, ha hosszabban motorfékezel, vagy időnként váltáskor is bedobja a P0104-et. Ez Bosch megszövegezésben légtömegmérő funkció zavar vagy jel nem megfelelő hibakód.
Ha bedobja, akkor megszakad a regeneráció.
Azt vettem észre, hogy regeneráció közben, motorfék vagy váltáskor ha benyomod a kuplungot, az EGR szelepet jobban kinyitja, mint nem regeneráláskor váltáskor, motorféknél. Egyébként regeneráció közben az EGR zárt, hogy minnél nagyobb legyen a kipuffgáz hőfok. Valamint a fojtószelep is zárja ebben a pillanatban, részlegesen, mert a szívócső nyomás az 1000 mbar alá kerül, jellemzően 700-800 mbar.
A hiba mellé a környezeti paraméterekhez is ezeket menti le.
Nem tudom, ez valami teszt lehet nála, vagy hogy ott mennyinek kellene lennie a légtömegnek?! Mert pl az egyiknél 1380 RPM, 830 mbar és 86 kg/h adatokat mentett le.
Ha elkezdi a regenerációt és félreállsz és nyomod a gázt, tartasz egy 2000-2500 fordulatot, akkor szépen végig megy a folyamat.
Légtömegmérő már a 3. rajta. A DPF szenzor cserélve lett, mert kicsit csalt. Turbó nyomó ága nem fúj ki, nyomáspróbázott. EGR szelep tiszta, EGR hűtő is pucolva lett legutoljára. A szívócső/csonk nem repedt, tömítései jók. MAF jele, tápja szkóppal nézve menet közben, nem szakadnak meg.
A kocsiban jelentős, 440 e km van. Nemrég kapott új himbasort és felújított injektorokat. Turbónyomás rendben, bár alacsony fordulaton ici-picivel később jön meg. De nincs jelentős turbó lyuk. DPF tisztítva 30 e. km-rel ezelőtt. Fáklya, hőfok szenzorok működnek. Valakinek ötlete?
!Tudja valaki, hogy az 1.6 TDCI Ford Fusion-nak hol van (melyik az ) az izzítógyertya reléje? 2010-es az autó.
Még a felhasználói könyvét is beszereztem de az sem írja Rossz infók vannak a bosch programban is, mert a motortér sem olyan, mint ahogy ott írja.Alvázszám: WF0UXXGAJUAU78166